Kola 15 a 13 roznice w predkosci

Wszystko co nie mieści się w powyższych kategoriach.

Moderatorzy: ella, klebek

Kola 15 a 13 roznice w predkosci

Postprzez Edward20 » sobota 03 października 2009, 22:53

Witam! Mam pytanie zalozmy ze standardowe kola to 15cali w aucie, ktos zalozy 13 i teraz jak to jest z predkoscia... na 13 dajmy na to pokazuje 100km/h to ile to bedzie na 15? Czy ktos sie orientuje?
Edward20
 
Posty: 107
Dołączył(a): wtorek 07 lipca 2009, 10:22

Postprzez BOReK » sobota 03 października 2009, 23:15

Zakładając, że profil uzytych opon nie ma wpływu (bo taka sama "grubość" opon), to mając 100km/h na trzynastkach będziesz miał ok. 115km/h na piętnastkach. A i to maksymalnie, bo pewnie coś pominąłem - nie chce mi się szczegółowo liczyć. ;)
Avatar użytkownika
BOReK
 
Posty: 3051
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 13:02

Postprzez Edward20 » sobota 03 października 2009, 23:17

a maja 50 na 13 bede mial 65 na 15 czy 57,5?
Edward20
 
Posty: 107
Dołączył(a): wtorek 07 lipca 2009, 10:22

Postprzez BOReK » sobota 03 października 2009, 23:21

To nie jest zmiana prędkości o jakąś stałą wartość, tylko o pewien procent. Jak widać, mnie wyszło to jako mniej więcej 115% wartości przy trzynastkach. Wspomniałem już, że nie bawiłem się w przechodzenie między prędkością obrotową a liniową, a to może znacznie obniżyć ten współczynnik.
Avatar użytkownika
BOReK
 
Posty: 3051
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 13:02

Postprzez Edward20 » sobota 03 października 2009, 23:24

BOReK napisał(a):To nie jest zmiana prędkości o jakąś stałą wartość, tylko o pewien procent. Jak widać, mnie wyszło to jako mniej więcej 115% wartości przy trzynastkach. Wspomniałem już, że nie bawiłem się w przechodzenie między prędkością obrotową a liniową, a to może znacznie obniżyć ten współczynnik.

15% a nie 115%:) nie zebym sie czepial:)
czli 57,5km/h ;)
ok dzieki za odp
Edward20
 
Posty: 107
Dołączył(a): wtorek 07 lipca 2009, 10:22

Postprzez BOReK » niedziela 04 października 2009, 00:59

Tak, ale 57,5 to jest 115% z 50. ;)
Avatar użytkownika
BOReK
 
Posty: 3051
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 13:02

Postprzez Edward20 » niedziela 04 października 2009, 09:18

BOReK napisał(a):Tak, ale 57,5 to jest 115% z 50. ;)

ale roznica predkosci wynosi 15% wiecej na korzysc 13 ;) dobra nie wazne, wazne ze wiadomo o co chodzi ;)
Edward20
 
Posty: 107
Dołączył(a): wtorek 07 lipca 2009, 10:22

Postprzez BOReK » niedziela 04 października 2009, 09:46

Na korzyśc 15, nie 13. Poza tym jak już zmieniasz felgę to upewnij się, że z daną oponą koło nie będzie obcierało o nadkole przy maksymalnym obciążeniu, bo to wiekszy problem. Załóż nowe koła, wrzuć na pokład ludzi i sprawdź czy nie trze przy maksymalnym skręcie albo przy przechyle na którąś stronę.

W razie problemu wrzucenie niższej opony sporo da, ale jazda będzie twarda do bólu. ;)
Avatar użytkownika
BOReK
 
Posty: 3051
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 13:02

Postprzez Edward20 » niedziela 04 października 2009, 12:14

BOReK napisał(a):Na korzyśc 15, nie 13. Poza tym jak już zmieniasz felgę to upewnij się, że z daną oponą koło nie będzie obcierało o nadkole przy maksymalnym obciążeniu, bo to wiekszy problem. Załóż nowe koła, wrzuć na pokład ludzi i sprawdź czy nie trze przy maksymalnym skręcie albo przy przechyle na którąś stronę.

W razie problemu wrzucenie niższej opony sporo da, ale jazda będzie twarda do bólu. ;)

nie nie chodzi o to ze kolega jechal na 70, 100 na godzine lanosem z zalozonymi 13 i chcialem sie mniej wiecej dowiedziec przy ilu km/h go zlapal ten radar
Edward20
 
Posty: 107
Dołączył(a): wtorek 07 lipca 2009, 10:22

Postprzez jasiek23 » poniedziałek 05 października 2009, 12:13

Mniejszy rozmiar opon = mniejsze opory toczenia = mniejsze zużycie paliwa, a więc po co zmieniac na większe skoro z powodzeniem jezdzi się na na tych mniejszych.

Argumentem moze być jedynie mniejsza słyszalność wpadnięcia w dziure czy najechania na kamyki na drodze ale zawsze są czegoś plusy i minusy.
jasiek23
 
Posty: 542
Dołączył(a): poniedziałek 30 marca 2009, 19:51

Postprzez BOReK » poniedziałek 05 października 2009, 13:09

Ale tutaj jest gadka o średnicy koła, nie szerokości - akurat tutaj im większa średnica, tym mniejszy kop i tym większa prędkość maksymalna oraz wygoda jazdy. O ekonomii można by długo dyskutować. ;)
Avatar użytkownika
BOReK
 
Posty: 3051
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 13:02

Postprzez Edward20 » poniedziałek 05 października 2009, 17:51

jasiek23 napisał(a):Mniejszy rozmiar opon = mniejsze opory toczenia = mniejsze zużycie paliwa, a więc po co zmieniac na większe skoro z powodzeniem jezdzi się na na tych mniejszych.

Argumentem moze być jedynie mniejsza słyszalność wpadnięcia w dziure czy najechania na kamyki na drodze ale zawsze są czegoś plusy i minusy.

a z minusow gorszej przyczepnosci nie dostrzegasz? ale nie o to tutaj sie rozchodzi
Edward20
 
Posty: 107
Dołączył(a): wtorek 07 lipca 2009, 10:22


Powrót do Luźna gadka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 56 gości