Czy zdawanie A na "litrze" to mądry pomysł?

Wszystko co nie mieści się w powyższych kategoriach.

Moderatorzy: ella, klebek

Czy zdawanie A na "litrze" to mądry pomysł?

Postprzez Mas74 » piątek 19 kwietnia 2013, 21:58

Stało się:
http://www.scigacz.pl/Yamaha,FZ1,jako,p ... 20720.html
Czekam na dostawę pierwszych ofiar... :shock:
Karta motorowerowa - połowa lat 80-tych. Pierwszy własny pojazd na benzynę 1984r (Komar)
Kategoria B - 04.09.1991
Kategoria A - 12.06.2012
Obrazek
Mas74
 
Posty: 305
Dołączył(a): niedziela 08 stycznia 2012, 17:34

Re: Czy zdawanie A na "litrze" to mądry pomysł?

Postprzez ks-rider » sobota 20 kwietnia 2013, 22:45

Sprawa jest skomplikowana, przepisy debilne. Dobrze by bylo aby ktos wkleil tu dyrektywe unijna aby mozna bylo porownac.

Niemcy maja zupelnie inne przepisy co do mocy a co wazniejsze do pojemnosci weic jednak nie jest to tak do konca z ta polska unijnoscia - ciekawe dlaczego.

Co do samego szkolenia, to ci ktorzy wiedza co robia beda dawac rade, szmaciarze jak to miewa mawiac Czepiacz zostana na polu chwaly i dobrze zreszta.

Niewiem jakim trzeby byc kretynem aby docelowy pojazd motocyklisty znalazl sie jako pojazd egzaminacyjny dla kogos kto dostanie dopiero pozwolenie na samodzieln nauke.

Dasz bor !

:wink:
ks-rider
 
Posty: 3820
Dołączył(a): sobota 19 grudnia 2009, 21:47

Re: Czy zdawanie A na "litrze" to mądry pomysł?

Postprzez Borys68 » niedziela 21 kwietnia 2013, 05:39

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 058:PL:PDF
4) w pkt 5.2 wprowadza się następujące zmiany:
a) akapit pierwszy otrzymuje brzmienie:
„5.2. Pojazdy stosowane podczas egzaminów umiejętności i zachowań muszą spełniać podane poniżej minimalne kryteria. Państwa członkowskie mogą wymagać spełnienia ostrzejszych kryteriów oraz dodawać nowe kryteria. Państwa członkowskie mogą stosować wobec pojazdów kategorii A1, A2 i A, wykorzystywanych podczas egzaminów umiejętności i zachowań, tolerancję w wysokości 5 cm 3 poniżej wymaganej minimalnej pojemności skokowej silnika.”;
b) tekst dotyczący kategorii A1, kategorii A2 i kategorii A otrzymuje brzmienie:
„Kategoria A1
Motocykl kategorii A1 bez wózka bocznego, o mocy nieprzekraczającej 11 kW i o stosunku mocy do masy nieprzekraczającym 0,1 kW/kg, rozwijający prędkość co najmniej 90 km/h.
Jeśli motocykl jest napędzany silnikiem spalinowym, pojemność skokowa silnika wynosi co najmniej 120 cm 3 .
Jeśli motocykl jest napędzany silnikiem elektrycznym, stosunek mocy pojazdu do jego masy wynosi co najmniej 0,08 kW/kg.
Kategoria A2
Motocykl bez wózka bocznego, o mocy co najmniej 20 kW, ale nieprzekraczającej 35 kW, i o stosunku mocy do masy nieprzekraczającym 0,2 kW/kg.
Jeśli motocykl jest napędzany silnikiem spalinowym, pojemność skokowa silnika wynosi co najmniej 400 cm 3 .
Jeśli motocykl jest napędzany silnikiem elektrycznym, stosunek mocy pojazdu do jego masy wynosi co najmniej 0,15 kW/kg.
Kategoria A
Motocykl bez wózka bocznego, którego masa własna przekracza 180 kg, o mocy co najmniej 50 kW. Państwo członkowskie może uznać tolerancję 5 kg poniżej wymaganej masy minimalnej.
Jeśli motocykl jest napędzany silnikiem spalinowym, pojemność skokowa silnika wynosi co najmniej 600 cm 3 .
Jeśli motocykl jest napędzany silnikiem elektrycznym, stosunek mocy pojazdu do jego masy wynosi co najmniej 0,25 kW/kg.”;


Borys
PJ ("1.06"; "78") odebrane 4.V.2009
Borys68
 
Posty: 1057
Dołączył(a): czwartek 23 kwietnia 2009, 06:22
Lokalizacja: Warszawa-Bielany, Rzeczpospolita Polska

Re: Czy zdawanie A na "litrze" to mądry pomysł?

Postprzez ks-rider » niedziela 21 kwietnia 2013, 08:48

Cytat z zamieszczonego linku

„Kategoria A1
Motocykl kategorii A1 bez wózka bocznego, o mocy nieprzekraczającej 11 kW i o stosunku mocy do masy nieprzekraczającym 0,1 kW/kg, rozwijający prędkość co najmniej 90 km/h.
Jeśli motocykl jest napędzany silnikiem spalinowym, pojemność skokowa silnika wynosi co najmniej 120 cm 3

Kategoria A2
Motocykl bez wózka bocznego, o mocy co najmniej 20 kW, ale nieprzekraczającej 35 kW, i o stosunku mocy do masy nieprzekraczającym 0,2 kW/kg.
Jeśli motocykl jest napędzany silnikiem spalinowym, pojemność skokowa silnika wynosi co najmniej 400 cm 3 .


Tak jak podalem wyzej, ta „ dyrektywa „ niema nic wspolnego z dyrektywa EU.

Dla przykladu dyrektywa z Niemiec

Krafträder ohne Beiwagen der Klasse A1
Verhältnis Leistung/Leermasse von nicht mehr als 0,1 kW/kg
Hubraum mindestens 120 cm³ (mindestens 115 cm³ laut Zulassungsbescheinigung zulässig!)
durch die Bauart bestimmte Höchstgeschwindigkeit mindestens 90 km/h

Krafträder ohne Beiwagen der Klasse A2
Motorleistung mindestens 20 kW
Verhältnis Leistung/Leermasse von nicht mehr als 0,2 kW/kg
Hubraum mindestens 400 cm³ (mindestens 395 cm³ laut Zulassungsbescheinigung zulässig!)
durch die Bauart bestimmte Höchstgeschwindigkeit mindestens 130 km/h

1. Januar 2014: Klasse A Prüfungsfahrzeuge mindestens 595 ccm, 175 kg Leermasse u. 50 kW Motorleistung.

Änderung gegenüber der bisherigen Klasse A
Krafträder ohne Beiwagen der Klasse A
Motorleistung mindestens 50 kW
Leermasse mindestens 180 kg
Hubraum mindestens 600 cm³ (mindestens 595 cm³ laut Zulassungsbescheinigung zulässig ! )

1.Januar 2014: Klasse A Prüfungsfahrzeuge mindestens 595 ccm, 175 kg Leermasse u. 50 kW Motorleistung.

Zrodlo

http://www.fahrlehrerverbandwestfalen.d ... 912013.pdf

Nawet nie potrzeba znac jezyka, wystarczy porownac cyferki

Jak widac nie pokrywa sie to z wersja polska i jak widac mozna inaczej.
ks-rider
 
Posty: 3820
Dołączył(a): sobota 19 grudnia 2009, 21:47


Powrót do Luźna gadka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości