Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Wszystko co nie mieści się w powyższych kategoriach.

Moderatorzy: ella, klebek

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez szofer80 » niedziela 23 stycznia 2011, 21:02

Do Borys_q
Ad1.Skrzynie dwuzakresowe w ciężarówce C1 do 7,5T ? I połówki biegów? Zaraz padne :lol: Na kursie jeździłem ciężarówką DMC 10 ton i miała skrzynię jak w osobówce 1-5+R. Nawet Autosan H9 ma DMC grubo powyżej 10 ton i też ma zwykłą skrzynię 1-5+R.....
I co hamulec górski i pneumatyczny układ hamulcowy to jest taka filozofia wyższego rzędu żeby egzaminować się z tego?
A jak ktoś prowadzi przyczepkę na B to ktoś go uczył jak się podpina przyczepkę, jaki jest promień skrętu z przyczepką itp? A mimo to jednak można jeździć bez takiej wiedzy....

Podałem przykład Nissan Atleon, występujący z ładownością 1 tona, ale równie dobrze można kupić ten sam model z ładownością 4 tony,mieści się wtedy w C1 ,ten z większą ładownością ma tylko silnik 6,0L a ten z ładownością 1t ma silnik 3,0L a samochody identyczne, poza tym ktoś kto ma BE może jechać tym słabszym Atleonem ale z masą praktycznie taką samą jak w C1,pytam się jak to będzie jechać? (130koni,masa 7 ton).Przeczy to też tezie o jakichś istotnych różnicach w budowie dostawczaków B i ciężarówek C1.

Do ks-rider
Ad1. przyczepka ciężka do jakiej wagi? Zestaw do 3,5t,pojazd ciągnący cięższy od ciągnionego np zestaw 2,0t+1,5t, no i co w związku z tym?
Ad2.Tak czy siak wiedzę trzeba zweryfikować na egzaminie.Trochę czepianie się słówek w materii powszechnie znanej.
Ad3.A po co mam podawać maksymalne wymiary przyczepki lekkiej? Wyobraźmy sobie że ciągnę przyczepkę lekką 1x1m z dwoma kowadłami po 250kg każde a masa przyczepki to 249kg. I co w związku z tym?
Ad4.Tak założyłem równiez i tamten wątek i co w związku z tym? Żyjemy chyba w kraju wolności słowa? Proponowałbym skupić się na temacie i argumentach a nie wysnuwać za tako idących wniosków jakobym miał zakładać wątki o łodziach,czołgach,helikopterach,pancernikach i innych statkach powietrznych,nawodnych,lewitujących itp bo na mnie to wrażenia nie robi. Na razie nikt nie przedstawił mi jakiegoś mocnego argumentu przeciw.
Ostatnio zmieniony niedziela 04 grudnia 2011, 21:57 przez szofer80, łącznie zmieniany 4 razy
Kategorie: A,B,C,D,E,T
szofer80
 
Posty: 818
Dołączył(a): poniedziałek 20 grudnia 2010, 21:10

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez qwer0 » niedziela 23 stycznia 2011, 21:29

I w końcu: ileż jest ciężarówek, których DMC nie przekracza 7,5 t, żeby była jakakolwiek korzyść z posiadania takiego uprawnienia?

Bardzo duzo.
Przynajmniej jest ich cale mnostwo w Lublinie, ze wzgledu na cala mase zakazow tonazowych do 3,5t z tablica "nie dot. zaopatrzenia do 8t".
W Lublin niczym innym nie wjedziesz.
Szofer powiedz mi prosze jekie wymiary

szerokosc

wysokosc

calkowita dlugosc zestawu w przypadku przyczepy do 750 kg

mozesz prowadzic majac kat B ?

No to akurat glupie porownanie... Tak jakby pojazd o masie do 3,5t nie mogl byc szeroki, dlugi czy wysoki.
Look, to ma DMC 750kg.

Obrazek
Moge to ciagnac np ducatem maxi, ktory ma 6,5m, a przedluzany jeszcze wiecej. W sumie bedzie to mialo ponad 12m i wystarczy do tego kat. B!
A taki Star, na ktorego trzeba kat. C (C1 nie wystarczy, samej ladownosci ma 6t) ma 6-7 metrow, zalezy jaki model... Wiekszosc aut do 7,5t nie ma wiecej jak 8m.

