Rozpoczęcie nauki

Wszystko co nie mieści się w powyższych kategoriach.

Moderatorzy: ella, klebek

Rozpoczęcie nauki

Postprzez sebag23 » czwartek 06 stycznia 2011, 01:24

Witam
Najlepiej będzie jak zacznę od początku, a więc jestem uczniem szkoły samochodowej (zawodówka, pierwsza klasa, niestety rok w gimnazjum powtarzałem, jestem z września 1993r) na mechanika samochodowego. W szkole posiadamy własną naukę jazdy gdzie będę zdawał prawo jazdy kat B, ale to nie ważne. Ostatnio (w poniedziałek) nasz nauczyciel PDPPS (który sam jest egzaminatorem nauki jazdy) powiedział o ostatnich "zmianach" dotyczących prawa jazdy i wspomniał, że się już nie załapiemy na zdawanie prawa jazdy na starych zasadach, które obowiązują bodajże do 30 czerwca, a ci którzy zaczną naukę od 1 lipca będą już na nowych zasadach. I tutaj nasuwają się moje pytania, czy nadal obowiązuje możliwość zapisu na prawo jazdy 3 miesiące przed ukończeniem 18 roku życia ? Jeżeli tak, to najprawdopodobniej zaczął bym kurs jeszcze na "starych" zasadach. Jeżeli chodzi o egzamin to dzisiaj dostałem książkę Kodeks drogowy z komentarzem z gazety Rzeczpospolita gdzie pisze Uwaga! Ubiegający się o prawo jazdy do kierowania motorowerem, pojazdami silnikowymi lub tramwajem może przystąpić do egzaminu państwowego nie wcześniej niż miesiąc przed osiągnięciem minimalnego wieku (w moim przypadku 18 lat), w takim razie kiedy bym mógł się już zapisać na kurs ? Czy te 3 miesiące wcześniej co wypadało by w czerwcu czyli na starych zasadach, czy tak jak pisałem, że w lipcu ? Rozpisałem się, ale chciałem aby każdy zrozumiał o co mi chodzi.

Pozdrawiam
Kategoria B, egzamin zdany za pierwszym podejściem 07.08.2012r.
sebag23

Re: Rozpoczęcie nauki

Postprzez Borys68 » czwartek 06 stycznia 2011, 02:11

Ahoj!
Oj, namieszała Repa, oj namieszała ...
Ten tekst to z nieobowiązującej jeszcze ustawy. Wejdzie ona w życie najprędzej za rok (z małym hakiem).

A w zasadzie to jakie "nowe zasady" miał pan nauczyciel na myśli?