Moderatorzy: dylek, ella, klebek
przez Cyryl8 » wtorek 26 października 2021, 17:51
przez mp0011 » wtorek 26 października 2021, 18:05
przez gumik » wtorek 26 października 2021, 21:00
przez Cyryl8 » środa 27 października 2021, 06:52
przez Blacksmith » piątek 29 października 2021, 17:48
mp0011 napisał(a):A ci znowu - w temacie o hulajnogach robią dysputę o tachografach i martwych strefach...
Czy jest na sali admin?
przez Cyryl8 » poniedziałek 01 listopada 2021, 10:01
mp0011 napisał(a):A ci znowu - w temacie o hulajnogach robią dysputę o tachografach i martwych strefach...
Czy jest na sali admin?
przez waw » niedziela 28 listopada 2021, 03:41
Cyryl8 napisał(a):jeżeli natomiast chodzi Ci o "martwe strefy" w obserwacji kierowcy to po wprowadzeniu dodatkowych lusterek ich prawie nie ma.
Oby Ci tak zostało. Natomiast argument od czapy. Większość (jeśli nie wszyscy) kierowcy nie stosują się do ograniczeń prędkości czy sygnalizowania manewrów kierunkowskazem i 99,5% też może powiedzieć że jakoś nic się nie stało.Cyryl8 napisał(a):jeździłem dłuyższy czas ciężarówkami i autobusami i jakoś nic się nie stało.
Uwierz mi że nie. Sytuacja nie byłaby tak dramatyczna gdyby odpowiedzialność kierowcy nie przewyższała możliwości normalnego człowieka. Tak jest w transporcie kolejowym czy lotniczym. Tak odpowiedzialność kierującego jest dużo mniejsza a bezpieczeństwo, paradoksalnie, większe.Cyryl8 napisał(a):nie bardzo rozumiem
2. brak kierowców w transporcie ma inne przyczyny.
przez LeszkoII » niedziela 28 listopada 2021, 07:18
przez Cyryl8 » niedziela 28 listopada 2021, 08:49
waw napisał(a):...Rowerzystów mamy za dużo i ich liczba rośnie, kierowców mamy za mało i ich liczba spada.
Na logikę, kto powinien być bardziej uprzywilejowany w przepisach?.
waw napisał(a):...argument od czapy..
waw napisał(a):...A większość obecnie wypadków z udziałem skręcającego TIRa i rowerzystów ma miejsce już podczas wykonywania skrętu..
waw napisał(a):...argument od czapy..
przez Cyryl8 » niedziela 28 listopada 2021, 08:55
LeszkoII napisał(a):Ile wynosi droga BEZPIECZNEGO hamowania w przypadku gdy hulajnogą porusza się 100 kg osoba jadąca z prędkością 30 km/h. Przez BEZPIECZNE hamowanie rozumiem takie, żeby kierujący hulajnogą mógł utrzymać się w pojeździe.
przez gumik » niedziela 28 listopada 2021, 11:41
Co znaczy, że "za dużo", "za mało"? W stosunku do czegoś? Jaka jest optymalna ilość? Na jakiej zasadzie sformułowaleś tą tezę?waw napisał(a):Rowerzystów mamy za dużo i ich liczba rośnie, kierowców mamy za mało i ich liczba spada.
przez waw » niedziela 28 listopada 2021, 16:35
Czy tak właśnie nie powinno być? Z prawem stanowionym jest różnie, ale dla przedsiębiorców to oczywiste że uczciwość wśród pracowników powinna być uprzywilejowana. Nie jest chyba tajemnica że przedsiębiorca chętniej przyjmie kierowcę z wyrokami za alkohol lub spektakularny wypadek niż bez wyroku ale przyłapanego kiedyś za np. kradzież paliwa. A zdarza się że takimi informacjami dzielą się nawet konkurujące ze sobą przedsiębiorstwa.Cyryl8 napisał(a):liczba osób głupich rośnie, mądrych za mało,
liczba oszustów, złodziei rośnie, uczciwych mamy za mało.
na logikę, kto powinien być bardziej uprzywilejowany w przepisach?
To były inne czasy. Rowerzystów było mniej, bezmyślnej infrastruktury rowerowej tym bardziej. Później w imię ideologii najprostszy manewr jakim jest skręt w prawo zamieniono w jeden z najcięższych.Cyryl8 napisał(a):możesz przytoczyć jakieś statystyki na których się opierasz?
ja w swoich materiałach mam przyczyny wypadków spowodowanych przez kierowców pojazdów ciężarowych z 2009 i 2010 roku
Nie do końca. Nie wiem jak we Wrocławie, ale w innych miastach z zakazów zwolniony jest ruch docelowy i kierowany na objazdy przy wypadkach na ciągach obwodowych. Ryzyko znalezienia się w takiej sytuacji może więc odstraszać od bycia kierowcą. Zwłaszcza że przewozy od miejsca załadunku do rozładunku mało kiedy odbywa się tylko po drogach A i S, choć faktycznie to jedyne drogi gdzie kierujący nie jest intruzem bez żadnych praw.Cyryl8 napisał(a):nie wiem co to znaczy "obecnie", w tej chwili pojazdy typu tir nia mogą wjeżdżać do centórw miast (we Wrocłąwiu jest zakaz do 18t, podobnie jak w innych), tam gdzie mogą spotkać się z rowerzystami, bo próżno ich szukać na autostradach, drogach ekspresowych, na pozostałych drogach poza obszarem zabudowanym też to rzadkość (na 3768 w obszarze zabudowanym zdaryzło się 3232). więc prawdopodobnieństwo spotkania się tira z rowerzystą dzisiaj jest mniejsze nież w 2009, czy 2010 roku, wtedy też listerka klasy V i VI nie były obowiązkowe i zauważenie rowerzysty było mniejsze.
2020 rok nie jest pod żadnym względem miarodajny i jest to argument chyba oczywisty. Choć spadek nie jest aż tak duży jakiego można spodziewać się po takim spadku ruchu.Cyryl8 napisał(a):w 2020 roku
W Polsce takie wypadki nie są jeszcze aż tak popularne jak w Niemczech (i oby nie były) ale w branży argument jest podnoszony bardzo często jako przykład sytuacji za którą kierowca ponosi odpowiedzialność mimo że nie ma na nią wpływu. Dla porównania w analogicznych sytuacjach maszynistów kolejowych nazywa się "mordercami mimo woli" co ma wydźwięk częściowo ironiczny. Dla porównania określenie "morderca" względem kierowcy, który niekoniecznie spowodował wypadek pojawia się coraz częściej na poważnie.Cyryl8 napisał(a):ponieważ ze statystyk wynika, że kierowcy pojazdów ciężarowych powodują 8,1% wypadków, to z tych 2 ofiar nieprawidłowego skręcania 8,1% to jest 0,162 osoby rocznie spowodowanych przez kierowców pojazów ciężarowych.
czyżbywaw napisał(a):...argument od czapy..
przez Cyryl8 » niedziela 28 listopada 2021, 22:27
waw napisał(a):...Natomiast cały czas nie wyjaśniłeś mi jaki sens ma legalność wyprzedzania rowerem z prawej strony skręcającego w prawo i pierwszeństwo przy tym?...
waw napisał(a):...Nie wiem jak we Wrocławie, ale w innych miastach z zakazów zwolniony jest ruch docelowy i kierowany na objazdy przy wypadkach na ciągach obwodowych...
przez Blacksmith » czwartek 19 maja 2022, 00:57
przez Cyryl8 » czwartek 19 maja 2022, 09:49
Blacksmith napisał(a):...W takim Elblągu z drogami rowerowymi jest bardzo słabo...