Jak jechac aby zdac!?

W tym miejscu zamieszczamy posty związane z egzaminami

Moderatorzy: ella, klebek

Postprzez rafal149135 » poniedziałek 09 marca 2009, 19:21

oczywiscie ze jesli zmieniasz biegi wczesniej to spalasz mniej!
radze przeczytac zasady eco drivingu
http://hondaaccord.strefa.pl/ wejdz "TEST" i wsyzstko bedzie jasne
rafal149135
 
Posty: 168
Dołączył(a): sobota 07 lutego 2009, 16:00

Postprzez cman » poniedziałek 09 marca 2009, 19:25

qad napisał(a):Myśle, ze przy 5-6 tys obrotow spalanie jest mimo wszystko większe, niz przy ok 3. No ale moze ja sie myle. Moze spalanie zalezy od koloru spodni, jaki mam na sobie.

Taa, bardzo dowcipne... Nie chce mi się tego po raz kolejny tłumaczyć, więc poczytaj: http://www.prawojazdy.com.pl/forum/view ... 381#149381
Jeżeli jest to rozpędzenie, to naprawdę nie ma najmniejszego znaczenia dla spalania z jaką aktualną prędkością obrotową kręci się silnik i tak spala bardzo dużo. I to jest charakterystyczne właśnie dla rozpędzania, które ma trwać jak najkrócej, a jak najkrócej trwa tylko wtedy, kiedy wykorzystuje się maksimum możliwości swojego silnika, a przede wszystkim skrzyni biegów.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez qad » poniedziałek 09 marca 2009, 19:36

Aby najszybciej sie rozpedzic do predkosci powiedzmy 70 km/h, moge teoretycznie piłować silnik aż do 8-9k/min, ale czy o to chodzi?
Wtedy spalanie mam juz tak gigantyczne, ze nawet fakt, iz szybko sie rozpedzilem nie zmienia tego, ile wtedy spaliłem i na jakie obciazenia narazony byl silnik.
Wiem, ze kazde rozpedzanie podwyzsza spalanie (trzeba dostarczyc wiecej sily, zeby rozpedzic, niz zeby utrzymac V blablabla), ale ja mowie o tym zeby nie wdeptywac gazu do max mozliwych obrotow, bo jakos nie wydaje mi sie by to bylo najlepszym rozwiazaniem. Przyklad 5 tys faktycznie był zły :)
Avatar użytkownika
qad
 
Posty: 142
Dołączył(a): sobota 10 maja 2008, 11:12

Postprzez cman » poniedziałek 09 marca 2009, 19:50

rafal149135 napisał(a):oczywiscie ze jesli zmieniasz biegi wczesniej to spalasz mniej!
radze przeczytac zasady eco drivingu
http://hondaaccord.strefa.pl/ wejdz "TEST" i wsyzstko bedzie jasne

To jest coś takiego, jakby mnie pokazać wykres EKG, ja bym popatrzył i powiedział, aha, oho, taak, taki wykres jest bardzo dobry... Najpierw trzeba coś wiedzieć na dany temat, żeby moc jakieś dane właściwie zinterpretować.

Przecież tamten wykres pokazuje zużycie paliwa podczas jazdy ze stałą prędkością, ma się to w zasadzie nijak do spalania podczas rozpędzania.
Co z tego, że na wyższym biegu spalę mniej, jeżeli na tym wyższym biegu będę się do pożądanej prędkości rozpędzał dwa razy dłużej? Podczas tego rozpędzania i tak spalę więcej, niż podczas jazdy ze stałą prędkością na niższym i wyższym biegu razem wziętym.

qad napisał(a):Aby najszybciej sie rozpedzic do predkosci powiedzmy 70 km/h, moge teoretycznie piłować silnik aż do 8-9k/min, ale czy o to chodzi?

No raczej nie, bo wtedy moment obrotowy (nie wysokoobrotowego) silnika będzie i tak już za mały, żeby był sens ciągnąć dalej na tym samym biegu.

qad napisał(a):Wtedy spalanie mam juz tak gigantyczne, ze nawet fakt, iz szybko sie rozpedzilem nie zmienia tego, ile wtedy spaliłem...

Ma znaczenie, bo wtedy wcale nie spalasz dużo więcej paliwa, spalasz tylko minimalnie więcej, a jest to i tak na tyle mała różnica, że nie ma ona w ogóle znaczenia.

qad napisał(a):...i na jakie obciazenia narazony byl silnik.

Przy 8000 obr/min tak, ale jeżeli wszystko dzieje się do czerwonego pola, to nie widzę problemu, właśnie po to jest czerwone pole, aby pokazać do którego momentu można śmiało wykorzystywać silnik.

qad napisał(a):...ale ja mowie o tym zeby nie wdeptywac gazu do max mozliwych obrotow, bo jakos nie wydaje mi sie by to bylo najlepszym rozwiazaniem.

Ja też nie mówię, że do maksymalnych, ale nie do 2500 obr/min tak jak plotą "fachowcy" od ecodrivingu.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez rafal149135 » poniedziałek 09 marca 2009, 23:51

masz samochod z komputerem? zobacz ile bedzie Ci pokazywal podczas rozpedzania sie i przezucaniu biegow przy 6tys a ile przy 3
rafal149135
 
Posty: 168
Dołączył(a): sobota 07 lutego 2009, 16:00

Postprzez qad » poniedziałek 09 marca 2009, 23:58

cmanowi chodzi o to, ze narzucajac te wysokie obroty spalasz wiecej, ale przez krotszy czas. Sumaryczne spalanie jest wiec mniejsze:)
To dziala, ale tylko do pewnych krytycznych wartosci.
Avatar użytkownika
qad
 
Posty: 142
Dołączył(a): sobota 10 maja 2008, 11:12

Postprzez cman » poniedziałek 09 marca 2009, 23:59

rafal149135 napisał(a):masz samochod z komputerem? zobacz ile bedzie Ci pokazywal podczas rozpedzania sie i przezucaniu biegow przy 6tys a ile przy 3

Przy 3000 obr/min pokazywał mi 25 l / 100 km, a przy 5000 obr/min (nie dociągam do 6000 obr/min) 28 l / 100 km.

A qad wyjaśnił powyżej resztę.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez fabregascesc » sobota 14 marca 2009, 14:31

masz jechać spokojnie, przepuszczać tych co musisz i jechać kiedy trzeba pozdro
5.03.2009 to był mój dzień :D
Avatar użytkownika
fabregascesc
 
Posty: 51
Dołączył(a): sobota 14 marca 2009, 12:03
Lokalizacja: GDA

Poprzednia strona

Powrót do Egzamin na prawo jazdy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 56 gości