Auto wyłącza się na biegu

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Auto wyłącza się na biegu

Postprzez leoniaczek » poniedziałek 07 kwietnia 2008, 15:24

ostatnio mam problem w moim Fiacie UNO, gdy mam włączony 1 bieg, trzymam sprzęgło i stoję na światłach to mi gaśnie. Jedynym ratunkiem na to jest dodawanie gazu i trzymanie go na wysokich obrotach. To samo dzieje się kiedy samochód jest zapalony i ma wrzucony luz :/ nawet nie ma mowy, żeby wyjść na chwilę z samochodu i zostawić go na luzie, bo zdycha :/ Czy wiecie co może być przyczyną tego :?: Dodam, że auto jest na benzynę i jest już 10 letnie
Prawo jazdy kategorii B :D
Avatar użytkownika
leoniaczek
 
Posty: 56
Dołączył(a): wtorek 13 marca 2007, 17:00
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez marcij » poniedziałek 07 kwietnia 2008, 15:29

Podaj wiecej szczegolow, tj. jaki dokladnie silnik , z jakim zasilaniem (jeszcze gaznik , czy wtrysk, jesli to jaki), czy dobrze wnioskuje ze nie masz gazu, i okolicznosci , czy gazniecie ma miejsce jak silnik jest cieply , czy zimny , czy obojetnie, kiedy ostatnio wymieniales filtr paliwa, powietrza, swiece , czy silnik pracuje rowno.
Obrazek
marcij
 
Posty: 1120
Dołączył(a): środa 02 sierpnia 2006, 21:06
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez slayer17 » poniedziałek 07 kwietnia 2008, 15:30

Dzieje się to na rozgrzanym i na zimnym czy tylko na zimnym silniku.

Jak i tu i tu to można podkręcić linkę gazu (przy gaźniku powinna być śrubka), jeżeli masz gaźnik, albo pompę wtryskową "na sznurek" :D
31.12.2008r. WORD Krosno - teoria, placyk, miasto +++

16.01.2009 - Prawko w kieszeni ;]
Avatar użytkownika
slayer17
 
Posty: 514
Dołączył(a): poniedziałek 13 listopada 2006, 18:32
Lokalizacja: Bieszczady ;P

Postprzez leoniaczek » poniedziałek 07 kwietnia 2008, 15:49

Auto ma silnik 1.0 i jest już trochę zjeżdżone, ma 205 tys. km przebiegu, więcej szczegółów dotyczących silnika szczerze mówiąc nie znam, auto nie ma gazu i nigdy nie miało, gaśnie na ciepłym i na zimnym silniku, o wymianach też nie mam pojęcia, ponieważ przejąłem niedawno to auto po tacie, a on się tym wszystkim zajmował (jak wróci z pracy, to się go o wszystko wypytam i napiszę).
Prawo jazdy kategorii B :D
Avatar użytkownika
leoniaczek
 
Posty: 56
Dołączył(a): wtorek 13 marca 2007, 17:00
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez slayer17 » poniedziałek 07 kwietnia 2008, 16:57

Jak byk podciągnąć linkę gazu, auto swoje już przejechało to i linka się troszkę rozciągnęła.
31.12.2008r. WORD Krosno - teoria, placyk, miasto +++

16.01.2009 - Prawko w kieszeni ;]
Avatar użytkownika
slayer17
 
Posty: 514
Dołączył(a): poniedziałek 13 listopada 2006, 18:32
Lokalizacja: Bieszczady ;P

Postprzez kwito » poniedziałek 07 kwietnia 2008, 18:35

ewentualnie jeśli ma gaźnik to podnieść mu obroty na gaźniku, albo podciągnać gaz tak jak kolega wyżej napisał
Obrazek
kat. B - zdane za pierwszym razem 10.03.2006
od 24.02.2008 jeżdżę Trampkiem i jestem z niego dumny :P
Avatar użytkownika
kwito
 
Posty: 517
Dołączył(a): piątek 02 grudnia 2005, 00:32
Lokalizacja: Elbląg / Gdańsk

Postprzez jimorrison » poniedziałek 07 kwietnia 2008, 19:22

wujowa mieszanka, jak to gaźnik to pewno rurki i dysze pozatykane. rozebrac oczyscic, zlozyc wyregulować cieszyć się.
pozdr.
jimorrison

prawo jazdy kat.B, 1 podejście
teoretyczny 1.07.2005=>zdany, praktyczny 21.07.2005=>zdany, odebrane 4.08.2005

Był: FSO Caro 2.0 DOHC, FSO Atu 1.6 OHV, FSO Caro 1.4 DOHC
Jest: FSO Caro 1.6 DOHC
Avatar użytkownika
jimorrison
 
Posty: 983
Dołączył(a): wtorek 03 maja 2005, 17:17
Lokalizacja: prohibicja

Postprzez LOBUZ88 » poniedziałek 07 kwietnia 2008, 19:31

jaki to uniaczek ? litóweczki wychodziły jako gaźnikowce i jednopunktowce , wiec to bardzo ważne .
Jak gaźnik to wykręcenie dyszy wolnych obrotów, przeczyszczenie jej , potem regulacja wolnych, pojeździć i sprawdzić, co do gaźnika to jeszcze inna ewentualność - przywieszony pływak, może go przylewać na wolnych, nie zauważyłeś większego spalania? Jeżeli to jednopunkt to sprawdzić silnik krokowy .
Teoria : 28.03.2007 +
Praktyka : 13.04.2007 +
Odbiór : 27.04.2007 :)
Avatar użytkownika
LOBUZ88
 
Posty: 175
Dołączył(a): czwartek 05 kwietnia 2007, 12:34
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez Pinhead » poniedziałek 07 kwietnia 2008, 20:40

leoniaczek napisał(a):więcej szczegółów dotyczących silnika szczerze mówiąc nie znam,


Więc po co to pytanie ? I tak go sam nie naprawisz. Jedź z tym do mechanika.
Pozdrawiam
Pinhead
Avatar użytkownika
Pinhead
 
Posty: 1320
Dołączył(a): poniedziałek 20 listopada 2006, 07:34

Postprzez leoniaczek » poniedziałek 07 kwietnia 2008, 21:31

Silnik z wtryskiem jednopunktowym, filtry powietrza i paliwa wymieniane dosyć dawno

Pinhead napisał(a):Więc po co to pytanie ? I tak go sam nie naprawisz. Jedź z tym do mechanika.


Wiem, że sam tego pewnie nie naprawię, ale może dowiem się jakiś szczegółów, przecież od tego jest te forum :)
Prawo jazdy kategorii B :D
Avatar użytkownika
leoniaczek
 
Posty: 56
Dołączył(a): wtorek 13 marca 2007, 17:00
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez ella » poniedziałek 07 kwietnia 2008, 21:44

przecież od tego jest te forum

hmmm..powiedziałabym, że to forum to raczej od nauki jazdy a nie forum warsztatu mechanicznego :wink:
Co prawda jest tu kilku znawców/specjalistów i chwała im za to :D
Avatar użytkownika
ella
Moderator
 
Posty: 7793
Dołączył(a): poniedziałek 24 listopada 2003, 12:14
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Pinhead » poniedziałek 07 kwietnia 2008, 21:44

W jednopunktach taki objaw często daje nieprawidłowo działający silniczek krokowy sterujący minimalnym otwarciem przepustnicy.
Pozdrawiam
Pinhead
Avatar użytkownika
Pinhead
 
Posty: 1320
Dołączył(a): poniedziałek 20 listopada 2006, 07:34

Postprzez LOBUZ88 » poniedziałek 07 kwietnia 2008, 22:20

Tak jak pisze Pinhead - przedewszystkim sprawdzenie krokowca, potem wymiana filtra paliwa i powietrza - niech sobie odetchnie pełnym gardłem i płucem :P przy okazji możesz skontrolować świece, kable zapłonowe, to też w pewnym stopniu wpływa na kulturę pracy silnika a tym samym obroty . Taki wiosenny przeglądzik z paroma naprawami i autko będzie dalej wiernie służyć :)
Teoria : 28.03.2007 +
Praktyka : 13.04.2007 +
Odbiór : 27.04.2007 :)
Avatar użytkownika
LOBUZ88
 
Posty: 175
Dołączył(a): czwartek 05 kwietnia 2007, 12:34
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez marcij » poniedziałek 07 kwietnia 2008, 23:32

Mozesz tez sprawdzic napiecie sondy lambda , bedziesz wiedzial z jakiego powodu gasnie, chociaz prawdopodobnie jest to wina zbyt bogatej mieszanki. Ewentualnie mezesz sprobowac recznie podniesc mu obroty, mimo ze jest od tego silnik krokowy , to prawdopodobnie jest rozniez mozliwosc drobnej recznej korekty.

A tak wogole to raczej polecalbym forum tematyczne , naprzyklad na motonews jest FiatAndFurious, tam siedza goscie dobrze obeznani w tych konkretnych silnikach i bede napewno w stanie lepiej Ci pomoc.
Nie musisz tak odrazu leciec do mechanika , a nawet jesli tam skonczysz to dobrze zebys mial jakies o tym pojecie , bo moze Ci zalecic wymiane polowy silnika pomimo blahej usterki, jak zobaczy ze nie masz o tym zielonego pojecia.
Obrazek
marcij
 
Posty: 1120
Dołączył(a): środa 02 sierpnia 2006, 21:06
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez Pinhead » poniedziałek 07 kwietnia 2008, 23:38

Jak jest silniczek krokowy to nie ma możliwości ręcznej zmiany ustawiań wolnych obrotów. Wszystkim steruje komputerek na podstawie czujnika położenia przepustnicy i czujnika obrotów wału korbowego. Napięcia na sondzie nie zmierzy ot tak sobie jak napięcia w gniazdku 230V. Trzeba do tego profesjonalnego miernika reagującego na bardzo szybkie zmiany napięcia lub oscyloskopu. Robota dla kogoś kto ma sprzęt i wiedze.
Pozdrawiam
Pinhead
Avatar użytkownika
Pinhead
 
Posty: 1320
Dołączył(a): poniedziałek 20 listopada 2006, 07:34

Następna strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości