przez szkrabik166 » wtorek 31 stycznia 2012, 00:39
przez EgzaminatorB » wtorek 31 stycznia 2012, 01:25
przez Olin » środa 01 lutego 2012, 22:21
EgzaminatorB napisał(a):Odpalenie silnika nie ma tu zadnego znaczenia. Możesz to zrobić na samym początku a dopiero poźniej przygotowywac sie do jazdy. Jesli już uznać za bład nieprawidłowe ustawienie lusterek, to egzaminator powinien to zrobić dopiero po ruszeniu z miejsca, ponieważ wtedy kończy sie wykonywanie zadania nr 1. To fakt, że każdy ustawia lusterka adekwatnie do swoich potrzeb, jednakże kryteria oceny zadania nr 1 wyrażnie precyzują co powinno sie w nich widzieć. Zatem jeśli egzaminator zauważy, że są one ustawione ewidentnie na linię to każe powtórzyc zadanie a jesli to nie poskutkuje to wynik bedzie negatywny a wtedy ponowny egzamin masz zagwarantowany
przez EgzaminatorB » środa 01 lutego 2012, 23:41
Olin napisał(a):EgzaminatorB napisał(a):Odpalenie silnika nie ma tu zadnego znaczenia. Możesz to zrobić na samym początku a dopiero poźniej przygotowywac sie do jazdy. Jesli już uznać za bład nieprawidłowe ustawienie lusterek, to egzaminator powinien to zrobić dopiero po ruszeniu z miejsca, ponieważ wtedy kończy sie wykonywanie zadania nr 1. To fakt, że każdy ustawia lusterka adekwatnie do swoich potrzeb, jednakże kryteria oceny zadania nr 1 wyrażnie precyzują co powinno sie w nich widzieć. Zatem jeśli egzaminator zauważy, że są one ustawione ewidentnie na linię to każe powtórzyc zadanie a jesli to nie poskutkuje to wynik bedzie negatywny a wtedy ponowny egzamin masz zagwarantowany
Mam nadzieję, że kolega EgzaminatorB w rzeczywistości nie egzaminuje, bo jego teoria nie jest prawdziwa. Po pierwsze zadanie numer 1 nie kończy się z chwilą ruszenia z miejsca z pola zatrzymania lecz z chwilą (biorąc pod uwagę kolejność w rozporządzeniu) - po upewnieniu się, że drzwi pojazdu sa zamknięte. Ruszenie z miejsca to już elemen zadania nr 2. Po drugie, egzamiantor w ogóle nie powinien zwracać kandydatowi uwagi na to, że żle wykonał jakąś częśc zdania pierwszego, a jedynie po zakończeniu tego zadania powinien stwierdzić głośno i wyrażnie "zadanie zostało wykonane nieprawidłowo". Po takim stwierdzeniu, to do kandydata należy przeanalizowanie wykonanych przez niego czynności i poprawne wykonanie w drugiej próbie. Dopiero po nieprawidłowym wykonaniu drugiej próby wynik egzaminu jest negatywny, co wcale nie oznacza, że egzamin zostaje przerwany-kandydat nadal może kontunuować jazdę wiedząc jednak (egzaminatro powinien go poinfomować o wyniku negatywnym egzaminu). Jest jeszcze jedna możliwość, mianowicie stwierdzenie przez egzaminatora, że złe ustawienie lusterek wypełnia jedna z okoliczności przerwania egzaminu tj. "zachowanie osoby świadczy o mozliwości stworzenia zagrożenia dla bezpieczeństwa ruchu drogowego". Wtedy kandydat nie ma możliwości dalszej jazdy.
Pozostaje sporna kwestia, kiedy lusterka sa ustawione nieprawidłowo. Otóż, nie bardzo zgodzę sie z EgzaminatoremB, że rozporządzenie dokładnie określa sposó ich ustawienia. Owszem mówi o widoczności boków pojazdu, ale nie wyklucza to również widoczności linii pasa ruchu. żeby nie było niedomówień jestem oczywiści zdecydowanym przecuiwnikiem ustawiania lusterek "na linie".
przez Olin » czwartek 02 lutego 2012, 00:06
przez Mas74 » czwartek 02 lutego 2012, 00:30
przez EgzaminatorB » czwartek 02 lutego 2012, 18:18
przez szkrabik166 » czwartek 02 lutego 2012, 23:07
przez EgzaminatorB » czwartek 02 lutego 2012, 23:23
przez szkrabik166 » czwartek 02 lutego 2012, 23:33
przez EgzaminatorB » piątek 03 lutego 2012, 15:18
przez szkrabik166 » piątek 03 lutego 2012, 22:29