Pierwszeństwo (wyjazd z podporządkowanej a zmiana pasa)

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Pierwszeństwo (wyjazd z podporządkowanej a zmiana pasa)

Postprzez kopan » wtorek 27 marca 2012, 13:36

Co się dziwuje.
Niech próbuje do skutku czytać uzasadnienie aż zrozumie dlaczego tak twierdzę.
Moje zdanie nie wynika z powietrza a z przepisów.
Ty natomiast powtarzasz z uporem maniaka że A-7 jest święty.
Żaden argument do ciebie nie dociera i tu jest problem.
Duży problem.
Avatar użytkownika
kopan
 
Posty: 1956
Dołączył(a): poniedziałek 09 sierpnia 2004, 18:59
Lokalizacja: Klikowa d. Tarnowa

Re: Pierwszeństwo (wyjazd z podporządkowanej a zmiana pasa)

Postprzez Voith » wtorek 27 marca 2012, 13:39

A że tak zapytam... bo w sumie sie zastanawiam - po co tam ten A-7 stoi?
Voith
 
Posty: 76
Dołączył(a): czwartek 22 marca 2012, 17:04
Lokalizacja: Nowa Huta

Re: Pierwszeństwo (wyjazd z podporządkowanej a zmiana pasa)

Postprzez oskbelfer » wtorek 27 marca 2012, 13:43

kopan zależy z jakiego punktu się na to patrzy :)

trzeba sobie uświadomić do jakiego momentu jest to podporaadkowanie, a od kiedy zaczyna się równorzędność.

Jestem przed A7, czy już jestem za A7 na podporządkowanej, czy też jestem już na D1 :)

Jesli jestem jeszcze na A7 to mam puscić tych z D1

ale jak już jestem na D1 to widzę się jako równorzedny

Czy Tobie o coś takiego (jak opisałem) chodzi :)?
sorry taki mamy klimat....sorry - na autostradach nie ma skrzyżowań, am sorry
N'attendez pas le Jugement dernier. Il a lieu tous les jours.
Avatar użytkownika
oskbelfer
 
Posty: 3596
Dołączył(a): czwartek 18 września 2008, 19:17
Lokalizacja: Polska

Re: Pierwszeństwo (wyjazd z podporządkowanej a zmiana pasa)

Postprzez szymon1977 » wtorek 27 marca 2012, 13:55

oskbelfer napisał(a):i od tej chwili zaczyna się "cała polka" :) nie kiedy on jest przed --- tylko wtedy gdy on już jest :)
Prosiłem już, aby nie pisać o sytuacji kiedy jeden pojazd jest na skrzyżowaniu/pasie ruchu, a drugi nadjeżdża/zamierza wjechać. Zwłaszcza, że żadnej polki tutaj nie ma.
szymon1977 napisał(a):Prawo nie działa przecież wstecz i jeżeli nadjeżdżamy drogą główną do skrzyżowania i widzimy będący na nim pojazd, który wyjechał z drogi podporządkowanej to nie mamy żadnych podstaw żądać aby w jakikolwiek sposób "zniknął" nam z drogi.
Także zamierzając zmienić pas ruchu nie mamy żadnych podstaw żądać, aby pojazd który już znajduje się (choćby częściowo) na pasie ruchu "zniknął" z tego pasa ruchu. Ani na znaki A-7/D-1, ani na Art.22.4. nie ma miejsca, gdy jeden pojazd już jest na skrzyżowaniu/pasie ruchu.
-----
kopan napisał(a):Niech próbuje do skutku czytać uzasadnienie aż zrozumie dlaczego tak twierdzę.
Także zapraszam wszystkich do przeczytania Twojego uzasadnienia:
kopan napisał(a):W naszym przypadku A-7 wywołuje przepis § 1.1.2 rozporządzenia.
A wyznaczony pas ruchu linie P-X wywołują przepis art 22.4 ustawy.
Czyli Art 5.1 nic nie rozstrzyga bo to ten sam poziom znaki.
Jeżeli nie Ty, to może ktoś inny w końcu wyjmie Twoją teorię z półki z bajkami udzielając odpowiedzi na pytanie:
szymon1977 napisał(a):W jaki sposób "linie P-x wywołują przepis Art.22.4 ustawy"?
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Pierwszeństwo (wyjazd z podporządkowanej a zmiana pasa)

Postprzez oskbelfer » wtorek 27 marca 2012, 14:08

szymon1977 napisał(a):W jaki sposób "linie P-x wywołują przepis Art.22.4 ustawy"?


Szymon ja to rozumiem tak :)

linie to znaki, a znaki są ważniejsze od norm wynikających z przepisów jeśli idzie o sposób zachowania się :)

jeśli jest ciągła --- to raczej zmieniać pasa nie można :) tylko nie wiem czy o to pytasz :)
sorry taki mamy klimat....sorry - na autostradach nie ma skrzyżowań, am sorry
N'attendez pas le Jugement dernier. Il a lieu tous les jours.
Avatar użytkownika
oskbelfer
 
Posty: 3596
Dołączył(a): czwartek 18 września 2008, 19:17
Lokalizacja: Polska

Re: Pierwszeństwo (wyjazd z podporządkowanej a zmiana pasa)

Postprzez szymon1977 » wtorek 27 marca 2012, 14:47

oskbelfer napisał(a):linie to znaki, a znaki są ważniejsze od norm wynikających z przepisów jeśli idzie o sposób zachowania się :)
Dokładnie. Art.5.1.
oskbelfer napisał(a):jeśli jest ciągła --- to raczej zmieniać pasa nie można
Dokałdnie. Zgodnie z Art.5.1. pomimo, ze kodeks zezwala nam (nie zabrania) zmienić pasa to nie możemy tego zrobić gdy zabraniają nam tego znaki.
oskbelfer napisał(a):tylko nie wiem czy o to pytasz
Nie nie, oto pytam.
- ustąpienie pierwszeństwa przez pojazd nadjeżdżający podporządkowaną jest zachowaniem wynikającym ze znaków A-7/D-1
- ustąpienie pierwszeństwa przez pojazd zmieniający zajmowany pas ruchu nadjeżdżający podporządkowaną jest zachowaniem wynikającym z przepisu ustawy Art.22.4.
Ale kolega Kopan stwierdził, że:
kopan napisał(a):W naszym przypadku A-7 wywołuje przepis § 1.1.2 rozporządzenia.
A wyznaczony pas ruchu linie P-X wywołują przepis art 22.4 ustawy.
Czyli Art 5.1 nic nie rozstrzyga bo to ten sam poziom znaki.
Pytam słowo w słowo o to, czego w tej teorii nie rozumiem i nie udało mi się wykazać przepisami:
szymon1977 napisał(a):W jaki sposób "linie P-x wywołują przepis Art.22.4 ustawy"?
Nie zauważyłem aby sama w sobie linia P-x zobowiązywała mnie do ustąpienia komukolwiek pierwszeństwa przejazdu.
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Pierwszeństwo (wyjazd z podporządkowanej a zmiana pasa)

Postprzez kopan » wtorek 27 marca 2012, 16:31

Tak dobrze szło a tu się zawiesiłeś na p-xie.

Idź na kurs na prawo jazdy to ci wymalują na tablicy pas ruchu p-xami.
różnymi p-ixami
Będziesz wiedział co to wyznaczony pas ruchu, hmm przynajmniej jest taka nadzieja, że się odwiesisz bo jak ja nie poradziłem to ......
A może Ciebie specjalnie instruktor na wycieczkę zabierze i w naturze pokaże wyznaczone pasy ruchu, w ramach indywidualnego toku nauczania dla szczególnych przypadków.

Człeku już sie całkowicie przegrzałeś i wypisujesz głupoty powstałe w łepetynie twojej.
Avatar użytkownika
kopan
 
Posty: 1956
Dołączył(a): poniedziałek 09 sierpnia 2004, 18:59
Lokalizacja: Klikowa d. Tarnowa

Re: Pierwszeństwo (wyjazd z podporządkowanej a zmiana pasa)

Postprzez Voith » wtorek 27 marca 2012, 16:45

Kopan czy mógłbyś podać uzasadnienie postawienia tam A-7 w świetle Twojej teorii?

Pytanie nr. 2 -> od którego momentu i na podstawie którego przepisu pas włączania jest elementem drogi z pierwszeństwem, skoro jest przedłużeniem pasa podporządkowanego bez granicy zmiany pierwszeństwa?
Voith
 
Posty: 76
Dołączył(a): czwartek 22 marca 2012, 17:04
Lokalizacja: Nowa Huta

Re: Pierwszeństwo (wyjazd z podporządkowanej a zmiana pasa)

Postprzez Wikuss » wtorek 27 marca 2012, 18:43

W omawianej sytuacji nie ma pasa włączania. Jest skrzyżowanie, na którym droga podporządkowana dochodzi do drogi z pierwszeństwem i tyle. Droga z pierwszeństwem jest jednokierunkowa, dwupasmowa z przerywanymi liniami a samo skrzyżowanie jest tuż przed światłami. Jadąc środkowym pasem skręcasz na prawy pas chcąc na skrzyżowaniu ze światłami skręcić w prawo i nic na to nie poradzę, że akurat w tym momencie pas się zmienia, kiedy następuje skrzyżowanie z drogą podporządkowaną.
Pomału dochodzimy do absurdów, a jeszcze bardziej absurdalne jest to, że pojawiają się regulacje, pomimo, że stosunku dróg jest ugruntowany znakami A-7 <> D1.
Wikuss
 
Posty: 75
Dołączył(a): czwartek 08 marca 2012, 14:53

Re: Pierwszeństwo (wyjazd z podporządkowanej a zmiana pasa)

Postprzez szymon1977 » wtorek 27 marca 2012, 19:05

Wikuss napisał(a):...jeszcze bardziej absurdalne jest to, że pojawiają się regulacje, pomimo, że stosunku dróg jest ugruntowany znakami A-7 <> D1.
Pojawiają się i zgodnie z Art.5.1. znikają.
-----
kopan napisał(a):Będziesz wiedział co to wyznaczony pas ruchu...
Wiem co to wyznaczony pas ruchu, wiem także z treści "170", że linie P-x służą właśnie do wyznaczania pasa ruchu. Nie wiem natomiast w jaki sposób "linie P-x wywołują przepis Art.22.4 ustawy".
kopan napisał(a):Tak dobrze szło a tu się zawiesiłeś na p-xie.
Raczej zawiesiliśmy się obaj na Twoim stwierdzeniu: "linie P-x wywołują przepis Art.22.4 ustawy". Ja - bo przestałem rozumieć Twoja teorię na tym stwierdzeniu. Ty - bo przestałeś tłumaczyć Swoja teorię na tym stwierdzeniu. Powtórzę pytanie, na które odpowiadając w sposób jednoznaczny i bezsporny potwierdzisz Swoją teorię:
szymon1977 napisał(a):W jaki sposób "linie P-x wywołują przepis Art.22.4 ustawy"?
Napisz w końcu o co Ci chodziło lub... przyznaj, że sam nie rozumiesz tego co napisałeś. Zdarza się.
Ostatnio zmieniony wtorek 27 marca 2012, 19:22 przez szymon1977, łącznie zmieniany 2 razy
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Pierwszeństwo (wyjazd z podporządkowanej a zmiana pasa)

Postprzez Voith » wtorek 27 marca 2012, 19:20

Wikuss napisał(a):W omawianej sytuacji nie ma pasa włączania. Jest skrzyżowanie, na którym droga podporządkowana dochodzi do drogi z pierwszeństwem i tyle. Droga z pierwszeństwem jest jednokierunkowa, dwupasmowa z przerywanymi liniami a samo skrzyżowanie jest tuż przed światłami. Jadąc środkowym pasem skręcasz na prawy pas chcąc na skrzyżowaniu ze światłami skręcić w prawo i nic na to nie poradzę, że akurat w tym momencie pas się zmienia, kiedy następuje skrzyżowanie z drogą podporządkowaną.
Pomału dochodzimy do absurdów, a jeszcze bardziej absurdalne jest to, że pojawiają się regulacje, pomimo, że stosunku dróg jest ugruntowany znakami A-7 <> D1.


No ja rozumiem, tylko tu się pojawił rysunek z pasem włączania który został uznany jako część drogi z pierwszeństwem.

Ad meritum, gryząc to jeszcze od innej strony, na podstawie rozporządzenia w sprawie znaków (...)

§ 1, 1) drodze z pierwszeństwem - rozumie się przez to drogę oznakowaną jako droga z pierwszeństwem, na której kierujący zbliżający się do skrzyżowania ma pierwszeństwo w stosunku do kierujących zbliżających się do skrzyżowania drogą oznakowaną jako podporządkowana;


Nie ma słowa o zajmowanym pasie, a więc niezależnie od zajmowanego pasa. Dlaczego więc manewr zmiany z jednego pasa z pierwszeństwem na drugi miałby cokolwiek zmieniać?
Voith
 
Posty: 76
Dołączył(a): czwartek 22 marca 2012, 17:04
Lokalizacja: Nowa Huta

Re: Pierwszeństwo (wyjazd z podporządkowanej a zmiana pasa)

Postprzez Wikuss » wtorek 27 marca 2012, 19:26

Nie ma słowa o zajmowanym pasie, a więc niezależnie od zajmowanego pasa. Dlaczego więc manewr zmiany z jednego pasa z pierwszeństwem na drugi miałby cokolwiek zmieniać?



Właśnie :) Droga z pierwszeństwem to droga z pierwszeństwem i nic tu tego nie zmieni. Jeśli ktoś będzie chciał zmienić pas, to zmieni i wjeżdżający z podporządkowanej musi mu ustąpić (czyt. poczekaj aż zmieni pas ruchu i przejedzie).
Wikuss
 
Posty: 75
Dołączył(a): czwartek 08 marca 2012, 14:53

Re: Pierwszeństwo (wyjazd z podporządkowanej a zmiana pasa)

Postprzez szerszon » wtorek 27 marca 2012, 22:33

oskbelfer napisał(a):
1.a co nie zna się gość na rzeczy :)

2.Po 1 -- a którego artykułu :) ?

3.Po 3 -- Czy uważasz, że ten z D1 to świeta krowa

4.Po 5 -- Art 49 ma tutaj tyle wspolnego z sytuacją co i "jazda po rondzie wg. polexa" --
5.Jednak - jedno co mnie "irytuje" to postawa reprezentowana np. przez polexa --- w jednej dyskusji usiłuje wmówić że łamanie przepisów jest OK, a w drugiej sytuacji (tutaj) jest orędownikiem PRD :) stąd splotłem jedno z drugim :)


Ad.1 Coraz częściej ogarniaja mnie duże wątpliwości...

Ad.2 Yyyy ? :)

Ad.3 w omawianej sytuacji ten z D-1 zachowuje sie zgodnie z PoRD i nie podlega dyskusji, ze w takiej sytuacji jest "swietą krową"
Nie wiem, co musiałby wyczyniać, aby to pierwszeństwo mu odebrać-tak na szybko, to chyba tylko linia ciągła uniemozliwiajaca mu zmiane pasa

Ad.4 nie tutaj. Tylko chodzi mi o absurdalne stosowanie przypadkowego artykułu w miejscu, gdzie taki artykuł nie ma racji bytu

Ad.5 z polexem powoli jest coraz lepiej. :) Świeżak-wyrobi się :)
Gdybyś widział jego wątek o Warszawie....i te zdjęcia :spoko: -więc tutaj tez jest nadzieja.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Pierwszeństwo (wyjazd z podporządkowanej a zmiana pasa)

Postprzez kopan » wtorek 27 marca 2012, 22:57

A napisz jeszcze ze 500 razy że ten na D-1 zachowuje sie zgodnie z przepisem D-1 i ma w d.... inne przepisy bo nie św.
D-1 Mu się ukazał i nakazał, miał A-7 przy boku.
Rzekł miej w .... inne jam św.

Co ty jaka linia ciągła ??
Co ona pomoże ??
To nawet policjant Ci powie że nawet podwójna ciągła nie poradzi D-1/A-7.
Komendant kazali to jest słuszna prawda i nie dyskutujem.

Tylko mnie zastanawia kto tobie takie dyrdymały kazał opowiadać.
Masz swojego komendanta ??
Pisane rozumisz ??
Wisz po co inne przepisy ??
........
Szkoda słów zły adres, przypadek beznadziejny.

Ostatnio na statłojlu widziałem drogi, ale dający nadzieje olej.
Polecam.
Pędź.
Avatar użytkownika
kopan
 
Posty: 1956
Dołączył(a): poniedziałek 09 sierpnia 2004, 18:59
Lokalizacja: Klikowa d. Tarnowa

Re: Pierwszeństwo (wyjazd z podporządkowanej a zmiana pasa)

Postprzez szymon1977 » wtorek 27 marca 2012, 23:43

kopan napisał(a):Tylko święte A-7/D-1 i twoje pokłony.
Oczywiście, że A-7/D-1 nie jest święte. Bardziej święte, a może tak samo święte jest...A właśnie!
kopan napisał(a):...pisz z 500 0000 000000 razy. Na nic innego cie nie stać i w kolo Macieju opowiadasz to samo.
Byś choć ćwiartką jakiegoś argumentu sie podparł ??
Może w końcu zdecydujesz się i potwierdzisz Swoją teorię udzielając odpowiedzi na pytanie, które Twoją teorię i równą świętość obowiązku ustąpienia pierwszeństwa przejazdu wynikającego ze znaków A-7/D-1 i Art.22.4:
szymon1977 napisał(a):W jaki sposób "linie P-x wywołują przepis Art.22.4 ustawy"?
-----
kopan napisał(a):Byś choć ciut zakwestionował moje zdanie w detalach z których ono wynika.
Ja zrobiłem to 4 strony wcześniej:
szymon1977 napisał(a):- w treści "220", w części opisującej szczegółowe warunków techniczne i warunki umieszczania na drogach linii P-x nie znalazłem żadnego wywoływania Art.22.4. przez te linie P-x.
- w treści "170" opisującej znaczenie znaków poziomych P-x i nie znalazłem żadnego wywoływania Art.22.4. przez te linie P-x.
- w treści Art.22.4. także nie znalazłem żadnego wywoływania Art.22.4. przez te linie P-x.
- jedyne wywołanie Art.22.4 znalazłem w samej treści Art.22.4., a mianowicie poprzez pewien sposób zachowania na drodze: zmianę zajmowanego pasa ruchu.
Ostatnio zmieniony środa 28 marca 2012, 00:09 przez szymon1977, łącznie zmieniany 1 raz
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Google [Bot] i 51 gości