Art. 33.1 Kodeksu drogowego napisał(a):Kierujący rowerem jednośladowym jest obowiązany korzystać z drogi dla rowerów lub z drogi dla rowerów i pieszych. Kierujący rowerem, korzystając z drogi dla rowerów i pieszych, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustępować miejsca pieszym.
Niby jest jasno napisane ale mam pewne wątpliwości. Dróg oznaczonych znakami łączącymi symbole ze znaków C-13 i C-16 mamy dwa rodzaje - takie w których ruch rowerzytów i pieszych odbywa się:

1 - na całej powierzchni

2 - odpowiednio po stronach wskazanych na znaku.
Czy zapis z kodeksu dotyczy też drugiej sytuacji o której wspomniałem, czy częsci tej drogi oddzielone linią/wyznaczone kostką o różnych kolorach i znakami poziomymi jako odrębne drogi odpowiednio dla rowerzystów i oddzielnie pieszych i wtedy rowerzysta poruszając się po swojej częsci ma pierwszeństwo przed pieszymi i analogicznie w drugą stronę?
Sprawa druga:
Art. 33.1a Kodeksu drogowego napisał(a):W razie braku drogi dla rowerów lub drogi dla rowerów i pieszych kierujący rowerem jednośladowym jest obowiązany korzystać z pobocza, z zastrzeżeniem art. 16 ust. 5, a jeżeli nie jest to możliwe - z jezdni.
Art 16.5 Kodeksu drogowego napisał(a):5. Kierujący pojazdem zaprzęgowym, rowerem, motorowerem, wózkiem ręcznym oraz osoba prowadząca pojazd napędzany silnikiem są obowiązani poruszać się po poboczu, chyba że nie nadaje się ono do jazdy lub ruch pojazdu utrudniałby ruch pieszych.
Piję tutaj do sytuacji jakie na codzień spotykam
Co zrobić gdy jest wyznaczona droga dla rowerów a z różnych względów nie nadaje się ona do jazdy np. przez zaparkowane na niej samochody czy inne przeszkody albo przez to że znakiem droga dla rowerów oznacza się znajdującą się równolegle do jezdni leżącą w tym samym pasie drogowym drogę nieutwardzoną, sam piach, koleiny, co kawałek wysokie krawężniki itd. Pobocza oznaczonego przerywaną linią brak, pomiędzy jedynie trawnik ze słupkami. (Przykład takiego miejsca - Dawna droga krajowa nr 10: Kobylanka - Morzyczyn której fragment zastąpiła obwodnica Stargardu)
Przypadek drugi: Droja ekspresowa jednojezdniowa poza terenem zabudowanym z jezdnią ograniczoną z lewej linią ciągłą - np S3 Wolin - Świnoujście z wyłączeniem obwodnicy Dargobądza po której nie można poruszać się z racji umieszczonego znaku)
[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/b3/DK3_Międzyzdroje.jpg/250px-DK3_Międzyzdroje.jpg[/img]
Można jeździć po czymś takim jak nie ma innej opcji - nie chce się nadrabiać 20km?