Moc!

Wszystko co nie mieści się w powyższych kategoriach.

Moderatorzy: ella, klebek

Postprzez tom9 » poniedziałek 24 maja 2010, 00:06

Auto z silnikiem o wiekszej mocy w porownaniu do auta z silnikiem o mniejszej mocy rozni sie tym, ze... ze ma wiecej mocy...


nic więcej chyba nie trzeba dodawać.
[b]Kierowca[/b] z prawem jazdy kategorii "B" i "C" 8)

[i]specyficzne podejście do życia[/i]
Avatar użytkownika
tom9
 
Posty: 1444
Dołączył(a): piątek 27 lipca 2007, 22:24
Lokalizacja: Miasto sypialni

Postprzez qwer0 » poniedziałek 24 maja 2010, 08:22

denerwuje mnie jak ktoś pisze tutaj ze nie ma różnicy miedzy mocami samochodów. czyli taki maluch mający 25 KM ma takie same parametry co A3 która ma 160 KM? ...
autem które ma więcej mocy dużo lepiej się jeździ, łatwiej wyprzedza, szybciej wykonuje niektóre manewry, jak dla mnie im mocniejszy samochód tym bezpieczniej

Jesli porownujesz 2 identyczne auta, ale o roznych mocach, to masz racje co do lepszych osiagow, szybszego wyprzedzania itd.
Ale porownywanie 2 roznych aut to juz nieporozumienie.

Auto, ktore wazy 500kg bedzie mialo lepsze osiagi z 50 konnym silnikiem niz 100 konny 1,5t. Niemozliwe? A mozliwe.

Wsadz ten 26konny silnik z malucha do tego A3, ciekawe czy w ogole ruszy z miejsca.

Takie porownania to porazka.
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów. Ma limit 255 znaków
Avatar użytkownika
qwer0
 
Posty: 2422
Dołączył(a): poniedziałek 21 kwietnia 2008, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Re: Moc!

Postprzez jasiek23 » poniedziałek 24 maja 2010, 08:44

drowN napisał(a):Toyota w Dieslu całe 90 koni. Jednak teraz będę ujeżdżał póki co autko brata (A-trójeczkę) która jest jednak duużo mocniejsza niż te wszystkie miejskie mydełka.


A jaki silnik ma ta A trójeczka? Jeśli taki jak to ich jeździ najwięcej czyli 1.6 lub 1.8 to dużej różnicy nie ma porównując do tej Yariski. Pozatym 90 koni to wcale nie jest mało a powiem więcej - jest już czym przycisnąć.
jasiek23
 
Posty: 542
Dołączył(a): poniedziałek 30 marca 2009, 19:51

Postprzez piotrekbdg » poniedziałek 24 maja 2010, 10:22

A jaki silnik ma ta A trójeczka? Jeśli taki jak to ich jeździ najwięcej czyli 1.6 lub 1.8 to dużej różnicy nie ma porównując do tej Yariski. Pozatym 90 koni to wcale nie jest mało a powiem więcej - jest już czym przycisnąć.


Chcesz mi powiedzieć, że benzyna 1.8 i 90-konny Diesel prawie się nie różnią?????
piotrekbdg
 
Posty: 2139
Dołączył(a): wtorek 18 sierpnia 2009, 00:18

Re: Moc!

Postprzez cman » poniedziałek 24 maja 2010, 10:50

jasiek23 napisał(a):Pozatym 90 koni to wcale nie jest mało a powiem więcej - jest już czym przycisnąć.

:lol: Taa, rakieta normalnie. Aż strach przycisnąć, żeby z drogi nie wypaść. :lol:
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez BOReK » poniedziałek 24 maja 2010, 11:05

Stosunek mocy do masy i wszystko fajnie, ale chyba zapomnieliście, że koła nie są połączone z silnikiem jedynie poprzez sprzęgło.
Avatar użytkownika
BOReK
 
Posty: 3051
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 13:02

Postprzez cman » poniedziałek 24 maja 2010, 11:18

?? Stosunek mocy do masy, a konkretniej moc będzie zawsze taka sama w silniku i na kołach (pomijając straty oczywiście). No chyba, że masz na myśli właśnie te straty w układzie napędowym.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez bac » poniedziałek 24 maja 2010, 11:31

