Pojazd do 3,5t na bliźniakach? Kontrola - konsekwencje?

Wszystko co nie mieści się w powyższych kategoriach.

Moderatorzy: ella, klebek

Pojazd do 3,5t na bliźniakach? Kontrola - konsekwencje?

Postprzez maciekn » niedziela 26 października 2008, 00:24

Wyobrazcie sobie samochod dostawczy zarejestrowany z DMC do 3,5t, ktory ma na tylnej osi blizniaki. I teraz kilka pytan:

1. Czy to jest ok, czy samochody takie z blizniakami na tylnej osi nie sa raczej powyzej 3,5t i nie sa to juz samochody ciezarowe?

2. Jesli jest to samochod ciezarowy i powinien byc powyzej 3,5t to jakie moga byc konsekwencje w przypadku kontroli drogowej ze strony Policji, a jakie ze strony Inspekcji Transportu Drogowego?

3. Czy takim pojazdem moze kierowac prowadzacy z kategoria prawa jazdy B i bez kursu na przewoz rzeczy? Zgodnie z dowodem wychodziloby, ze moze, ale... te blizniaki?
maciekn
 
Posty: 20
Dołączył(a): poniedziałek 02 czerwca 2008, 21:31

Postprzez BOReK » niedziela 26 października 2008, 01:04

Podobny (jeśli nie identyczny) temat był już poruszany. Nie jest istotne na ilu i jakich kółkach samochód jeździ, a raczej nie ma przepisu mówiącego, że taka konstrukcja to już jest powyżej 3,5 tony. Jest to normalny dostawczak do 3,5t i można nim jeździć na kategorii B, kropka. Z kursem na przewóz rzeczy nie wiem jak jest.
Avatar użytkownika
BOReK
 
Posty: 3051
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 13:02

Postprzez Neurot » niedziela 26 października 2008, 13:37

To nie liczba kół decyduje, o tym czy to pojazd wymagający kat C, czy B. Decyduje wpis w dowodzie określający Dopuszczalną Masę Całkowita...
Kurs na przewóz rzeczy nie jest wymagany. Ew. badania lekarskie....
Pozdrawiam i życzę szczęśliwej podróży
Obrazek
Avatar użytkownika
Neurot
 
Posty: 308
Dołączył(a): wtorek 08 lipca 2008, 07:37
Lokalizacja: Białystok

Postprzez maciekn » niedziela 26 października 2008, 15:32

No dobra. A co w takiej sytuacji. W dowodzie jest 3,5t, a rzeczywista masa calkowita pojazdu wynosi 4t? Policjant raczej chyba tego nie stwierdzi, ale Inspekcja... z waga chyba juz moze. Jakie moga byc konsekwancje w stosunku do kierowcy z kat.B i z kat.C, a jakie w stosunku do firmy do ktorej pojazd ten nalezy? Dodam, ze nie jest to pojazd przewozacy towary, a jego masa jest taka z wyposazeniem potrzebnym do wykonywania prac do jakich jest wykorzystywany.
I druga sprawa. Czy pojazd uprzywilejowany powinien, czy nawet musi miec wpis w dowodzie rejestracyjnym, ze jest pojazdem specjalnym?
maciekn
 
Posty: 20
Dołączył(a): poniedziałek 02 czerwca 2008, 21:31

Postprzez Neurot » niedziela 26 października 2008, 19:19

maciekn napisał(a):No dobra. A co w takiej sytuacji. W dowodzie jest 3,5t, a rzeczywista masa calkowita pojazdu wynosi 4t? Policjant raczej chyba tego nie stwierdzi, ale Inspekcja... z waga chyba juz moze.

Policja nie stwierdzi, a krokodyle raczej Ciebie nie będą zatrzymywać do kontroli. Auto nie ma tachografu, jest zarejestrowane na B i już.

Oczywiście ITD może zatrzymać, ale to w skrajnym przypadku (jakbyś np jechał wężykiem, lub bez koła). Mogę to poprzeć własnym doświadczeniem. Nigdy nie widziałem zatrzymanego busa do kontroli przez ITD.

Kiedyś jeździłem busem 6,5 t DMC (w papierach był jako 3,5 DMC), z przyczepą, miałem tylko kat. B i mimo parokrotnej kontroli Policji, nigdy nie miałem z tego powodu problemów, co nie oznacza, że tak być musi.

ITD ma i tak dużo roboty z ciężarówkami, by łapać się za busy.
A policję bardziej obchodzi co jest w papierach, niż jak sie sprawy mają w rzeczywistości.

W najgorszym wypadku mogą dać Ci mandat za prowadzenie pojazdu bez odpowiedniej kategorii wbitej w prawko.

Co do pojazdów uprzywilejowanych to jest odrębny przepis o nich mówiący...

Zdradź więcej szczegółów (co to za rodzaj zabudowy), wtedy będzie można dokładniej Ci odpisać...
Pozdrawiam i życzę szczęśliwej podróży
Obrazek
Avatar użytkownika
Neurot
 
Posty: 308
Dołączył(a): wtorek 08 lipca 2008, 07:37
Lokalizacja: Białystok


Powrót do Luźna gadka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 58 gości