

Wynika z tego, ze B-33 nie obowiązuje na skrzyżowaniu tylko na najbliższego skrzyżowania, bo gdyby obowiązywał - pisałałoby o nim to samo co o B-23.
przez cwaniakzpekaesu » wtorek 18 września 2007, 00:11
przez KUBA_1 » wtorek 18 września 2007, 19:31
cwaniakzpekaesu napisał(a):Przecież to proste:
przez cwaniakzpekaesu » wtorek 18 września 2007, 20:21
skrzyżowanie – przecięcie się w jednym poziomie dróg mających jezdnię (...)
przez KUBA_1 » wtorek 18 września 2007, 22:17
przez mapmen » sobota 27 listopada 2010, 20:54
Rozdział 13
Skrzyżowania i zjazdy
§ 55. 1. W celu określenia wymagań technicznych i użytkowych wprowadza się następujący podział skrzyżowań i zjazdów:
1) skrzyżowanie zwykłe - nie zawiera na żadnym wlocie wyspy dzielącej kierunki ruchu lub środkowego pasa dzielącego,
2) skrzyżowanie skanalizowane - zawiera co najmniej na jednym wlocie wyspę dzielącą lub środkowy pas dzielący; do skrzyżowań skanalizowanych zalicza się także ronda,
§ 56. Skrzyżowanie dróg, jego układ funkcjonalny, przestrzenny i rozwiązanie techniczne powinno być tak zaprojektowane i wykonane, żeby mogli z niego korzystać wszyscy uczestnicy ruchu, dla których jest ono przeznaczone, na warunkach ustalonych w rozporządzeniu i przepisach odrębnych.
przez ks-rider » niedziela 28 listopada 2010, 11:57
przez mapmen » niedziela 28 listopada 2010, 13:18
przez kopan » niedziela 28 listopada 2010, 16:04
W celu podniesienia dopuszczalnej prędkości w obszarze
zabudowanym należy przeprowadzić szczegółową
analizę bezpieczeństwa ruchu uwzględniającą w szczególności
następujące kryteria:
– wypadki drogowe, z uwzględnieniem wypadków z
pieszymi,
– zagospodarowanie otoczenia drogi,
– odległość między skrzyżowaniami,
– natężenie ruchu poprzecznego pojazdów i pieszych,
– szerokość jezdni i liczbę pasów ruchu,
– natężenie ruchu pojazdów powolnych.
Dopuszczalną prędkość w obszarze zabudowanym
można podnieść do 70, maksymalnie do 80 km/h, na
odcinkach pomiędzy skrzyżowaniami, na których nie
występuje ruch pieszy.
3.2.34.4. Stosowanie znaku B-33
Ze względu na ograniczenia prędkości obowiązujące
na podstawie przepisów o ruchu drogowym na wszystkich
drogach, zastosowanie znaku B-33 w praktyce
powoduje zmianę istniejącego już ograniczenia, przy
czym taka zmiana może dotyczyć również ograniczenia
wskazanego znakiem B-33. Stosowanie znaków
B-33 na kolejnych odcinkach drogi oznacza, że jedno
ograniczenie dopuszczalnej prędkości „przechodzi” w
inne. Jeżeli natomiast stosuje się znak B-34 (pkt
3.2.35.1) oznacza to, że za znakiem obowiązuje ograniczenie
prędkości określone w ustawie - Prawo o ruchu
drogowym.
przez mapmen » niedziela 28 listopada 2010, 20:27