Moc!

Wszystko co nie mieści się w powyższych kategoriach.

Moderatorzy: ella, klebek

Moc!

Postprzez drowN » niedziela 23 maja 2010, 09:42

Za kilka dni powinienem odebrać magiczny kartonik, jednak gryzie mnie jedna kwestia - opowiem od początku. Dawno, dawno temu, zanim zacząłem kurs jeździłem sobie Maluszkiem oraz Faworitką (Skoda, silniczek 1.35), potem na kursie Aveo (pierwszych kilka jazd) i oczywiście jak to w Krakowie Yariskiem. Wszystkie te autka łączy jedna cecha - małe słabiutkie silniczki- Maluszek z tego co pamiętam 25 kucyków, Skodzinka miała 50 "koni wacianych" (kilowatów ;) ), Aveo nie wiem jaka to była wersja, ale raczej nie najmocniejsza, no i Toyota w Dieslu całe 90 koni. Jednak teraz będę ujeżdżał póki co autko brata (A-trójeczkę) która jest jednak duużo mocniejsza niż te wszystkie miejskie mydełka. I tu moje pytanie do kierowników starszych stażem - na pewno jazda z ponad setką koni różni się od jazdy małym słabym mydełkiem, ale czym? Pewnie ruszając dawać mniej gazu, przy wyprzedzaniu nie trzeba go wysoko wkręcać na obroty, ale co oprócz tego? Wiem, że "jak pojeżdżę to zobaczę", ale mimo wszystko chciałbym widzieć czego mogę się spodziewać...
A3 1.6i 101 KM
Civic 6gen 1.4iS 90 KM + podtlenek LPG
Avatar użytkownika
drowN
 
Posty: 43
Dołączył(a): sobota 15 maja 2010, 20:25
Lokalizacja: Kraków

Postprzez lith » niedziela 23 maja 2010, 10:47

Jak masz większa moc do dyspozycji to na pewno możesz szybciej się zbierać, łatwiej będzie wyprzedzić, bo łatwiej autko będzie rozbujać,
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Postprzez marcij » niedziela 23 maja 2010, 11:55

90 km w yarisie me lepszy stosunek moc/masa niż 110 w a3. A przede wszystkim to nie liczy się moc tylko moment obrotowy.
Obrazek
marcij
 
Posty: 1120
Dołączył(a): środa 02 sierpnia 2006, 21:06
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez cman » niedziela 23 maja 2010, 12:24

marcij napisał(a):A przede wszystkim to nie liczy się moc tylko moment obrotowy.

No nie rób jaj...
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez bac » niedziela 23 maja 2010, 12:36

A przede wszystkim to nie liczy się moc tylko moment obrotowy.

Nie pisz takich obiegowych stwierdzeń, bo to woda na młyn ogólnego niezrozumienia tego tematu. Potem robi się głuchy telefon: ktoś przeczyta, powtórzy dalej, a na końcu wychodzą różne bzdury.
Nie ma mocy bez momentu, ani momentu bez mocy.
bac
 
Posty: 589
Dołączył(a): poniedziałek 16 lutego 2009, 12:58

Postprzez drowN » niedziela 23 maja 2010, 12:55

Jeździłem Yarisem jako kierowca i mimo buta wspawanego w podłogę nie zbierał się zbyt żwawo bez względu na obroty czy bieg (czy to z jedynki z miejsca, czy po redukcji), za to A3 jeździłem jako pasażer i czuć wyraźną różnicę nawet bez wspawania buta w dechę, zresztą nie wiem dokładnie która to wersja (100/110/130 KM) ale jak zauważyliście ważny jest też moment i stosunek do masy...

Wracając do tematu: nie chciałem usłyszeć opinii na temat tego jakie auto ma jakie osiągi, tylko jakie są różnice w jeździe mocniejszym autem. I nie Offtopować! :wink:
A3 1.6i 101 KM
Civic 6gen 1.4iS 90 KM + podtlenek LPG
Avatar użytkownika
drowN
 
Posty: 43
Dołączył(a): sobota 15 maja 2010, 20:25
Lokalizacja: Kraków

Postprzez shershen_OLD » niedziela 23 maja 2010, 14:01

Rożnicy żadnej jak dla mnie nie ma. No, poza tym, że w samochodzie z większym silnikiem po prostu czuję się pewniej. :P
Ja bym tylko uważał na sprzęgło, aby go troszkę za szybko nie puszczać przy ruszaniu, a wszystko inne... jak wszędzie. :P

A no i technika kierowania, większe silniki są zwykle w wiekszych budach, tak więc możesz np. zostawić tylni błotnik na bramie, albo coś... miej to na uwadze. :D
shershen_OLD
 
Posty: 115
Dołączył(a): czwartek 17 września 2009, 13:41

Postprzez athlon » niedziela 23 maja 2010, 15:22

sherszen napisał(a):większe silniki są zwykle w wiekszych budach
hmm?
Avatar użytkownika
athlon
 
Posty: 1184
Dołączył(a): środa 05 sierpnia 2009, 01:20
Lokalizacja: Francja, St-Brieuc

Postprzez piotrekbdg » niedziela 23 maja 2010, 15:24

Rożnicy żadnej jak dla mnie nie ma.


