Plac manewrowy - pomoc

Tutaj możecie zamieszczać opinie dotyczące kursów na prawo jazdy

Moderatorzy: ella, klebek

Plac manewrowy - pomoc

Postprzez adaś » środa 17 czerwca 2009, 19:46

Witam serdecznie mam pytanie zna ktoś jak sobie poradzić na placu przy kategorii C ? Czy są tam takie same sztuczki z pachołkami jak to było w osobówce ? I czy obrysem auta można wyjechać poza linie ? bardzo dziekuje.
adaś
 
Posty: 12
Dołączył(a): środa 17 czerwca 2009, 19:32

Postprzez mk61 » środa 17 czerwca 2009, 20:00

Wszystkie "sztuczki" pewnie powie Ci instruktor.
Jednak to wszystko nie jest takie trudne i lepiej jest, gdy się czuje auto, niż jeździć na patenty.
jedyne, co Ci mogę podać, to to, jak się ustawić na placu do wykonania danego manewru.
http://www5.picturepush.com/photo/a/179 ... c-plac.jpg
Pozdrawiam. Marcin.
All Rights Reserved. Ÿ
Nobody is perfect. I am nobody.
rusel napisał(a):realne to jest skur-wy-syństwo żeby wymagać od kogoś więcej niż wymaga się od siebie.
Avatar użytkownika
mk61
 
Posty: 2850
Dołączył(a): środa 09 kwietnia 2008, 14:09
Lokalizacja: Gdziekolwiek

Postprzez adaś » czwartek 18 czerwca 2009, 13:56

A dało by rade żebyście mi te tajne sztuczki zdradzili, gadałem dzisiaj z moim instruktorem i on powiedział mi ze nie ma takich sztuczek i trzeba wyczuc, pozniej przyjechal jego ojciec (tez instruktor) i mi pokazał jedna z parkowaniem w zatoczce. A mi bardzo by się przydały te triki bo raz jeżdze manem TGL 12240 takim bardziej duzym niz na egzaminie a raz malym manem i nie zawsze mi za pierwszym razem jak wsiade w samochod nim go wyczuje wszystko wychodzi a z tymi sztuczkami czuł bym sie pewniej :)
adaś
 
Posty: 12
Dołączył(a): środa 17 czerwca 2009, 19:32

Postprzez mk61 » czwartek 18 czerwca 2009, 14:29

Dobra, podpowiem Ci trochę, ale to służy tylko jako pomoc, a nie kierowanie się tym "za wszelką cenę". ;)
Każdy manewr jest inny i zawsze trzeba nad nim panować i wprowadzać drobne korekty toru jazdy, żeby było dobrze. Nie ma czegoś takiego, że "przy tym słupku skręcam najmocniej jak mogę i tylko wciskam gaz i auto samo wjedzie".
Popatrzmy na ten obrazek:
http://img134.imageshack.us/img134/3779/katcplac.jpg
1. Samochód z czerwonym znaczkiem na pace. Cofając, patrzysz na prawe okno i jeśli tylko pojawi Ci się w nim tyczka zaznaczona na czerwono, kręcisz max w prawo, jednak obserwując też lewą stronę, aby nie strącić tyczki zaznaczonej na czarno. Oczywiście wszystko kontrolujesz, aby samochód wjechał "czysto" na stanowisko.
2. Różowy. Jedziesz powoli na wprost i jeśli prawe lusterko zasłoni Ci zaznaczony na różowo pachołek, zaczynasz skręcanie. Tutaj nie ma podpowiedzi z tym, czy skręcamy max, czy delikatnie. Sam musisz czuć samochód i potrafić dobrać kąt skrętu kół.
3. Niebieski. Sytuacja identyczna, jak z różowym. Wszystko tak samo.

Łuk trzeba samemu zrozumieć i nie znam na niego żadnych patentów. Podobnie z równoległym. Zawracanie jest bardzo proste, bo polega na "odbijaniu się" od wystających szyn/desek, czy co tam będzie ustawione. Coś, jak krawężniki.
Pozdrawiam. Marcin.
All Rights Reserved. Ÿ
Nobody is perfect. I am nobody.
rusel napisał(a):realne to jest skur-wy-syństwo żeby wymagać od kogoś więcej niż wymaga się od siebie.
Avatar użytkownika
mk61
 
Posty: 2850
Dołączył(a): środa 09 kwietnia 2008, 14:09
Lokalizacja: Gdziekolwiek

Postprzez adaś » czwartek 18 czerwca 2009, 14:41

Wielkie dzieki napewno to bedzie jedynie pomoc w nagluch sytuacjach, mam rozumiec ze na łuku przy cofaniu i stawaniu metr od konca tez nie ma zadnych patentów i trzeba to "jakos" obczaic ? a mozna sobie zrobic korekte ze dojechałem do konca luku wychodze i jeszcze mi brakuje to se podjade ?
adaś
 
Posty: 12
Dołączył(a): środa 17 czerwca 2009, 19:32

Postprzez mk61 » czwartek 18 czerwca 2009, 14:53

Na łuku przy cofaniu patrzysz się tylko w lusterko, czy się mieścisz na wyznaczonym pasie. Przy cofaniu do końca niestety musisz samemu wyczuć samochód. Dostałeś już odpowiedź w innym temacie, że dla kategorii C przewidywana jest płynna jazda, co jest równoznaczne z tym, że nie możesz się zatrzymywać i wysiadać, żeby sprawdzić, czy czasem nie musisz jeszcze dojechać. Jeśli się zatrzymasz, zadanie nie zostanie zaliczone i będziesz musiał je powtórzyć.
Pozdrawiam. Marcin.
All Rights Reserved. Ÿ
Nobody is perfect. I am nobody.
rusel napisał(a):realne to jest skur-wy-syństwo żeby wymagać od kogoś więcej niż wymaga się od siebie.
Avatar użytkownika
mk61
 
Posty: 2850
Dołączył(a): środa 09 kwietnia 2008, 14:09
Lokalizacja: Gdziekolwiek

Postprzez adaś » czwartek 18 czerwca 2009, 15:22

Tak rozumie płynna jazda, ale doczytałem się ze można mieć jedna korektę toru jazdy, jak mam to rozumieć
adaś
 
Posty: 12
Dołączył(a): środa 17 czerwca 2009, 19:32

Postprzez qwer0 » czwartek 18 czerwca 2009, 15:43

Tak rozumie płynna jazda, ale doczytałem się ze można mieć jedna korektę toru jazdy, jak mam to rozumieć

ale to nie przy luku.
Co do za3mania sie max metr - tu bym podal jako jedyny manewr z "trikiem".
Stan sobie autem tak wlasnie metr od linii, wsiadz, looknij w lusterko.
Znajdz jakis punkt odniesienia na aucie w stosunku do linii (TGL 12.240 bedzie to np srodkowy zaczep od paki - w lusterku od kierowcy). Gwarancja, ze za kazdym razem za3masz sie w takiej samej odleglosci ;)
Co do pozostalych manewrow i tych pokazowek, ktore zapodal kolega wyzej - nie radze sie do tego stosowac.
Na tyle musisz sam czuc auto, aby nadawac sie na kierowce.
To naprawde nie sa trudne manewry, jesli Ci nie wychodza to cwiczyc i tylko cwiczyc, a nie liczyc na "triki".
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów. Ma limit 255 znaków
Avatar użytkownika
qwer0
 
Posty: 2422
Dołączył(a): poniedziałek 21 kwietnia 2008, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Postprzez mk61 » czwartek 18 czerwca 2009, 15:44

Nie ma na łuku żadnych korekt. Ruszasz do przodu, zatrzymujesz się, ruszasz do tyłu, zatrzymujesz się. Tyle.
Pozdrawiam. Marcin.
All Rights Reserved. Ÿ
Nobody is perfect. I am nobody.
rusel napisał(a):realne to jest skur-wy-syństwo żeby wymagać od kogoś więcej niż wymaga się od siebie.
Avatar użytkownika
mk61
 
Posty: 2850
Dołączył(a): środa 09 kwietnia 2008, 14:09
Lokalizacja: Gdziekolwiek


Powrót do Szkolenie kierowców

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości