pytanie o zawracanie z infrasturkutura

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

pytanie o zawracanie z infrasturkutura

Postprzez marzena1274 » środa 20 sierpnia 2008, 15:11

witam mam pytanie jezeli chodzi o zawracnie z infrastruktura jest to dla mnnie nie zrozumiale wiem ze mam wykonac manerw szybko i bezpiecznie ale np jedna szkola moi ze zawsze zajezdzac kawaklek dalej i tylem wjezdzac a druiga szkola mowi ze nop latwiej jest jezteli brama czy uliczkla znajduje sie po prawej stronie wjechac przodem a tylem wyjechac a jezeli jest po prawej to wtedy tylem wjechac
marzena1274
 
Posty: 1
Dołączył(a): środa 20 sierpnia 2008, 07:06

Postprzez ufo669 » środa 20 sierpnia 2008, 15:33

masz bramę po prawej wjeżdżasz tyłem wyjeżdżasz przodem
a gdy bramę masz lewej wjeżdżasz przodem wyjeżdżasz tyłem
dlaczego?
pomyśl--> że cofanie do bramy po lewej było by utrudnione bo lewy as byłby przecinany cofając (gorsza widoczność np.)
Obrazek
ufo669
 
Posty: 64
Dołączył(a): niedziela 13 stycznia 2008, 20:09

Re: pytanie o zawracanie z infrasturkutura

Postprzez adam_0103 » środa 20 sierpnia 2008, 15:46

marzena1274 napisał(a):uliczkla znajduje sie po prawej stronie wjechac przodem a tylem wyjechac a jezeli jest po prawej to wtedy tylem wjechac

W 90% sytuacji zawracam wjeżdżając tyłem, a wyjeżdżając przodem. Bezpieczniej.
Avatar użytkownika
adam_0103
 
Posty: 135
Dołączył(a): piątek 02 listopada 2007, 12:58

Postprzez qwer0 » środa 20 sierpnia 2008, 21:09

a co to za roznica?? I tak trzeba kawalek tylem i tak.
Ja zawsze, czy na kursie czy na egzaminie, gdy mi wyznaczono jakis podjazd, brame itp (zawsze po prawej stronie) to wjezdzalem przodem i wyjezdzalem tylem.
Z reszta, jak komu wygodniej.
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów. Ma limit 255 znaków
Avatar użytkownika
qwer0
 
Posty: 2422
Dołączył(a): poniedziałek 21 kwietnia 2008, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Postprzez tristan » środa 20 sierpnia 2008, 23:11

Zasadnicza różnica, wjeżdżasz tyłem w obadany już wcześniej teren i w zakresie jednego pasa, a wyjeżdżasz przez dwa pasy przodem. I tak jest najbezpieczniej. Opcje z wjeżdżaniem przodem oznaczają albo wyjazd tyłem przez 2 pasy albo przez 1 pas, ale z gorszą widocznością i z włączaniem się do ruchu tyłem.
Ciasna jest brama i wąska droga, która prowadzi do żywota [...] (Mt 7,14)
Avatar użytkownika
tristan
 
Posty: 1161
Dołączył(a): poniedziałek 12 maja 2008, 21:07
Lokalizacja: Śląsk

Postprzez qwer0 » środa 20 sierpnia 2008, 23:32

no ale dlaczego jedno z 2 ma byc bezpieczniejsze, bo nie czaje?
Wykonuje jakis manewr tylko wtedy gdy moge, nie stwarzam tym zagrozenia, wiec dlaczego cos ma byc bezpieczniejsze? :|
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów. Ma limit 255 znaków
Avatar użytkownika
qwer0
 
Posty: 2422
Dołączył(a): poniedziałek 21 kwietnia 2008, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Postprzez tristan » czwartek 21 sierpnia 2008, 02:08

No bo raz masz lepszą widoczność, raz gorszą. Raz lepszą manewrowość, raz gorszą...

Twoja wersja: Wjeżdżasz przodem do bramy. No i trzeba wyjechać tyłem przez 2 pasy, wszystkim ustąpić i nie spowodować zagrożenia. Trudne. Widoczność marna, łatwość kierowania niska.

Moja wersja: Mijam bramę, umiem ocenić jej wnętrze, wjazd do niej tyłem następuje tylko z 1 pasa, a nie przez 2. Łatwiejsze. A teraz wyjeżdżam przodem na drogę... Owszem, znów przez 2 pasy i wszystkim ustępując, ale jadę przodem. Dobrze widzę i łatwo mi się kieruje.

To samo zresztą ma zastosowanie przy parkowaniu. Bo w sumie to taki sam manewr, tylko przerwa pomiędzy wjazdem i wyjazdem większa. Dlatego, jeśli mogę, wjeżdżam w zatoczki prostopadłe tyłem.
Ciasna jest brama i wąska droga, która prowadzi do żywota [...] (Mt 7,14)
Avatar użytkownika
tristan
 
Posty: 1161
Dołączył(a): poniedziałek 12 maja 2008, 21:07
Lokalizacja: Śląsk

Postprzez qwer0 » czwartek 21 sierpnia 2008, 12:25

Widoczność marna

a skad wiesz?? Jak sie nie ma widocznosci, to sie manewru nie wykonuje
łatwość kierowania niska.

ze jak??

Moze i bezpieczniej, jak ktos tylem nie umie jezdzic. Jesli umie, to jak tu w ogole mozna mowic ze cos jest bezpieczniejsze? W okreslonych warunkach moze i tak byc, ale jak nie mamy zadnych dodatkowych info, to jak tu ten sam manewr moze byc mniej lub bardziej niebezpieczny?? :P
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów. Ma limit 255 znaków
Avatar użytkownika
qwer0
 
Posty: 2422
Dołączył(a): poniedziałek 21 kwietnia 2008, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Postprzez tristan » czwartek 21 sierpnia 2008, 12:36

qwer0 napisał(a):
Widoczność marna

a skad wiesz?? Jak sie nie ma widocznosci, to sie manewru nie wykonuje


Przeczysz ewidentnym faktom. Widoczność do tyłu jest zawsze gorsza, choćby przez odległość od krańców auta i wykrzywioną pozycję kierowcy. Do tego dochodzą ograniczenia wynikające z budowy danego auta.

qwer0 napisał(a):
łatwość kierowania niska.

ze jak??

Moze i bezpieczniej, jak ktos tylem nie umie jezdzic. Jesli umie, to jak tu w ogole mozna mowic ze cos jest bezpieczniejsze?



Tak, wiem.... jesteś tak wspaniałym kierowcą, że siedząc wykrzywionym do tyłu, z jedną ręką na kierownicy sterujesz równie świetnie, jak siedząc wygodnie przodem. Pewnie również nie przeszkadzają ci inne ograniczenia. Sęk w tym, że nie jesteś normą, a wyjątkiem.

qwer0 napisał(a):W okreslonych warunkach moze i tak byc, ale jak nie mamy zadnych dodatkowych info, to jak tu ten sam manewr moze byc mniej lub bardziej niebezpieczny?? :P


ten sam manewr w sensie ,,zawracanie'', ale przecie wykonanie inne.
Ciasna jest brama i wąska droga, która prowadzi do żywota [...] (Mt 7,14)
Avatar użytkownika
tristan
 
Posty: 1161
Dołączył(a): poniedziałek 12 maja 2008, 21:07
Lokalizacja: Śląsk


Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości