Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Wszystko co nie mieści się w powyższych kategoriach.

Moderatorzy: ella, klebek

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez Borys68 » poniedziałek 24 stycznia 2011, 10:57

Ahoj!
Na stronach producentów, np.
renault.pl
oraz
renault-trucks.pl -
podaję dwa, bo Master jest na obydwu :)
można pobawić się konfiguratorami dostawczaków ...
Sprinter może mieć do 5-ciu ton DMC :)
http://www.mercedes-benz.pl/content/pol ... ights.html
Borys
PJ ("1.06"; "78") odebrane 4.V.2009
Borys68
 
Posty: 1057
Dołączył(a): czwartek 23 kwietnia 2009, 06:22
Lokalizacja: Warszawa-Bielany, Rzeczpospolita Polska

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez ks-rider » poniedziałek 24 stycznia 2011, 13:40

szofer80 napisał(a):...po co mam podawać maksymalne wymiary przyczepki lekkiej ?


Pytalem jedynie o ciezar a nie o wymiary, o wymiary chodzilo mi przy kat. B

ks-rider napisał(a):Szofer powiedz mi prosze jekie wymiary

szerokosc

wysokosc

calkowita dlugosc zestawu w przypadku przyczepy do 750 kg

mozesz prowadzic majac kat B ?


qwer0 napisał(a):
No to akurat glupie porownanie...


Zalezy dla kogo i z jakiego aspektu.

lith napisał(a):Ktoś pisał o łódkach :).... te to dopiero mają bezsensowne zasady jeżeli chodzi o uprawnienia :P

A co do kategorii to jak tak fantazjujemy to myślę, ze jakby BE robiło się razem z C1 to by było dużo więcej chętnych. I rzeczywiście są to zbliżone kategorie. Takie B+ by z tego było :)


To ja , owszem sa bzdurne ( przynajmniej w PL ) gdy jednak wezmiemy pod uwage nie takaz czy dl i szerokosa a AKWEN po ktorych pozeesz pylwac to niestety ale ma to sens.

Tak apropo poda mi ktos cenowa roznice miedzy PJ kat. C1 a C ?

Dla mnie kat. C1 jest na wymarciu. Bierzecie pod uwage ramy, OK Osobiscie nie dam glowy, czy zawieszenie ( jego podzespoly + hamulce ) sa dostosowane / takie same jak w identycznych pojazdach wiekszego tonazu.

Ciekawi mnie, jakie kategorie PJ posiadaja osoby przychylajace sie wypowiedziom
Szofer'a 80 ?

:wink:
ks-rider
 
Posty: 3795
Dołączył(a): sobota 19 grudnia 2009, 21:47

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez qwer0 » poniedziałek 24 stycznia 2011, 13:55

Zalezy dla kogo i z jakiego aspektu.

Z takiego wzgledu, ze kat. pj. okreslaja jedynie maxymalna dopuszczalna mase pojazdu, a nie jego wymiary, wiec zabawy z miarka nie maja sensu.

Dla przykladu, po Lublinie jezdzi iveco eurocargo z ladownoscia ... 10kg! Dzieki temu jest zarejestrowany na DMC 3,5t i koles z kat. B rozwozi tym cocacole :P
Taka ciekawostka z gatunku "Polak potrafi".
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów. Ma limit 255 znaków
Avatar użytkownika
qwer0
 
Posty: 2422
Dołączył(a): poniedziałek 21 kwietnia 2008, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez szofer80 » poniedziałek 24 stycznia 2011, 14:01

Ludzie po co komplikować sobie życie? Sprawa jest prosta jak świński ryj. Nie można oszukiwać kogoś kto może prowadzić zestaw 7T że nie umie prowadzić pojazdu 7T. Dowiodłem że nie dość ze nie ma istotnych róznic w budowie dostawczaków B i ciężarówek C1 to jeszcze te konstrukcje potrafią być identyczne a cała przeróbka sprowadza się do zmiany homologacji, kat C1 to tylko trochę więcej niż dostawczaki B i wcale nie muszą być nawet większe,wystarczy że przewiozą trochę wiecej ciężaru.Przyznawanie kat C1 komuś kto ma BE byłoby świetną okazją zeby ożywić tą kategorię bo teraz mało kto ma C1, jak dzwoniłem do szkół nauki jazdy i się kiedyś pytałem czy takie kursy organizują to czasami musiałem najpierw wytłumaczyć co to jest kat C1 i do jakiego tonażu jest ta kategoria.Oczywiście zawsze była decyzja odmowna-takiego kursu nie ma,a ja czułem się jak jakiś dziwak który się ich czepia.Analogia do kat B jest jeszcze bardziej dobitna,uczą na pojeździe,a dają uprawnienia do zestawu 3,5t, a kierowca BE ma na odwrót uczy sie i ma uprawnia do zestawu a nie ma do pojazdu 7t. A zestaw prowadzić trudniej.
Ostatnio zmieniony czwartek 09 czerwca 2011, 22:13 przez szofer80, łącznie zmieniany 2 razy
Kategorie: A,B,C,D,E,T
szofer80
 
Posty: 817
Dołączył(a): poniedziałek 20 grudnia 2010, 21:10

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez Borys68 » poniedziałek 24 stycznia 2011, 14:22

Ahoj!
ks-rider napisał(a):Tak apropo poda mi ktos cenowa roznice miedzy PJ kat. C1 a C ?

To tak jak porównywac ceny prostytutek-dziewic a prostytutek.
Kurs C kosztuje 1800-2100 zótych, a kursów C1 nie ma.

C1 w Polsce jest i była martwa.
Oraz taką też (prawdopodobnie) pozostanie, o ile nie nastapią zmiany legislacyjne.

Borys
PJ ("1.06"; "78") odebrane 4.V.2009
Borys68
 
Posty: 1057
Dołączył(a): czwartek 23 kwietnia 2009, 06:22
Lokalizacja: Warszawa-Bielany, Rzeczpospolita Polska

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez szofer80 » poniedziałek 24 stycznia 2011, 14:34

to żaden argument
Kategorie: A,B,C,D,E,T
szofer80
 
Posty: 817
Dołączył(a): poniedziałek 20 grudnia 2010, 21:10

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez Borys68 » poniedziałek 24 stycznia 2011, 14:43

Ahoj!
Ja niczego nie argumentuję ...
Borys
PJ ("1.06"; "78") odebrane 4.V.2009
Borys68
 
Posty: 1057
Dołączył(a): czwartek 23 kwietnia 2009, 06:22
Lokalizacja: Warszawa-Bielany, Rzeczpospolita Polska

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez qwer0 » poniedziałek 24 stycznia 2011, 19:50

Dowiodłem że nie dość ze nie ma istotnych róznic w budowie dostawczaków B i ciężarówek C1 to jeszcze te konstrukcje potrafią być identyczne

Wez, bo zaraz padne... Niczego takiego nie udowodniles i tutaj akurat nie masz racji.
Tak, te pojazdy moga byc podobne, czy identyczne, ale nie musza.

Porownywanie uprawnien kat. B do C1 to porazka, a wlasnie to zaczynasz robic. Porownywac sprintera, do takiego iveka 130M8, ktore posiadam to porazka. Sprinter prawie osobowka, a iveko prawie ciezarowka.
Podejrzewam, ze osoba z kat. B mialaby problem z ruszeniem z miejsca tym autem. Baaa, jestem prawie pewny, po tym jak kazdy z kim jade i ma tylko B zawsze sie mnie pyta "a do czego ta wajcha" wskazujac na wajche od recznego. Ogolnie, porownywanie ciezarowki do osobowki nie ma sensu.

Aczkolwiek niesprawiedliwosc kategorii pod wzgledem wagi, na przykladach wymienionych w postach wyzej, typu 2 takie same auta, a o roznej ladownosci, tak, tutaj sie zgadzam i nawet myslalem, ze o tym samym myslimy, ale widze, ze zapedzasz sie za daleko. Jak juz by bylo to C1, to zaraz by bylo, dlaczego nie C, skoro tam moze wystepowac podobne... podobienstwo :P

I tak, rowniez widze niesprawiedliwosc w przypadku, ktory opisalem z kat. B, z ciaganiem przyczepy, imho obecne przepisy nie maja sensu, z tym sie zgadzam, aczkolwiek w zwiazku z wyrownaniem tej niesprawiedliwosci, bylbym bardziej za odebraniem niektorym pewnych przywilejow, anizeli tym drugim ich dodawac.

Ewentualnie, gdyby szkolenie i egzamin wygladalby zupelnie inaczej, to tak, moglbym byc nawet za dawaniem od razu wszystkich kategorii pj, ale nie na zasadach jakie sa obecnie.
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów. Ma limit 255 znaków
Avatar użytkownika
qwer0
 
Posty: 2422
Dołączył(a): poniedziałek 21 kwietnia 2008, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez szofer80 » poniedziałek 24 stycznia 2011, 21:20

No więc ustalilismy że pojazdy na C1 mogą być takie same jak w B albo róznić się konstrukcyjnie, to dlaczego ktoś kto ma BE nie może jeździć tymi co mogą przekraczać 3,5t a są identyczne konstrukcyjnie i wymagają jedynie zmiany homologacji żeby dostować je do C1? Nikt nikomu uprawnień odbierać nie będzie, obecne przepisy jesli chodzi o B są dobre i się sprawdzają od lat, tzn kierowcy w przyczepkami statystycznie nie powodują dużej ilości wypadków, tak jak motocykliści czy młodzi kierowcy B. Piszesz że z ciężarówką najpierw się trzeba zapoznać- widocznie nie trzeba skoro ciężarówką ze zmniejszoną w homologacji ładownością mozna jeździć na B, nie tylko ciężarówką, traktorem bez limitu wagowego też. Ile razy mam powtarzać że ciężarówkę mieszczącą się w C1 mozna zarejestrować na B i nią jeździć bez przeszkolenia, po co się oszukiwać że wsiadajac w tą samą ciężarówkę mieszczącą się w C1 nie będę umiał jeździć?
Ostatnio zmieniony poniedziałek 24 stycznia 2011, 23:01 przez szofer80, łącznie zmieniany 2 razy
Kategorie: A,B,C,D,E,T
szofer80
 
Posty: 817
Dołączył(a): poniedziałek 20 grudnia 2010, 21:10

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez ks-rider » poniedziałek 24 stycznia 2011, 21:35

Borys68 napisał(a):To tak jak porównywac ceny prostytutek-dziewic a prostytutek.
Kurs C kosztuje 1800-2100 zótych,


Borys, tak miedzy nami a jaka prostytutke bys osobiscie wybral ? Dziewice, czy ta z przebiegiem ? :mrgreen:

Niemniej przyklad ciekawy :mrgreen:

Borys68 napisał(a): kursów C1 nie ma.


I oto wlasnie chodzilo. Niby w jakim celu masz robic to samo szkolenie teoretyczne i to samo praktycznie, ograniczajac sobie ( za te same pieniadze ) uprawnienia ? Logiczne, ze za ta kase kazdy kto ma mozg wiekszy od ziarnka grochu wybierze kurs C a nie C1. Jak juz powiedzialem - martwa kategoria - i dobrze zreszta.

Borys68 napisał(a):C1 w Polsce jest i była martwa.
Oraz taką też (prawdopodobnie) pozostanie, o ile nie nastapią zmiany legislacyjne.


Z tego co sie orientuje to nie zylko w PL. A zmiany , hmmmm, niby w jakim celu maja nastapic ? Obilo mi sie o uszy, ze byly propozycje aby zlikwidowac kat E w przypadku kat B. Czy jednak to wejdzie i kiedy, tego nawet PIS nie wie :mrgreen:

qwer0 napisał(a):"Polak potrafi".


Rzeklbym lamac przepisy !

To, ze po Lublinie jezdza takie a nie inne pojazdy, hmmmm, co to ma wspolnego do kategori PJ ? Majac kat. C jezdzisz wszystkim i basta.

:wink:
ks-rider
 
Posty: 3795
Dołączył(a): sobota 19 grudnia 2009, 21:47

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez szofer80 » poniedziałek 24 stycznia 2011, 21:40

Może jakieś zmiany wprowadzą, kiedyś....... Morze jest szerokie i głębokie.Przepisy są dzisiaj takie a nie inne z których jasno wynika żeby dać C1 kierowcy BE. nikt mnie nie przekona że prowadzenie pojazdu C1 jest trudniejsze od jechania na BE z taką lawetą:

http://allegro.pl/wypozyczalnia-wynajem ... 11226.html

ile to może mieć z tym samochodem za lawetą razem długości? 16-17m?

A jest jeszcze jedna przesłanka przemawiąjąca za tym żeby kierowca BE mógł prowadzić auto cięższe niż 3,5t w.....zestawie do 7t max, jest chyba logiczne że lepiej i bezpieczniej prowadzić zestaw np 4,5t +2,5t niż 3,5+3,5t.
Kategorie: A,B,C,D,E,T
szofer80
 
Posty: 817
Dołączył(a): poniedziałek 20 grudnia 2010, 21:10

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez Wyder » poniedziałek 24 stycznia 2011, 23:56

szofer80 napisał(a):Może jakieś zmiany wprowadzą, kiedyś....... Morze jest szerokie i głębokie.Przepisy są dzisiaj takie a nie inne z których jasno wynika żeby dać C1 kierowcy BE. nikt mnie nie przekona że prowadzenie pojazdu C1 jest trudniejsze od jechania na BE z taką lawetą:

http://allegro.pl/wypozyczalnia-wynajem ... 11226.html

ile to może mieć z tym samochodem za lawetą razem długości? 16-17m?

A jest jeszcze jedna przesłanka przemawiąjąca za tym żeby kierowca BE mógł prowadzić auto cięższe niż 3,5t w.....zestawie do 7t max, jest chyba logiczne że lepiej i bezpieczniej prowadzić zestaw np 4,5t +2,5t niż 3,5+3,5t.


Tak z ciekawości, a posiadasz kategorię C lub C1?
Jakiś czas temu zrobiłem prawo jazdy B+E, aktualnie robię kategorię C.
I w moim odczuciu to jest całkiem inna jazda.
I jak tak dalej będziemy dyskutować to rolnicy posiadający T będą się domagali kategorii C+E z automatu bo to czy tamto podobne albo takie samo.
A każdy rodzaj pojazdu ma swoje plusy i minusy, szerokości, długości, promienie skrętu.
I posiadanie jednej kategorii prawa jazdy nie znaczy że umie się jeździć wszystkim.

Zdanie młodego kierowcy.
Prawo jazdy: ABCDE
T - chyba odpuszczę... ale zrobię licencje pilota.... WYCIECZEK:P
Wyder
 
Posty: 174
Dołączył(a): czwartek 13 stycznia 2011, 19:12

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez szofer80 » wtorek 25 stycznia 2011, 00:40

I znowu za daleko posunięty wniosek, prosiłem na wstepie aby niepotrzebnie nie czepiać się wszystkich innych kategorii których nie ma w temacie postu, ciągnik z przyczepką to pojazd wolnobieżny.warunek nie do obalenia .koniec.kropka.W ogóle to większość rozmówców ma tu problem z uznawaniem faktów. Nie nie mam kat C ale mam złożony wniosek na kurs kat C refundowany przez Unię Europejską ,na początku lutego mam się zgłosić ,decyduje konkurs wniosków ,15 miejsc ,około 200 wniosków rozpatrują :) możecie trzymać kciuki za mnie hehe.Ostatni raz piszę, jest pewien zbiór pełnoprawnych ciężarówek C1 przekraczających dmc 3,5t którymi można jeździć legalnie na B.Wystarczy homologacje zmienić.Skoro teraz można nimi jeździć nawet nie na BE tylko na zwykle B to dlaczego nie można nimi jeździć na C1 z jak ktoś ma BE? Widziałeś ta lawete z liniku? Czym trudniej kierować?
Ostatnio zmieniony czwartek 09 czerwca 2011, 22:16 przez szofer80, łącznie zmieniany 1 raz
Kategorie: A,B,C,D,E,T
szofer80
 
Posty: 817
Dołączył(a): poniedziałek 20 grudnia 2010, 21:10

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez mk61 » wtorek 25 stycznia 2011, 03:44

Ja zapytam inaczej... Jakie zmiany Ty byś proponował? Tylko tak poważnie i sprawiedliwie.
Pozdrawiam. Marcin.
All Rights Reserved. Ÿ
Nobody is perfect. I am nobody.
rusel napisał(a):realne to jest skur-wy-syństwo żeby wymagać od kogoś więcej niż wymaga się od siebie.
Avatar użytkownika
mk61
 
Posty: 2850
Dołączył(a): środa 09 kwietnia 2008, 14:09
Lokalizacja: Gdziekolwiek

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez szofer80 » wtorek 25 stycznia 2011, 12:58

Jakie zmiany bym proponował? Móc legalnie więcej napakować do istniejących dostawczaków kat B przystosowanych konstrukcyjnie do większej DMC niż 3,5T a nie przekraczających tonażu kat C1. Żeby nikt nie musiał udawać ze wozi nimi 500kg ładunku,albo nawet 10kg tak jak w tym extremalnym przykładzie rozmówcy.Oczywiście tylko ktoś to by mógł zrobić kto już teraz może wozić podobną masę 7t tylko zestawem trudniejszym w prowadzeniu czyli BE. Ja piszę poważnie od samego początku, tylko w coniektórych głowach racjonalne pomysły potrzebują dużo czasu żeby dojrzeć.Dziś przepisy są tak skontruowane że temu kto ma BE dają przewieźć 7 ton ładunku w formie 3,5t+3,5t max, czyli w formie niebezpieczniejszej,kosztowniejszej(przyczepkę trzeba kupić,zarejestrować,opłacać),niż mógłby ten sam ładunek przewieźć pojazdem,który i tak może prowadzić bez dodatkowego przeszkolenia na zwykłą kat B.Skoro jest coś takiego jak niepełna kat T dla kierowców kat B to może też być coś takiego jak niepełna kat C1 dla kierowców BE obejmująca tylko te pojazdy które swoją konstrukcją są identyczne lub zbliżone bardziej do pojazdów kat B niż C a mogące przewieźć więcej niż DMC 3,5t.Jeśli by takich pojazdów nie było na rynku co są zarejestrowane na B a mogą konstrukcyjnie przekroczyć DMC3,5 to sprawa byłaby zamknięta ale jest sporo takich pojazdów od sprintera po nissana atleona.Ja postuluję żeby te sprawy ucywilizować bo one już dawno same weszły w życie.Te pojazdy przekraczjące 3,5t z ładunkiem już od dawna kierują nie tylko kierowcy kat BE ale nawet zwykli na B, proponowałem żeby legalnie mogliby robić to chociaż ci z BE. Przykładowo przepis powinien brzmieć tak: Jeśli homologacja pojazdu umożliwia zarejestrowanie go w kat B a konstrukcyjnie pojazd przystosowany jest do przewożenia większego ciężaru przekraczającego kat B a nie przekracający C1 to taki pojazd mogłaby prowadzić osoba posiadająca uprawnienia BE. Nie logiczne?
Ostatnio zmieniony poniedziałek 05 września 2011, 22:35 przez szofer80, łącznie zmieniany 5 razy
Kategorie: A,B,C,D,E,T
szofer80
 
Posty: 817
Dołączył(a): poniedziałek 20 grudnia 2010, 21:10

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Luźna gadka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 96 gości