Sposób hamowania ?

Tutaj możecie zamieszczać opinie dotyczące kursów na prawo jazdy

Moderatorzy: ella, klebek

Sposób hamowania ?

Postprzez Endriu64 » piątek 21 sierpnia 2009, 12:08

Witam, mam taki mały problemik. A więc na początku uczono mnie, że jak planuje stop to wtedy daje od razu sprzęgło potem hamuje. A znowu drugi instruktor gdzie kupowałem jazdy mówi tak, że najpierw hamujemy i jak obroty są ok. 10 tyś. to wtedy sprzęgło.

Która wersja jest prawidłowa ? wole tą 1, że od razu sprzęgło, ale nie wiem jak to na gezamini może z tym być.
Endriu64
 
Posty: 74
Dołączył(a): środa 05 sierpnia 2009, 09:29

Postprzez Morelnig » piątek 21 sierpnia 2009, 12:20

Zawsze podczas zamiaru hamowania najpierw cisnij hamulec a gdy auto zchodzi do niskich obrotow wcisnij sprzeglo, ta metoda jest bezpieczniejsza bo co zrobisz gdy po kilku latach praktyki np. bedziesz mial prawo jazdy i wyskoczy cos przed ciebie to najpierw wcisniesz sprzeglo a potem hamulec? chyba oczywsite ze 1 co to hamulec do konca, a nie rozmyslac o tym czy sprzeglo mam wcisnac.
Morelnig
 
Posty: 8
Dołączył(a): wtorek 18 sierpnia 2009, 19:26
Lokalizacja: Gliwice

Postprzez Endriu64 » piątek 21 sierpnia 2009, 12:25

dzięki, no teraz juz mam w nawyku najpierw sprzęgło :/ no ale postaram się to zmienić. a jak na egzaminie może oblać za to ?
Endriu64
 
Posty: 74
Dołączył(a): środa 05 sierpnia 2009, 09:29

Postprzez ghoti_mp » piątek 21 sierpnia 2009, 13:31

W sumie to zależy od sytuacji. Jeśli hamujesz do zatrzymania to czy pierwsze wciśniesz sprzęgło czy hamulet to nie ma większej różnicy.
Pewnie lepiej hamulec a sprzęgło docisnąć później - ja tak robie... ale to też ważne jak szybko jedziesz... jeśli wykonałeś redukcję i w sumie sie tylko toczysz to wciśnij sobie sprzęgło, dotocz się kawałek i zatrzymaj.
Tylko nie za długo na tym sprzęgle, bo na luzie sie nie jeździ!
Oczywiście w sytuacji zagrożenia, jak już zauważono, najpierw wciskasz hamulec, albo lepiej hamulec razem ze sprzęgłem.
ghoti_mp
 
Posty: 99
Dołączył(a): sobota 30 maja 2009, 15:21

Postprzez silossi » piątek 21 sierpnia 2009, 13:46

ghoti_mp napisał(a):(...)Jeśli hamujesz do zatrzymania to czy pierwsze wciśniesz sprzęgło czy hamulet to nie ma większej różnicy.(...)


Oczywiście, że różnica jest. I to bardzo duża.

Hamowanie rozpoczynasz wciskając pedał hamulca, dopiero w końcowej fazie wciskasz sprzęgło. A to dlatego, żeby samo hamowanie wspomóc silnikiem. Dla efektywności i oszczędności.

ghoti_mp napisał(a):(...)Oczywiście w sytuacji zagrożenia, jak już zauważono, najpierw wciskasz hamulec, albo lepiej hamulec razem ze sprzęgłem.(...)


Jak wspomniałem wyżej. . .bzdura!

Pozdrawiam, silossi. ;)
silossi
 
Posty: 81
Dołączył(a): środa 03 czerwca 2009, 13:16

Postprzez jessroncen » piątek 21 sierpnia 2009, 14:20

NIE WOLNO WCISKAĆ SPRZĘGŁA ANI JECHAĆ NA LUZIE ! to się robi dopiero w ostatniej chwili przed zatrzymaniem, można to poznać po charakterystycznej pracy silnika

Hamowanie bez pomocy silnika wydłuża drogę hamowania i może doprowadzić do wypadku, zawsze hamuje się na biegu, więc najpierw hamulec a dopiero potem redukcja biegu albo tuż przed zatrzymaniem wrzucenie luzu. Pamiętaj że przed wejściem w zakręt musisz zakończyć redukcję biegu, czyli dohamowanie, zmiana biegu, wejście w zakręt i po wyjściu z zakrętu gaz
Avatar użytkownika
jessroncen
 
Posty: 126
Dołączył(a): poniedziałek 23 czerwca 2008, 13:50
Lokalizacja: Łódź

Postprzez ghoti_mp » piątek 21 sierpnia 2009, 15:12

Zaraz bzdura, pomyśl trochę... Oczywiście, że sobie w teście znajdziesz pytanie dotyczące hamowania i świetnie nauczyłeś sie odpowiedzi, że należy wcisnąć pedał hamulca roboczego. I to JEST prawda. Ale przy gwałtownym hamowaniu może dojść do zgaśnięcia silnika - czasem warto do tego nie doprowadzić, wierz mi.
Ale to oczywiście zależy od sytuacji. Nie ma złotego środka. To nie karuzela, to droga.
Co do ekonomii i efektywności - zgadzam się, mój błąd.
ghoti_mp
 
Posty: 99
Dołączył(a): sobota 30 maja 2009, 15:21

Postprzez mk61 » piątek 21 sierpnia 2009, 15:29

ghoti_mp napisał(a):Ale przy gwałtownym hamowaniu może dojść do zgaśnięcia silnika - czasem warto do tego nie doprowadzić, wierz mi.

A dlaczego miałoby dojść do zgaśnięcia silnika? Przy gwałtownym hamowaniu cenna jest każda sekunda, więc naciska się najpierw pedał hamulca, a dopiero później, podczas hamowania można wcisnąć sprzęgło. Sprawny technicznie pojazd na pewno nie zgaśnie.
Pozdrawiam. Marcin.
All Rights Reserved. Ÿ
Nobody is perfect. I am nobody.
rusel napisał(a):realne to jest skur-wy-syństwo żeby wymagać od kogoś więcej niż wymaga się od siebie.
Avatar użytkownika
mk61
 
Posty: 2850
Dołączył(a): środa 09 kwietnia 2008, 14:09
Lokalizacja: Gdziekolwiek

Postprzez jessroncen » piątek 21 sierpnia 2009, 15:44

naucz się jeździć, hamowanie bez silnika powoduje że samochód gorzej się prowadzi i wydłuża się droga hamowania, gorzej się omija przeszkody, więc nie należy wciskać sprzęgła przy hamowaniu, to się robi dopiero na samym końcu, jak już silnik wchodzi na zbyt niskie obroty, nieco inaczej jest w samochodach z ABS, tam przy hamowaniu z dużej prędkości trzeba sprzęgło wcisnąć wcześniej żeby silnik nie zakłócał działania ABS
Avatar użytkownika
jessroncen
 
Posty: 126
Dołączył(a): poniedziałek 23 czerwca 2008, 13:50
Lokalizacja: Łódź

Postprzez ghoti_mp » piątek 21 sierpnia 2009, 17:04

Naucz się czytać!
Przyznałem rację co do wciskania sprzęgła w końcowej fazie hamowania, wiec o co Ci chodzi?
Oczywiście, że silnik zgaśnie, jesli nie wciśniesz sprzęgła w ogóle przy hamowaniu do zera - a o to mi chodzi, nastepny co czytać nie umie:/
Tak owszem - wciskasz hamulec gwałtownie, bo sytuacja jest awaryjna i musisz zatrzymać sie jak najszybciej nie tracąc (miejmy nadzieję) kontroli nad pojazdem. Zwróciłem tylko uwagę, żeby w ogóle je wcisnąć (tak w końcówce). Jak dla mnie temat zamknięty.
ghoti_mp
 
Posty: 99
Dołączył(a): sobota 30 maja 2009, 15:21

Postprzez qwer0 » piątek 21 sierpnia 2009, 18:13

NIE WOLNO WCISKAĆ SPRZĘGŁA ANI JECHAĆ NA LUZIE !

Beeezeeeduuura!
Pewnie, ze wolno.
Wszystko zalezy od sytuacji - moze to byc mniej lub bardziej niewskazane, a moze zupelnie nie miec roznicy.
W 80% przypadkow, ktore wymienisz, aby udowodnic, ze lepiej na biegu i tak nie bedziesz potrafil sie odpowiedni zachowac i, i tak nic Ci to nie pomoze, ze bedziesz jechal na biegu ;)
Hamowanie bez pomocy silnika wydłuża drogę hamowania i może doprowadzić do wypadku

Ciekawa teoria...
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów. Ma limit 255 znaków
Avatar użytkownika
qwer0
 
Posty: 2422
Dołączył(a): poniedziałek 21 kwietnia 2008, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Endriu64 » piątek 21 sierpnia 2009, 22:09

ludzie odbiegacie od tematu, nie pytałem w ogóle o jazdy na luzie co pojawiło się w wątku. Chodzi mi po porstu czy na egzaminie tak wolno ? czy musze robić najpierw hamulec a potem sprzęgło. Ja zawsze robiłem tak, że od razu sprzęgło, a potem powoli hamujemy przed np. światłami.
Endriu64
 
Posty: 74
Dołączył(a): środa 05 sierpnia 2009, 09:29

Postprzez jessroncen » piątek 21 sierpnia 2009, 23:36

jak będziesz najpierw używał sprzęgła to egzaminator uzna że nie masz pojęcia o technice jazdy, i będzie bardziej skłonny cię oblać
Avatar użytkownika
jessroncen
 
Posty: 126
Dołączył(a): poniedziałek 23 czerwca 2008, 13:50
Lokalizacja: Łódź

Postprzez dariex » sobota 22 sierpnia 2009, 17:48

Odpowiedz brzmi :

*hamowanie "zwykłe" (np.podczas dojazdu pod światła) - wciskasz hamulec roboczy a w ostatniej fazie hamowania wciskasz sprzęgło

*hamowanie awaryjne (np.jak ktoś Ci nagle wyjedzie z podporządkowanej)- wbijasz hamulec oraz sprzęgło jednocześnie,z całej siły,aż do pełnego zatrzymania pojazdu
Avatar użytkownika
dariex
 
Posty: 1226
Dołączył(a): niedziela 20 stycznia 2008, 01:14
Lokalizacja: Kraków

Postprzez d » sobota 22 sierpnia 2009, 20:13

dariex napisał(a):*hamowanie awaryjne (np.jak ktoś Ci nagle wyjedzie z podporządkowanej)- wbijasz hamulec oraz sprzęgło jednocześnie,z całej siły,aż do pełnego zatrzymania pojazdu


Nie.
Avatar użytkownika
d
 
Posty: 288
Dołączył(a): środa 19 listopada 2008, 20:20
Lokalizacja: WD*****

Następna strona

Powrót do Szkolenie kierowców

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości