Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Wszystko co nie mieści się w powyższych kategoriach.

Moderatorzy: ella, klebek

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez qwer0 » środa 26 stycznia 2011, 14:21

To jeszcze pytanie... a po jakiego grzyba "ozywiac" kat. C1?
Kto chce robic C1 niech robi, C1, kto chce C niech robi C.
Uszczesliwianie ludzi na sile, zeby tylko cos sie dzialo nie ma sensu.
Trzeba po prostu analizować fakty,ludzie już tym jeżdżą i nic złego się nie dzieje

Jak jade po 3 piwach tez nic zlego sie nie wydarzylo, ale jakos nikt z tego powodu nie chce podniesc dopuszczalnej normy :P
ale auto homologowane w B na C1 którym już dziś każdy jeździ?

p.s. dobrze od teraz będę pisał heterologacja żebyś nie miał złych skojarzeń, głodnemu chleb na myśli :)

Zle mnie zrozumiales. Po raz kolejny uzywasz sformulowania "homologacja na b", na c1 itd.
Wiec pytam sie, gdzie w homologacji pojazdu znajduje sie takie cos jak kat. pj. na ktora zostalo zrobione auto? Obawiam sie, ze czegos takiego nie ma i tu rodzi sie problem, kto i na jakiej podstawie mialby decydowac, czy auto jest ciezarowka, czy nia nie jest?
Jakimi wytycznymi mialaby kierowac sie taka osoba od ustalania "kategorii auta"?
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów. Ma limit 255 znaków
Avatar użytkownika
qwer0
 
Posty: 2422
Dołączył(a): poniedziałek 21 kwietnia 2008, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez szofer80 » środa 26 stycznia 2011, 14:51

Sorry nie będę się już na takie tematy wypowiadał bo musiałbym się kolejny raz powtarzać, Ty uważasz że nie nalezy nic z C1 kombinować a ja mam odmienne zdanie na ten temat i tak już pozostanie nie będziemy się kłócić jak dwie wiewiórki o szyszke. Podzieliłem się swoim spostrzeżeniami,więcej argumentów nie mam, "każdy zajął swoją pozycję w okopach i jej zaciekle broni."

"Jak jade po 3 piwach tez nic zlego sie nie wydarzylo, ale jakos nikt z tego powodu nie chce podniesc dopuszczalnej normy "

bo w Polsce od wieków panowała i panuje kultura picia z piciem bez kultury.....
Kategorie: A,B,C,D,E,T
szofer80
 
Posty: 818
Dołączył(a): poniedziałek 20 grudnia 2010, 21:10

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez szofer80 » piątek 28 stycznia 2011, 22:25

"Wiec pytam sie, gdzie w homologacji pojazdu znajduje sie takie cos jak kat. pj. na ktora zostalo zrobione auto? Obawiam sie, ze czegos takiego nie ma i tu rodzi sie problem, kto i na jakiej podstawie mialby decydowac, czy auto jest ciezarowka, czy nia nie jest? "

To jest proste jak miecz rzymskiego legionisty, jeśli danym dostawczakiem można jeździ posiadając kat B a jego konstrukcja umożliwia napakowanie do niego kilku ton więcej to takim samochodem można by było przekroczyć 3,5t DMC. na legalu jak się ma BE. Wykluczam sytuacje kiedy ktoś komuś rejestruje dostawczaka ważącego 3489kg z ładownością 10kg. Przykładowo Nissan Atleon masa własna: 2300-2500 w zależności od wersji i silnika. Właśnie w tym cały pic że przepisy można skonstruować tak aby jazda odbywała by się dalej praktycznie tymi samymi samochodami którymi można jeździć już dziś, które są przystosowane wziąść więcej na pake.Wykazujesz wyjątkowo złą wolę nie chcąc tego zrozumieć.Autem ważącym 2,5 tony można przewieźć 4 tony ładunku a nie tone.Wystarczy dać zastrzeżenie że masa własna takiego pojazdu nie może przekraczać 2,5tony albo 2,6 tony i więcej nie trzeba kombinować. Co ja poradze że na złość legislatorom typowe dostawczaki kat B potrafią przewieźć nawet 3 tony więcej niż kat B zezwala. trzeba to wykorzystać i dać te uprawnienia kierowcom za którymi stoją przesłanki że potrafią to prowadzić czyli BE. Kat C1 jest o tyle specyficzna że z jej maxymalnym tonażem pokrywają się zwykłe dostawczaki na B,możesz kierować w tej kategorii zwykłą ciężarówką ale możesz przewieźć ten sam towar dostawczakiem, przykłady podałem, nissan atleon z silnikiem 6.0 L i maxymalnym ładunkiem będzie ważył 6,5-7t.

Wystarczy wpisać sobie na allegro Nissan Atleon 56.15 - 35.15 wszystkie będą wyglądać tak samo niezależnie w jakiej kategori się go zerejestruje ,występują w prawie wszystkich wariantach zabudowy (od widelcy do izotermy albo kipera) i mozna je rejestrować na B albo na C. Nie ma ŻADNYCH przeciwwskazań żeby ktoś kto może prowadzić zestaw 7 ton nie mógł prowadzić takiego auta w specyfikacji na obecną kat C1 i to jest moja ostateczna puenta
Kategorie: A,B,C,D,E,T
szofer80
 
Posty: 818
Dołączył(a): poniedziałek 20 grudnia 2010, 21:10

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez qwer0 » sobota 29 stycznia 2011, 09:52

To jest proste jak miecz rzymskiego legionisty, jeśli danym dostawczakiem można jeździ posiadając kat B a jego konstrukcja umożliwia napakowanie do niego kilku ton więcej to takim samochodem można by było przekroczyć 3,5t DMC. na legalu jak się ma BE. Wykluczam sytuacje kiedy ktoś komuś rejestruje dostawczaka ważącego 3489kg z ładownością 10kg. Przykładowo Nissan Atleon masa własna: 2300-2500 w zależności od wersji i silnika. Właśnie w tym cały pic że przepisy można skonstruować tak aby jazda odbywała by się dalej praktycznie tymi samymi samochodami którymi można jeździć już dziś, które są przystosowane wziąść więcej na pake.Wykazujesz wyjątkowo złą wolę nie chcąc tego zrozumieć.Autem ważącym 2,5 tony można przewieźć 4 tony ładunku a nie tone.Wystarczy dać zastrzeżenie że masa własna takiego pojazdu nie może przekraczać 2,5tony albo 2,6 tony i więcej nie trzeba kombinować. Co ja poradze że na złość legislatorom typowe dostawczaki kat B potrafią przewieźć nawet 3 tony więcej niż kat B zezwala. trzeba to wykorzystać i dać te uprawnienia kierowcom za którymi stoją przesłanki że potrafią to prowadzić czyli BE. Kat C1 jest o tyle specyficzna że z jej maxymalnym tonażem pokrywają się zwykłe dostawczaki na B,możesz kierować w tej kategorii zwykłą ciężarówką ale możesz przewieźć ten sam towar dostawczakiem, przykłady podałem, nissan atleon z silnikiem 6.0 L i maxymalnym ładunkiem będzie ważył 6,5-7t.

Czyli proponujesz cos co juz istnieje, tj rejestrowanie takiego samego auta na rozne DMC, ze wzgledu na rozna (zanizona lub zawyzona) ladownosc.
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów. Ma limit 255 znaków
Avatar użytkownika
qwer0
 
Posty: 2422
Dołączył(a): poniedziałek 21 kwietnia 2008, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez szofer80 » sobota 29 stycznia 2011, 15:00

ale dalej z uprawnieniami do prowadzenia na BE a nie na C (ewentualnie C1). Ja wiem że jestem troche naiwny ,wszystko rozbija się o kasę, mój pomysł nie jest pozbawiony sensu ale wiadomo zwiększenie limitu wagowego dla kierowców BE to mniej kursantów na C a i Inspekcja transportu drogowego miałaby mniejsze wpływy z mandatów.

Pomijając całą dotychczasową rozmowę , pomijając to czy kierowcom BE trzeba przyznawać C1 to kierowcy BE powinni i tak na dzień dobry mieć możliwość prowadzenia pojazdu ciągnącego ZAWSZE dużo cięższego od przyczepy a nie w skrajnym przypadku równego masie przyczepy. Dokładnie tak jak to jest w kat C1+E - 7,5t+4,5T a nie 6t+6t.Więc analogia do BE powinna wyglądać przykładowo 4,5t+2,5t ,nieprawdaż?
Kategorie: A,B,C,D,E,T
szofer80
 
Posty: 818
Dołączył(a): poniedziałek 20 grudnia 2010, 21:10

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez Borys68 » sobota 29 stycznia 2011, 17:08

Ahoj!
Ten wątek, w połączeniu z widokiem różnych suwów, krosowerów i pikapów nie mieszczących się w miejscach parkingowych, natchnął mnie ideę kategorii B2 - do DMC 2400kg.
Od 17 roku życia (aby była marchewka).
Kurs na B - od 18-tego życia, byłby połączony z C1 - kurs i egzamin na jakiejś zgrabnej trzyipółtonówce :)
Tzn. B automatycznie daje C1.
I problem kierowców z B jeżdżacych - bez uprawnień - czymś o faktycznej masie 5 ton z głowy :)
Borys
PJ ("1.06"; "78") odebrane 4.V.2009
Borys68
 
Posty: 1057
Dołączył(a): czwartek 23 kwietnia 2009, 06:22
Lokalizacja: Warszawa-Bielany, Rzeczpospolita Polska

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez szofer80 » sobota 29 stycznia 2011, 17:12

no i to się liczy ,już jakiś pomysł dający do myślenia, choć w tym przypadku kat BE traciłaby na atrakcyjności,o ile w ogóle można mówić teraz o jakiejś atrakcyjności tej kategorii, ktoś kto robiłby sobie przyczepkę (E) do B musiałby mieć przyznane obligatoryjnie uprawnienia do prowadzenia większego pojazdu,jakiego? kwestia ustalenia ale taką mozliwość mieć powinien nakazuje to logika, tiry zawsze toczą walkę o przewozy z przeładowanymi według prawa ale nie konstrukcyjnie dostawczakami, skoro to się przewoźnikom opłaca to po co uniemożliwiać im zapakowanie np. sprintera kilkoma tonami ładunku? jesli chodzi o przyznawanie wiekszego tonażu kat B tylko dlatego że projektowane samochody na to pozwalają to taki odważny bym nie był żeby taki wniosek wysnuwać ,myślałem tylko o kierowcach BE no tu się ewidentnie jedne przepisy gryzą z innymi przepisami i z logiką, tu kierowcy ewidentnie mają papiery żeby taki pojazd (powyżej 3,5t) prowadzić, to powinno być obowiązkowe dla bezpieczeństwa jak prowadzą zestaw do 7t. W kategorii C1+E prowadzisz zestaw w stosunku masy jak 5 do 3 a w kat B+E możesz prowadzić 1 do 1 co jest niebezpieczne.
Kategorie: A,B,C,D,E,T
szofer80
 
Posty: 818
Dołączył(a): poniedziałek 20 grudnia 2010, 21:10

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez Wyder » sobota 29 stycznia 2011, 19:41

szofer wydaje mi się że dawanie C1 tym co mają BE wcale nie zmniejszy ilości tych "zaniżonych" dostawczaków, a to dlatego że taka natura Polaka mniejsze opłaty i takie tam:)
Prawo jazdy: ABCDE
T - chyba odpuszczę... ale zrobię licencje pilota.... WYCIECZEK:P
Wyder
 
Posty: 174
Dołączył(a): czwartek 13 stycznia 2011, 19:12

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez qwer0 » sobota 29 stycznia 2011, 19:48

Kurs na B - od 18-tego życia, byłby połączony z C1 - kurs i egzamin na jakiejś zgrabnej trzyipółtonówce :)
Tzn. B automatycznie daje C1.

No to dopiero pomysl.
Egzamin na aucie do 3,5t dla C1, podczas gdy teraz egzamin na takim aucie daje tylko B :P
Pomijając całą dotychczasową rozmowę , pomijając to czy kierowcom BE trzeba przyznawać C1 to kierowcy BE powinni i tak na dzień dobry mieć możliwość prowadzenia pojazdu ciągnącego ZAWSZE dużo cięższego od przyczepy a nie w skrajnym przypadku równego masie przyczepy. Dokładnie tak jak to jest w kat C1+E - 7,5t+4,5T a nie 6t+6t.Więc analogia do BE powinna wyglądać przykładowo 4,5t+2,5t ,nieprawdaż?

Alez oczywiscie, ze masz mozliwosc ciagnac nawet 6 tonowa przyczepe czyms znacznie ciezszym! Jak tylko zrobisz sobie odpowiednie prawko, a nie moc jezdzic wszystkim na bylejakiej kategorii.

I nie twierdze, ze nie masz racji, po prostu jestem przeciwnikiem rozdawania kat. za nic. Zrobisz odpowiedni kurs, zdasz odpowiedni egzamin to bedziesz mogl jezdzic pojazdem adekwatnym do Twoich umiejetnosci, ktorymi wykazales sie na egzaminie - no przynajmniej teoretycznie.

Dokładnie tak jak to jest w kat C1+E - 7,5t+4,5T a nie 6t+6t.

?? Ze niby jak jest??
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów. Ma limit 255 znaków
Avatar użytkownika
qwer0
 
Posty: 2422
Dołączył(a): poniedziałek 21 kwietnia 2008, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez szofer80 » sobota 29 stycznia 2011, 21:04

Po raz kolejny muszę zaapelować aby w tym miejscu nie czepiać się kat C ,C+E i wszystkich innych o których nie jest mowa w temacie,chodziło mi o to że w kat C1+E nieprzypadkowo można prowadzić zestaw 7,5t+4,5t a nie np 6t+6t ,czyli 50%+50% jak jest to w kat BE. Kat C1+E powstała prawdopodobnie później w każdym razie ktoś pomyślał aby w tej kat. ciągnąć pojazdem cięższym. W tym co ja do tej pory proponuje w dyskusji nikt nie dostawałby uprawnień za friko. Po prostu zrobić tak jak w C1+E ,ciągnąć zestaw pojazdem cięższym. Logiczniej już argumentować nie sposób, zastapić obecną BE (3,5t+3,5t) np. zestawem 4,5t +2,5t aż się prosi (nie stwierdzam że taki konkretnie ma być rozkład masy piszę przykładowo) I akurat to nie powinno podlegać dyskusji to jest oczywiste. Ale nawet tak nie jest wbrew zdrowemu rozsądkowi.
Ostatnio zmieniony sobota 29 stycznia 2011, 21:39 przez szofer80, łącznie zmieniany 2 razy
Kategorie: A,B,C,D,E,T
szofer80
 
Posty: 818
Dołączył(a): poniedziałek 20 grudnia 2010, 21:10

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez Borys68 » sobota 29 stycznia 2011, 21:27

Ahoj!
qwer0 napisał(a):
Kurs na B - od 18-tego życia, byłby połączony z C1 - kurs i egzamin na jakiejś zgrabnej trzyipółtonówce :)
Tzn. B automatycznie daje C1.

No to dopiero pomysl.
Egzamin na aucie do 3,5t dla C1, podczas gdy teraz egzamin na takim aucie daje tylko B :P
[quote]
Dziś kierowcy zdają B samochodem klasy B, o DMC ok. 1300-1500.
Mój pomysł przewiduje, aby zdawali dostawczakiem o DMC 3495.
Borys
PJ ("1.06"; "78") odebrane 4.V.2009
Borys68
 
Posty: 1057
Dołączył(a): czwartek 23 kwietnia 2009, 06:22
Lokalizacja: Warszawa-Bielany, Rzeczpospolita Polska

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez qwer0 » sobota 29 stycznia 2011, 21:33

chodziło mi o to że w kat C1+E nieprzypadkowo można prowadzić zestaw 7,5t+4,5t a nie np 6t+6t ,czyli 50%+50%

A dlaczego nie?
O ile dobrze pojmuje przepisy, to w przypadku samochodow ciezarowych pow 3,5t mozna ciagnac przyczepe ciezsza od masy rzeczywistej pojazdu.
Art. 62. 1. Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez:
2) samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t - nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej tego samochodu powiększonej o 40 %;

Czyli masa rzeczywista pojazdu + 40%mrp = maxymalna masa rzeczywista przyczepy.
Przykladowo masa pojazdu to 10t (dla latwego rachunku :)) + 40%, czyli max masa rzeczywista przyczepy to 14t.

A w przypadku aut do 3,5t, czyli w przypadku kat. B+E mozemy maxymalnie przyczepe o masie rownej masie pojazdu ciagnacego:
Art. 62. 1. Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez:
1) samochód osobowy, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t lub autobus - nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego;

Dziś kierowcy zdają B samochodem klasy B, o DMC ok. 1300-1500.
Mój pomysł przewiduje, aby zdawali dostawczakiem o DMC 3495.

Dzisiaj kierowcy na B moga tak samo zdawac dostawczakiem o DMC 3495kg. A ze WORDy maja takie samochowy jakie maja to juz inna bajka.
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów. Ma limit 255 znaków
Avatar użytkownika
qwer0
 
Posty: 2422
Dołączył(a): poniedziałek 21 kwietnia 2008, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez szofer80 » sobota 29 stycznia 2011, 21:41

"O ile dobrze pojmuje przepisy, to w przypadku samochodow ciezarowych pow 3,5t mozna ciagnac przyczepe ciezsza od masy rzeczywistej pojazdu."

Można tylko w przypadku ciągnika siodłowego z naczepą która dociąża tylną oś ciągnika a nie z przyczepą.W BE w C1+E stosować naczepy się nie opłaca ze względu własnie na rozkład masy choć są przypadki że ludzie sobie robią lekkie ciągniki siodłowe z naczepą ale wtedy taka naczepa nie może mieć masy większej niż zwykła przyczepa a waży przeważnie troche więcej, nie opłaca się chyba że wieziemy coś lekkiego a dużego gabarytowo,ale do BE C1+E nijak to się ma

"Art. 62. 1. Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez:
1) samochód osobowy, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t lub autobus - nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego;"

....ale może być równa masie pojazdu ciągnącego w BE ,a nawet jakby nie mogłaby być równa to mogłaby być tylko nieznacznie lżejsza co nic nie zmienia i wracamy do tego samego o czym pisałem parę wersów wyżej.

Ewentualne przyznanie kierowcom BE prawa kierowania pojazdem cieższym niż 3,5t wynika z co najmniej kliku przesłanek, jedne przesłanki są słabsze a drugie mocniejsze ale jest ich klika

A dla tych który mają kurs na przyczepkę przed sobą jest jeszcze taka droga że ktoś kto poszedłby na kurs przyczepki (BE) to mógłby ciągnąć ją autem trochę cięższym tak żeby automatycznie dostać uprawnienia C1. Jakie to konkretnie by miało auto być i jak wielkie a no np taki dostawczak na bliźniakach w specyfikacji na C1.
Kategorie: A,B,C,D,E,T
szofer80
 
Posty: 818
Dołączył(a): poniedziałek 20 grudnia 2010, 21:10

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez qwer0 » niedziela 30 stycznia 2011, 12:17

Można tylko w przypadku ciągnika siodłowego z naczepą która dociąża tylną oś ciągnika a nie z przyczepą.

Moze jakis przepis zacytujesz, ktory to potwierdzi??
Bo ja czytam PORD dalej i widze pkt nastepny:
2. Przepis ust. 1 nie dotyczy naczep.

Czyli w przypadku naczep, proporcje moga byc jeszcze inne niz okreslone w ust.1, a ust.1 dotyczy przyczep.
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów. Ma limit 255 znaków
Avatar użytkownika
qwer0
 
Posty: 2422
Dołączył(a): poniedziałek 21 kwietnia 2008, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez szofer80 » niedziela 30 stycznia 2011, 20:25

Aha czyli ciężarówką można ciągnąć przyczepę cięższą od pojazdu ciągnącego a w B,BE przyczepa musi być równa lub lżejsza od pojazdu ciągnącego ,ciekawe
Kategorie: A,B,C,D,E,T
szofer80
 
Posty: 818
Dołączył(a): poniedziałek 20 grudnia 2010, 21:10

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Luźna gadka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 121 gości