Rondo - zjazd z lewego pasa

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Rondo - zjazd z lewego pasa

Postprzez Duma » wtorek 08 stycznia 2008, 18:50

Witam

mam pytanie

jakbym jechał na wprost albo skręcał w lewo (tutaj to już obowiązkowo musze z lewego wjechać)

i przy tym jak zjeżdżam z ronda to teoretycznie ustawiam się po prawej stronie ale jeżeli jest duży ruch i nie mam jak no bo nie bede się wciskał na chama bo mi powie że wymuszam to czy moge spokojnie sobie zjechać z lewego pasa? i wtedy jestem na lewym pasie i co, moge nim cały czas jechać (jak już wyjechałem z krzyżówki) czy mam czekać/ szukać luki by się dostać na prawy?
jak Wy to oceniacie?
Duma
 
Posty: 8
Dołączył(a): piątek 21 grudnia 2007, 13:42

Postprzez mjk » wtorek 08 stycznia 2008, 19:23

Możesz zjechać z lewego pasa. Musisz tylko uważać, żeby komuś jadącym prawym pasem nie zajechać drogi.
mjk
 
Posty: 119
Dołączył(a): piątek 02 listopada 2007, 23:58
Lokalizacja: Katowice

Postprzez jamnik » wtorek 08 stycznia 2008, 20:01

hmm

jakbym jechał na wprost albo skręcał w lewo (tutaj to już obowiązkowo musze z lewego wjechać)


Bedziesz zdawal egzamin, czy juz zdales?
13.05.2008 - prawo jazdy kat. B: odebrane.
Avatar użytkownika
jamnik
 
Posty: 362
Dołączył(a): niedziela 14 października 2007, 16:15
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez DEXiu » wtorek 08 stycznia 2008, 21:48

Problem polega na tym, że niezależnie od tego czy zjeżdżasz z ronda z wewnętrznego czy najpierw zjeżdżasz na zewnętrzny pas, tak czy siak musisz przez ten zewnętrzny przejechać. Więc jeśli nie ma jak się "wcisnąć" na zewnętrzny pas przed zjazdem, to jak masz zamiar przejechać przez ten pas zjeżdżając z ronda tak, aby nie wymusić? Po zjeździe z ronda powinieneś jak najszybciej starać się zająć prawy pas. Nie możesz cały czas jechać lewym.
DEXiu
 
Posty: 1093
Dołączył(a): wtorek 12 czerwca 2007, 17:17
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez cman » wtorek 08 stycznia 2008, 22:31

Nie wiem jak tam gdzie indziej w Polsce, ale w Krakowie do skrzyżowań o ruchu okrężnym stosuje się przepisy ruchu drogowego. Tak więc wyjechać można tylko i wyłącznie z prawego pasa ruchu.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez jamnik » wtorek 08 stycznia 2008, 22:37

w Warszawie sie nie stosuje, ale uwazam, ze bezpieczniej to robic z prawego pasa ruchu - wtedy nikomu nie zajedziemy drogi zjezdzajac z ronda..
13.05.2008 - prawo jazdy kat. B: odebrane.
Avatar użytkownika
jamnik
 
Posty: 362
Dołączył(a): niedziela 14 października 2007, 16:15
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez mjk » wtorek 08 stycznia 2008, 22:56

cman napisał(a):Nie wiem jak tam gdzie indziej w Polsce, ale w Krakowie do skrzyżowań o ruchu okrężnym stosuje się przepisy ruchu drogowego. Tak więc wyjechać można tylko i wyłącznie z prawego pasa ruchu.
Możesz podrzucić jakiś wycinek z owych przepisów?
mjk
 
Posty: 119
Dołączył(a): piątek 02 listopada 2007, 23:58
Lokalizacja: Katowice

Postprzez Ad_aM » wtorek 08 stycznia 2008, 23:16

Cman w Łodzi masz namalowane nawet linie zjazdowe z lewego pasa :wink:
Kat. B 21 IV 2006 -> Zdane za pierwszym podejściem :)
Kat. C -> może zrobię? :)

Daewoo Nexia :)
Ad_aM
 
Posty: 851
Dołączył(a): piątek 21 kwietnia 2006, 15:22
Lokalizacja: Łódź

Postprzez cman » wtorek 08 stycznia 2008, 23:35

Co innego linie zjazdowe z lewego pasa, a co innego ich brak.
Wycinek z przepisów? Proszę bardzo:
PoRD napisał(a):2. Kierujący pojazdem jest obowiązany zbliżyć się:
1) do prawej krawędzi jezdni - jeżeli zamierza skręcić w prawo;

Przy okazji: http://vtx.pl/nj/ra.asf
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez ivytomek » środa 09 stycznia 2008, 11:52

mjk napisał(a):Możesz zjechać z lewego pasa. Musisz tylko uważać, żeby komuś jadącym prawym pasem nie zajechać drogi.


Rozumiem, że zawsze skręcasz w prawo z lewego pasa....Pogatulować
Avatar użytkownika
ivytomek
 
Posty: 235
Dołączył(a): piątek 05 stycznia 2007, 01:09
Lokalizacja: Kraków

Postprzez jimorrison » środa 09 stycznia 2008, 15:35

Słuchajcie to są sytuacje indywidualne dla każdego ronda, a może częściej dla skrzyżowań z wyspą centralną ;) bowiem 90% tzw. "rond" to nie ronda tylko jak napisałem wyżej skrzyżowanie z wyspą centralną.
Jeśli potocznie mówiąc rondo jest duże to można skręcać z lewego bo inaczej zupełnie zatamujemy ruch przebijając się przez 3 pasy (z lewego na prawy).
Zwykle przed dużymi skrzyżowaniami z wyspą centralną bądź ruchem okrężnym są wymalowane znaki poziome sygnalizujące z którego pasa możemy jak się kierować.
pozdr.
jimorrison

prawo jazdy kat.B, 1 podejście
teoretyczny 1.07.2005=>zdany, praktyczny 21.07.2005=>zdany, odebrane 4.08.2005

Był: FSO Caro 2.0 DOHC, FSO Atu 1.6 OHV, FSO Caro 1.4 DOHC
Jest: FSO Caro 1.6 DOHC
Avatar użytkownika
jimorrison
 
Posty: 983
Dołączył(a): wtorek 03 maja 2005, 17:17
Lokalizacja: prohibicja

Postprzez ivytomek » środa 09 stycznia 2008, 15:39

jimorrison napisał(a):Zwykle przed dużymi skrzyżowaniami z wyspą centralną bądź ruchem okrężnym są wymalowane znaki poziome sygnalizujące z którego pasa możemy jak się kierować.


Jeśli jest sygnalizacja, a wtedy sprawa jest prosta. A jak sygnalizacji brak, to zazwyczaj brak również znaków poziomych.
Avatar użytkownika
ivytomek
 
Posty: 235
Dołączył(a): piątek 05 stycznia 2007, 01:09
Lokalizacja: Kraków

Postprzez jimorrison » środa 09 stycznia 2008, 15:47

ivytomek napisał(a):
jimorrison napisał(a):Zwykle przed dużymi skrzyżowaniami z wyspą centralną bądź ruchem okrężnym są wymalowane znaki poziome sygnalizujące z którego pasa możemy jak się kierować.


Jeśli jest sygnalizacja, a wtedy sprawa jest prosta. A jak sygnalizacji brak, to zazwyczaj brak również znaków poziomych.

co srzyżowanie to i inna sygnalizacja ;)
znam wiele rond i skrzyżowań z wyspą centralną, na których jest i sygn. świetlna, i pozioma, lub tylko pozioma.. Natomiast niespotkałem się jeszcze ze skrzyżowaniem na którym nie było by w ogóle żadnych wytycznych - choćby namalowanych lini pasa ruchu bezpośrednio przed skrzyżowaniem.
pozdr.
jimorrison

prawo jazdy kat.B, 1 podejście
teoretyczny 1.07.2005=>zdany, praktyczny 21.07.2005=>zdany, odebrane 4.08.2005

Był: FSO Caro 2.0 DOHC, FSO Atu 1.6 OHV, FSO Caro 1.4 DOHC
Jest: FSO Caro 1.6 DOHC
Avatar użytkownika
jimorrison
 
Posty: 983
Dołączył(a): wtorek 03 maja 2005, 17:17
Lokalizacja: prohibicja

Postprzez Duma » środa 09 stycznia 2008, 19:01

no są światła na tych rondach o które mi chodzi , a jak skręcam w lewo to musze z lewego pasa wjechać i wewnętrznym torem się kierować i przy możliwości zmiany pasa przy zjeździe g ozmienić na prawy tylko właśnie tu może nie być możliwości :) dlatego właśnie mi chodzi o to czy spokojnie moge sobie jechać tym lewym pasem ;)
Duma
 
Posty: 8
Dołączył(a): piątek 21 grudnia 2007, 13:42

Postprzez mjk » środa 09 stycznia 2008, 20:30

cman napisał(a):
PoRD napisał(a):2. Kierujący pojazdem jest obowiązany zbliżyć się:
1) do prawej krawędzi jezdni - jeżeli zamierza skręcić w prawo;

A jeśli na skrzyżowaniu są dwa pasy przeznaczone do skrętu w prawo?

Dobra zastanowiłem sie nad rondami głebiej i dochodzę do wniosku, że zjeżdżanie z lewego pasa nie jest rozsądne mimo, że uczono mnie, że jest to poprawne (acz niezalecane). No ale skoro są skrzyżowania, gdzie z dwóch pasów można pojechać w prawo to (poza logiką) skąd wiadomo, że rondo takim nie jest?

ivytomek napisał(a):Rozumiem, że zawsze skręcasz w prawo z lewego pasa....Pogatulować
Źle rozumiesz. Nigdzie nic takiego nie napisałem.
mjk
 
Posty: 119
Dołączył(a): piątek 02 listopada 2007, 23:58
Lokalizacja: Katowice

Następna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 36 gości