przez Cyryl8 » środa 30 czerwca 2021, 08:37
jak wiesz od dawna nie bawię się kat. B. w wyższych kategoriach spełnienie jazdy na drogach o podwyższonej prędkości jest spełnione.
z prostej przyczyny, gdy ktoś nie jeździł jeszcze dużym pojazdem musi adoptować się podczas jazdy łatwej, czyli prosto, mało aut, na razie mniej zakrętów.
umysł ludziki jak nie wie co robić odwołuje się do tego z czym już się zetknął, kierując pojazdem osobowym, siedzimy bliżej krawędzi jezdni, jeżeli wsiadamy w duży pojazd, bez mimowolnie chcemy być na jezdni tak jak jeżdżąc osobówka, więc w początkowym wszyscy jeżdżąc ciężarówką lub autobusem jeżdżą prawymi kołami po krawężniku lub poboczu. trzeba zwrócić im uwagę, aby obserwowali w lusterkach gdzie są na szerokości, później przychodzi to intuicyjnie. jednak jeżeli na początku jeżdżąc poza miastem nie zwróci się na to uwagę gość do końca będzie miał z tym kłopot.
jak na rysunku.
co do jazd nocnych: w takiej porze jak teraz przejście ze świateł dziennych na mijania może być podczas opadów deszczu, a ponieważ Polska to nie Sahara czy Costa del Sol, więc nawet gdy masz kurs nawet w takiej porze roku musisz trafić na opady.
w sumie jednak masz raptem trzy miesiące długiego dnia, gdzie trudniej jazdę po zmroku zrealizować.
druga sprawa, to że u nas mimo możliwości jazdy na światłach dziennych, zalecamy jeżdżenie ciężarówkami i autobusem zawsze na światłach mijania.
trzecia sprawa, że część pojazdów wyższych kategorii i w OSK i w WORD jest z przed 2013 roku, kiedy to światła do jazdy dziennej nie były obowiązkowym wyposażeniem.
- Załączniki
-
- ustawienie na drodze.png (7.28 KiB) Przeglądane 3008 razy