Autostrada wicznego remontu

Wszystko co nie mieści się w powyższych kategoriach.

Moderatorzy: ella, klebek

Autostrada wicznego remontu

Postprzez Cyryl8 » niedziela 15 maja 2022, 09:46

przejechawszy ostatnio odcinkiem autostrady Katowice - Kraków naszły mnie refleksje.

1. jest to najdroższa autstrada jaką jechałem, bo inne drogie w Europie kosztują poniżej 40gr/km, natomiast nasza ponad 44gr/km, a Stalexport Autostrada Małopolska S.A. zapowiada następne podwyżki.

2. od samego początku zarządzania przez tą firmę, autostrada jest w ciągłym remoncie.
od biedy człowiek odżałowałby te pieniądze, pod warunkiem szybkiego przejazdu bez komplikacji, bo taki jest cel budowania autostrad.
w tym wypadku - nie.
od 1997 roku zawsze jest jakiś remont, jeżeli uda nam się uniknąć utrudnień w jedną stronę, to trafimy na nie wracając.

mając doświadczenie w budownictwie drogowym dochodzę do wniosku, że gdyby w 1997 roku zaorać isniejącą wówczas drogę i zbudować od nowa, to budowa 55km trwałaby może 3 lata, ale mielibyćmy nową po 3 lub lepiej 4 pasy autostradę, którą nawet gdyby potrzeba byłoby remontować przy tej ilości pasów, nie skutkowałoby takimi utrudnieniami jak dzisiaj.
Cyryl8
 
Posty: 2419
Dołączył(a): czwartek 25 marca 2021, 06:59

Re: Autostrada wicznego remontu

Postprzez Blacksmith » wtorek 17 maja 2022, 23:51

Zgadzam się z tym co piszesz w tym temacie tutaj i popieram.

Ale pisanie tutaj na tym forum nic nie zmieni. Możemy tu tylko wyrazić swoje oburzenie i tyle. Dobrze jakbyś to napisał do posłów a najlepiej do regionalnych mediów w swoim regionie. Jak media zainteresują się sprawą to duża szansa, że coś może się zmieni.

Osobiście kilka razy Elbląskie portale internetowe opublikowały moje artykuły na różne tematy. Mój najlepszy artykuł jaki opublikowano w najbardziej poczytnym Elbląskim portalu dotyczył niskiej jakości i małej ilości kursów zawodowych oferowanych przez Elbląski urząd pracy (pośredniak). W komentarzach pod artykułem wszyscy bili mi brawo za ten artykuł. Co się okazało na pośredniaku chyba im gorąco się zrobiło bo na drugi dzień ukazał się artykuł gdzie sama dyrektorka pośredniaka tłumaczyła się -niejako mi- z tego co zamierzają w tych kursach poprawić i jakie nowe kursy wprowadzić.
Media naprawdę mają swoją siłę, warto je tematem zainteresować.
Avatar użytkownika
Blacksmith
 
Posty: 2050
Dołączył(a): środa 23 marca 2016, 15:54
Lokalizacja: Elbląg/München, w przyszłości Texas

Re: Autostrada wicznego remontu

Postprzez Cyryl8 » środa 18 maja 2022, 07:34

jestem tylko zwykłym facetem, nie mam "swoich posłów", nie mam żadnego zaplecza itp.
poza tym jestem dorosły i znam realia.

na ten odcinek autostrady koncesję Stalexport Autostrada Małopolska dostała w 1997 roku na 30 lat czyli do 2027.
umowa między między Skarbem Państwa a zarządcą małopolskiego odcinka autostrady A4 to jeden z najpilniej strzeżonych dokumentów. mimo usilnych starań dziennikarzy (z prawdziwego zdarzenia) i składanych w tej sprawie interpelacji poselskich, pełna treść kontrowersyjnego dokumentu nigdy nie ujrzała światła dziennego.

w tej chwili właścicielem tej spólki jest włoska firma Atlantia S.p.A.

gdybyś chciał wiedzieć, to ministrem skarbu w 1997 roku udzielającym koncesji Stalexportowi był Emil Wąsacz.
jak myślisz, co ten pan dzisiaj robi?
ano jest prezesem spólki Stalexport Autostrada Małopolska S. A.

i wszyscy o tym wiedzą.

co więcej pan prezes był oskarżony, aresztowany, ale wyszedł za poręczeniem majątkowym, a są uznał bezpodstawność zatrzymania i zwrócił Emilowi Wąsaczowi poręczenie majątkowe i paszport.
postepowania zostały umorzone z powodu uchybień formalnych w akcie oskarżenia, ktoś tam jeszcze raz próbował uchylić decyzję o umorzeniu, ale bezskutecznie.

jakie on musi mieć haki i na kogo, że jest nienaruszalny dla każdego obozu władzy?

historię tego przewału zna prawdopodobnie każdy poseł, dziennikarz i większość osób zajmujących się budownictwem drogowym czy transportem.

pisanie o tym to jest jak pisanie, że słońce wschodzi.
Cyryl8
 
Posty: 2419
Dołączył(a): czwartek 25 marca 2021, 06:59

Re: Autostrada wicznego remontu

Postprzez Blacksmith » czwartek 19 maja 2022, 01:12

Cyryl8 napisał(a):historię tego przewału zna prawdopodobnie każdy poseł, dziennikarz i większość osób zajmujących się budownictwem drogowym czy transportem.

Tylko ten przewał miał jeden problem... nie znał go do tej pory Blacksmith. Teraz poznał, a to wiele zmienia.

Spróbuje zainteresować tym tematem odpowiednich ludzi i odpowiednie media. Może coś z tego wyniknie... zobaczymy. Będę informował.
Avatar użytkownika
Blacksmith
 
Posty: 2050
Dołączył(a): środa 23 marca 2016, 15:54
Lokalizacja: Elbląg/München, w przyszłości Texas

Re: Autostrada wicznego remontu

Postprzez Cyryl8 » czwartek 19 maja 2022, 09:14

Blacksmith napisał(a):...nie znał go do tej pory Blacksmith. Teraz poznał, a to wiele zmienia...
...Będę informował.


to dowcip?

po co informować?
zmiana właściciela, zmiana opłat, brak remontów odbije się wielkim echem w mediach, dowiedzą się wszyscy, no może z wyjątkiem jednej osoby.
Cyryl8
 
Posty: 2419
Dołączył(a): czwartek 25 marca 2021, 06:59

Re: Autostrada wicznego remontu

Postprzez Cyryl8 » czwartek 19 maja 2022, 14:00

na pytanie jak to się robi (takie przewały), proszę się przyjrzeć dzisiejszemu głosowaniu w senacie.

otóż odrzucono nowelizację ustawy o terminalu LNG w Świnouściu.
w dobie konieczności uniezaleznienia się od rosyjskiego gazy pewnie odezwą się oburzone głosy - dlaczego?

w uzasadnieniu poselskim napisano:
"celem jest zagwarantowanie prawidłowej i terminowej realizacji inwestycji towarzyszących niezbędnych do funkcjonowania terminalu LNG w obliczu wyzwań związanych z transformacją energetyczną oraz z przemianami strukturalnymi w obrębie sektora gazowego"

więc dlaczego?

otóż w dzisiejszym brzemiu ustawy inwestycje towarzyszące, dodatkowe budowy związane z tym terminalem może dokonywać dotychczasowy właściciel czyli PGNiG.
w nowelizacji również następni właściciele.

wyobraźmy sobie, że obecny minister skarbu odstępuje jakąś część tego terminala prywatnej spółce, ona na tym terenie robi odcinek rurociągu gazowego, którego albo nie da się ominąć, albo będzie to nieopłacalne, albo jak w przypadku naszej autostrady będzie to w umowie, którą się utajni i zaczyna pobierać za to opłaty, a sam minister po odejściu z ministerialnego stanowiska wskakuje na fotel tej spółki.

mechanizm ten sam co w przypadku autostrady małopolskiej.

nowelizacja została przepchnięta przez sejm, dzisiaj odrzucona przez senat i jeżeli prezydent nie zawetuje, wróci do sejmu i zostanie ponownie przepchnięta.
Cyryl8
 
Posty: 2419
Dołączył(a): czwartek 25 marca 2021, 06:59


Powrót do Luźna gadka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości