Skrzyżowanie, strzałki warunkowe, biegi,

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Skrzyżowanie, strzałki warunkowe, biegi,

Postprzez vito2000 » piątek 09 stycznia 2009, 20:11

1)Droga z pierszeństwem (dwukierunkowa) no i na skrzyżowaniu z tylko prawej strony wjazd (mają tam ustąp pierszeństwa).
Czy jeśli jest korek (jadąc główną drogą) to mogę na skrzyżowaniu stanąć czy muszę koniecznie przed jeśli za skrzyżowaniem stoją auta?

2) Jeśli przy drodze podporządkowanej stoi tylko sam pojedyńczy sygnalizator i miga na nim pomarańczowe światło to czy mogę jechać bez zatrzymania jeśli nic nie jedzie na głównej drodze?

3)Jaki powinien być możliwe najwyższy bieg przy prędkości 50kmh w Punto Grande bo instruktor coś mi każe wyprowadzać do 5-tego biegu (czy na egzaminie tak każą czy co?).
vito2000
 
Posty: 33
Dołączył(a): piątek 09 stycznia 2009, 19:50

Re: Skrzyżowanie, strzałki warunkowe, biegi,

Postprzez jarmal » piątek 09 stycznia 2009, 21:41

vito2000 napisał(a):1)Droga z pierszeństwem (dwukierunkowa) no i na skrzyżowaniu z tylko prawej strony wjazd (mają tam ustąp pierszeństwa).
Czy jeśli jest korek (jadąc główną drogą) to mogę na skrzyżowaniu stanąć czy muszę koniecznie przed jeśli za skrzyżowaniem stoją auta?


Tak jesli nie masz mozliwosci przejechania skrzyżowanie i zatrzymania się za nim musisz zatrzymać się przed skrzyżowaniem. Do tego zmuszają cię przepisy ale byłoby też wielce nieuprzejme z Twojej strony blokowanie na drodze z prawej tych co skrecaja w lewo.

vito2000 napisał(a):2) Jeśli przy drodze podporządkowanej stoi tylko sam pojedyńczy sygnalizator i miga na nim pomarańczowe światło to czy mogę jechać bez zatrzymania jeśli nic nie jedzie na głównej drodze?


Jeśli nie ma znaku stop to tak.

vito2000 napisał(a):3)Jaki powinien być możliwe najwyższy bieg przy prędkości 50kmh w Punto Grande bo instruktor coś mi każe wyprowadzać do 5-tego biegu (czy na egzaminie tak każą czy co?).


Nie wiem jak w tym aucie sa rozlozone biegi ale 5-ka przy 50 km/h to raczej za dużo. W autach w jakich jedziłem zazwyczaj najbardziej pasowało 3, moze tez być 4 jak masz dłuższy odcinek bez zwalniania.
Avatar użytkownika
jarmal
 
Posty: 163
Dołączył(a): piątek 01 sierpnia 2008, 09:25
Lokalizacja: Bochnia/Kraków

Postprzez lupus » piątek 09 stycznia 2009, 21:48

1. W takiej sytuacji należy zostawić wolne miejsce właśnie po to by ci z podporządkowanej też mogli pojechać, albo ktoś z przeciwka będzie chciał skręcić w lewo właśnie w tę uliczkę - niestety wielu starych kierowców o tym zdaje się nie pamiętać.

2. Migające światło świadczy o tym że sygnalizacja jest nieczynna, wobec tego patrzysz na znaki. Jak jest znak STOP to musisz się zatrzymać, jak ustąp to możesz pojechać bez zatrzymywania się.

3. Nie jeździłem nigdy Grande Punto ale jak na mój gust to zdecydowanie za mała prędkość na 5 bieg. Jeżdżę czasem na 5 przy 60 km/h ale tylko na płaskim albo z górki, zakładając że chcę tylko utrzymywać tę prędkość a nie przyśpieszać. W jeździe miejskiej sobie tego nie wyobrażam.

*Edit
Hehe, kolega ubiegł mnie swoim postem :P
Avatar użytkownika
lupus
 
Posty: 102
Dołączył(a): czwartek 25 września 2008, 11:05
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Valdar » piątek 09 stycznia 2009, 23:11

Co do trzeciego punktu: 50 km/h najlepiej mieć na trójce, jeśli jesteś na płaskim to możesz wrzucić 4.
3.10.2008 - teoria kat.A [+]
23.10.2008 - praktyka kat.A [+]
18.11.2008 - teoria kat.B [+]
19.12.2008 - praktyka kat.B [+]
odbiór prawka - 9.01.2009r.
Valdar
 
Posty: 9
Dołączył(a): wtorek 30 grudnia 2008, 12:08
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez kamix500 » piątek 09 stycznia 2009, 23:14

Valdar napisał(a):Co do trzeciego punktu: 50 km/h najlepiej mieć na trójce, jeśli jesteś na płaskim to możesz wrzucić 4.


nie doradzaj w ten sposób, przecież wszystko zależy od samochodu oraz skrzyni biegów jaką ma :) jedno auto na 5 będzie miało 50 km/h a inne na 3 nie będzie chciało jechać z taką prędkością :)
kamix500
 
Posty: 288
Dołączył(a): niedziela 23 listopada 2008, 08:47
Lokalizacja: Izdebnik k Krakowa

Postprzez nmc_zmc » sobota 10 stycznia 2009, 15:11

Wszystko zależy od sytuacji. Jak jedziesz jakąś nową drogą i nie będzie raczej po co i gdzie się zatrzymywać czy też zwalniać to musisz dobrać bieg do obrotów. Po co kręcić silnik na około 3000obr/min jak możesz wrzucić 4kę czy też piątkę i mieć 2000 :P Raczej jadąc na 3ce 50 nie będziesz od razu wrzucać 5ki pomijając 4ki :P lepiej wrzucić 4kę i zobaczyć na jakich obrotach będziesz mieć te 50 :P jak będą za wysokie w co wątpię :P to wrzuć 5kę :P
19 VIII 2008 - pierwsza jazda
2 X 2008 - teoria ( + ) plac ( + ) miasto ( - )
24 XI 2008 - plac ( + ) miasto ( + )
112 dni - 1385zł
nmc_zmc
 
Posty: 157
Dołączył(a): środa 30 lipca 2008, 22:19
Lokalizacja: Zamość

Postprzez vito2000 » sobota 10 stycznia 2009, 18:05

Czyli raczej egzaminator nie może się przyczepić w stylu, nie używa całej skrzyni biegów? Choć powiem że on na tej 5-tce jakoś normalnie sobie jedzie i przy 50-tce nie spadają mu te obroty.
vito2000
 
Posty: 33
Dołączył(a): piątek 09 stycznia 2009, 19:50

Postprzez scorpio44 » sobota 10 stycznia 2009, 20:05

Zamykam wątek ze względu na 7 punkt regulaminu forum.
http://www.prawojazdy.com.pl/forum/viewtopic.php?t=3106

Zresztą i tak kolega odpowiedzi na wszystkie 3 pytania dostał.
scorpio44
 
Posty: 6964
Dołączył(a): piątek 05 lipca 2002, 11:54
Lokalizacja: Elbląg


Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 24 gości