Gdyby wystarczyło 7 tyś na otwarcie szkoły to bym miał swoją, nawet przy 70..
@szerszon, a koleżanka nie wie też jak wygląda kurs, szkolenie praktyczne kandydata - 80 h w Lce przegapiła, pomijam pół roku teorii.
A gdzie taka cena za kurs?
przez eragon » niedziela 04 czerwca 2017, 06:28
przez szerszon » niedziela 04 czerwca 2017, 07:34
Szkoda gadać...eragon napisał(a): a koleżanka nie wie też jak wygląda kurs
przez bartek0807 » niedziela 04 czerwca 2017, 09:08
przez sankila » niedziela 04 czerwca 2017, 16:52
Sądzę, że chodzi tu o osobę, która się zobowiąże do opieki nad kursantem w czasie jazd i ponoszenia odpowiedzialności za jego ewentualne wykroczenia. Coś takiego ma chyba Wielka Brytania.bartek0807 napisał(a):Po standardowych częściach kursu kursant odbywa jeszcze jazdy z osobą towarzyszącą (nie jest to obligatoryjne) pod nadzorem OSK. Taka osoba musi posiadać prawo jazdy od co najmniej pięciu lat i być opiekunem prawnym kursanta.
Znaczy pełnoletni nie mogą tego korzystać ? No bo po 18 nie ma już opiekuna prawnego
przez oskbelfer » niedziela 04 czerwca 2017, 23:28
szkolenie uzupełniające może być prowadzone również dla osób posiadających prawo jazdy, które zostały skierowane na kontrolne sprawdzenie kwalifikacji, jak również dla tych ubiegających się o przywrócenie uprawnienia. Teraz szkolenie osób, które posiadają już prawo jazdy, zarezerwowane jest dla ODTJ-ów.
W nowelizacji znajdziemy również wzmiankę o tzw. „kursie rozszerzonym”. Co to takiego? Po standardowych częściach kursu kursant odbywa jeszcze jazdy z osobą towarzyszącą (nie jest to obligatoryjne) pod nadzorem OSK. Taka osoba musi posiadać prawo jazdy od co najmniej pięciu lat i być opiekunem prawnym kursanta.
Co ciekawe, w dokumencie można także znaleźć zapis o zakazie współdzielenia przez OSK infrastruktury. Sala wykładowa, pomieszczenie biurowe, plac manewrowy i przynajmniej jeden pojazd danej kategorii musiałyby być „użytkowane wyłącznie” przez dany ośrodek. Ile czasu będą miały szkoły jazdy na dostosowanie się do nowych regulacji? Dziewięć miesięcy od wejścia w życie zmian.
Projekt przewiduje również upoważnienie ministra do ustalania w drodze rozporządzenia stawek minimalnych za godzinę szkolenia.
W przypadku szkoleń instruktorskich i warsztatów doskonalenia zawodowego, znajdziemy górne granice, w jakich będą musiały mieścić się stawki określone w rozporządzeniu (jako procent minimalnego wynagrodzenia). Znajdziemy tam też przepis o odpłatności szkolenia i stwierdzający, że opłata stanowi dochód OSK.
Szkolenie na placu manewrowym miałoby być ograniczone terytorialnie przy wszystkich kategoriach (tylko powiat rejestracji i ościenny). Projekt zakłada uchylenie istniejącego w tym zakresie wyjątku dla kategorii B+E, C1, C1+E, C, C+E, D1, D1+E, D lub D+E.
Zgodnie z dokumentem starości są zobligowani do wzajemnego informowania się o infrastrukturze rejestrowanych OSK.
Koniec nieobowiązkowej teorii poza szkołami jazdy,
instruktor na każdym egzaminie praktycznym
W nowelizacji uchylono także wszystkie przepisy dotyczące e-learningu, co oznaczałoby zakaz posługiwania się taką metodą szkoleniową.
Likwidacji uległby także status tzw. Super OSK. Czyli wszystkie ośrodki musiałyby spełniać takie same wymagania.
Szkolenie kandydatów na kierowców miałoby zostać uzupełnione o „taktykę jazdy”.
Kontrole w OSK musiałyby być przeprowadzane co najmniej raz na dwa lata, a nie jak obecnie – raz w roku. To nie wszystko. Osoby kontrolujące musiałyby posiadać uprawnienia instruktorskie lub egzaminatorskie i co najmniej pięć lat doświadczenia w tych zawodach.
Oprócz aktualizacji profilu PKK, na wniosek kursanta ma być wydane też tradycyjne (papierowe) zaświadczenie o ukończeniu kursu.
Dodatkowo przywrócony zostałby roczny okres „ważności” pozytywnego wyniku z państwowego egzaminu teoretycznego.
Z kolei na egzaminie praktycznym na kategorię B obecny ma być instruktor prowadzący albo inny instruktor upoważniony przez OSK, który szkolił osobę egzaminowaną.
Natomiast istotna wiadomość dla ośrodków, które podstawiają swoje auta na egzaminy jest taka, że gdyby projekt wszedł w życie, WORD-y musiałyby zapewnić im swoje rejestratory nagrań.
Marszałkowie tracą kompetencje
Z projektu wynika, że część swoich kompetencji straciłyby urzędy marszałkowskie. Otóż dokument przewiduje powołanie przy wojewodach „Biura do spraw Szkolenia i Egzaminowania”, które realizowałoby zadania związane z egzaminowaniem (wszystkich) oraz szkoleniem (wszystkich poza kandydatami na kierowców). Dodatkowo Biuro BSE miałoby być uprawnione do wskazywania ośrodków uprawnionych do prowadzenia kursów instruktorskich i warsztatów doskonalenia zawodowego.
Dokument zakłada także przywrócenie wymogu wykształcenia średniego dla instruktorów i wyższego dla egzaminatorów.
Zmianie ulec mają wymogi w zakresie doświadczenia instruktorów, np. minimalny okres posiadania przez instruktorów prawa jazdy kat. B wydłużony zostałby z trzech do pięciu lat.
Wejście w życie projektu oznaczałoby także koniec kursów instruktorskich w WORD-ach.
Dodatkowo nie kończyłyby się one sprawdzianem wiedzy i umiejętności. Z kolei warsztaty doskonalenia zawodowego (instruktorów, egzaminatorów, wykładowców) odbywałyby się co dwa lata a nie – tak jak teraz – corocznie.
Ciekawy zapis znaleźć można także w kontekście bazy pytań egzaminacyjnych. Otóż ma ona przestać być informacją publiczną, za to uzyskać status materiałów urzędowych (co eliminuje prawa autorskie twórców). Do publicznej wiadomości miałyby być podawane tylko przykładowe pytania.
przez jasper1 » poniedziałek 05 czerwca 2017, 06:24
oskbelfer napisał(a):Oprócz aktualizacji profilu PKK, na wniosek kursanta ma być wydane też tradycyjne (papierowe) zaświadczenie o ukończeniu kursu.
A po co mu papier ?
przez eragon » poniedziałek 05 czerwca 2017, 12:32
oskbelfer napisał(a):przynajmniej jeden pojazd danej kategorii musiałyby być „użytkowane wyłącznie” przez dany ośrodek
przez Blacksmith » środa 07 czerwca 2017, 04:14
bartek0807 napisał(a):No zostawienie tylko tyczek na końcach pól zatrzymania było by super sposobem na koniec nauki na obrót
przez rpa » środa 07 czerwca 2017, 04:23
przez Blacksmith » środa 07 czerwca 2017, 04:39
rpa napisał(a):Wymiary ryb możesz sobie wydrukować i położyć kartkę obok wędki. Będziesz miał czas nauczyć się jej na pamięć. A teraz spróbuj wyciągnąć PoRD właśnie dojeżdżając do ruchliwego, sporego skrzyżowania w dużym mieście...
przez bartek0807 » środa 07 czerwca 2017, 07:49
przez oskbelfer » poniedziałek 12 czerwca 2017, 22:45
sankila napisał(a):Sądzę, że chodzi tu o osobę, która się zobowiąże do opieki nad kursantem w czasie jazd i ponoszenia odpowiedzialności za jego ewentualne wykroczenia. Coś takiego ma chyba Wielka Brytania.bartek0807 napisał(a):Po standardowych częściach kursu kursant odbywa jeszcze jazdy z osobą towarzyszącą (nie jest to obligatoryjne) pod nadzorem OSK. Taka osoba musi posiadać prawo jazdy od co najmniej pięciu lat i być opiekunem prawnym kursanta.
Znaczy pełnoletni nie mogą tego korzystać ? No bo po 18 nie ma już opiekuna prawnego
Przynajmniej jest szansa, że delikwent pojeździ porządnie przed egzaminem ...