Wolksvagen Golf - problem z ładowaniem akumulatora.

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Wolksvagen Golf - problem z ładowaniem akumulatora.

Postprzez chupacabra » czwartek 01 maja 2008, 00:25

Dawno mnie tu nie było.

Mam problem.
Auto na gaz. Zapaliła mi się lampka ładowania akumulatora. Jeździłem cały dzień i świeciła się lekko. No i wieczorem zauwazyłem, że jak depne w gaz to ona przygasa (ale nadal się świeci). Jak zmniejszam obroty to znowu sie zapala. Około 23.30 auto stanęło na drodze. Naszczescie okazało się, że zabrakło gazu (ma to jakiś związek z ładowaniem akumulatora?). Na benzynie dalej się świeci ta lampeczka. Pojechałem do garażu - pasek klinowy wg. mnie jest dobrze napiety. Zapiałem jeszcze raz klemy. W czym może tkwić problem?
Obrazek
chupacabra
 
Posty: 358
Dołączył(a): poniedziałek 16 lipca 2007, 16:38

Re: Wolksvagen Golf - problem z ładowaniem akumulatora.

Postprzez cman » czwartek 01 maja 2008, 09:06

chupacabra napisał(a):Mam problem.
Auto na gaz.

No i wszystko jasne :lol:.

A tak poważnie, to pewnie alternator albo regulator napięcia. W pierwszej kolejności zmierz napięcie na akumulatorze przy pracującym i niepracującym silniku.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez chupacabra » czwartek 01 maja 2008, 09:43

Tyle samo na pracującym i nie pracującym.

Ile bedzie mnie kosztował taki alternator?
Obrazek
chupacabra
 
Posty: 358
Dołączył(a): poniedziałek 16 lipca 2007, 16:38

Postprzez lio123 » czwartek 01 maja 2008, 09:48

Ile będzie Cię kosztował alternator? Zależy od modelu Golfa
lio123
 
Posty: 47
Dołączył(a): sobota 15 marca 2008, 16:53
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez marcij » czwartek 01 maja 2008, 12:06

Najpierw sprawdz dokladnie wszystkie kable dochodzace do alternatora. Mialem tak w oplu , ze jeden kabelek obluzowal sie przy alternatorze , i efekt byl taki sam , trzeba go bylo solidniej umocowac i problem ustapil.
Obrazek
marcij
 
Posty: 1120
Dołączył(a): środa 02 sierpnia 2006, 21:06
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez grzrtk » czwartek 01 maja 2008, 19:10

Aby wykluczyć uszkodzenie kabla od alternatora do akumulatora, gdy silnik pracuje zdejm minusową klemę z akumulatora i zmierza napięcie miedzy nią a plusową klemą na akumulatorze będziesz wtedy wiedział czy to że nie ma ładowania akumulatora jest spowodowane awarią alternatora bądź regulatora napięcia czy tez uszkodzeniem lub zaśniedzieniem kabli od akumulatora do alternatora. Zaśniedziałe kable mogą spowodować wystąpienie spadku napięcia na nich i przez to na akumulatorze jest tylko 12,6 V. Dlatego że napięcie na alternatorze czyli koło 14,2 V minus spadek napięcia na przewodach i wynik będzie tylko napięciem na samym akumulatorze czyli nie będzie on ładowany . pozdrawiam
grzrtk
 
Posty: 18
Dołączył(a): sobota 28 stycznia 2006, 21:13
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Pinhead » sobota 03 maja 2008, 09:37

grzrtk napisał(a):Aby wykluczyć uszkodzenie kabla od alternatora do akumulatora, gdy silnik pracuje zdejm minusową klemę z akumulatora


Nie rób tego ! Dlaczego to już zapytaj na specjalistycznym forum np. www.forum.vwgolf.pl W skrócie akumulator działa jak duży stabilizator napięcia, jeśli walnięty jest regulator napięcia w alternatorze to możesz uszkodzić odbiorniki prądu bez akumulatora.

Jeśli to Golf I,II lub III to powszechną usterką jest awaria regulatora napięcia oraz szczotek. Przy okazji wymiany warto sprawdzić stan łożysk.
Pozdrawiam
Pinhead
Avatar użytkownika
Pinhead
 
Posty: 1320
Dołączył(a): poniedziałek 20 listopada 2006, 07:34

Postprzez jimorrison » poniedziałek 05 maja 2008, 12:21

grzrtk napisał(a):Aby wykluczyć uszkodzenie kabla od alternatora do akumulatora, gdy silnik pracuje zdejm minusową klemę z akumulatora i zmierza napięcie miedzy nią a plusową klemą na akumulatorze będziesz wtedy wiedział czy to że nie ma ładowania akumulatora jest spowodowane awarią alternatora bądź regulatora napięcia czy tez uszkodzeniem lub zaśniedzieniem kabli od akumulatora do alternatora. Zaśniedziałe kable mogą spowodować wystąpienie spadku napięcia na nich i przez to na akumulatorze jest tylko 12,6 V. Dlatego że napięcie na alternatorze czyli koło 14,2 V minus spadek napięcia na przewodach i wynik będzie tylko napięciem na samym akumulatorze czyli nie będzie on ładowany . pozdrawiam

Człowieku jak nie orientujesz się to nie wypowiadaj dyrdymałów!

Jak napięcie na zaciskach aku jest takie samo przy wyłączonym silniku i pracującym, to układ ładowania jest niesprawny. W pierwszej kolejności sprawdź podłączenie alternatora do instalacji elektrycznej samochodu. Jeśli wszystkie kable będą ok, to pora wyjąć altka i ocenić stan szczotek, i łożysk, dalej regulator napięcia (zapewne zespolony z w/w szczotkami).
pozdr.
jimorrison

prawo jazdy kat.B, 1 podejście
teoretyczny 1.07.2005=>zdany, praktyczny 21.07.2005=>zdany, odebrane 4.08.2005

Był: FSO Caro 2.0 DOHC, FSO Atu 1.6 OHV, FSO Caro 1.4 DOHC
Jest: FSO Caro 1.6 DOHC
Avatar użytkownika
jimorrison
 
Posty: 983
Dołączył(a): wtorek 03 maja 2005, 17:17
Lokalizacja: prohibicja

Postprzez chupacabra » sobota 24 maja 2008, 20:51

Jestem znowu. Byłem w warsztacie i wymienili łożyska i przy okazji pasek klinowy. Wyszło niewiele kosztowało i problem zniknął - NA 2 DNI!!!. Pojechałem tam znowu i oddali mi pieniądze za łożyska bo się wykłóciłem. Pojechałem do warsztatu innego i wymienili szczotki i nadal świeci się lapmka ładowania. Posprawdzali wszystkie kable. Podopinali i dalej nic. Oddałem im go i wyjeli z jakiegoś innego auta alternator i wszystko działa poprawnie. Auto stoi w warsztacie i w poniedziałek mam zadecydować: kupuje na szrocie uzywany alternator, oni kupują nowy, albo zabieram auto ze starym. Jutro jade na szrot do Bielska i do Bierunia. Zobaczymy czy coś będą mieli. Szkoda mi troche kasy na nowy alternator...
Obrazek
chupacabra
 
Posty: 358
Dołączył(a): poniedziałek 16 lipca 2007, 16:38

Postprzez LOBUZ88 » sobota 24 maja 2008, 21:44

znaczy że padła dioda w altku .
Ale to nie znaczy że Twój jest na śmietnik - można go naprawić, są zakłady które sie tym zajmują - regeneracją/naprawą alternatorów.
Teoria : 28.03.2007 +
Praktyka : 13.04.2007 +
Odbiór : 27.04.2007 :)
Avatar użytkownika
LOBUZ88
 
Posty: 175
Dołączył(a): czwartek 05 kwietnia 2007, 12:34
Lokalizacja: Sosnowiec


Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 21 gości