zgadza się. Ale już asystent pasa + aktywny tempomat mogą bardzo odciążyć kierowcę i zwiększyć bezpieczeństwo.Blacksmith napisał(a):Z racji pracy często jako pasażer jeżdżę długie podróże do Niemiec i z powrotem. Zdarza się, że jeżdżę 9 osobowymi busami i nie raz sam doświadczyłem jak kierowca niemal zasypiał za kierownicą. Trzeba było w busie robić celowo harmider i zagadywać cały czas kierowcę aby nie zasnął. Szczególnie niebezpiecznie jest na rozległych Niemieckich autostradach gdzie mocno wkrada się monotonia jazdy. W takich przypadkach auto autonomiczne idealnie by się sprawdzało.
Podobno w niektórych autach dźwięk rozłączania się takiego systemu jest bardzo cichy. Tego nie mogę zrozumieć. Powinien być to wyraźny sygnał dźwiękowy, a może u nawet jakaś wibracja.
Tak brzmi dźwięk rozłączania autopilota w samolocie. Nie da się nie usłyszeć.
https://youtu.be/D_IRlZx7SQk