przez fa1th » czwartek 16 stycznia 2014, 13:22
przez LeszkoII » czwartek 16 stycznia 2014, 14:08
przez fa1th » czwartek 16 stycznia 2014, 14:35
przez dylek » czwartek 16 stycznia 2014, 15:02
przez fa1th » czwartek 16 stycznia 2014, 15:30
dylek napisał(a):Pytania są źle zadane....w definicjach użyto słowa zawczasu...czas jest ważny - nie odległość
Dojeżdżasz do miejsca 50km/h będzie to inna odległość , niż jak dotaczasz się w korku 2km/h.
Analogicznie nie da się jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie postawione w ten sposób : Na sąsiednim pasie, 10m z tyłu jest samochód. Czy mogę wówczas zmienić pas i nie będzie wymuszenia?
Potrafisz na to pytanie udzielić jednoznacznej odpowiedzi ?
Wracając do pytania to owe zawczasu - sądzę, że fajnie to odzwierciedla przytoczone na forum niemieckie 5-blinden. Zważywszy, że kierunkowskazy mają migać z częstotliwością 60 (+-50%) na minutę...daje to przedział 30-90 kliknięć na minutkę.
czyli najwolniej co 2sec, najszybciej co 0.666 sec. 5 mignięć przed manewrem to minimum 3,33 sec.
Słyszałem, że kiedyś był wymóg mignięcia minimum 3x przed manewrem (niestety nie dotarłem do archiwalnych aktów, by to zweryfikować), co przy średnim czasie migania co 1 sec daje czas około 3sec...
przez dylek » czwartek 16 stycznia 2014, 15:37
przez fa1th » czwartek 16 stycznia 2014, 16:33
dylek napisał(a):Widzę, że nic nie zrozumiałeś....dalej zawCZASu w metrach mierzysz, a nie w sekundach...
przez lith » czwartek 16 stycznia 2014, 16:53
przez fa1th » czwartek 16 stycznia 2014, 19:47
lith napisał(a):Sygnalizuj tak, żeby właśnie było to jak najbardziej zrozumiałe i przejrzyste dla innych kierujących. jak uważasz, że sygnalizując wcześniej możesz kogoś zmylić to zasygnalizuj później. Dlatego nikt w sekundach tego nie podał, musisz sam zdecydować kiedy będzie najsensowniej.
przez dylek » czwartek 16 stycznia 2014, 19:51
przez lith » czwartek 16 stycznia 2014, 21:09
przez oskbelfer » czwartek 16 stycznia 2014, 21:47
LeszkoII napisał(a):Nie będzie błędem, lecz przeciwnie wzorową sygnalizacją.
przez fa1th » czwartek 16 stycznia 2014, 22:14
dylek napisał(a):Nie przejmuj się tym z wewnętrznej...raczej cię nie posądzi o to, że 40-50km/h wejdziesz drifftem w 90 stopni skręt
oskbelfer napisał(a):LeszkoII napisał(a):Nie będzie błędem, lecz przeciwnie wzorową sygnalizacją.
śp. ksiądz profesor Tischner mawiał --- „Są trzy prawdy: świento prawda, tys prawda i gówno prawda”
LeszkoII - Twoje stwierdzenie - to ta trzecia prawda
przez oskbelfer » piątek 17 stycznia 2014, 01:06
przez szymon1977 » piątek 17 stycznia 2014, 02:36
Nike przejmuj się tym za Tobą. Czy migasz czy nie i tak jak Ty zwolnisz on zwolnić musi. A jak włączysz kierunkowskaz za wcześnie ten z podporządkowanej ma zgodnie z Art.4. prawo założyć, że skręcasz w drogę, z której on wyjeżdża. Więc?dylek napisał(a):Nie przejmuj się tym z wewnętrznej...raczej cię nie posądzi o to, że 40-50km/h wejdziesz drifftem w 90 stopni skręt