przez jimorrison » poniedziałek 05 maja 2008, 12:21
grzrtk napisał(a):Aby wykluczyć uszkodzenie kabla od alternatora do akumulatora, gdy silnik pracuje zdejm minusową klemę z akumulatora i zmierza napięcie miedzy nią a plusową klemą na akumulatorze będziesz wtedy wiedział czy to że nie ma ładowania akumulatora jest spowodowane awarią alternatora bądź regulatora napięcia czy tez uszkodzeniem lub zaśniedzieniem kabli od akumulatora do alternatora. Zaśniedziałe kable mogą spowodować wystąpienie spadku napięcia na nich i przez to na akumulatorze jest tylko 12,6 V. Dlatego że napięcie na alternatorze czyli koło 14,2 V minus spadek napięcia na przewodach i wynik będzie tylko napięciem na samym akumulatorze czyli nie będzie on ładowany . pozdrawiam
Człowieku jak nie orientujesz się to nie wypowiadaj dyrdymałów!
Jak napięcie na zaciskach aku jest takie samo przy wyłączonym silniku i pracującym, to układ ładowania jest niesprawny. W pierwszej kolejności sprawdź podłączenie alternatora do instalacji elektrycznej samochodu. Jeśli wszystkie kable będą ok, to pora wyjąć altka i ocenić stan szczotek, i łożysk, dalej regulator napięcia (zapewne zespolony z w/w szczotkami).
pozdr.
jimorrison
prawo jazdy kat.B, 1 podejście
teoretyczny 1.07.2005=>zdany, praktyczny 21.07.2005=>zdany, odebrane 4.08.2005
Był: FSO Caro 2.0 DOHC, FSO Atu 1.6 OHV, FSO Caro 1.4 DOHC
Jest: FSO Caro 1.6 DOHC