Ceny paliwa, skutki.

Wszystko co nie mieści się w powyższych kategoriach.

Moderatorzy: ella, klebek

Ceny paliwa, skutki.

Postprzez Cyryl8 » niedziela 17 kwietnia 2022, 07:55

Jesteśmy nad morzem.
Jechaliśmy S3, czyli prawie 400km po dwupasmówce.
Zwykle jadę na tempomacie około 100km/h, tak aby nie boksować się z tirami. Przy wyprzedzaniu 110-120, aby nie spowalniać osobówek.
Zwykle na tej trasie wyprzedzam jedną, czasami dwie osobówki, jakiś zabłąkanych niedzielnych kierowców jadących między jednym a drugim zjazdem.

Teraz wszyscy jeżdżą zdecydowanie wolniej.
Nie ma już samochodów wyprzedzających w takim tempie, że zakołysze pojazdem.
No i wyprzedziłem kilkanaście samochodów osobowych jadących marszowo 90-95km/h.
Cyryl8
 
Posty: 2419
Dołączył(a): czwartek 25 marca 2021, 06:59

Re: Ceny paliwa, skutki.

Postprzez gumik » niedziela 17 kwietnia 2022, 08:42

Zgadza się. Ja też włączyłem tryb jazdy ekonomicznej.
"Krótki prawy zjazdowy" ;-) -> http://www.forum.prawojazdy.com.pl/viewtopic.php?f=3&t=35676&p=408094&hilit=kr%C3%B3tki#p408094
gumik
 
Posty: 3457
Dołączył(a): czwartek 15 września 2016, 18:14

Re: Ceny paliwa, skutki.

Postprzez Cyryl8 » niedziela 17 kwietnia 2022, 11:35

I tak i nie, bo jazda z prędkością 90-95 po autostradzie lub drodze ekspresowej to ciągła walka z tirami, które jeżdżą z podobnymi prędkościami.
My co prawda możemy wyprzedzać szybciej, ale te szybsze tiry muszą się męczyć kilometrami, a zysk w paliwie - niewielki.
Cyryl8
 
Posty: 2419
Dołączył(a): czwartek 25 marca 2021, 06:59

Re: Ceny paliwa, skutki.

Postprzez Blacksmith » niedziela 17 kwietnia 2022, 20:13

Wybacz ale to właśnie przez takich jak Ty cena paliwa jest taka wysoka i możliwe, że już taka zostanie na stałe. Jechać 400km kiedy tak naprawdę nie musisz.

Gdyby przy takich cenach paliwa ludzie by postawili się okoniem i kto by tylko był w stanie zrezygnowałby z użytkowania samochodu (myślę, że to minimum 70% ludzi) to za 3 dni paliwo by stało po 3 zł/litr. Bo by woleli sprzedawać w takiej cenie niż w ogóle.

I to nie zdanie tylko moje i Rumuna ale też kilku taksówkarzy z którymi jechałem.
Avatar użytkownika
Blacksmith
 
Posty: 2050
Dołączył(a): środa 23 marca 2016, 15:54
Lokalizacja: Elbląg/München, w przyszłości Texas

Re: Ceny paliwa, skutki.

Postprzez gumik » niedziela 17 kwietnia 2022, 20:33

Co? XD
Ile jest takich co jadą, a nie muszą? Mogę się założyć o Twoje kradzione wino, że Twój genialny pomysł zredukowałby popyt na paliwo co najwyżej o kilka procent.
"Krótki prawy zjazdowy" ;-) -> http://www.forum.prawojazdy.com.pl/viewtopic.php?f=3&t=35676&p=408094&hilit=kr%C3%B3tki#p408094
gumik
 
Posty: 3457
Dołączył(a): czwartek 15 września 2016, 18:14

Re: Ceny paliwa, skutki.

Postprzez Blacksmith » niedziela 17 kwietnia 2022, 20:58

Chyba nie znasz rzeczywistości. Całe masy ludzi używają auta kiedy tak naprawdę mogliby spokojnie bez niego się obejść. Np. jak ktoś chce pojechać z Elbląga do Olsztyna załatwić sprawę to mógłby spokojnie wsiąść w pociąg. I nawet taniej wyjdzie.

Z całej masy ludzi których znam i posiadają samochody to może dla dwóch auto jest naprawdę niezbędne. Np. jedna z tych osób opiekuje się chorą na stwardnienie rozsiane.

Mam znajomego co zawsze twierdził, że bez auta on sobie życia nie wyobraża. Ale tu nagle auto mu się 8 miesięcy temu mocno popsuło, nie ma póki co kasy na naprawę i już tyle czasu nie jeździ i doskonale sobie radzi. Bo prawda jest taka, że dla minimum 70%-80% ludzi auto to tylko wygoda a nie rzecz niezbędna do życia.
Avatar użytkownika
Blacksmith
 
Posty: 2050
Dołączył(a): środa 23 marca 2016, 15:54
Lokalizacja: Elbląg/München, w przyszłości Texas

Re: Ceny paliwa, skutki.

Postprzez Cyryl8 » niedziela 17 kwietnia 2022, 22:38

Blacksmith napisał(a):...Jechać 400km kiedy tak naprawdę nie musisz...
...I to nie zdanie tylko moje i Rumuna ale też kilku taksówkarzy z którymi jechałem.


Nie musimy również tworzyć sztuki, słuchać muzyki, oglądać obrazy, rzeźby, teatru, filmów, uprawiać sportu, ale cóż byłoby warte życie?

W tamtym roku byliśmy nad naszym morzem pięć razy, raz tylko na dwa dni na turniej siatkówki plażowej, moglibyśmy się bez tego obejść, ale tak nam się podoba.
Kiedyś jechałem prawie 400km żeby zagrać jeden mecz i wracać.
Święta (jedne i drugie) od lat spędzamy nad morzem i dlaczego to zmieniać?

Za dwa tygodnie jedziemy na południe Europy, może Włochy, może Chorwacja, może Grecja. I to będzie dużo więcej kilometrów i będę tankować w innych krajach i cóż z tego?

Po zatym jak przestaniemy jeździć, to czy paliwo będzie po 10 zł czy po 3zl, jakie to będzie miało dla nas znaczenie, jak i tak nie będziemy tankować?

Ps. Przestań palić a ceny papierosów spadną do 5zł, ale Ty i tak nie będziesz ich kupował, więc ich cena nie będzie miała dla Ciebie znaczenia.
Cyryl8
 
Posty: 2419
Dołączył(a): czwartek 25 marca 2021, 06:59

Re: Ceny paliwa, skutki.

Postprzez Blacksmith » poniedziałek 18 kwietnia 2022, 00:01

Nie rozumiesz. Nie o to chodzi abyś nagle rezygnował na zawsze z auta. Chodzi o to, że ludzie aktualnie nie potrafią się postawić i zbuntować chociaż na chwilę. Wystarczyłoby aby na kilka dni ludzie którzy mogą zrezygnowali z samochodów i zaraz by mocno potaniało paliwo bo musiałoby stanieć. I w ten sposób lud dałby mocny sygnał: "Uważajcie sobie z tymi podwyżkami cen bo po prostu przestaniemy kupować i nie będzie zbytu".

Niestety ostatnio ludzie potrafili się tak zorganizować i zmobilizować w czasach solidarności.

A jaki sygnał idzie obecnie?... "Paliwo kosztuje 7 zł/litr ? No cóż, takie życie, będę tankował". Potem będą mieli zielone światło aby podwyższyć cenę o 1/2/3 zł i sprawdzać czy społeczeństwo akceptuje. Niedługo cena będzie 9zł/litr i będzie to zasługa takich jak Ty. Ja potrafie nad morze pojechać PKS, Ty nie potrafisz z tego co widzę.
Avatar użytkownika
Blacksmith
 
Posty: 2050
Dołączył(a): środa 23 marca 2016, 15:54
Lokalizacja: Elbląg/München, w przyszłości Texas

Re: Ceny paliwa, skutki.

Postprzez Cyryl8 » poniedziałek 18 kwietnia 2022, 07:14

Nie wiem czy wiesz, ale ceny paliw reguluje parę organizacji, główna z nich to OPEC, jeżeli jest zmniejszony popyt, kraje wydobywające ropę zmniejszają wydobycie, w odwrotnej sytuacji zwiększają, aby utrzymać cenę.
Tak jest już od lat '70-tych.

Aby na nich nacisnąć przestać kupować paliwo musieliby ludzie na całym świecie, ale to i tak moim zdaniem nie dałoby rezultatów, bo transport drogowy, kolejowy, wodny i lotniczy zużywa paliwa w bardzo dużym stopniu.
W Polsce przewozi się drogami 80% wszystkich towarów.
A trzeba pamiętać, że transport to tylko część zużycia ropy na świecie, na bazie tego minerału opiera się produkcją wszystkiego co z plastiku, gumy itp.
Dodatkowo każda produkcja, handel czy usługa potrzebuje ciepła i energi elektrycznej, a to w znacznym stopniu ropa.

Trzeba dodać, że cena ropy to jedno, ale sporą część jej ceny to przetworzenie i transport.
To wszystko jest na geografii o geografii gospodarczej świata w szkole podstawowej.

Najtańszy transport jest rurociągiem z Rosji, gdy kiedyś zrezygnujemy z tego, będziemy sprowadzali tankowcami co jest dużo droższe.

Więc nawet gdyby dzisiaj wszyscy Polacy zrezygnowali z jeżdżenia samochodami nie tylko okazjonalnie, ale w całości, to cena paliwa nie zmieniłaby się.

Aby cena paliwa spadła do 3zł, musiałbyś zrezygnować z jeżdżenia samochodem, pociągiem, samolotem, z wszystkiego co plastikowe, gumowe, wymaga ciepła i energii, czyli przejść na życie Amiszów i do tego namówić wszystkich na świecie.

Jest jeszcze inny aspekt sprawy - wiek osoby.
Gdy masz 15, 20, 30 lat możesz sobie powiedzieć: pojadę później, mam czas.
Osoby w dojrzałym wieku tego komfortu już nie mają.

Masz rację nie potrafię pojechać PKS-em nad morze, jestem fanem turystyki kamperowej, dojechaliśmy do Świnoujścia, nie spodobało się nam i wylądowaliśmy w Łazach.
Tak jak nie potrafiłbym grać w siatkówkę piłką do tenisa lub do metalu.
Cyryl8
 
Posty: 2419
Dołączył(a): czwartek 25 marca 2021, 06:59

Re: Ceny paliwa, skutki.

Postprzez waw » poniedziałek 18 kwietnia 2022, 09:26

Gdyby wszyscy na kilka dni w ramach protestu przesiedli się na PKS i pociągi to byłby totalny paraliż. Wszystko byłoby przepełnione i nigdzie nie dałoby rady dojechać.
Także ludzie zrobiliby na złość sami sobie.
waw
 
Posty: 1858
Dołączył(a): niedziela 05 lipca 2015, 13:59

Re: Ceny paliwa, skutki.

Postprzez Cyryl8 » poniedziałek 18 kwietnia 2022, 09:52

Trzeba pamiętać, że autobusów musiałoby być dużo więcej, a to zwiększyłoby zużycie paliwa.

Z pociągami podobnie, chociaż w bardziej pośredni sposób.
Cyryl8
 
Posty: 2419
Dołączył(a): czwartek 25 marca 2021, 06:59

Re: Ceny paliwa, skutki.

Postprzez gumik » poniedziałek 18 kwietnia 2022, 09:59

Mniejsze zużycie na kilometroosobę?
"Krótki prawy zjazdowy" ;-) -> http://www.forum.prawojazdy.com.pl/viewtopic.php?f=3&t=35676&p=408094&hilit=kr%C3%B3tki#p408094
gumik
 
Posty: 3457
Dołączył(a): czwartek 15 września 2016, 18:14

Re: Ceny paliwa, skutki.

Postprzez Cyryl8 » poniedziałek 18 kwietnia 2022, 11:08

Pod warunkiem zapełnienia autobusu powyżej około 30-40% (zależy od wydajności firmy przewozowej).
Cyryl8
 
Posty: 2419
Dołączył(a): czwartek 25 marca 2021, 06:59

Re: Ceny paliwa, skutki.

Postprzez gumik » poniedziałek 18 kwietnia 2022, 14:52

Przy sensownym planowaniu spokojnie można osiągnąć 90%.
"Krótki prawy zjazdowy" ;-) -> http://www.forum.prawojazdy.com.pl/viewtopic.php?f=3&t=35676&p=408094&hilit=kr%C3%B3tki#p408094
gumik
 
Posty: 3457
Dołączył(a): czwartek 15 września 2016, 18:14

Re: Ceny paliwa, skutki.

Postprzez Cyryl8 » poniedziałek 18 kwietnia 2022, 15:01

Nie da się.

Większość przewozów osobowych to linie regularne i musisz obsługiwać linie w/g rozkładu jazdy.
Nawet jak w szczycie masz ponad 100% pasażerów, to uwzględniając początkowe i ostatnie kursy w najlepszym wypadku średnia wyjdzie Ci około 40%.
Cyryl8
 
Posty: 2419
Dołączył(a): czwartek 25 marca 2021, 06:59

Następna strona

Powrót do Luźna gadka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości