szofer80 napisał(a):...I tak się stało i zostało to pozytywnie przyjęte, nic się wielkiego nie dzieje, nie ma żadnych statystyk, które byłby by ściśle związane z kat A1 i stawiały ją w złym świetle. Tak samo dziś kierowca B+E wybiera trudniejszy w prowadzeniu wariant z przyczepą niż mógłby wybrać pojazd C1. Różnica jest tylko taka, że problem dotyczy mniejszej liczby zmotoryzowanych i nie ma lobbystów na przepchnięcie tego pomysłu. Jest to ciężarówka ze zwykłą skrzynią, z podobną ilością biegów i obsługą. A problem ciamajd dopuszczonych do ruchu to zupełnie inny problem, kto umie zgrabnie prowadzić maxi busa poradzi sobie i z taką ciężarówką....
mam coraz większe wątpliwości w to co dopisujesz pod postami.
nie bardzo wiem o co chodzi z tymi kat. A1 itp., ale te pojazdy są w dalszym ciągu motocyklami, którymi tak samo jeździ się w celach hobbystycznych, różnią się tylko wilkością, osiągami.
natomiast kat. E do B dotyczy przyczep do pojazdów osobowych.
kat. C1 dotyczy transportu.
do pierwszego musisz znać:
- Prawo o Ruchu Drogowym,
- Rozporządzenie w sprawie znaków i sygnałów na drodze,
- Rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz niezbędnego wyposażenia,
- Ustawę o kierujących pojazdami.
do kat. C1 powinienieś znać ponadto:
- Ustawę o Transporcie Drogowym,
- Prawo Przewozowe,
- Konwencję CMR,
- Rozporządzenie 561/2005.
spróbuj założyć działalność w zakresie transportu mając pojazd do 3,5t DMC i pojazd 7,5t DMC.
jeżeli kat. C, C+E i D postrzegasz tylko jako umiejętności kręcenia kierownicą taskiego a nie innego pojazdu, to faktycznie nikt nie jest w stanie Ci tego wytłumaczyć.