Nie umiem jeździć

Wszystko co nie mieści się w powyższych kategoriach.

Moderatorzy: ella, klebek

Nie umiem jeździć

Postprzez Buldozer » sobota 22 marca 2014, 15:58

Witam. Od niecałego roku mam już prawo jazdy, jednak studiuję i jeżdżę stosunkowo rzadko. Czuję się niepewnie za kierownicą i popełniam dziwne błędy, największe problemy mam z oceną szerokości drogi, oceną odległości i związane z tym problemy z parkowaniem. Problemy mam, jeżeli np. wyprzedzam rowerzystę - najczęściej zjeżdżam praktycznie na lewy pas - bojąc się, że go stuknę. Nie wiem też kiedy mogę go od razu wyprzedzić, a kiedy mam "czekać" aż przejadą pojazdy z drugiej strony. Poza tym przy parkowaniu np. z lewej strony przy chodniku, często zdarza mi się zostawić pojazd zbyt daleko od chodnika, tak, że niemal blokuję ruch na ulicy. Po prostu nie chcę uderzyć w chodnik i ciężko mi ocenić tą odległość. Podobnie z parkowaniem przodem np. przy jakimś supermarkecie - często skręcam na miejsce parkingowe w lewo za późno - boję się, że skręcając "jak należy, wcześniej" uderzę lewą stroną swojego samochodu w prawy tył samochód zaparkowanego z lewej strony od miejsca w którym chcę zaparkować.

Podobnie rzecz się ma, jeżeli mam zaparkowany samochód na chodniku tuż za innym samochodem - nie wiem, czy mogę od razu potem wyjechać skręcając maksymalnie w prawo i bojąc się, że "stuknę" lewą stroną w jego prawy tył, najpierw staram się wycofać, żeby dopiero potem skręcić w prawo. Problem miałem też np na skrzyżowaniu, gdy stałem za autem skręcającym w lewo, ja chciałem w prawo - więc chciałem zjechać na prawo. Oczywiście bałem się kontaktu z samochodem i w konsekwencji potarłem o chodnik z prawej strony.