Fiat Ducato , jakie DMC

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Fiat Ducato , jakie DMC

Postprzez ksysiek1 » poniedziałek 02 sierpnia 2010, 10:53

Witam szanowne grono forumowiczy. Czytam od dłuzszego czasu Wasze forum juz ale zaczeło gnebić mnie jedno pytanie. Może Wy bedziecie w stanie mi pomóc. Potrzebuje kupić auto do pracy , zdecydowałem się na Fiata Ducato Maxi 2001 rok z silnikiem Citroena 2,5TD. Juz nie bede pytał czy to dobre auto ale chodzi o Dopuszczalną Masę Calkowitą. Czy takim autem będe normalnie mógł jeżdzić na prawie jazdy kategorii B ?? Czy juz będe musial mieć kategorie C ?? W ogłoszeniu z którego planuje kupić auto nic nie pisze jakie ma DMC , ale kolega który takim jezdził mówil ze musze miec kategorie C bo te wersje Maxi zarejestrowane są na DMC4200kg. Czy to prawda czy jezeli bym go kupił to musze robić kategorie C czy jezeli auto będzie jezdziło w większosci na pusto to moge na kategorii B nim sie poruszać ?? Przepraszam za głupie pytanie , ale prawko robiłem bardzo dawno temu a nigdy nie jezdziłem większym autem niż typowo osobowe maksymalnie średniej klasy a przez te lata moglo sie wiele zmienic.

Auto wygląda tak:
Identycznie wielkością taki sam.

Czy jak w aukcji nie ma napisane ze jest na dmc do 3,5T to mam traktować ze moze byc na większe DMC ??

Prosze o opomoc.

Z włascicielem nie mogę sie do końca dogadac poniewaz auto z francji ma być przywiezione i mój francuski jest wrecz tragiczny więc wolałbym sie najpierw upewnic czy taką wersją Maxi wogole się interesowac , czy szukać mniejszej wersji.

Auto potrzebne do sklepu ogrodniczego , więc tez wielkośc jest istotna.
http://www.i-bazar.cz/pictures/pics/puj ... 192919.jpg

Obrazek

Jestem w kropce bo nie wiem czy będe mógł nim się poruszac normalnie czy juz jako cięzarówka jest ono traktowane i takie prawo jazdy trzeba miec na niego.

Wtedy tez chyba jako cięzarówka jest traktowany i w dni kiedy jest zakaz poruszania się cięzarowym nie móglbym jezdzić , tachograf tez by chyba mnie obowiązywał i te wszystkie czasy pracy co kierowcy zawodowi musza przestrzegać ??
ksysiek1
 
Posty: 2
Dołączył(a): poniedziałek 02 sierpnia 2010, 10:42

Postprzez qwer0 » poniedziałek 02 sierpnia 2010, 11:03

Wszystko zalezy od tego, jak auto jest zarejestrowane.

Na kat. B mozesz tylko wtedy, gdy w dowodzie masz wbite DMC max. 3,5t.

Jesli auto ma byc sprowadzone, no to u nas w kraju rejestrujesz na DMC 3,5t i nie ma problemu. Nie ma znaczenia jak auto bylo zarejestrowane za granica.

i w dni kiedy jest zakaz poruszania się cięzarowym nie móglbym jezdzić ,

To dopiero powyzej 12 ton.
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów. Ma limit 255 znaków
Avatar użytkownika
qwer0
 
Posty: 2422
Dołączył(a): poniedziałek 21 kwietnia 2008, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Re: Fiat Ducato , jakie DMC

Postprzez sterciu » poniedziałek 02 sierpnia 2010, 15:30

ksysiek1 napisał(a):czy to dobre auto


Dobre to są auta , są zbyt niedocenie przez wielu uzytkowników ale są w miare bezawaryjne tylko blache mają slaba jak kazdy praktycznie starszy bus (te auta jezeli bedzie się o nie dbać i o blacharke zwłaszcza to przezyją jeszcze te nowe) . Trzeba w nich uważac aby progow nie miał skorodowanych poniewaz większy załadunek tonażowy może go bardzo szybko zlamac na pół. Jest to nadwozie samonośne i praktycznie progi to jest cale wzmocnienie w tych autach.

Jezeli dobrze napisałes oznaczenie silnika poniewaz duzo osób je myli i jest to silnik 2,5TD , a nie 2,5TDi (oba były montowane w Boxerach/Jumperach) to oprócz hydraulicznych popychaczy które trzeba pilnowac i jezdzić na conajmniej półsynetetyku (oleju) to jest silnik w miare udany. Jest to silnik z zewnatrz wyglądający prawie identycznie jak 2,5D wolnossący Peugeota/Citroena montowany równiez w tych modelach , tylko w TD tak jakby na siłe turbine dołozyli. Gorzej jest z tym drugim o oznaczeniu "TDi" , ten malo kto Ci poleci z osob znajacych te auta. Ducato ma silniki IVECO , ale jakby nie bylo IVECO to tez Fiat ma tez w miare udane silniki te 2,5D , 2,5TDi i 2.8D lub 2.8idTD więc tez są w miare udane i godne polecenia. Jedynie strasznie leją olejem takze trzeba pilnować i usuwać wycieki na bieżąco.

ale chodzi o Dopuszczalną Masę Calkowitą. Czy takim autem będe normalnie mógł jeżdzić na prawie jazdy kategorii B ??


Tak , normalnie na kategorii B możesz nim jezdzić.

Czy juz będe musial mieć kategorie C ??


Nie musisz miec kategorii C.

W ogłoszeniu z którego planuje kupić auto nic nie pisze jakie ma DMC ,


Zwykle w ogloszeniach na zachodzie nie zaznaczja tego , w naszym na otoMoto tak jak najbardziej jest opis czy do 3,5T czy powyzej 3,5T jest auto. Oczywiscie chodzi o DMC.

ale kolega który takim jezdził mówil ze musze miec kategorie C bo te wersje Maxi zarejestrowane są na DMC4200kg.


Kolega bzdury opowiada i tyle, jezeli jezdził takim jak na zdjęciu , a tak wywnioskowalem po przeczytaniu Twojego posta ze takim samym blaszakiem.

Te nadwozia nie były homologowane na większa DMC przekaraczającą 3,5T. Wersja MAXI to jest oznaczenie ładowności auta, a nie jak większośc ludzi błędnie nazywa wielkości nadwozia. Wersje Maxi byly również te małe niskie i krotkie ale z ladownością największą. Charakteryzuja sie tym ze mają koła większe bo 16" ,a nie jak w modelach o mniejszej ladowności 15". Kół zamienić nie można poniewaz mają inne rozstawy szpilek więc nikt nie załozy sobie oryginalnych ze stalowymi felgami 16" kół do takiego z 15" kołami.

Były trzy wersje DMC.

W pierwszej która miala dmc 2800kg była ładownośc 850kg i występowały tez w tej największej wersji nadwoziowej blaszaka z tą ladownoscią.(Masa własna 1950kg przy najwiekszej wersji blaszaka)

Druga to była DMC 3200KG z ładownością 1250kg (Masa własna 1950kg przy najwiekszej wersji blaszaka)

i trzecia wersja z dmc 3490kg (czasem trafiały sie zarejestrowane na równe dmc o 3500kg) , ładownośc tego auta to 1540kg (identycznej wersji nadwoziowej jak na zdjęciu) i to była wersja która nazwana jest MAXI niezaleznie o wersji nadwoziowej. (Masa własna 2100kg przy najwiekszej wersji blaszaka dwukrotnie podwyzszonego, lub niższej wersji raz podwyzszonej takiej jak na zdjęciu 1960kg.)

Wersje przekraczające DMC 3,5T występowały tylko i wyłacznie w dwóch przypadkach , pojazdu pod zabudowe "autolaweta" lub zabudowe "kempingową" z podwójną osią w tylnej czesci nadwozia. Te z zabudową kempingową praktycznie malo spotykane są aby przekraczaly dmc 3,5T.




Czy to prawda czy jezeli bym go kupił to musze robić kategorie C


Nie musisz poniewaz nie bedzie mial na 99% DMC przekraczającej 3,5T , chyba ze kombinacje polaków beda i za flaszkę robione przeglądy tylko wątpie aby ktos celowo podnosil dmc w takim aucie.

czy jezeli auto będzie jezdziło w większosci na pusto to moge na kategorii B nim sie poruszać ??


Jezeli bedziesz się poruszal pojazdem który będzie zarejestrowany jako pojazd o DMC przekraczającej 3,5T to nie ważne czy na pusto będziesz nim jezdził czy nie to musisz miec kategorie C prawa jazdy lub kategorie C1 jezeli dmc pojazdu nie przekracza 7,5T.
sterciu
 
Posty: 97
Dołączył(a): poniedziałek 26 października 2009, 19:37
Lokalizacja: Wrocek


Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości