Egzamin na kat c

W tym miejscu zamieszczamy posty związane z egzaminami

Moderatorzy: ella, klebek

Egzamin na kat c

Postprzez oohhh » wtorek 16 czerwca 2009, 11:05

Witam.W piatek mam egzamin na kat c,i mam z tym maly problem.Otoz przy parkowaniu rownoleglym mieszcze sie w zatoczce ale czesto mi sie zdarza ze poza obrys lini wystaja mi lusterka bodz sa rowno z linia.Moj instruktor tlumaczy ze w zatoczce ma sie zmiescic caly obrys auta wlocznie z lusterkami.Ja skoleji nic na ten temat nie znalazlem.To jak to z tym jest?.Pozdrawiam
oohhh
 
Posty: 32
Dołączył(a): piątek 30 stycznia 2009, 18:23

Postprzez mk61 » wtorek 16 czerwca 2009, 15:05

Pierwsze słyszę. Mnie uczyli (i tak robiłem na egzaminie), że burta nie może przysłaniać tyczki, czyli trzeba widzieć ją w lusterku. Żadnej mowy o wystających lusterkach nie było.
Egzamin zdany za pierwszym razem.

Chociaż nie wiadomo, bo "Co WORD, to obyczaj", więc może egzaminatorzy u Ciebie lubią się tego czepiać.
Pozdrawiam. Marcin.
All Rights Reserved. Ÿ
Nobody is perfect. I am nobody.
rusel napisał(a):realne to jest skur-wy-syństwo żeby wymagać od kogoś więcej niż wymaga się od siebie.
Avatar użytkownika
mk61
 
Posty: 2850
Dołączył(a): środa 09 kwietnia 2008, 14:09
Lokalizacja: Gdziekolwiek

Postprzez Ladanieco » wtorek 16 czerwca 2009, 21:19

Zatoczka ma szerokość 3 metrów i diabelnie trudno byłoby w nią wjechać w sposób w jaki opisałeś. Sama ciężarówka ma szerokość około 2,5 metra plus lusterka to dodatkowe 50 - 60 cm. Jeśli udało ci się kiedyś, schować razem z lusterkami to gratuluję. :D
Ale na egzaminie lusterka mogą wystawać poza linię.
Ladanieco
 
Posty: 45
Dołączył(a): środa 20 maja 2009, 09:50

Postprzez qwer0 » wtorek 16 czerwca 2009, 21:41

Zatoczka ma szerokość 3 metrów i diabelnie trudno byłoby w nią wjechać w sposób w jaki opisałeś.

Wjechanie troche glebiej podnosi tak bardzo poziom trudnosci?
Ja dla swietego spokoju wjechalbym na Twoim miejscu razem z lusterkami, ale nie wiem czy jest taka koniecznosc.
Ja na egzaminie mialem wylosowane wlasnie rownolegle, to schowalem sie z lusterkami - podobnie jak u Ciebie, instruktor mi mowil, zeby chowac sie calkiem.
Jeśli udało ci się kiedyś, schować razem z lusterkami to gratuluję. Very Happy

qje, ale to na prawde nic trudnego.
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów. Ma limit 255 znaków
Avatar użytkownika
qwer0
 
Posty: 2422
Dołączył(a): poniedziałek 21 kwietnia 2008, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Ladanieco » wtorek 16 czerwca 2009, 22:34

qwer0 napisał(a):Wjechanie troche glebiej podnosi tak bardzo poziom trudnosci?
Ja dla swietego spokoju wjechalbym na Twoim miejscu razem z lusterkami, ale nie wiem czy jest taka koniecznosc.


Zauważ, że przy podanych przeze mnie wymiarach, całkowita szerokość pojazdy z lusterkami, zbliża się prawie do 3 metrów. Czyli margines błędu wynosi 0. Musiałbyś zatrzymać się dokładnie po środku zatoczki. Dlatego, uważam, że można się nie przejmować lusterkami. Wystarczy schować pojazd w zakresie obrysu pojazdu, bez lusterek.
Ladanieco
 
Posty: 45
Dołączył(a): środa 20 maja 2009, 09:50

Postprzez qwer0 » środa 17 czerwca 2009, 11:03

Zauważ, że przy podanych przeze mnie wymiarach, całkowita szerokość pojazdy z lusterkami, zbliża się prawie do 3 metrów. Czyli margines błędu wynosi 0.

taaa, tylko ze nam sie rozchodzi o schowanie tylko lewego lusterka
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów. Ma limit 255 znaków
Avatar użytkownika
qwer0
 
Posty: 2422
Dołączył(a): poniedziałek 21 kwietnia 2008, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Postprzez oohhh » środa 17 czerwca 2009, 12:04

Dzieki wszystkim za odzew,troche sie uspokoilem.Z wiechaniem do zatoczki to nie problem,tylko tak jak pisalem wczesniej nie zawsze udaje mi sie stanac tak ze schowam lusterka.Ale teraz jestem spokojny.Dzieki i pozdrawiam
oohhh
 
Posty: 32
Dołączył(a): piątek 30 stycznia 2009, 18:23

Postprzez adaś » środa 17 czerwca 2009, 20:01

WItam nie bede zakładał nowego tematu. Mam pytanie czy obrys auta (Kat. C) moze wystawać poza linie ? Czytałem też gdzies ze mozna robić korety przy wykonywaniu zadan na placu, czy to prawda ? i gdzie mozna wiecej o tym poczytać ? Ktoś mądry napisał w internecie ze po łuku nie trzeba jechac plynnie wystarczy ze manewr wykona sie w 5min dowolna technika ? Mogłby ktos mnie olsnic jak to jest bo juz mam burdel w glowie hehe
adaś
 
Posty: 12
Dołączył(a): środa 17 czerwca 2009, 19:32

Postprzez mk61 » środa 17 czerwca 2009, 20:05

Co masz na myśli pisząc, "czy obrys może wystawać poza linię"?
Nie możesz strącić tyczki i musisz zmieścić się w wyznaczonym polu. Ot, cała filozofia.

A co do tych pięciu minut, to nie jest do końca tak, jak piszesz. Wysiadać i sprawdzać możesz na łuku tylko przy kategorii CE.
Pozdrawiam. Marcin.
All Rights Reserved. Ÿ
Nobody is perfect. I am nobody.
rusel napisał(a):realne to jest skur-wy-syństwo żeby wymagać od kogoś więcej niż wymaga się od siebie.
Avatar użytkownika
mk61
 
Posty: 2850
Dołączył(a): środa 09 kwietnia 2008, 14:09
Lokalizacja: Gdziekolwiek

Postprzez ella » środa 17 czerwca 2009, 20:12

adaś napisał(a): Ktoś mądry napisał w internecie ze po łuku nie trzeba jechac plynnie wystarczy ze manewr wykona sie w 5min dowolna technika ?


Rozporządzenie napisał(a):dla kategorii B, B1, C, C1, D1 - płynna jazda pasem ruchu do przodu i tyłu (w przypadku kategorii B i B1 w trakcie jazdy do tyłu obserwacja toru jazdy pojazdu zgodnie z techniką kierowania przez tylną szybę
pojazdu i lusterka),
Avatar użytkownika
ella
Moderator
 
Posty: 7793
Dołączył(a): poniedziałek 24 listopada 2003, 12:14
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez adaś » środa 17 czerwca 2009, 21:11

obrys auta mam na myśli przekroczenie linii nie kołem, ale np paka wystaje poza linie. Nie wiem jak wam to obrazowo napisać. A korekty można jakieś robić czy nie ?
adaś
 
Posty: 12
Dołączył(a): środa 17 czerwca 2009, 19:32

Postprzez bruno666 » środa 17 czerwca 2009, 21:18

Czas 5 minut dotyczy przyczep oraz autobusu kat. D i liczy się od rozpoczęcia cofania.
Pozostałe kategorie płynnie.

Co do obrysu, to na zatoce lustra mogą wystawać, a przy parkowaniach skośnym i prostopadłych nie mogą.
Przepisy jednak swego czasu nie były jasne i pewnie dalej nie są - czyli co WORD, to interpretacja.
...
bruno666
 
Posty: 886
Dołączył(a): czwartek 07 września 2006, 23:01

Postprzez Ladanieco » środa 17 czerwca 2009, 22:22

Jeśli chodzi o parkowanie prostopadłe to tutaj można przekroczyć obrysem linie ograniczające stanowisko podczas wykonywania manewru, ale w pozycji końcowej pojazd powinien być oczywiście cały w wyznaczonym polu.
W parkowaniu skośnym i prostopadłym j.w.
Mi to tłumaczył instruktor, w ten sposób, że parkowanie prostopadłe i skośne, traktuje się jak wjazd do garażu. Czyli linie są traktowane jak ściany i nie wolno ich naruszyć obrysem.
Ladanieco
 
Posty: 45
Dołączył(a): środa 20 maja 2009, 09:50

Postprzez qwer0 » środa 17 czerwca 2009, 22:32

nie wiem czym sie tak stresujesz, jak dla mnie, to sie trzeba postarac, zeby podczas parkowania wyjechac obrysem poza linie.
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów. Ma limit 255 znaków
Avatar użytkownika
qwer0
 
Posty: 2422
Dołączył(a): poniedziałek 21 kwietnia 2008, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Postprzez vila_ » czwartek 18 czerwca 2009, 11:54

mk61 napisał(a):A co do tych pięciu minut, to nie jest do końca tak, jak piszesz. Wysiadać i sprawdzać możesz na łuku tylko przy kategorii CE.


Jak na CE? Na łuku przy kategorii C nie można na koniec wysiąść i sprawdzić jak daleko od tyczki sie zatrzymałam??


qwer0 napisał(a):nie wiem czym sie tak stresujesz, jak dla mnie, to sie trzeba postarac, zeby podczas parkowania wyjechac obrysem poza linie.


Może taki świetny driver z Ciebie :]
Avatar użytkownika
vila_
 
Posty: 136
Dołączył(a): sobota 08 listopada 2008, 18:30
Lokalizacja: Szczecin

Następna strona

Powrót do Egzamin na prawo jazdy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości