Kategoria C
Na placyku MAN już ustawiony na początku łuku.
Po krótkim przywitaniu (sprawdzenie dowodu, znajomości zasad na egzaminie itp.) omówienie co mi komp wylosował z zad.1 + losowanko zadań na placu (mi przypadł zestaw 4 - prostopadłe przodem+górka)
Zadanie 1. U mnie olej silnikowy + światła drogowe. Przygotowanie do jazdy i przejście do zad. 2 czyli jazdy po łuku. Egzaminator nie czekał, aż się poustawiam, tylko wyszedł i powiedział, że jak będę gotowy, to mam odpalić i jechać łuk.
Po łuku zadanka placykowe, po zjechaniu z górki chwilka na omówienie jak będzie wydawał polecenia (że jak nic nie mówi to prosto, jak się nie da prosto to mam pytać lewo czy prawo itd.) i wyjazd na miasto.
Trasa:
Z WORD w prawo Gospodarczą do Mełgiewskiej. Na światłach na dole w lewo w Mełgiewską (uważać na pieszych) do ronda Graffa (tu mnie próbowało łapać żółte, którego na tym skrzyżowaniu nijak przewidzieć, ale, że widziałem długo zielone to dojeżdżałem powolutku...żółte zaświeciło mi się kilka metrów przed linią zatrzymania, a że wolno jechałem to spoko dało radę się zatrzymać). Na rondzie w lewo w Graffa, dalej na rozjeździe w prawo na górę do Łęczyńskiej. Przez skrzyżowanie prosto w kierunku Makro (tu rozpędzenie do 50km/h i zatrzymanie pod wiaduktem).
Na Makro w prawo w Krańcową (pamiętać o STOP), dalej w prawo w Dr.Męcz.Majd (warunkowa skrzałka +ciągła na wlocie w DMM) oraz potem w lewo w Lotniczą (ostrożnie z wjazdem, bo mogą być problemy ze zjechaniem...).
Tam do Pawiej, skręt nakazowy w Piaskową i dojazd do Kunickiego. Tu egzaminator cicho, a prosto za Kunickiego ograniczenie 3,5t
To pytam gdzie - odp. w prawo.
Kunickiego do pl.Bychawskiego, Wolska (kolejna warunkowa), Dr.Męcz.Majd prosto do Grabskiego. Tu na lewoskręcie miałem niezdecydowaną osobówkę przed sobą to cierpliwie pomimo zielonego poczekałem, co gostek wymyśli i dopiero wjechałem na skrzyżowanie jak on zjechał)
Grabskiego do Witosa w prawo (tu trzeba uważać na gabaryty, bo dość ciasno,podwójne ciągłe...), wyjazd do W-Z i nią do Doświadczalnej (oczywiście do 50km/h na tej 70-tce
). Tam w lewo. Z Doświadczalnej w prawo w Krępiecką - dojazd do takiego nowego ronda przy strefie ekonomicznej, na nim zawracanie, powrót do Doświadczalnej, w prawo na końcowy MPK, przejazd przez ten końcowy - akurat stał autobus, ale dało radę się przecisnąć do (chyba Doświadczalna to jest
)Wyjazd w lewo z końcowego. Potem dziwne w prawo i za kilka metrów kolejne skrzyżowanie - łamane pierwszeństwo. Przejazd prosto z podporządkowanej na pierwszeństwo do W-Z , na światłach w prawo, W-Ztką do "czerwonego" ronda (skrzyżowanie dwupoziomowe wjazd/zjazd) prosto na dole w Witosa - chyba chciał mnie jeszcze pociągnąć na te "fałszywe" F-10 koło Carrefoura i przejazd przez rondo Makro (może zahaczenie o małe rondko między OBI a Marko), ale zerknął na zegar i zdecydował jednak wjazd na W-Z, dołem pod Makro, zjazd z W-Z na górę do Hutniczej, w prawo i zjazd do WORD (uważać na pieszych na tym chodniku tuż przed szlabanem). Na placu zostałem poproszony o odstawienie MANa na początek łuku, to sobie na koniec jeszcze raz łuczek przejechałem
- jakoś tak mi wygodniej było w taki właśnie sposób tam wepchnąć gablotę
Po placyku ruszałem z 2, górkę również, na mieście z trójki. Po mieście przeważnie 6-tką - 7-kę na W-Z jak już około 45km/h było na budziku a droga prosta i równa
Egzaminator (p. Artur G.) bardzo miły - pozdrawiam
, polecenia wydawane sporo wcześniej w sposób bardzo czytelny. Nie zauważyłem grama złośliwości - ot po prostu fachowe sprawdzenie umiejętności. Miejsca "podpuchy", gdzie można się wyłożyć były, ale być muszą by zweryfikować umiejętności
Całość na mieście - poniżej 50 min.
Wszystkim życzę tak łatwych egzaminów w tak miłej atmosferze.