Forum Chat #1

Wszystko co nie mieści się w powyższych kategoriach.

Moderatorzy: ella, klebek

Re: Forum Chat #1

Postprzez gumik » sobota 26 czerwca 2021, 08:52

szerszon napisał(a):A ty kim byłeś, jak napisał dylek? IP się powtórzyło.

A sam bym chciał wiedzieć. Oprócz rzucenia hasła nigdy nie dostałem ostrzeżenia.
Powtarzające się IP w dzisiejszych czasach, w erze telefonów komórkowych, to też nic nadzwyczajnego.
"Krótki prawy zjazdowy" ;-) -> http://www.forum.prawojazdy.com.pl/viewtopic.php?f=3&t=35676&p=408094&hilit=kr%C3%B3tki#p408094
gumik
 
Posty: 2811
Dołączył(a): czwartek 15 września 2016, 18:14

Re: Forum Chat #1

Postprzez ks-rider » sobota 26 czerwca 2021, 13:03

Pozwole sobie do tego tematu dodac moje 3 grosze.

W Niemczech wyglada to tak, ze szkolenia przeprowadzane sa jedynie w OSK. Majac lat 16 i 9 miesiecy mozna zdac egzamin teoretyczny, majac lat 16 i 11 miesiecy pozna zdac egzamin pryktyczny. Zaswiadczenie ozdanym egzaminie praktycznym mozna odebrac z LBV po skonczeniu 17 - go roku zycia.

Osoba towarzyszaca musi miec 5 lat PJ, miec conajmniej 30 lat i gora 1 punkt w registrze.

Czas jazdy z osoba towarzyszaca to gora rok czasu, bo poskonczeniu 18 - tki osoba taka odbiera z LBV swoje PJ i nie jest juz zmuszona z nikim jezdzic, jezdzi sama.

Co do godzin,

u mnie niema jakiejkolwiek obowiaskowej liczby godzin ! Obowiazkowe sa jazdy

5 - Landstraße
4 - autostrady
3 - nocne

Wszystko inne to " nieobowiazkowe " i o dopuszczeniu do egzaminu decyduje szkolacy ( niestety nie u mnie w pracy ! :mrgreen: ).

Moim rekordzista jest 18 latni chlopak ktiry 2 lata jezdzil skooterem, calkowita liczba wyjezdzonych godzzin to 18 lacznie z 12 jazdami obowiazkowymi.

Maxymalna liczba godzin, to Polka 136 h ! Byly osoba ktore mialy ( nei u mnie ) pod 200 h.


:wink:
ks-rider
 
Posty: 2933
Dołączył(a): sobota 19 grudnia 2009, 21:47

Re: Forum Chat #1

Postprzez Blacksmith » sobota 26 czerwca 2021, 19:53

@ks-rider- Nie od dzisiaj wiadomo, że w Niemczech wygląda to lepiej. Takie dodatkowe zapytania.... Czy w kwestii jazd z osobą towarzyszącą w Niemczech tak samo jak w UK auto nie musi mieć dodatkowego wyposażenia (sprzęgło i hamulec po stronie pasażera, itd.?). I czy w Niemczech opłaty za egzaminy wędrują do ośrodków egzaminacyjnych czy do budżetu państwa?

Sam system szkolenia w Polsce też mocno kuleje. Jazdy z instruktorem gdy jest ciemno nie są oczywistością. Podobnie jazdy po drogach szybkiego ruchu. W Niemczech oczywiście nie ma z tym problemu, ale w Polsce wiadomo jak jest z "siecią" autostrad i dróg ekspresowych, ale nawet w moim wypadku gdy przy samym Elblągu istnieje droga ekspresowa S7..... to sam musiałem prosić instruktora o przejechanie się tą drogą. Tak samo z parkowaniem równorzędnym. Niestety w Polsce też nie jest to oczywistością. Podczas kursu po wielokrotnym parkowaniu prostopadłym zapytałem instruktora (a dokładniej dwóch instruktorów z którymi jeździłem) "A co z parkowaniem równorzędnym?". Usłyszałem w odpowiedzi: "Po co? Tego nie wymagają na egzaminie".

Także tak wygląda szkolenie w Polsce. Jest to przykre.
Avatar użytkownika
Blacksmith
 
Posty: 1272
Dołączył(a): środa 23 marca 2016, 15:54
Lokalizacja: München

Re: Forum Chat #1

Postprzez ks-rider » sobota 26 czerwca 2021, 20:02

Blacksmith napisał(a): Czy w kwestii jazd z osobą towarzyszącą w Niemczech tak samo jak w UK auto nie musi mieć dodatkowego wyposażenia (sprzęgło i hamulec po stronie pasażera, itd.?). I czy w Niemczech opłaty za egzaminy wędrują do ośrodków egzaminacyjnych czy do budżetu państwa?

Osobie towarzyszacej nie wolno w jakiejkolwiek sytuacji zlapac za kierownice i wykonac jakis manewr.

Dodatkowych padalow niema mloda / mlody jezdzi tak samo jak kazdy pelnoletni kierowca.

Oplaty za egzaminy trafiaja do kasy Osrodka egzaminujacego - konkretnie TÜV. Imimo tego, egzaminator jest za zdaniem kursanta.


:wink:
ks-rider
 
Posty: 2933
Dołączył(a): sobota 19 grudnia 2009, 21:47

Re: Forum Chat #1

Postprzez Cyryl8 » sobota 26 czerwca 2021, 20:04

Blacksmith napisał(a):...Jazdy z instruktorem gdy jest ciemno nie są oczywistością. Podobnie jazdy po drogach szybkiego ruchu...

...zapytałem instruktora (a dokładniej dwóch instruktorów z którymi jeździłem) "A co z parkowaniem równorzędnym?". Usłyszałem w odpowiedzi: "Po co? Tego nie wymagają na egzaminie"....


1. jeżeli szkolisz się w takim okresie jak dzisiaj, to żeby jeździć po zmroku musiałbyś się umawiać na 23:00 lub na 3:00.
jeżeli zapiszesz się w listopadzie - styczniu, to większość jazd masz po ciemku.

2. miał rację. parkowania równorzędnego nawet w praktyce nie uświadczysz, ale chyba miał przeczucie, że powinieneś więcej ćwiczyć łuk.
Cyryl8
 
Posty: 451
Dołączył(a): czwartek 25 marca 2021, 06:59

Re: Forum Chat #1

Postprzez Blacksmith » sobota 26 czerwca 2021, 20:19

Cyryl8 napisał(a):musiałbyś się umawiać na 23:00 lub na 3:00.

Może źle to ująłem. Bardziej chodzi o doświadczenie przez kursanta sytuacji gdy światła są wyłączone (żółte migają).
Cyryl8 napisał(a): parkowania równorzędnego nawet w praktyce nie uświadczysz

Nie rozumiem, możesz to rozwinąć? Często są sytuacje, że możesz zaparkować tylko równorzędnie. Choćby na mojej ulicy. A co do kwestii tego, że nie wymagają tego na egzaminie. To w końcu o co chodzi? Tylko o to aby zdać egzamin czy aby przygotować kursanta do radzenia sobie w ruchu drogowym?
Cyryl8 napisał(a): chyba miał przeczucie, że powinieneś więcej ćwiczyć łuk.

Zaręczam... podczas szkolenia łuk robiłem chyba z 300 razy. Tylko jeden jedyny raz na samym początku za pierwszą próbą (pierwszy raz za kierownicą) nie zatrzymałem się w pełni na kopercie. Ale kolejne 299 razy łuk zaliczony bezbłędnie. ANI RAZU zahaczenia o tyczki, ANI RAZU przejechanej linii. A na drugim łuku w pobliżu gdzie ćwiczyli ludzie z innych OSK to tyczki latały ciągle w powietrzu. Kursanci z innych szkół podchodzili do mnie i pytali o dobre rady.
Avatar użytkownika
Blacksmith
 
Posty: 1272
Dołączył(a): środa 23 marca 2016, 15:54
Lokalizacja: München

Re: Forum Chat #1

Postprzez Cyryl8 » sobota 26 czerwca 2021, 21:00

możesz to rozwinąć?
co to jest w Twoim pojęciu "parkowanie różnorzędne"?

na egzaminie na kat. C i D są następujące manewry:
- parkowanie prostopadłe przodem,
- parkowanie prostopadłe tyłem,
- parkowanie ukośne przodem,
- parkowanie równoległe.

ale "parkowania równorzędnego" nie ma i nie wiem jak to ma wyglądać.

w PoRD takie pojęcie określa hierarchię pierwszeństwa, możesz być względem innego uczestnika ruchu:
- mieć pierwszeństwo,
- być podporządkowanym,
- możecie być równorzędni.

jeżeli u Ciebie na ulicy jest "parkowanie równorzędne", to może w Elblągu są też "skrzyżowania równoległe"?
albo prostopadłe lub ukośne?
Cyryl8
 
Posty: 451
Dołączył(a): czwartek 25 marca 2021, 06:59

Re: Forum Chat #1

Postprzez Blacksmith » sobota 26 czerwca 2021, 22:15

Cyryl8 napisał(a):co to jest w Twoim pojęciu "parkowanie różnorzędne"?

Cóż mogę powiedzieć... Pomyliłem się. Chodziło mi rzecz jasna o parkowanie równoległe. Nie wiem czemu użyłem słowa "równorzędne". Cóż, nie jestem ideałem człowieka i nigdy tego nie twierdziłem. Potrafię się też przyznać do pomyłki... jak sam widzisz. A więc powiedz czemu na kursie kat. B zazwyczaj się nie ćwiczy parkowania równoległego?
Avatar użytkownika
Blacksmith
 
Posty: 1272
Dołączył(a): środa 23 marca 2016, 15:54
Lokalizacja: München

Re: Forum Chat #1

Postprzez Blacksmith » sobota 26 czerwca 2021, 22:26

ks-rider- dzięki za odpowiedzi. Czyli wszystko bardzo podobnie jak w UK.
ks-rider napisał(a):mlody jezdzi tak samo jak kazdy pelnoletni kierowca.

Z tymi młodymi to nie jest bezwzględna reguła. Choćby moja ciotka swego czasu postanowiła i zrobiła prawo jazdy w wieku... 60 lat :wink:
Avatar użytkownika
Blacksmith
 
Posty: 1272
Dołączył(a): środa 23 marca 2016, 15:54
Lokalizacja: München

Re: Forum Chat #1

Postprzez szerszon » sobota 26 czerwca 2021, 23:00

Blacksmith napisał(a): Nie wiem czemu użyłem słowa "równorzędne".?
Ale ja wiem. Napisać?

Może źle to ująłem. Bardziej chodzi o doświadczenie przez kursanta sytuacji gdy światła są wyłączone (żółte migają).
Na pewno?
. Jazdy z instruktorem gdy jest ciemno nie są oczywistością.

I co kundlu ściemniasz i czepiasz się szkolenia, o którym nie masz bladego pojęcia? Z nocnikiem już byłeś?
szerszon
 
Posty: 16314
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Forum Chat #1

Postprzez Blacksmith » sobota 26 czerwca 2021, 23:22

Idź ty pajacu skończony... idź ty popływać tam gdzie z Czajki fekalia do Wisły spływają łapać w nocniki czy w inne sieci rybackie swoje odchody aby dalej do nas na północ nie płynęły. Masz niedaleko i na coś się w końcu przydasz. A nie głowy porządnym ludziom zawracasz.
Avatar użytkownika
Blacksmith
 
Posty: 1272
Dołączył(a): środa 23 marca 2016, 15:54
Lokalizacja: München

Re: Forum Chat #1

Postprzez Cyryl8 » niedziela 27 czerwca 2021, 09:01

Blacksmith napisał(a):...A więc powiedz czemu na kursie kat. B zazwyczaj się nie ćwiczy parkowania równoległego?


na jakiej podstawie piszesz: "zazwyczaj"?
w ilu kursach na prawo jazdy kat. B uczestniczyłeś?
może to jest jak z tym Twoim parkowaniem równorzędnym?

parkowanie równoległe na placu manewrowym ćwiczy się na kat. C i D, natomiast podczas egzaminu na kat. B parkowanie równoległe może być podczas jazdy w mieście, dlatego też nie widzi się tych manewrów na placu i nie ma tam stanowisk do parkowania dla tej kategorii.

to że Ty nie miałeś takiego parkowania, to że nie miał może znajomy Rumun, to nie znaczy, że "zazwyczaj" nie ćwiczy się parkowania równoległego.
nie wiem jak Elblągu, ale we Wrocławiu nie ma osoby przystępującej do egzaminu kat. B, która nie ćwiczyła parkowania równoległego na mieście dość intensywnie.

natomiast co do Twojej sugestii, że pojazdy egzaminacyjne różnią się tak drastycznie od pojazdów szkoleniowych, że ma to fundamentalny wpływ na wynik egzaminu, to muszę Ci powiedzieć, że na przykład w takim Elblągu jest możliwość jazdy próbnej pojazdem egzaminacyjnym na placu WORD-u na kat. B za całe 58zł/0,5h.
ale pewnie są tacy, którym szkoda takiej zawrotnej ceny i wtedy płacą za następny egzamin, bo albo nie są świadomi słabego opanowania pojazdu, albo są tak leniwi, że nie chce im się wejść na stronę WORD.

http://word.elblag.pl/3527-komunikat,ja ... ,-c-e.html
Cyryl8
 
Posty: 451
Dołączył(a): czwartek 25 marca 2021, 06:59

Re: Forum Chat #1

Postprzez Blacksmith » niedziela 27 czerwca 2021, 17:43

Cyryl8 napisał(a):to muszę Ci powiedzieć, że na przykład w takim Elblągu jest możliwość jazdy próbnej pojazdem egzaminacyjnym
Tak, wiem o tym. Pytanie... Czy ten pojazd egzaminacyjny na którym jest możliwość jazdy próbnej za 58 zł przez 30 minut (kolejny dowód na to, że WORD to obecnie bardziej instytucja biznesowa niż egzaminacyjna) to jest ten sam egzemplarz na którym taki zdający potem zdaje egzamin? Bo WORD ma jednak trochę tych samochodów.
Avatar użytkownika
Blacksmith
 
Posty: 1272
Dołączył(a): środa 23 marca 2016, 15:54
Lokalizacja: München

Re: Forum Chat #1

Postprzez ks-rider » niedziela 27 czerwca 2021, 18:43

Cyryl8 napisał(a):
Blacksmith napisał(a):...Jazdy z instruktorem gdy jest ciemno nie są oczywistością. Podobnie jazdy po drogach szybkiego ruchu...

...zapytałem instruktora (a dokładniej dwóch instruktorów z którymi jeździłem) "A co z parkowaniem równorzędnym?". Usłyszałem w odpowiedzi: "Po co? Tego nie wymagają na egzaminie"....


1. jeżeli szkolisz się w takim okresie jak dzisiaj, to żeby jeździć po zmroku musiałbyś się umawiać na 23:00 lub na 3:00.
jeżeli zapiszesz się w listopadzie - styczniu, to większość jazd masz po ciemku.

2. miał rację. parkowania równorzędnego nawet w praktyce nie uświadczysz, ale chyba miał przeczucie, że powinieneś więcej ćwiczyć łuk.


Cyryl, to nie tak do konca jak piszesz.

Jazdy " nicne " ( Dämmerungsfahrten ) maja sie odbywac przy obnizonym natezeniu ruchu - tak mniej wiecej od 19:00 lub pozniej.

I nikogo nie interesuje o ktorej zakonczysz, grund, ze spales 8 h.

W lecie rozpoczynam o 20:45 i jezdze do 23:00 i jest OK !

W zimie moge juz zaczac okolo 18:00


.
ks-rider
 
Posty: 2933
Dołączył(a): sobota 19 grudnia 2009, 21:47

Re: Forum Chat #1

Postprzez Cyryl8 » niedziela 27 czerwca 2021, 18:58

ja wiem jak jest, a jak powinno być, w Polsce masz 2h jazdy po zmroku i 4h na obszarze o podwyższonej prędkości (co najmniej 70km/h).

jednak w dużych OSK, gdzie na jednym aucie jeździ dwóch instruktorów 6-14 i 14-22, trudno jest o jazdy po zmroku w takim czasie jak teraz, bo wschód masz zaraz po 4, a zachód prawie o 22.
także jak jeździsz rano to po pierwsze ja zamierzasz wstawać o 1-2 w nocy, po drugie skąd znajdziesz kursanta, który się zgodzi na jazdę w takich godzinach.
jak jeździsz po południu, to musiałbyś jeździć do 24 i później, problem ten sam.

większość ludzi w takim Wrocławiu przerabiają duże OSK, gdzie instruktor na kat. B jest jak robotnik przy taśmie produkcyjnej.
Cyryl8
 
Posty: 451
Dołączył(a): czwartek 25 marca 2021, 06:59

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Luźna gadka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości