Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Wszystko co nie mieści się w powyższych kategoriach.

Moderatorzy: ella, klebek

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez ks-rider » niedziela 26 grudnia 2021, 18:44

W PL kiedysbyla jedna jedyna kategoria jednosladowa mianowicie " A ". Uprawniala do prowadzenia pojazdow powyzej 50 ccm

Egzamin zdawalo sie na 125 ccm.

Obecnie masz trzy klasy motocykli i na szczescie !


:wink:
ks-rider
 
Posty: 3786
Dołączył(a): sobota 19 grudnia 2009, 21:47

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez szofer80 » niedziela 26 grudnia 2021, 20:33

Cyryl8.

Nieznajomość prawa szkodzi i to nie moja wina, że ludzie w innych przypadkach nie umieją walczyć o swoje w związku z nieznajomością prawa. Przyjechał do mnie gość z miksokretem i mi mówi, że od czasu do czasu płaci mandaty, że nie za bardzo może jeździć z tym miksokretem na kat. B bo to już nie jest przyczepka lekka tylko trochę więcej waży ale wyrabia się z zestawem w limicie 3,5t. Pokazałem mu stosowny przepis i pogratulowałem znajomości prawa. I takich przykładów można mnożyć, także nie urzekłeś mnie podanymi przykładami. Co gorsza można wywnioskować, że nieznajomość prawa dotyczy też kontrolujących. Ponadto Sądów nie obowiązuje prawo precedensu i nie muszą patrzeć na inne przypadki

ks-rider

Państwo zawsze może wprowadzić surowsze prawo jeśli uzna to za stosowne uwzględniając zasadę lex retro non agit. Ja nigdy nie byłem za tym, że jedynym sposobem na poprawę bezpieczeństwa jest liberalizacja prawa. Na przestrzeni lat odbyło się jedno i drugie, liberalizacja dla jednych (A1 dzięki B) i zaostrzenie dla drugich poprzez dodanie kolejnych kategorii jednośladowych.
Kategorie: A,B,C,D,E,T
szofer80
 
Posty: 813
Dołączył(a): poniedziałek 20 grudnia 2010, 21:10

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez Cyryl8 » niedziela 26 grudnia 2021, 21:25

Nie bardzo rozumiem odpowiedź do mnie.

Są w PoRD definicje, które nie mają wiele wspólnego z logiką, czego nie chcesz przyjąć.
Jeżeli kat. jest/będzie go 3,5t i 4,25t pojazdów z jakimś tam napędem, to nic nie wskórasz.

Masz obszar zabudowany oznaczony znakiem i może tam nie być domów, znak jest - to jest obszar zabudowany.
Nie ma znaku, to choćby byl dom na domu nie będzie to obszarem zabudowanym.

Podobnie jest z tunelem, musi być oznaczony znakiem.
We Wrocławiu jest takie coś pod placem Dominikanskim, ale znaku nie ma - to nie tunel.

Skrzeżowanie z ruchem okrężnym też musi być znak.
We Wrocławiu jest plac Powstańców Śląskich, który jest nazywany rondem, nawet kiedyś był tu sklep o tej nazwie, ale nie ma znaku, to nie skrzyżowanie o ruchu okrężnym.

I tak można mnożyć.

Więc nie sądzę, że jeżeli byś jechał zwyklym pojazdem 4t DMC na kat. B ktoś, włącznie z sądem uznałby, że masz prawo prowadzić taki pojazd.

We Wrocławiu stoi ponad 10 karetek, które przekraczają 3,5t, w rzeczywistości ważą 4-4,1t.
Wszyscy ratownicy będą musieli robić kurs kat. C.
Na razie to około 6 osób.
Ratowników jest ponad 50, jeżeli jesteś w stanie sprawić, jak twierdzisz, że sąd uzna ważność ich kat. B na te pojazdy, zgłoś się do nich - ozłocą Cię.
Pogotowie Ratunkowe Wrocław ul. Ziębicka 34-36.
Ułatwić Ci kontakt z kierownictwem może mój kolega Krzysztof, który pracuje tam jako dyspozytor 608197457.
Cyryl8
 
Posty: 2419
Dołączył(a): czwartek 25 marca 2021, 06:59

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez szofer80 » niedziela 26 grudnia 2021, 21:32

"Masz obszar zabudowany oznaczony znakiem i może tam nie być domów, znak jest - to jest obszar zabudowany."

Trzeba walczyć z bezmyślnym formalizmem prawnym, nie odwołującym się do rzeczywistości. Prawo jest na pierwszym miejscu-nie!- jak jest w rzeczywistości jest wykładnią. Prawo w zamyśle ma iść w parze z rzeczywistością i w zdecydowanej większości przypadków nie ma problemu ale tak się nie da w każdym przypadku. W tym przypadku jak jest znak to trzeba się do niego zastosować, bo zmniejszenie prędkości nie wiąże się w tym przypadku z niczym negatywnym, po czym należy kompetentnym władzom zadać pytanie po co stoi tam ten znak. W środku lasu stawiali słup wysokiego napięcia, przy drodze postawili znak zakaz zatrzymywania w związku z toczącymi się pracami. Po skończeniu prac i zwinięciu całej ekipy znak stał jeszcze rok, jakbym w tym czasie musiał się tam zatrzymać i dostałbym mandat to bym nie odpuścił. Prawo nie jest dla prawa tylko należy zadawać pytania jak się ma dany przepis do rzeczywistości. Walka i jeszcze raz nieustanna walka o uwzględnienie rzeczywistości i pryncypiów, które są nad prawem, które przyświecały tworzeniu każdego przepisu. Jak jest to jakaś mała sprawa- zaciskamy zęby i płacimy nielogiczny mandat, nie możemy nic zrobić bo nikt nic nie zrobi w takim przypadku tylko będzie świecił hipokryzją. W większych sprawach protestujemy, żądamy, żeby wzięto pod uwagę rzeczywistość.

Wracając do tematu to nie ja stwarzam takie precedensy tylko legislator i musimy poruszać się w realiach pełnych rozdawnictwa i analizować czym to skutkuje. Uważam, że żadne uprawnienia nie należą się kierowcy bez przeszkolenia (BE=C1 uważam za jakąś formę przeszkolenia, z mocnymi przesłankami) a cały galimatias wynika właśnie z takiego rozdawnictwa za darmo. Czy byłbym za przyznawaniem kat A1 na kat B tak zupełnie za friko? Nie byłbym taki pewny jak byłem pewny, że trzeba było przesadzić dorosłych ze skuterów dla dzieci na najsłabsze motocykle, żeby nie stwarzali takiego zagrożenia.

W przyszłości wszyscy będą mogli jeździć autami 4,25 na B bo jest to logiczne następstwo zmian.
Kategorie: A,B,C,D,E,T
szofer80
 
Posty: 813
Dołączył(a): poniedziałek 20 grudnia 2010, 21:10

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez Cyryl8 » niedziela 26 grudnia 2021, 23:04

Dałem Ci możliwość udowodnienia Twoich racji. Pokaż jak walczysz z formalizmem.
Pisałeś, że w sądzie to tak łatwo można zwalczyć, udowodnij to.
Cyryl8
 
Posty: 2419
Dołączył(a): czwartek 25 marca 2021, 06:59

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez szofer80 » poniedziałek 27 grudnia 2021, 01:40

Jak walczyć z formalną hipokryzją? Nagłaśniać ją. Dobrym przykładem są zmiany w terminowym prawie jazdy. Terminowe jest dla tych co zrobili uprawnienia po wejściu przepisów w życie tylko dlatego, że sprawa została odpowiednio nagłośniona mimo, że dotyczyła bardzo wielu i długo nie było pewne jak się skończy. Czyli jednak można coś zdziałać.
Kategorie: A,B,C,D,E,T
szofer80
 
Posty: 813
Dołączył(a): poniedziałek 20 grudnia 2010, 21:10

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez Cyryl8 » poniedziałek 27 grudnia 2021, 07:04

Po prostu wygrać w sądzie, tak jak sam napisałeś wcześniej, że jest to tak proste i realne, że doprowadzi to likwidacji tego przepisu.

Tylko trzeba to zrealizować, bo czym innym są deklaracje, a czym innym realne skuteczne działania.
Cyryl8
 
Posty: 2419
Dołączył(a): czwartek 25 marca 2021, 06:59

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez Cyryl8 » poniedziałek 27 grudnia 2021, 11:24

szofer80 napisał(a):...Terminowe jest dla tych co zrobili uprawnienia po wejściu przepisów w życie tylko dlatego, że sprawa została odpowiednio nagłośniona mimo, że dotyczyła bardzo wielu i długo nie było pewne jak się skończy. Czyli jednak można coś zdziałać.


Wydaje mi się, że jest inaczej.
Terminowe prawa jazdy dotyczą lub będą dotyczyły wszystkich.
Ci którzy posiadają bezterminowe muszą wymienić do 2028 roku, a następne będą już terminowe.
Fakt że spora część tego nie dożyje, wiec można rzec, że bezterminowe prawo jazdy posiadają dożywotnio, nie zmienia przepisu.
Cyryl8
 
Posty: 2419
Dołączył(a): czwartek 25 marca 2021, 06:59

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez ks-rider » poniedziałek 27 grudnia 2021, 17:55

szofer80 napisał(a):ks-rider

Państwo zawsze może wprowadzić surowsze prawo jeśli uzna to za stosowne uwzględniając zasadę lex retro non agit. Ja nigdy nie byłem za tym, że jedynym sposobem na poprawę bezpieczeństwa jest liberalizacja prawa. Na przestrzeni lat odbyło się jedno i drugie, liberalizacja dla jednych (A1 dzięki B) i zaostrzenie dla drugich poprzez dodanie kolejnych kategorii jednośladowych.


Kiedy ostatnio byles na drodze ?

Dla mnie bajka konczy sie gdy przekraczam polska granice ! Chce jechac przepisowo ale nikt mi nie daje i siedza takie qurfy na ogonie w odleglosci 3m od tylnego zderzaka orzy 70 km/h !

Nie pisz mi prosze pierdool o liberyzacji prawa, bo najpierw trzeba nauczyc Polakow poszanowania prawa a w nastepnym wieku mozna na probe poluzowac !


:wink:
ks-rider
 
Posty: 3786
Dołączył(a): sobota 19 grudnia 2009, 21:47

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez szofer80 » sobota 30 lipca 2022, 10:30

cyt:

"Wydaje mi się, że jest inaczej.
Terminowe prawa jazdy dotyczą lub będą dotyczyły wszystkich.
Ci którzy posiadają bezterminowe muszą wymienić do 2028 roku, a następne będą już terminowe.
Fakt że spora część tego nie dożyje, wiec można rzec, że bezterminowe prawo jazdy posiadają dożywotnio, nie zmienia przepisu."

Tak ale gdyby nie roztrząsać tematu, że prawo nie działa wstecz, również i dla tych co mieli uprawnienia wcześniej przed wejściem przepisów w życie, obowiązywały by badania zdrowotne. A tak jest to tylko formalność wymiany dokumentu, bo człowiek się starzeje i trzeba wymienić zdjęcie. Tak tłumaczono. Jestem tylko ciekaw czemu np. posiadacz kampera przekraczającego 3,5 t jeżdżący niezarobkowo, będzie musiał wymieniać plastik ze swoją kategorią C czy D co 5 lat.
Kategorie: A,B,C,D,E,T
szofer80
 
Posty: 813
Dołączył(a): poniedziałek 20 grudnia 2010, 21:10

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez szofer80 » sobota 30 lipca 2022, 10:35

cyt:

"Kiedy ostatnio byles na drodze ?

Dla mnie bajka konczy sie gdy przekraczam polska granice ! Chce jechac przepisowo ale nikt mi nie daje i siedza takie qurfy na ogonie w odleglosci 3m od tylnego zderzaka orzy 70 km/h !

Nie pisz mi prosze pierdool o liberyzacji prawa, bo najpierw trzeba nauczyc Polakow poszanowania prawa a w nastepnym wieku mozna na probe poluzowac !"

Paliwo po 8 zł świetnie wymiotło cały wiejski establiszment jeżdżący ludziom "na zderzaku" po mieście dookoła komina. Teraz wiejscy królowie szos siedzą przy snopowiązałkach jak Bozia przykazała a drogi są luźniejsze. Wiem wysoka cena paliwa to broń obosieczna ale niech piekarz dowożący chleb czy rodzina wielodzietna dostanie upust na pierwsze kilkadziesiąt litrów paliwa.
Kategorie: A,B,C,D,E,T
szofer80
 
Posty: 813
Dołączył(a): poniedziałek 20 grudnia 2010, 21:10

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez ks-rider » sobota 30 lipca 2022, 12:02

szofer80 napisał(a):Paliwo po 8 zł świetnie wymiotło cały wiejski establiszment jeżdżący ludziom "na zderzaku" po mieście dookoła komina. Teraz wiejscy królowie szos siedzą przy snopowiązałkach jak Bozia przykazała a drogi są luźniejsze. Wiem wysoka cena paliwa to broń obosieczna ale niech piekarz dowożący chleb czy rodzina wielodzietna dostanie upust na pierwsze kilkadziesiąt litrów paliwa.


Totalnie nie zrozumiales przekazu !

Moim problemem nie sa jak to okresliles " wiejski establiszment " tylko wlasnie " krolowie i Asy drog " ! ! ! " wiejski establiszment nie siedzi mi na ogonie, bo porusza sie conajmniej 30 km/h szybciej niz ja. Z regoly 50 km/h szybciej niz ja, wiec nie stanowi to dla mnie zagrozenia.

Zagrozeniem sa TIR'oloty ! ! ! i klasa " Sprinter " ! ! !