Chodziło chyba o to, że do pewnego momentu różnice mocy między dwoma autami można zniwelować redukując bieg w słabszym z nich. W końcu tym mocniejszym nie cały czas jeździ się z maksymalną mocą.
A 90 KM to rakieta nie jest, ale w codziennej jeździe to całkiem zdrowy kompromis między osiągami a ekonomią.
bac
 
Posty: 589
Dołączył(a): poniedziałek 16 lutego 2009, 12:58

Postprzez BOReK » poniedziałek 24 maja 2010, 12:55

Ekonomia też nie zależy od mocy, no bo jak? Jak w V6 odepnę trzy kable WN, to silnik będzie bardzo słaby, a "spali" tyle samo paliwa (nie mówiąc o innych stratach). :P

Cman, chodzi o prostą rzecz. Wszyscy mówią, że ten sam silnik w lżejszym wozie da lepsze osiągi, ale zapominają o przełożeniach. Bo może się zdarzyć, że samochód cięższy będzie miał krótsze niskie biegi i jeszcze nadbieg do wysokich prędkości, wtedy przewaga lżejszego nie będzie taka oczywista.

Tak, pewnie wolałbyś stosunek momentu na kołach do masy wozu, jaką ten moment musi ruszyć, domyśliłem się. :P
Avatar użytkownika
BOReK
 
Posty: 3051
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 13:02

Re: Moc!

Postprzez jasiek23 » poniedziałek 24 maja 2010, 13:59

cman napisał(a):
jasiek23 napisał(a):Pozatym 90 koni to wcale nie jest mało a powiem więcej - jest już czym przycisnąć.

:lol: Taa, rakieta normalnie. Aż strach przycisnąć, żeby z drogi nie wypaść. :lol:


Nie pisałem że to rakieta. Chodziło mi że te 90 KM to nie jest aż tak mało żeby stawiać na równi z samochodami które mają np 60 KM.
Wg mnie właśnnie od 90 KM zaczyna się moc z którą można "coś zrobić" :)
jasiek23
 
Posty: 542
Dołączył(a): poniedziałek 30 marca 2009, 19:51

Postprzez cman » poniedziałek 24 maja 2010, 14:31

No jechać się da... Dla mnie osobiście sensowna moc, a raczej stosunek mocy do masy (bo to jest najistotniejsze) zaczyna się od ok. 130 KM na tonę wliczając kierującego.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez ks-rider » poniedziałek 24 maja 2010, 16:46

Gusta sa roune, mi osobiscie wystarczyl by stary W 123 2 l D o zawrotnej mocy 55 KM.

:wink:
ks-rider
 
Posty: 3820
Dołączył(a): sobota 19 grudnia 2009, 21:47

Postprzez bac » poniedziałek 24 maja 2010, 19:45

BOReK napisał(a):Ekonomia też nie zależy od mocy, no bo jak?

No właśnie sam się nad tym zastanawiam i jakoś nie mogę dojść do sensownych wniosków. Nie myślę nad odłączaniem kabli, ale nad czymś innym. Faktem dość oczywistym jest, że jest, że im mocniejszy silnik, tym więcej pali (w sensie średniego spalania). Ale dlaczego?

Zagadka:

Załóżmy, że mam do przejechania trasę o długości 100 km.
Za pierwszym razem jadę samochodem z silnikiem o mocy 90 KM i przejeżdżam ją powiedzmy w 2 godziny.
Za drugim razem jadę tym samym samochodem, ale z innym silnikiem, o mocy 150 KM i przejeżdżam tą samą trasę w identycznym czasie 2 godzin.

W którym przypadku spalę więcej paliwa i dlaczego?
bac
 
Posty: 589
Dołączył(a): poniedziałek 16 lutego 2009, 12:58

Postprzez cman » poniedziałek 24 maja 2010, 20:36

No ale przede wszystkim skąd się w tym mocniejszym silniku wzięła ta moc? Ma większą pojemność? Wyżej się kręci? Ma turbinę/większą turbinę? Co z przełożeniami, zmieniły się czy nie?
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez BOReK » poniedziałek 24 maja 2010, 20:46

Widzisz, kolega jeździł kiedyś samochodem z dwoma silnikami - 1,2l i 0,7l, a spalanie miał parę kropel większe niż kiedyś z 0,7. Przyczyna? Teraz pod maską miał 1,2, a 0,7 woził w bagażniku.

Podpinam się zatem pod pytania Cmana.
Avatar użytkownika
BOReK
 
Posty: 3051
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 13:02

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Luźna gadka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości