Zaorać parkingi.

Wszystko co nie mieści się w powyższych kategoriach.

Moderatorzy: ella, klebek

Zaorać parkingi.

Postprzez mp0011 » czwartek 02 maja 2019, 17:37

...dla przyjezdnych. Niech autochtoni mają, ale przyjezdni tylko wykupione i zarezerwowane miejsca. No bo tak...:

W przykładowym mieście jest 100k miejsc parkingowych. Przyjezdni wiedzą mniej-więcej jakie są możliwości parkingowe w mieście, więc część decyduje się skorzystać z komunikacji, reszta jedzie samochodem, licząc na szczęście. Na taki krok zdecyduje się - powiedzmy - 105k kierowców (5% więcej niż miejsc). 5000 nie ma gdzie stanąć i zaparkuje gdzieś nielegalnie.

Miasto wpada więc na pomysł dobudowania dodatkowych 20k miejsc parkingowych, aby było zapas.

Mamy więc 120k miejsc w mieście. Kierowcy się o tym dowiadują, więc większa liczba kierowców decyduje się na przesiadkę z komunikacji miejskiej i podróż samochodem. Przyjmijmy, że nadwyżka kierowców będzie mniejsza niż poprzednie 5%, dajmy na to 4.5%. Nie jest to oczywiste, bo więcej osób będzie chętnych pojechać do miasta wiedząc że jest więcej miejsc, ale przyjmijmy, że tak jest, choć różnie dobrze liczba ta może wzrosnąć. Daje to 125400 kierowców, z czego bez miejsca pozostanie 5400.

Pomimo dobudowania dodatkowych miejsc, sporo ponad potrzeby, liczba kierowców bez miejsc parkingowych zwiększy się więc z 5000 do 5400, a problem parkowania gdzie popadnie - powiększa. Nie mówiąc o korkach, powodowanych przez dodatkowe 20400 kierowców...

Taki paradoks... :hmm:
  • Zakręt - jazda łukiem, niezależnie od jego promienia, nie jest zmianą kierunku jazdy w rozumieniu UPRD, chyba że znaki stanowią inaczej.
  • Jazda Prosto - oznacza w rozumieniu UPRD jazdę bez zmiany kierunku jazdy, niekoniecznie w linii prostej.
mp0011
 
Posty: 2449
Dołączył(a): poniedziałek 23 marca 2015, 01:15

Re: Zaorać parkingi.

Postprzez waw » czwartek 02 maja 2019, 22:07

Pseudoteorie bez pokrycia w rzeczywistości. Mają jedynie podsycać agresję na drodze.
waw
 
Posty: 1858
Dołączył(a): niedziela 05 lipca 2015, 13:59

Re: Zaorać parkingi.

Postprzez mp0011 » czwartek 02 maja 2019, 22:33

Dlaczego agresje?
I dlaczego pseudoteoria? Jest to do udowodnienia choćby na podstawie teorii gier...



Niech robią miejsca tylko dla mieszkańców (zwłaszcza osiedlowe uliczki powinny być TYLKO dla mieszkańców i ich gości), niech firmy robią/kupują/dzierżawią miejsca dla pracowników, zależnie ilu ich mają; niech supermarkety/galerie/urzędy/szpitale/szkoły robią miejsca dla petentów/klientów (a pozostałych gonić).

Dla pozostałych, czyli takich, którzy jadą do miasta w ciemno, licząc na to, że gdzieś się zmieszczą - P&R gdzieś na opłotkach i komunikacja miejska. Tam akurat parkingi mogą być dowolnie wielkie, bo miejsca jest w bród i nie generuje się korków w Centrum.

Jaki jest jednak sens, oprócz takich logicznych i uzasadnionych miejsc, robić parkingi na każdej możliwej uliczce, czy placyku? Są kraje, gdzie nie zarejestrujesz samochodu nie mając wykupionego miejsca parkingowego... Które jest często droższe niż mieszkanie. Ale problem z parkowaniem byle gdzie nie istnieje, i nikt nie pcha się na siłę do centrum, jeżeli wie, że miejsca będzie musiał szukać. Tam jedzie się do miasta własnym samochodem TYLKO jeżeli wie się, że ma się zapewnione miejsce... Czy to w pracy, czy w galerii, czy w urzędzie.
  • Zakręt - jazda łukiem, niezależnie od jego promienia, nie jest zmianą kierunku jazdy w rozumieniu UPRD, chyba że znaki stanowią inaczej.
  • Jazda Prosto - oznacza w rozumieniu UPRD jazdę bez zmiany kierunku jazdy, niekoniecznie w linii prostej.
mp0011
 
Posty: 2449
Dołączył(a): poniedziałek 23 marca 2015, 01:15

Re: Zaorać parkingi.

Postprzez Cyryl » piątek 03 maja 2019, 09:44

mp0011 napisał(a):...Niech robią miejsca tylko dla mieszkańców (zwłaszcza osiedlowe uliczki powinny być TYLKO dla mieszkańców i ich gości), niech firmy robią/kupują/dzierżawią miejsca dla pracowników, zależnie ilu ich mają; niech supermarkety/galerie/urzędy/szpitale/szkoły robią miejsca dla petentów/klientów (a pozostałych gonić)...


a dlaczego?

w Polsce mamy największe podatki drogowe, jeżeli koszt uzyskania powiedzmy benzyny w Polsce wynosi 1,68zł/l, a w USA 1,56zł/l, to te koszty są do siebie zbliżone, jednak cena finalna benzyny na stacji jest diametralnie różna. u nas podatki w paliwie to pawie 60% ceny, a w USA 24%.

ale oprócz tych podatków trzeba pamiętać o jeszcze innych rzeczach.
w Polsce po drogach transportuje się ponad 80% przewożonych towarów (w UE 45,6%), zdewastowaliśmy rzeki oraz kolej.
więc każdy z prywatnych użytkowników aut osobowych, może się wkurzyć i przesiąść na rowery, hulajnogi czy transport masowy.

więc największym podatkiem trzeba obciążyć tych, którzy nie mogą zrezygnować z jazdy, a więc transport.

pojazdy ciężarowe i autobusy nie dość, że płacą największy podatek drogowy, bo więcej tego paliwa zużywają, to jeszcze są obciążone podatkiem od środków transportu, czyli cos około 3 tyś zł rocznie od ciągnika, naczepy, przyczepy, autobusu.
większość naszych dróg tych krajowych także jest płatna elektronicznie ViaToll i przeciętny zespół pojazdów musi zapłacić rocznie około 30 000zł i do tego dochodzą opłaty autostradowe.

to jeżeli tyle płacimy na drogi, dlaczego nie ma być w miastach parkingów na 200% - 300% pojazdów?

to, że dostajemy dotacje z UE na drogi to jedno, ale idąc żebrać pod kościół i zanim zaczniemy narzekać na brak serca darczyńców, nie zapominajmy, że zarabiamy 10 000zł i to z powodzeniem powinno nam wystarczyć na dostanie życie z nadmiarem.
Cyryl
 
Posty: 2495
Dołączył(a): niedziela 01 stycznia 2017, 19:54
Lokalizacja: Wrocław

Re: Zaorać parkingi.

Postprzez ks-rider » piątek 03 maja 2019, 12:59

Cyryl,

porownanie z USA troche mi kuleje, troche inne ceny.


Diesel w Niemczech jest tanszy niz w PL !


a wszystko wlasnie przez podatki.


:wink:
ks-rider
 
Posty: 3786
Dołączył(a): sobota 19 grudnia 2009, 21:47

Re: Zaorać parkingi.

Postprzez Cyryl » piątek 03 maja 2019, 18:23

trochę porównań
Załączniki
porówanie cen paliwa.png
tutaj bardziej aktualne porównanie, dodatkowo w prawym dolnym rogu możemy zobaczyć jaki procent dziennej pensji (średniej) stanowi cena litra paliwa.
Paliwo.jpg
porównanie z 2008 roku, dzisiaj specjalnie nic się nie zmieniło. jedynie udział podatków w cenie paliwa zwiększył się oczywiście tylko w Polsce
Cyryl
 
Posty: 2495
Dołączył(a): niedziela 01 stycznia 2017, 19:54
Lokalizacja: Wrocław

Re: Zaorać parkingi.

Postprzez waw » poniedziałek 06 maja 2019, 13:29

mp0011 napisał(a):Dlaczego agresje?
Bo lansowane są przez agresywnych aktywistów. Mogę pokazać przykłady takich wypowiedzi i działań.
mp0011 napisał(a):I dlaczego pseudoteoria? Jest to do udowodnienia choćby na podstawie teorii gier...

Bo nie sprawdza się w praktyce. Brak dogodnego dojazdu zmniejszy potencjał danego obszaru bo ludzie są na tyle świadomi że zamiast dojeżdżać tym czym ktoś im każe, wolą poruszać się po swojemu. W ten sposób w Lublinie praktycznie dobito handel w Śródmieściu, w Krakowie przedsiębiorcy na Kazimierzu dość ostro zaprotestowali.

Poza tym każdy system transportowy ma określoną przepustowość - komunikacja miejska też. Gdybyś np. dojeżdżał rano do pracy w Warszawie metrem "M1" (tak jak ja kiedyś) to byś był wdzięczni za to że mimo takich opresji ktoś jeszcze chce samochodem dojeżdżać bo zdarza się że nie wszyscy się mieszczą w wagonach.
waw
 
Posty: 1858
Dołączył(a): niedziela 05 lipca 2015, 13:59

Re: Zaorać parkingi.

Postprzez Cyryl » poniedziałek 06 maja 2019, 17:11

sprawa placówek handlowych to jedno, ale są taki miejsca, gdzie interesanci muszą dojechać: ZUS, US, UM.

do niedawna pod Urzędem Miejskim we Wrocławiu był parking na 30 aut.
mój kolega ze straży miejskiej opowiadał mi gdzie ci ludzie nie parkują.
w UM pracuje około 300-400 osób, interesantów przychodzi z 200 na godzinę, gdzie oni mają u diabła zaparkować prawidłowo?
dzisiaj jest duży parking podziemny, ale sytuację rozwiązano tylko przed jedną instytucją.
Cyryl
 
Posty: 2495
Dołączył(a): niedziela 01 stycznia 2017, 19:54
Lokalizacja: Wrocław


Powrót do Luźna gadka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości