Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Wszystko co nie mieści się w powyższych kategoriach.

Moderatorzy: ella, klebek

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez Wyder » wtorek 01 lutego 2011, 22:17

Ale tłumaczę że inaczej się jedzie solówką inaczej zestawem.
W tym linku co podałeś ten sprzęt miał dwie osie skrętne, a to po to by zmniejszyć promień skrętu.
Po to mamy kategorie prawa jazdy żeby nas do czegoś uprawniały, a do innych rzeczy nie.
Prawo jazdy: ABCDE
T - chyba odpuszczę... ale zrobię licencje pilota.... WYCIECZEK:P
Wyder
 
Posty: 174
Dołączył(a): czwartek 13 stycznia 2011, 19:12

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez szofer80 » wtorek 01 lutego 2011, 22:27

Ale po co znowu się czepiasz tej przyczepy jak kierowca BE może ją prowadzić? To jest przykład przyczepy na BE a nie C1E !! Po co nam rozmawiać o jej hamulcach i osiach skrętnych? Ja się pytam tylko czemu kierowca C,BE nie może jej ciągnąć z ciężarówką C1???? Nie zajmujemy się teraz przyczepami powyżej 3,5t DMC bo uznałem Twój argument....ALE jesli widzisz przeciwwskazania w konstrukcji przyczep żeby nie można było kierowcom C,BE przyznać kat C1E to dlaczego nie można chociaż C1+przyczepa 3,5t ????? Spójrz jeszcze raz w link i popatrz sobie jakie ciężarówki może prowadzić kierowca C a proawdzenie jak małego zestawu ja proponuje !
Kategorie: A,B,C,D,E,T
szofer80
 
Posty: 818
Dołączył(a): poniedziałek 20 grudnia 2010, 21:10

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez Wyder » wtorek 01 lutego 2011, 22:39

Bo wszystkie te rzeczy których się czepiam wpływają na prowadzenie pojazdu czy zestawu.
I w wielu przypadkach mają bardzo duży wpływ.
Prawo jazdy: ABCDE
T - chyba odpuszczę... ale zrobię licencje pilota.... WYCIECZEK:P
Wyder
 
Posty: 174
Dołączył(a): czwartek 13 stycznia 2011, 19:12

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez szofer80 » wtorek 01 lutego 2011, 22:40

no to teraz nie wiem co sugerujesz że nie wolno jej podłączyć do cięzarówki C1? ja wychodzę z założenia że róznica w masie samej tylko ciężarówki C jest tak ogromna że przyznanie kierowcy możliwości prowadzenia zestawu C1+przyczepka 3,5t nie pociąga za sobą zadnego niebezpieczeństwa skoro może prowadzić takiego kolosa, róznica w masie tego zestawu co proponuje i samej cięzarówki C wynosi 39 ton a w innych przypadkach pewnie jeszzcze pare ton więcej
Kategorie: A,B,C,D,E,T
szofer80
 
Posty: 818
Dołączył(a): poniedziałek 20 grudnia 2010, 21:10

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez Wyder » wtorek 01 lutego 2011, 22:47

nie sugeruje tego
tylko twierdzisz że mając BE i C
powinniśmy z automatu dostać C1E (tak Cię zrozumiałem).
Tylko że tak naprawdę ucząc się na BE uczymy się na małej przyczepie - lawecie i uprawnia nas to do zestawu max 3,5T+3,5T
A C1 i C1E to już całkiem inne gabaryty pojazdów. I inna technika jazdy. I proszę nie pisz mi o homologacji bo to jest po prostu naginanie przepisów co w Polsce jest nagminne.
Prawo jazdy: ABCDE
T - chyba odpuszczę... ale zrobię licencje pilota.... WYCIECZEK:P
Wyder
 
Posty: 174
Dołączył(a): czwartek 13 stycznia 2011, 19:12

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez szofer80 » wtorek 01 lutego 2011, 22:51

twierdze,sugeruje....po prostu pytam jedne argumenty do mnie przemawiają inne nie i modyfikuję swoje stanowisko,jeśli piszesz że przyczepy na C1E istotnie są inne od tej na BE to ja to uznaje ale dlaczego nie można ciągnąć tej przyczepy na BE podpiętej do C1 to już nie rozumiem. Uznaję fakt że przyczepa w kat C1E jest przyczepą typowo ciężarową do której zrobienia potrzebne jest CE przekonałeś mnie ale pozostaje przyczepa do 3,5t której nie może podpiąć do C1 kierowca C,BE, narazie czytam odpowiedzi o osiach skrętnych,hamulcach ale żadnych konkretów.

No słucham dawanie kierowcy C,BE uprawnień C1+przyczepa 3,5t to nie jest przyznawanie uprawnień "w dół" ???????
Kategorie: A,B,C,D,E,T
szofer80
 
Posty: 818
Dołączył(a): poniedziałek 20 grudnia 2010, 21:10

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez qwer0 » środa 02 lutego 2011, 20:43

ktoś kto ma C, BE ma papiery żeby prowadzić m.in to:

http://allegro.pl/man-10x4-fe460-2002r- ... 95447.html

ma pojęcie o prowadzeniu takiej przyczepy:

http://allegro.pl/laweta-na-dwa-auta-wy ... 04913.html


nie poradziłby sobie z zestawem do 12 ton? weźcie bo padnę :)


Problem w tym, ze ktos kto ma BE moze nie miec bladego pojecia jak tym jezdzic i wyhaczy kazdy kraweznik na kazdym zakrecie.
A to dlatego, ze egzamin zdawal trafikiem z malutka 2 osioweczka.

Dlatego tez jestem za tym, zeby BE nie uprawniala do ciagniecia takiej przyczepy jak w linku powyzej lub zeby uprawniala, pod warunkiem, ze taka przyczepa bedzie na egzaminie, a nie malutki niewiadow. N126 nawet maluchem mozna ciagnac, bo do malucha byla konstruowana. A jest sporo wieksza, od 2 osiowki na egzaminie.

TFU!! 2 osiowka! Tak mi sie wydawalo, odwiedzam strone WORDu Lublin i ogarnal mnie zonk!

Obrazek

Moja WSK zarejestrowana jako przyczepa lekka jest wieksza!

To jest po prostu komedia, ze egzamin na BE zdaje sie takim czyms i daje to uprawnienia na przyczepe jak zapodal kolega w linku.
Takim zestaw mozna powozic z kat. B! Nie potrzeba do tego BE.
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów. Ma limit 255 znaków
Avatar użytkownika
qwer0
 
Posty: 2422
Dołączył(a): poniedziałek 21 kwietnia 2008, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez szofer80 » środa 02 lutego 2011, 21:06

No to ja nic nie poradzę na minimalizm szkół nauki jazdy, jak można było robić kurs maluchem to robili a później wsiadali w dostawczaki, to nie moja wina że uczą na przyczepkach lekkich jeździć na BE nie zmienia to faktu że jakby uczyli na większych przyczepach BE to kierowca C, BE mógłby dosiąść zestaw C1+przyczepa 3,5t bez problemów.Swoją drogą to idiotyzm uczyć na przyczepce którą już można ciągnąć bez dodatkowych uprawnień i jeszcze dawać za to kategorię.Większa przyczepka na BE nie musi być wcale droższa w eksploatacji, wystarczy zrobić szkielet i go firanką nakryć, niemniej powtarzam to się sprawdza kierowcy takich zestawów nie powodują nadmiernej ilości wypadków ,nikt sprawdzonych pomysłów ruszać nie będzie, tym bardziej że zakup większych przyczepek to koszty..... za które musiałby zapłacić i tak kursant.

Ktoś kto robi sobie prawko na przyczepkę nie robi tego żeby potencjalnie szaleć tylko do pracy czego nie można raczej oczekiwać w większości przypadków np od świeżo upieczonego kierowcy motoru, więc tacy ludzie uważają bardziej i nie powinni budzić takich obaw.
Ostatnio zmieniony środa 02 lutego 2011, 21:23 przez szofer80, łącznie zmieniany 3 razy
Kategorie: A,B,C,D,E,T
szofer80
 
Posty: 818
Dołączył(a): poniedziałek 20 grudnia 2010, 21:10

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez Borys68 » środa 02 lutego 2011, 21:19

Ahoj!
qwer0 napisał(a):To jest po prostu komedia, ze egzamin na BE zdaje sie takim czyms i daje to uprawnienia na przyczepe jak zapodal kolega w linku.

Przynajmniej ciągnik słusznych rozmiarów ...
Borys
PJ ("1.06"; "78") odebrane 4.V.2009
Borys68
 
Posty: 1057
Dołączył(a): czwartek 23 kwietnia 2009, 06:22
Lokalizacja: Warszawa-Bielany, Rzeczpospolita Polska

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez szofer80 » środa 02 lutego 2011, 21:32

"Przynajmniej ciągnik słusznych rozmiarów ..."

Wszystkiego przepisy ludziom i tak nie zakażą albo nakażą, w wielu przypadkach i tak trzeba polegać na zdrowym rozsądku kierowców ,warto by było przyznawać kat C1+ przyczepka 3,5t takim kierowcom jak podałem ,moim zdaniem nie przyczyniłoby się to do większej ilości wypadków, kierowca jadący zestawem generalnie musi uważać dużo bardziej, sam byłem swiadkiem jak się wypięła przyczepa kierowcy cięzarówki podczas jazdy w centrum Szczytna, pojechała na drugą stronę ulicy,na szczęscie nie tam gdzie ja byłem zaparkowany i zatrzymała sie na drzewie :? jakby ktoś jechał z naprzeciwka to masakra na miejscu. kierowca uważał ,był w porządku i co z tego, ale wypadki z udziałem zestawów to takie właśnie przypadki losowe a nie brawura ani brak umiejętności.

Dziś 03.02 jestem po pierwszych 2 godzinach jazdy.Na dzień dobry wsiadłem w pojazd 10,5 tony DMC ,tylko objaśnił mi co do czego służy , powiedział że "to tylko jak większa osobówka" i pojechałem prosto na miasto bez większych problemów a nigdy czymś takim nie jeździłem.A później dopiero scanią o masie własnej około 10 ton na placyku. Potwierdza to tylko moje wcześniejsze przypuszczenia że pojazd o DMC do 7 ton nie byłby aż tak trudny do opanowania przez kierowców BE, kumpel z kolei co zdawał na przyczepkę (BE) powiedział mi że jakby dawali na egzaminie większą przyczepkę to by było paradoksalnie łatwiej (przynajmniej na łuku do tyłu) bo ta malutka na której zdawał od razu sie "łamała" i ciężej trzeba było wyczuć.
Kategorie: A,B,C,D,E,T
szofer80
 
Posty: 818
Dołączył(a): poniedziałek 20 grudnia 2010, 21:10

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez Wyder » czwartek 03 lutego 2011, 18:28

A jaką skrzynię biegów ma ta ciężarówka?

Na szczęście zdając BE w Poznaniu przyczepa za busem wygląda troszkę okazalej.
Prawo jazdy: ABCDE
T - chyba odpuszczę... ale zrobię licencje pilota.... WYCIECZEK:P
Wyder
 
Posty: 174
Dołączył(a): czwartek 13 stycznia 2011, 19:12

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez qwer0 » czwartek 03 lutego 2011, 20:20

sam byłem swiadkiem jak się wypięła przyczepa kierowcy cięzarówki podczas jazdy w centrum Szczytna, pojechała na drugą stronę ulicy,na szczęscie nie tam gdzie ja byłem zaparkowany i zatrzymała sie na drzewie :? jakby ktoś jechał z naprzeciwka to masakra na miejscu. kierowca uważał ,był w porządku i co z tego, ale wypadki z udziałem zestawów to takie właśnie przypadki losowe a nie brawura ani brak umiejętności.

Co, sama sie wypiela?
Czy moze byla zle sprzezona?
Przyczepa sama z siebie sie nie wypina.
Dziś 03.02 jestem po pierwszych 2 godzinach jazdy.Na dzień dobry wsiadłem w pojazd 10,5 tony DMC ,tylko objaśnił mi co do czego służy , powiedział że "to tylko jak większa osobówka" i pojechałem prosto na miasto bez większych problemów a nigdy czymś takim nie jeździłem.A później dopiero scanią o masie własnej około 10 ton na placyku. Potwierdza to tylko moje wcześniejsze przypuszczenia że pojazd o DMC do 7 ton nie byłby aż tak trudny do opanowania przez kierowców BE, kumpel z kolei co zdawał na przyczepkę (BE) powiedział mi że jakby dawali na egzaminie większą przyczepkę to by było paradoksalnie łatwiej (przynajmniej na łuku do tyłu) bo ta malutka na której zdawał od razu sie "łamała" i ciężej trzeba było wyczuć.

Czyli co? C gratis do B? :)

w wielu przypadkach i tak trzeba polegać na zdrowym rozsądku kierowców

Nie, jesli chodzi o bezpieczenstwo nic nie moze byc efektem przypadku, czy poleganiu na czyims zdrowym rozsadku.
Egzamin powinien lepiej niz jest to w tej chwili sprawdzac umiejetnosci przyszlych kierowcow. Takie jest moje zdanie.
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów. Ma limit 255 znaków
Avatar użytkownika
qwer0
 
Posty: 2422
Dołączył(a): poniedziałek 21 kwietnia 2008, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez szofer80 » czwartek 03 lutego 2011, 22:05

Te autko o masie własnej 5100kg miało normalne biegi jak w osobówce 5 biegów + wstek identyczne wrzucanie jak w maluchach do 3,5t , paka długością i szerokością niespecjalnie różniła się od tej w scanii. największa trudność to pilnowanie tyłu na zakrętach żeby po krawężnikach nie jeździć innych niedogodności nie stwierdziłem biegi wchodziły ładnie, może kierownicą miała odrobinę za dużo luzu i przez pierwszy kilometr woziło mnie od osi jezdni do krawężnika zanim wyczułem, scanią jeszcze nie jeździłem na mieście ale w tym przypadku po placyku potwierdzam autko o masie własnej 10t to inna bajka, będzie trudno ale nie poddaję się. Cofanie po łuku ekstremalnie trudne, w zasadzie brak punktów zaczepienia mozna się tylko wzorować na wewnętrznej linii,niemniej za pierwszym razem mi się udało ale brak powtarzalności,na razie 5 prób. Robi wrażenie po placyku wsiadłem w swojego focusa i nie czułem czy trzymam kierownicę czy wciskam sprzegło, tak w tej osobówce lekko wszystko chodziło

Do C gratis B ? hehe żarty się Was trzymają nieustannie, powiem tak instruktor mi na wstepie powiedział to samo co sam myślałem na ten temat że ta mniejsza cięzarówka to "maluch" wsród ciężarówek a sama ważyła 5100kg, a ja się pytam czy dla kierowców BE nie warto dać uprawnień do kierowania autkiem 2300kg (którym może jeździć przeciętny kierowca) tylko ze zwiększoną ładownością.
Kategorie: A,B,C,D,E,T
szofer80
 
Posty: 818
Dołączył(a): poniedziałek 20 grudnia 2010, 21:10

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez Wyder » czwartek 03 lutego 2011, 23:44

A w jakim WORDzie będziesz zdawał egzamin?
Bo część WORDów ma już ciężarówki z troszkę inną skrzynią biegów.
Przepraszam jeśli źle je nazwę, bo słyszałem określenia:
- poziomowa
- sekwencyjna
- przebijana
Prawo jazdy: ABCDE
T - chyba odpuszczę... ale zrobię licencje pilota.... WYCIECZEK:P
Wyder
 
Posty: 174
Dołączył(a): czwartek 13 stycznia 2011, 19:12

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez szofer80 » piątek 04 lutego 2011, 00:00

ja będę zdawał egzamin w wordzie w Ostrołęce, tam mają Scanie, ja tą małą ciężarówką jechałem raz tak na rozgrzewkę i dobry poczatek i wedle tego co mi mówił instruktor już nią jeździć nie będę reszta kursu na takiej samej Scanii jak mają w wordzie, jeśli chodzi o rodzaj skrzyń to jeszcze nie jestem wtajemniczony,w scanii w sumie też nie ma nic skomplikowanego bo sa biegi 1,2,3,4, później się dzyndzel na wajsze(!) :) bierze do góry i są biegi 5,6,7,8 nastepnym razem cykne jej fote. Ja tam jeżdże na pełnym luzie i to mi pomaga,obojętnie czy egzamin czy jazda,niektórzy jak mi instruktor mówił to są zlani potem na wstępie bo ich sama wielkość ciężarówki przeraża ;)

Qmpel robi w tej samej szkole prawko na C ale on ma BE już od dawna i jest tak jak przypuszczałem, mówi że na placyku ,na mieście łatwiej manewrować ciężarówką niż ciągnąć dużą lawetę z autem, dlatego nie widzę przeciwwskazań żeby kierowca C, BE nie mógł być awansowany również do C1+przyczepa 3,5t. Lub po prostu C1E

A tu fajny przykład czym nie umie jeździć (według przepisów) kierowca BE:

http://allegro.pl/iveco-50c13-50c13v-we ... 75717.html

ale tym już umie, przyznacie że różnica kolosalna w łatwości prowadzenia:

http://allegro.pl/iveco-35-c-13-chlodni ... 76310.html

absurd goni absurd :wink:

"Rzeczywista masa całkowita przyczepy (ciągniętej przez samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5tony) nie może być większa od rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego powiększonej o 40%"

I taki właśnie stosunek 7,5t + 4,5t to jest dokładnie ciężarówka o 40% cięższa od przyczepy.

a więc na C1E nie można jechać zestawem np 6t+6t jak kolega qwer0 sugerował, tylko 7,5t+4,5t max, jeśli dobrze dedukuję to tak powinno być a więc przyczepka w kat C1E jest w praktyce tylko 1 tonę cięższa od tej którą może ciągnąć kierowca BE.


Kierowca C,BE nie może mieć kategorii C1E tylko dlatego że w tej kategorii jest przyczepka o 1 tone cięższa i której teoretycznie nie umie ciągnąć a cała reszta przemawia za takim kierowcą
Kategorie: A,B,C,D,E,T
szofer80
 
Posty: 818
Dołączył(a): poniedziałek 20 grudnia 2010, 21:10

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Luźna gadka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości