LeszkoII napisał(a):Cyryl8 napisał(a):Czy możemy stawiać takie same wymagania od dwudziestolatka jeżdżącego od niedawna samochodem w stopniu umiarkowanym i od wyszkolonego kierowcy z uprawnieniami po kursach, po egzaminie, którego zawód polega na wożeniu ważnych osobistości?
Przecież znakomita większość kierowców SOP jest przed 30-stką.
Trudno jednoznacznie stwierdzić, kto jeździ ostrożniej: czy świeżak z niedawno odebranym prawkiem czy kierowca z przerośniętym ego i rutyną czy ustabilizowany już emocjonalnie 40 latek, a może 60 latek?
Proszę nie ekscytuj się tymi "kursami", "uprawnieniami", "szkoleniami", bo to 80% papier a 20% wiedza zestawiona z fachowością. Inaczej... czym innym są kompetencje, czym innym kwalifikacje a jeszcze czym innym fachowość pracownika (jeśli już w tych kategoriach pojmujemy kierowcę)...
próbowałem to czytać, ale się nie da.
aby o czymś pisać trzeba mieć przynajmniej mgliste pojęcie o tym.
czy brałeś kiedykolwiek udział w kursach bezpiecznej jazdy?
czy brałeś kiedykolwiek udział w kursie dla osób kierujących pojazdami uprzywilejowanymi?
czy zdawałeś egzamin po takim kursie?
czy brałeś udział w kursach dla osób przewożoących VIP-y?
czy widziałeś ostrożnego kierowcą uzbrojonego w broń z ostrą amunicją?
czy jesteś na tyle naiwny aby pisać o równości wobec prawa?
jeżeli przewozisz VIP-a, w tym wypadu premier rządu, więc druga osoba w kraju, każde takie zachowanie, przypadkowe wjechanie, wymuszenie, zmiana kierunku jady jest traktowana jako potencjalny zamach. czy nie rozumiesz, że gdyby tam na miejscu były inne osoby lub pojazd, których zachowanie mogliby ochroniarze odczytać jako współdziałanie z wjeżdżającym pojazdem mogliby użyć broni?
ci kiierowcy nie mają jeździć bezpiecznie, ale przewieźć bezpiecznie jedną osobę.
w obronie jej bezpieczeństwa mogą zranić lub zabić potencjalnie zagrażających jej.
kierowca ma podjąć takie kroki, aby osoba była bezpieczna, po pierwsze nie może doprowadzić do zatrzymania pojazdu.
dlatego jeździ się w trzy pojazdy najczęściej, żeby w razie zagrożenia pierwsze auto bierze na siebie uderzenie, drugie z osobą przewożoną ucieka ile sił.
i proszę nie pisz o nieudzieleniu pomocy ofiarom wypadku.
jeżeli chcesz traktować przewóz najważniejszych osób w państwie jak przewóz worka ziemniaków ale pojazdem uprzywilejowanym, muszę Cię rozczarować, to nie to samo.
ps. Mark Verstappen, Carlos Sainz Jr., Charles Leclerc, George Russell, Nicholas Latifi, Lando Norris, Esteban Ocon są też przed 30-tką.
i jeszcze prośba: jak masz dostęp do takich danych jak wiek funkcjonariuszy SOP, to czy mógłbyś podać średnią wieku, bo na moje rozeznanie, nie da się wyszkolić dobrego funkcjonariusza, aby w wieku poniżej 30 lat zdolny był do takiej służby, ale sądząc po umiejętnościach dzisiejszych SOP-owców to jest mozliwe.