Tzn że między 4.0 l V8 a 1.9 TDI nie ma róznicy?
piotrekbdg
 
Posty: 2139
Dołączył(a): wtorek 18 sierpnia 2009, 00:18

Postprzez Daavid_94 » niedziela 23 maja 2010, 15:27

Poweim Ci tak .
Mam 16 lat i jeździłem autami po 180 koni a nawet maluchem 26 koni .
I nie ważne ile jest koni .
Zawsze musisz wyczuć auto , Zanim ruszysz spradz sobie sam gaz do 3 tys obrotów i wtedy bd mógł wyczuć auto . i Poprostu śmigaj
Siema.
Nazywam się Dawid i mam 16lat. ;D

Moge powiedzieć że znam się na jeździe ! Oczywiście Pasja ;D



Jeśli coś źle pisze w postach to proszę o wytłumaczenie ponieważ jeszcze nie mam prawa jazdy
Avatar użytkownika
Daavid_94
 
Posty: 18
Dołączył(a): piątek 21 maja 2010, 14:38

Postprzez shershen_OLD » niedziela 23 maja 2010, 15:54

athlon napisał(a):
sherszen napisał(a):większe silniki są zwykle w wiekszych budach
hmm?


Oj, chodziło mi o gabaryty samochodu. :P
shershen_OLD
 
Posty: 115
Dołączył(a): czwartek 17 września 2009, 13:41

Postprzez qwer0 » niedziela 23 maja 2010, 17:10

Co to za pytanie?
Odpowiedz jest prosta.
Auto z silnikiem o wiekszej mocy w porownaniu do auta z silnikiem o mniejszej mocy rozni sie tym, ze... ze ma wiecej mocy...
Skoro jezdziles juz i maluchem i jarisem 90konnym to juz masz porownanie, czym sie rozni auto z minimalna iloscia konikow do poruszania sie od auta, ktore ma kilka konikow zapasu.
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów. Ma limit 255 znaków
Avatar użytkownika
qwer0
 
Posty: 2422
Dołączył(a): poniedziałek 21 kwietnia 2008, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Postprzez kamix500 » niedziela 23 maja 2010, 21:51

denerwuje mnie jak ktoś pisze tutaj ze nie ma różnicy miedzy mocami samochodów. czyli taki maluch mający 25 KM ma takie same parametry co A3 która ma 160 KM? ...
autem które ma więcej mocy dużo lepiej się jeździ, łatwiej wyprzedza, szybciej wykonuje niektóre manewry, jak dla mnie im mocniejszy samochód tym bezpieczniej ( nie mowie tutaj o szybkiej jeździe) ale np. o szybszym wyprzedzaniu a jak wiemy im której to trwa tym bezpieczniej. mi było bardzo źle przestawić się z jazdy dislem z 75 KM na samochód w benzynie z mocą 160 KM. chodzi oczywiście o biegi oraz prędkości na poszczególnych biegach, np. w dislu na 3 osiągałem 90 km/h max a w benzynie na tym samym biegu wyciągnie bez problemu 130 km/h, a biegi wydają się bardzo długie.w dodatku w dislu puszczałeś sprzęgło bez gazu a auto samo ruszało, niestety z nawet 160KM w benzynie przy takiej próbie samochód zgaśnie ( oczywiście gdy to zrobisz wolno to ruszysz), może pisze nie bardzo na temat ale podałeś także ze jeździłeś samochodem z silnikiem disla wiec pomyślałem ze także przyda Ci się taka opinia.
kamix500
 
Posty: 288
Dołączył(a): niedziela 23 listopada 2008, 08:47
Lokalizacja: Izdebnik k Krakowa

Postprzez ks-rider » niedziela 23 maja 2010, 22:54

piotrekbdg napisał(a):Tzn że między 4.0 l V8 a 1.9 TDI nie ma róznicy?


Jezeli mowimy tu o przecietnym hamerykanckim to owszem, jest, 1,9 TDI bedzie i szybszy i bedzie lepiej przyspieszal :mrgreen:

:wink:
ks-rider
 
Posty: 3820
Dołączył(a): sobota 19 grudnia 2009, 21:47

Postprzez lith » niedziela 23 maja 2010, 23:08

@kamix500

No masz racje. nikt nie mówi, że bez różnicy czy samochód ma 60, czy 160 koni. Chodzi o to, że obsługa takiego samochodu się praktycznie nie różni. ma lepszego kopa, lepsze osiągi, lepiej przyspiesza... ale jakiś drastycznych różnic nie ma. Nie wiem jakie miały by być ;]
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Następna strona

Powrót do Luźna gadka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 78 gości