Czyli conajmniej od 3,5 t wzwyz ! ! ! A tym ceny paliwa sa obojetne, bo nie oni sami za nie placa a szef lub spedycja !


:wink:
ks-rider
 
Posty: 3786
Dołączył(a): sobota 19 grudnia 2009, 21:47

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez Cyryl8 » sobota 30 lipca 2022, 12:28

szofer80 napisał(a):...wiejski establiszment...
...wysoka cena paliwa...


1. co masz ludziom mieszkającym na wsi?
ja widzę kierowców z miasta jeżdżących równie źle.
co więcej większość przedstawicieli handlowych i kurierów pracujących pod presją czasu i często nie potrafiących się temu oprzeć jest z miast.

2. cena paliwa nie jest wysoka.
rzeczywista cena oleju napędowego to 47% tego co płacimy na stacji, czyli jeżeli teraz mamy ON za powiedzmy 7,70zł, to faktycznie to paliwo kosztuje 3,6zł.
mamy nie drogie paliwo, ale drogie podatki.

3. młynarz dostanie od rolnika ziarno o wiele droższe do drogie paliwo, to drogie ciągniki maszyny rolnicze, piekarz dostanie droższą mąkę od młynarza, bo ten musi tą mąkę przewieźć, więc co z tego, że piekarz dostanie jakiś upust na paliwo, gdy jego koszty to przede wszystkim prąd, który ogrzewa piece.

ps.
snopowiązałki zniknęły z polskich pól jakieś 30 lat temu.
co najmniej.
Cyryl8
 
Posty: 2419
Dołączył(a): czwartek 25 marca 2021, 06:59

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez szofer80 » sobota 30 lipca 2022, 15:13

Nie mam nic do ludzi ze wsi ale tak się składa, że to na powiatowych tablicach więcej jest takich, którzy jeżdżą na zderzaku. Jak zbliża się weekend to nie miastowych policja głównie sprawdza w mieście tylko czy powiatowi nie jadą przypadkiem na podwójnym gazie.

Ja osobiście odczuwam, ze wysokie ceny paliw wpłynęły na mniejszą ilość aut siedzących mi na zderzaku.

Mnie nie chodzi w tym momencie o całość ceny pieczywa tylko tę jego część co jest związana z cenami paliw.

Czepianie się słówek, to siedzą dziś przy kręceniu bel słomy.
Kategorie: A,B,C,D,E,T
szofer80
 
Posty: 813
Dołączył(a): poniedziałek 20 grudnia 2010, 21:10

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez Cyryl8 » sobota 30 lipca 2022, 15:48

jeżeli jesteś rolnikiem to 90% paliwa idzie na maszyny rolnicze, więc specjalnego związku z oszczędzaniem jeżdżenia osobówką nie widzę.
bo jeżeli maszyny zużywają Ci powiedzmy 1000l miesięcznie, to czy osobówką oszczędzić 5-10 litrów w tym okresie nie ma znaczenia dla budżetu.

z tą rejestracją masz rację.

we Wrocławiu rejestracja DWR (potocznie Denwer lub Dolna Wirginia), czyli powiat wrocławski.
to ludzie z Wrocławia, pracujący w mieście, ale którzy wybudowali się jakiś czas temu pod miastem i tam też mieszkają.
i ich jazda pozostawia wiele do życzenia.
ponieważ układ komunikacyjny Wrocławia lub raczej jego brak zapewnia każdemu dojeżdżającemu rano z każdej strony i wracającemu wieczorem co najmniej godzinę w korkach, także są to ludzie śpieszący się, zdenerwowani, walczący o bodaj jedną pozycję do przodu.

miałem taki okres, gdy pracowałem w firmie mającej siedzibę w Oławie, więc rano swobodnie wyjeżdżałem z miasty, gdy w odwrotną stronę stały korki i po południu podobnie.

słoma jako produkt też dzisiaj jest w odwrocie,
kiedyś słoma szła jako ściłka dla zwierząt u rolników indywidualnych, dzisiaj hodowle są na betonie.
zboża kiedyś miały wysokość nawet ponad metr, dzisiaj góra pół metra.
nie tak dawno słoma szła jeszcze na pellet (materiał do opalania), ale w dobie ograniczania spalania, to zostało prawie zarzucone, może teraz będą do tego wracać.

musisz pamietać, że to forum jest dostępne dla wszystkich i Twoje wypowiedzi może przeczytać ktoś, kto na tym się zna i wtedy jaki będą mieli nasz obraz.
także jak już coś piszesz to warto, żeby to nie było oderwane od rzeczywistości.
Cyryl8
 
Posty: 2419
Dołączył(a): czwartek 25 marca 2021, 06:59

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Luźna gadka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 104 gości