lled3 napisał(a):P.S.
i niezapominajmy że ma tyle innowacji technicznych - któych w innych autach - poprostu nie ma...
Na przykład?
przez cman » sobota 26 lipca 2008, 10:41
lled3 napisał(a):P.S.
i niezapominajmy że ma tyle innowacji technicznych - któych w innych autach - poprostu nie ma...
przez lled3 » sobota 26 lipca 2008, 12:47
cman napisał(a):lled3 napisał(a):P.S.
i niezapominajmy że ma tyle innowacji technicznych - któych w innych autach - poprostu nie ma...
Na przykład?
przez cman » sobota 26 lipca 2008, 13:33
lled3 napisał(a):uściślijmy - nie ma za tak niewielką cenę, nie w tak popularnym aucie.
przez Xsystoff » sobota 26 lipca 2008, 14:49
lled3 napisał(a):komputer pokladowy z syntezatorem mowy
lled3 napisał(a):dla porównania opla Vectre można diagnozować sprzętem z allegro za ~500 PLN. Do obecnie żadnego renault bez (najtańszego) interfejsu zwanego Clipem (~6-7 tys. za chinskie podróbki) nie ma po co podchodzić.
lled3 napisał(a):nie zapominając o 5 gwizadkach - które też pociągają za sobą jakieś innowacje w konstrukcji
lled3 napisał(a):Laguna III GT - 4 koła skrętne (nie jest to nowosć jako pomysł) - ale obecnie żadne(?) auto czegos takiego nie ma.
przez lled3 » sobota 26 lipca 2008, 16:34
A, no to trzeba było tak od razu, bo miałem nadzieję, że zaskoczysz mnie czymś, czego nie ma beemka, no ale jeżeli wziąć pod uwagę także cenę, to ok.
Xsystoff napisał(a):lled3 napisał(a):komputer pokladowy z syntezatorem mowy
Byl juz montowany duzo wczesniej w Safrane, pozniej trafil do Laguny I (a byl to poczatek lat `90).
lled3 napisał(a):dla porównania opla Vectre można diagnozować sprzętem z allegro za ~500 PLN. Do obecnie żadnego renault bez (najtańszego) interfejsu zwanego Clipem (~6-7 tys. za chinskie podróbki) nie ma po co podchodzić.
Ale to chyba jest wada?
lled3 napisał(a):nie zapominając o 5 gwizadkach - które też pociągają za sobą jakieś innowacje w konstrukcji
Jedna gwiazda za ostrzeganie o niezapietych pasach, jedna gwiazdka za ochrone pieszych itp. A pozniej 4-gwiazdkowe Audi Q7 trafia w 5-cio gwiazdkowego Fiata i sa same trupy w Fiacie :) Poczytaj wyniki crash testu ADAC`u, Audi rozjechalo Fiata jak zabawke z plasteliny, kierowca zlamal kolumne kierownicza :shock: Gwiazdki to wielka sciema, chociaz oddaje szacunek Lagunie, po tym jak widzialem ja po spotkaniu z drzewem (uderzenie centralnie przodem) przy predkosci 100 km/h, kabina cala, nic sie nie przesunelo do srodka, a pasazerowie najprawdopodobniej by przezyli :shock:
[/quote]lled3 napisał(a):Laguna III GT - 4 koła skrętne (nie jest to nowosć jako pomysł) - ale obecnie żadne(?) auto czegos takiego nie ma.
Bylo produkowane 20 lat temu przez np. Honde i bylo calkowicie bezawaryjne. Dodatkowo w Lagunie o ile sie nie myle maksymalny kat skrecenia tylnich kol wynosi 7*, a w Hondzie bylo to 12 czy 15*. Podobny system byl montowany w Skyline`ach i pierwsza modyfikacja dostosowujaca ten i tak juz szybki seryjnie samochod do jezdzenia po torze bylo wywalenie tego sytemu :D
przez Cycu » sobota 26 lipca 2008, 21:20
Xsystoff napisał(a):Jedna gwiazda za ostrzeganie o niezapietych pasach, jedna gwiazdka za ochrone pieszych itp. A pozniej 4-gwiazdkowe Audi Q7 trafia w 5-cio gwiazdkowego Fiata i sa same trupy w Fiacie :) Poczytaj wyniki crash testu ADAC`u, Audi rozjechalo Fiata jak zabawke z plasteliny, kierowca zlamal kolumne kierownicza :shock: Gwiazdki to wielka sciema...
przez Xsystoff » sobota 26 lipca 2008, 21:29
lled3 napisał(a):zgadza sie - mowie ogólnie o renault. Z tym że ten z laguny I był dość ubogi w komunikaty w porownaniu z tym z LII
lled3 napisał(a):zaleta :) ukazujaca klase tego samochodu - i budzaca respekt - byle gwałciciel mechaniki z przyomowego ogródka się za nią nie weźmie. Jeszcze większy budzą tylko auta których ceny znacząco są wyższe.
lled3 napisał(a):zanaczyłem że to nie wynalazek. Ale dzisiaj jest to jakas innowacja wyróżniająca auto na tle innych.
cycu napisał(a):Mimo tego nie zgodzę się, że Audi "rozjechało" Fiata. Widać, że Fiat, mimo niewielkich rozmiarów, ma solidną klatkę (podobnie jak Smart).
przez ble » sobota 26 lipca 2008, 23:08
lled3 napisał(a):P.S.
i niezapominajmy że ma tyle innowacji technicznych - któych w innych autach - poprostu nie ma
przez mi90 » sobota 26 lipca 2008, 23:26
edna gwiazda za ostrzeganie o niezapietych pasach, jedna gwiazdka za ochrone pieszych itp. A pozniej 4-gwiazdkowe Audi Q7 trafia w 5-cio gwiazdkowego Fiata i sa same trupy w Fiacie Smile Poczytaj wyniki crash testu ADAC`u, Audi rozjechalo Fiata jak zabawke z plasteliny
przez lled3 » sobota 26 lipca 2008, 23:45
ble napisał(a):lled3 napisał(a):P.S.
i niezapominajmy że ma tyle innowacji technicznych - któych w innych autach - poprostu nie ma
po jakims czasie wszystko sie zepsuje i wyjdzie na to jak by ich nie bylo:pp
przez tom9 » niedziela 27 lipca 2008, 00:38
przez Cycu » niedziela 27 lipca 2008, 22:55
Xsystoff napisał(a):Odksztalcony dach = solidna klatka ? Bez zartow.
przez lled3 » poniedziałek 04 sierpnia 2008, 18:51
Laguna jako pierwsza osiągnęła 5-gwiazdkowy wynik w testach zderzeniowych EuroNCAP. W zmodernizowanej wersji mamy do dyspozycji maksymalnie 8 poduszek, napinacze dla wszystkich pasażerów i brzęczyk przypominający o zapięciu pasów. Na marginesie warto dodać, że 33 modele przebadane przez EuroNCAP mają komplet gwiazdek, z czego 25 nie osiągnęłoby go, gdyby nie wspomniany brzęczyk. Pierwsza Laguna (przebadana w 2001 roku) osiągnęła maksymalny wynik bez takiego brzęczyka.
przez qwer0 » poniedziałek 04 sierpnia 2008, 23:36