Jak to jest z tymi sygnalizatorami?

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Jak to jest z tymi sygnalizatorami?

Postprzez Borys_q » poniedziałek 14 lipca 2014, 09:05

3. Umieszczona na znaku F-10 lub F-11 strzałka zezwalająca na skręcanie w lewo ze skrajnego lewego pasa ruchu oznacza także zezwolenie na zawracanie, chyba że jest to zabronione znakiem B-23 lub ruch jest kierowany sygnalizatorem S-3.


Sygnalizator S-3 nie ma nic do zawracania, a zwłaszcza go nie zabrania, brak sygnalizatora S-3 (jakiegokolwiek również takiego do zawracania) zezwala wyjątkowo zawrócić z jednego z pasów przeznaczonego dla innego kierunku jazdy. Zrozumcie to w końcu bo czytanie od 5-lat tych samych bzdur zaczyna być nudne!
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Jak to jest z tymi sygnalizatorami?

Postprzez kg1956 » poniedziałek 14 lipca 2014, 09:46

...lub ruch jest kierowany sygnalizatorem S-3.

Czyli jakim? Co ustawodawca miał na myśli?
kg1956
 
Posty: 2237
Dołączył(a): wtorek 23 marca 2010, 10:18
Lokalizacja: Poznań

Re: Jak to jest z tymi sygnalizatorami?

Postprzez Borys_q » poniedziałek 14 lipca 2014, 09:55

Co ustawodawca miał na myśli?


W pewnych okolicznościach zezwolić na zawracanie z pasa do tego nie przeznaczonego, nie sygnalizator zabrania zawracania tylko fakt, że próbujesz to zrobić z pasa do tego nie przeznaczonego,m a okoliczności w których masz na to przyzwolenie nie występują. Oczywiście zaraz ktoś powie, że to jedno i to samo, oczywiscie tylko nie zrozumienie tematu powoduje, że w sytuacjach nietypowych pojawiają się głupie pytania, lub nie oczywiste pytania testowe są niezrozumiałe.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Jak to jest z tymi sygnalizatorami?

Postprzez kg1956 » poniedziałek 14 lipca 2014, 10:02

Dobrze. Zapytam inaczej. W jakim celu ustawodawca nie dopuszcza zawracania jeśli ruch kierowany jest sygnalizatorem S-3. I co ma na myśli pisząc S-3?
kg1956
 
Posty: 2237
Dołączył(a): wtorek 23 marca 2010, 10:18
Lokalizacja: Poznań

Re: Jak to jest z tymi sygnalizatorami?

Postprzez Borys_q » poniedziałek 14 lipca 2014, 10:07

Gdyż w takiej sytuacji mogą mieć zielone inne kierunki ruchu bez kolizyjne z lewoskrętem ale kolizyjne z zawracaniem, może ktoś to narysuje ja niestety nie mam talentu do takich nowoczesnych technik. Taki problem nie występuje przy S-2 do lewoskrętu bo tam i tak i tak musisz wszystkich przepuścić, wiec możesz sobie zawracać i to jest twój problem żeby się zorientować, S-3 może dać ci fałszywe poczucie bezkolizyjności.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Jak to jest z tymi sygnalizatorami?

Postprzez kg1956 » poniedziałek 14 lipca 2014, 10:11

Czy zapis ten dotyczy każdego S-3?
kg1956
 
Posty: 2237
Dołączył(a): wtorek 23 marca 2010, 10:18
Lokalizacja: Poznań

Re: Jak to jest z tymi sygnalizatorami?

Postprzez Borys_q » poniedziałek 14 lipca 2014, 10:16

Z pasa do lewoskrętu nie można zawracać jeśli ruch jest kierowany sygnalizatorem S-3. Z pasa do zawracania można zawracać bez względu na rodzaj sygnalizacji, jeśli kierunek z pasów ruchu nie jest oznaczony można zawracać bez względu na rodzaj sygnalizacji (oczywiście jeśli nie ma zakazu i zawracanie za wiele nie utrudni).

Generalnie S-3 do zawracania występuje najczęściej łącznie z pasem do zawracania, chociaż jak to w Polsce burdel w oznakowaniu może się trafić.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Jak to jest z tymi sygnalizatorami?

Postprzez kg1956 » poniedziałek 14 lipca 2014, 10:32

Jest pas do skrętu w lewo i S-3 do zawracania. Dlaczego nie dopuszcza się zawracania?
kg1956
 
Posty: 2237
Dołączył(a): wtorek 23 marca 2010, 10:18
Lokalizacja: Poznań

Re: Jak to jest z tymi sygnalizatorami?

Postprzez Borys_q » poniedziałek 14 lipca 2014, 10:35

Bo tak stanowi prawo. Niestety nie potrafię akurat tego logicznie wytłumaczyć.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Jak to jest z tymi sygnalizatorami?

Postprzez kg1956 » poniedziałek 14 lipca 2014, 10:39

Chyba jedynym wytłumaczeniem jest art.5
kg1956
 
Posty: 2237
Dołączył(a): wtorek 23 marca 2010, 10:18
Lokalizacja: Poznań

Re: Jak to jest z tymi sygnalizatorami?

Postprzez Borys_q » poniedziałek 14 lipca 2014, 10:53

W jakim sensie? Zanim napiszesz, że sygnalizator ma pierwszeństwo przed kierunkiem z danego pasa, to dobrze przeczytaj 5.3 tak z 4 razy i nie pisz tego:)
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Jak to jest z tymi sygnalizatorami?

Postprzez kg1956 » poniedziałek 14 lipca 2014, 10:57

Myślałem raczej o 5.1
kg1956
 
Posty: 2237
Dołączył(a): wtorek 23 marca 2010, 10:18
Lokalizacja: Poznań

Re: Jak to jest z tymi sygnalizatorami?

Postprzez Borys_q » poniedziałek 14 lipca 2014, 11:05

Niestety nie mogę się z tobą zgodzić, 5.1 określa wyższość znaków nad zasadami ogólnymi, a zakaz zawracania wynika ze znaków, 5.1 w tym momencie mówi właśnie, że nie można zawracać bo znaki maja pierwszeństwo nad ustawą, pierwsza część przepisu mówi o sygnałach nadawanych przez osoby uprawnione wiec też nie pasuje.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Jak to jest z tymi sygnalizatorami?

Postprzez Henq » poniedziałek 14 lipca 2014, 11:21

Borys_q napisał(a):Niestety nie mogę się z tobą zgodzić, 5.1 określa wyższość znaków nad zasadami ogólnymi, a zakaz zawracania wynika ze znaków, 5.1 w tym momencie mówi właśnie, że nie można zawracać bo znaki maja pierwszeństwo nad ustawą, pierwsza część przepisu mówi o sygnałach nadawanych przez osoby uprawnione wiec też nie pasuje.

Pasuje pasuje chyba ze mamy inne kodeksy drogowe:
5.1. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są obowiązani stosować się do poleceń i sygnałów dawanych przez osoby kierujące ruchem lub uprawnione do jego kontroli, sygnałów świetlnych oraz znaków drogowych, nawet wówczas, gdy z przepisów ustawy wynika inny sposób zachowania niż nakazany przez te osoby, sygnały świetlne lub znaki drogowe.

sam widzisz że nest mowa o sygnałach świetlnych w pierwszej kolejnosci.
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Jak to jest z tymi sygnalizatorami?

Postprzez szymon1977 » poniedziałek 14 lipca 2014, 11:29

kg1956 napisał(a):Jest pas do skrętu w lewo i S-3 do zawracania. Dlaczego nie dopuszcza się zawracania?
A to może być coś takiego? Przy sygnalizatorze S-3 do zawracania to także strzałka do zawracania być powinna. A przy strzałce do zawracania sygnalizator S-3 do zawracania być musi.

Zgodnie z PoRD każdy z potoków ruchu na skrzyżowaniu z sygnalizacją musi być objęty sygnalizacją. Skoro więc na skrzyżowaniu jest potok ruchu "zawracanie" a sygnalizatory to S-3 to także musi być sygnalizator S-3 do zawracania. A skoro go nie ma to znaczy, że takiego potoku ruchu nie ma. I właśnie dlatego Ustawodawca rezygnuje z wyjątku i strzałki w lewo F-10, F-11 i P-8 w połączeniu z sygnalizatorem S-3 przestają zezwalać na zawracanie.

Pozwolę sobie powtórzyć:
szymon1977 napisał(a):§ 72.3., § 87.2. Przecież wyraźnie napisano, że jeżeli ruch jest kierowany sygnalizatorem S-3 to strzałki w lewo nie zezwalają na zawracanie.
Wiadomo już dlaczego za zawracanie ze strzałki w lewo przy ruchu kierowanym S-3 należy się mandat?

Henq napisał(a):sam widzisz że nest mowa o sygnałach świetlnych w pierwszej kolejnosci.
No niby tak. Tylko, że zamierzający zawrócić nie ma sygnalizatora świetlnego, do którego miałby się stosować, skoro nie ma S-3 ze strzałeczką do zawracania. Więc musi stosować się do strzałek F-10, F-11 i P-8. Rzecz w tym, że skoro nie ma S-3 ze strzałeczką do zawracania to nie może być także strzałek do zawracania F-10, F-11 i P-8. Przypominam, że strzałka do skrętu nie zezwala na zawracanie jeżeli ruch jest kierowany za pomocą S-3. Skąd więc u kierującego pomysł na zawrócenie, skoro nie ma pasa ruchu, z którego wolno mu zawrócić?

Dyskutujecie o sytuacjach, z którymi wg. "220" nigdy się nie spotkamy. Nie dziwne, że przepisy wam się rozłażą.
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 46 gości