jak podchodzicie do mitów na temat paliwa LPG ?

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Postprzez modzel » niedziela 21 września 2008, 00:25

z plastikowym kolektorem chyba się gazu nie zakłada
modzel
 
Posty: 544
Dołączył(a): poniedziałek 24 marca 2008, 13:25
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez bruno666 » niedziela 21 września 2008, 07:38

Zakłada się wyłącznie instalacje czwartej generacji i wyższe.
bruno666
 
Posty: 886
Dołączył(a): czwartek 07 września 2006, 23:01

Postprzez moni84 » niedziela 21 września 2008, 15:39

albo zakłada sie klapki i grzybki antystrzałowe
Avatar użytkownika
moni84
 
Posty: 50
Dołączył(a): czwartek 31 lipca 2008, 00:10

Postprzez lled3 » niedziela 21 września 2008, 17:22

jak podchodzicie do mitów na temat paliwa LPG ?


mity pomijamy - jednak jak się okazuje nawet tu podczas dyskusji - wiekszosc to nie mity a fakty które posiadacze minimalizuja :)

negatywnymi skutkami jest w zasadzie tylko szybsze zuzycie ukladu zaplonowego i butla w bagazniku

traci się bagażnik

Jak ktoś chce to nie odczuje spadku mocy

Dlatego wazne jest przy gazie dbanie o idealny stan instalacji zapłonowej.
Obrazek
lled3
 
Posty: 946
Dołączył(a): wtorek 07 sierpnia 2007, 19:45

Postprzez tristan » wtorek 23 września 2008, 21:33

lled3 napisał(a):oczywiscie sa sytuacje ze nic nie poradzisz ... ja w drodze tylko raz koło zmieniałem - i właśnie z powodu rozcietej opony. Miałem zapas - i co z tego jak przy odkrecaniu połamał mi sie klucz :D


Co ty masz za klucz :D
Ja właśnie zmieniałem z powodu rozwalonej opony i żadne specyfiki by nie pomogły, bo i wulkanizator nie załatał tylko musiałem nowe kupić. Ale dzięki zapasowi pojechałem dalej...


Inna sprawa, że nadal nie widzę jaki sens ma taka maleńka butla no i jak się ma to do ryzyka przytarcia nią o podłoże.
Ciasna jest brama i wąska droga, która prowadzi do żywota [...] (Mt 7,14)
Avatar użytkownika
tristan
 
Posty: 1161
Dołączył(a): poniedziałek 12 maja 2008, 21:07
Lokalizacja: Śląsk

Postprzez lled3 » wtorek 23 września 2008, 22:48

miałem klucz ... oryginalny na wyposazeniu :D potem kupilem na stacji "krzyżak" - to sie znowu giął :twisted: kupiłem rączke+nasadke stanley'a - to jest to :)

P.S.
czemu ma sie cos "przytrzec o podloze" ?
Obrazek
lled3
 
Posty: 946
Dołączył(a): wtorek 07 sierpnia 2007, 19:45

Postprzez kamiles » środa 24 września 2008, 00:40

tristan napisał(a):Inna sprawa, że nadal nie widzę jaki sens ma taka maleńka butla

Dlaczego maleństwo? U siebie mam zbiornik o pojemności 46l (tankowany do 80%). Wystarcza mi to na przejechanie ponad 400 km w trasie. Może dla innych to mało - ja nie narzekam.
tristan napisał(a):no i jak się ma to do ryzyka przytarcia nią o podłoże.

że co :?:
kamiles
 
Posty: 1044
Dołączył(a): piątek 01 września 2006, 23:13
Lokalizacja: Ustka

Postprzez mat4u » środa 24 września 2008, 17:14

co do mojej instalacji sekwencyjnej w moim fordzie...... ja nie mialem zastrzezen...... na benzynie mial odejscie 5 % lepsze od gazu...... ale jak chcialem nim dobrze przyspieszyc to i taka opcje mial....... chociazby jak wyprzedzalem to nie potrzebowalem sie rozpedzac wiele na silniku 1.6 16v zagazowanym.... moglem wdepnac i szedl...... teraz pozostalosci gazu wymontowuje :P i moze sie cos z tego jeszcze przyda... oby :D
____
Ford Escort 1.8 16V

auto wartości ok. 2000 zł.... kupione 2 lata temu za 3000 zł..... władowane jakieś 10000 zł przez 2 lata....... po prostu świetna inwestycja.....
Avatar użytkownika
mat4u
 
Posty: 673
Dołączył(a): poniedziałek 10 grudnia 2007, 17:01
Lokalizacja: Poznań

Postprzez cfk » środa 24 września 2008, 19:46

niebiezpieczeństwo strzału w kolektor zawsze istnieje :) oczywiście instalacja sekswencyjna je zmniejsza praktycznie do zera.
Ja osobiście mam mieszalnik i kolektor plastikowy i tylko mi raz strzelił, kiedy jeszcze byłem na etapie regulowania instalacji gazowej. Wszystko zależy od tego jak wyregulujesz instalacje, od stanu układu zapłonowego, filtru powietrza, ew. filtru gazu.
A co do grzybków, byłem świadkiem przypadku kiedy po strzale taki to właśnie grzybek przebił maskę w samochodzie. Nie wiem czy był źle zmontowany czy o co chodziło ale widziałem tylko efekt. :)
Uprawnienie na kat: B
w planach: A, C, C+E =)
cfk
 
Posty: 99
Dołączył(a): wtorek 04 września 2007, 15:48
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez tristan » środa 24 września 2008, 20:41

kamiles napisał(a):
tristan napisał(a):no i jak się ma to do ryzyka przytarcia nią o podłoże.

że co :?:


No jak przytrzesz kołem o jakiś wystający kamień albo krawężnik to najwyżej zniszczysz koło... A jak w butlę, to chyba ryzyko
Ciasna jest brama i wąska droga, która prowadzi do żywota [...] (Mt 7,14)
Avatar użytkownika
tristan
 
Posty: 1161
Dołączył(a): poniedziałek 12 maja 2008, 21:07
Lokalizacja: Śląsk

Postprzez mat4u » środa 24 września 2008, 22:06

tristan napisał(a):
kamiles napisał(a):
tristan napisał(a):no i jak się ma to do ryzyka przytarcia nią o podłoże.

że co :?:


No jak przytrzesz kołem o jakiś wystający kamień albo krawężnik to najwyżej zniszczysz koło... A jak w butlę, to chyba ryzyko


nie wydaje mi sie..... od spodu tam gdzie miesci sie kolo ew. butla gazowa jest po 1.... dosc gruba obudowa samochodu... po 2 jest wyzej ustawione to wglebienie niz tlumik chociazby... po 3 butla gazowa dodatkowo ma swoja gruba scianke.... wystepuje tam duze cisnienie.... musi wiec byc naprawde dosc gruba..... mozliwosc zniszczenia butli w kole.... chyba zerowa...... chyba......
____
Ford Escort 1.8 16V

auto wartości ok. 2000 zł.... kupione 2 lata temu za 3000 zł..... władowane jakieś 10000 zł przez 2 lata....... po prostu świetna inwestycja.....
Avatar użytkownika
mat4u
 
Posty: 673
Dołączył(a): poniedziałek 10 grudnia 2007, 17:01
Lokalizacja: Poznań

Postprzez lled3 » środa 24 września 2008, 23:22

Tristan chyba mówi o aucie gdzie koło się przykreca od spodu auta - a nie wkłada "do bagażnika" :)
Obrazek
lled3
 
Posty: 946
Dołączył(a): wtorek 07 sierpnia 2007, 19:45

Postprzez marcij » czwartek 25 września 2008, 00:07

W takim tez. Butle sa naprawde solidne , znacznie wieksze ryzyko jest uszkodzenia baku i spowodowania wybuchu przy takim przytarciu. Butle sa na tyle solidne ze przedzej wygniesz podloge nad butla, czy oderwiesz ja od samochodu , niz uszkodzisz ja w sposob zagrazajacy bezpieczenstwu.
Obrazek
marcij
 
Posty: 1120
Dołączył(a): środa 02 sierpnia 2006, 21:06
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez djemba-djemba » piątek 26 września 2008, 12:37

hm...za i przeciw zostały wymienione :D ja sam od siebie dodam ze własnie głownie chodzi o poprawnie zamontowaną i wyregulowaną instalke...zbyt uboga mieszanka powoduje zamulenie samochodu, natomiast nie moze byc zbyt "bogata" bo wtedy samochod <&%#$@> kosztem znacznie szybszego zuzycia elementów silnika a przede wszystkim spalanie jak w V8. :D
djemba-djemba
 
Posty: 13
Dołączył(a): środa 17 września 2008, 22:03

Postprzez djemba-djemba » piątek 26 września 2008, 12:40

chciałbym jeszcze dodać, że trudno powiedzieć że gaz jest sam w sobie gorszym paliwem od benzyny..Ci którzy tak mówią po prostu gówno sie znają..to tak jakby nie przejechac a tym bardziej nie eksplatować samochodu a sie wypowiadac na jego temat...opinie uslyszane od rzekomego kolegi mechanika gówno znaczą...sam koszt wyprodukowania lpg i benzyny jest taki sam...a roznica w cenie spowodowana tym, że dzis koszt benzyny to 25% cena wyprodukowania samej benzyny a 75% to podatki, akcyze ustalane przez naszych bezmózgich <&%#$@> urzędasów z wiejskiej...
djemba-djemba
 
Posty: 13
Dołączył(a): środa 17 września 2008, 22:03

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości