przemq14 napisał(a):Na parkingu to nie jest precyzja tylko lenistwo.
Jesli chodzi o mnie to wszelkie manerwy parkingowe precyzyjniej wykonuje jedna reka i tylk oczasami dokladam druga reke, no ale to rzecz gustu. W kazdym razie u mnie nie ma to nic wspolnego z lenistwem.
Kierowcy rajdowi po pierwsze, są profesjonalistami, po drugie, w czasie skrętu mogą wykonywać inne czynności drugą ręką.
Toz to wlasnie o tym pisalem we wczesniejszych postach ze nie ma co porownowac kierowcow rajdowych do nas. Oznacza jedak to ze da sie panowac nad samochodem krecac kierownica w sposob jaki wielu uznalo by za niedopuszczalny.
Wracając jeszcze do precyzji - w F1 w której precyzja kierowania jest wyjątkowo ważna, bardzo rzadko kierowcy odrywają ręce od kierownicy. Jedynie żeby oderwać folię z kasku lub zmienić balans hamulców (Ferrari)
Zgadza sie, dodam tylko od siebie ze w przypadku kierowcow F1 to ich pozycja jest diametralnie rozna od pozycji kierowcow rajdowych za kolkiem. Kierowcy F1 jezdza na bardziej wyprostowanych rekach (jak kierowcy wyscigowi), co wlasnie ma zapewnic wieksza precyzje w operowowaniu kierownica. W przypadku kierowcow rajdowych ich rece sa mocno zgiete w lokciach, gdyz oni czesto musza silowac sie z kierownica. Kierowcy w F1 natomiast nie musza sie silowac bo jedza bo gladkim jak blat torze. Poza tym kierowcy w F1 jedza w pozycji bardziej lezacej, co jest oczywsice podyktowane budowa kopitu i calego bolidu. Nogi wiec maja bardziej wyprostowane i chyba wciskaja pedaly poprzez sam ruch stopa.