Co nie zmienia mojego zdania, ze jestem na NIE, takie kat. jakie sa mi sie podobaja.
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów. Ma limit 255 znaków
Avatar użytkownika
qwer0
 
Posty: 2422
Dołączył(a): poniedziałek 21 kwietnia 2008, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez szofer80 » niedziela 23 stycznia 2011, 21:40

Ale kat C1 już dawno sama weszła w życie, tylko po co robić to nielegalnie? wiekszość takich Nissanów Atleon i jemu podobnych jeździ według norm przeładowanych,ale przecież to jest auto na bliźniakach,tonaż został tylko sztucznie zaniżony żeby zmieścić się w kat B, ten sam samochód można kupić z ładownością 4 tony,rama ta sama......proszę bardzo jeden ze sprzedających tak opisuje swoje auto:

NISSAN ATLEON 56.15 - 35.15 PREMIUM
Silnik 3.0 DTi 110 kW (150 KM)
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1600 obr./min.
Dopuszczalna masa całkowita 5600 lub 3500 kg.
Maksymalna ładowność przed zabudową:
dla DMC 3.5 t - 1 395 kg,
dla DMC 5.6 t - 3 490 kg.
Rozstaw osi 4000 mm.
Kategorie: A,B,C,D,E,T
szofer80
 
Posty: 818
Dołączył(a): poniedziałek 20 grudnia 2010, 21:10

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez qwer0 » niedziela 23 stycznia 2011, 22:01

Tonaz nie jest sztucznie zanizony, jest tylko ograniczona ladownosc.

Z tym nissanem, to swietny przyklad, sam tym jezdzilem (ale na C), nawet nie wiedzialem, ze sa chetni, aby rejestrowac to na 3,5t :P
Chociaz, nie takie numery widzialem, wiec czemu nie.
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów. Ma limit 255 znaków
Avatar użytkownika
qwer0
 
Posty: 2422
Dołączył(a): poniedziałek 21 kwietnia 2008, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez cman » niedziela 23 stycznia 2011, 22:05

qwer0 napisał(a):Bardzo duzo.

To rzuć mi kilka linków, do kilku różnych takich modeli sprzedawanych na Allegro, tak żebym mógł sobie zobaczyć bardzo dużo takich tam wystawionych.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez szofer80 » niedziela 23 stycznia 2011, 22:12

Kategorie: A,B,C,D,E,T
szofer80
 
Posty: 818
Dołączył(a): poniedziałek 20 grudnia 2010, 21:10

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez qwer0 » niedziela 23 stycznia 2011, 22:16

Stary, iveka, renowki midlajnery, mitasubiszi kanter, dafy, hjundaje, kontenery na kiach, w/w nissan, stara avia, ktora na lubelszczyznie ciagle sie spotyka, czy nawet sprintery. Takie widze na co dzien, prawie na kazdym z w/w mialem okazje pracowac.
Praktycznie kazdy producent, ktory "siedzial" w dostawczakach ma modele, ktore mieszcza sie w przedziale 3,5-7,5t.
Mniej lub bardziej popularne, ale sa i jest ich bardzo duzo.
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów. Ma limit 255 znaków
Avatar użytkownika
qwer0
 
Posty: 2422
Dołączył(a): poniedziałek 21 kwietnia 2008, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez cman » niedziela 23 stycznia 2011, 22:21

Kilka linków, do kilku różnych modeli sprzedawanych na Allegro, tak żebym mógł sobie zobaczyć bardzo dużo takich tam wystawionych.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez szofer80 » niedziela 23 stycznia 2011, 22:31

No a ten jeden przykład nie starczy? jest trochę zachodu szukać teraz dostawczaków spełniających warunki, ale ogólnie to wszystko ta sama buda jak ten Nissan tylko pod inna nazwą,od Mitsubischi aż po Renault. Można wiedzieć po co aż "bardzo dużo" ? To jest logicznie uzasadnione rejestrowanie takiego auta z ładownością powiedzmy 1200kg np przy przeprowadzkach,meble nie ważą tak dużo a zajmują dużo miejsca.
Kategorie: A,B,C,D,E,T
szofer80
 
Posty: 818
Dołączył(a): poniedziałek 20 grudnia 2010, 21:10

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez qwer0 » niedziela 23 stycznia 2011, 22:32

Ale co mnie interesuje ilosc wystawionych na allegro aut?
Nazwy podalem, mozesz sam znalezc na allego, jesli do czegokolwiek jest Ci potrzebna ilosc tych aut na aukcjach, a nie na drogach.
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów. Ma limit 255 znaków
Avatar użytkownika
qwer0
 
Posty: 2422
Dołączył(a): poniedziałek 21 kwietnia 2008, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez cman » niedziela 23 stycznia 2011, 22:33

szofer80 napisał(a):Można wiedzieć po co aż "bardzo dużo" ?

Ponieważ:
qwer0 napisał(a):Bardzo duzo.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez qwer0 » niedziela 23 stycznia 2011, 22:38

To zacznijmy liczenie od mojego:

Obrazek

Takich aut jest bardzo duzo. Wszystkie auta, ktore wjezdzaja w centrum Lublina z dostawa musza sie miescic w tonazu do 8t, a ze wzgledu na stawki OC, czy podatku, znacznie czesciej sa rej. na 7,5t. Jak sie nie patrzy, to sie nie widzi, tak na prawde prawie kazdy sprinter moze byc zarej. na powyzej 3,5t, bo ma do tego warunki.

EDIT:
Musialem odejsc od kompa i nie dokonczylem mysli.
MB Sprinter ma odnizona ladownosc ze wzgledow tylko i wylacznie administracyjnych, gdyby zmienic przepisy, ze kat.B uprawnia do aut o wyzsze masie, to MB Sprinter ma warunki techniczne, do tego, zeby mu ta DMC podniesc, juz bodaj najmniejszy sprinterek, technicznie moze byc 4,2t.
Tak wiec, tak, takich aut jest stosunkowo duzo, a juz na pewno jest ich mnostwo w stosunku do Twojej tezy, ze podniesienie masy w kategorii nic by nie dalo, bo prawie nie ma takich aut. A mowa tu tylko i wylacznie o sprinterze, a technicznie, duze dostawczaki maja warunki, a sa rejestrowane jak sa ze wzgledu na przepisy.
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów. Ma limit 255 znaków
Avatar użytkownika
qwer0
 
Posty: 2422
Dołączył(a): poniedziałek 21 kwietnia 2008, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez szofer80 » niedziela 23 stycznia 2011, 23:12

największe dostawczaki mają projektowane ramy z bardzo dużym zapasem.Kumpel pracuje w fordzie i powiedział mi że jakiś tam ford transit w każdym razie na kat B ma ładowność 2 tony a w rzeczywistości rama ma wytrzymać 10 ton
Kategorie: A,B,C,D,E,T
szofer80
 
Posty: 818
Dołączył(a): poniedziałek 20 grudnia 2010, 21:10

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez lith » poniedziałek 24 stycznia 2011, 02:25

Ktoś pisał o łódkach :).... te to dopiero mają bezsensowne zasady jeżeli chodzi o uprawnienia :P

A co do kategorii to jak tak fantazjujemy to myślę, ze jakby BE robiło się razem z C1 to by było dużo więcej chętnych. I rzeczywiście są to zbliżone kategorie. Takie B+ by z tego było :)
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez qwer0 » poniedziałek 24 stycznia 2011, 10:36

Kumpel pracuje w fordzie i powiedział mi że jakiś tam ford transit w każdym razie na kat B ma ładowność 2 tony a w rzeczywistości rama ma wytrzymać 10 ton

:lol: no to delikatnie mowiac, przesadzil :lol: Badzmy szczerzy, z gowna bata nie uplecie.
Po pierwsze, przy 10 tonach to by sie w pol zlamal, a po 2, nawet gdyby to jakos wytrzymalo, to nici z jazdy, bo transit to wuj nie kon! O hamowaniu czyms takim nie wspomne... A o pomieszczeniu 10 ton czegokolwiek na pace transita mozna zapomniec.
Co nie zmienia faktu, ze na transita na blizniaku wchodzi 3 tony i nawet sensownie to jezdzi i wyglada, ale nie wiecej!
Właśnie zdałam egzamin praktyczny prawa jazdy kat. B. Jestem bardzo szczęśliwa :D :D :D

Cieszymy sie Twoim szczesciem.
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów. Ma limit 255 znaków
Avatar użytkownika
qwer0
 
Posty: 2422
Dołączył(a): poniedziałek 21 kwietnia 2008, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Luźna gadka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 97 gości