Potrzebuje rady/świadectwo na przewoz

Wszystko co nie mieści się w powyższych kategoriach.

Moderatorzy: ella, klebek

Potrzebuje rady/świadectwo na przewoz

Postprzez Boczek » środa 21 października 2009, 18:40

Witam serdecznie kolegów. Jestem nowy dzis dopiero sie zalogowałem. Potrzebuje waszej rady i opinii. Pracuje w przedsiebiorstwie ktore zajmuje sie produkcją zabodow do samochodow ciezarowych. Zdałem pare dni temu kat C i w zwiazku z tym pracodawca bedzie mnie wysyłał tymi nowymi autami aby je zaprowadzic na prom do Gdyni. Moje pytanie wiaze sie z tym czy moge zaprowadzac te auta nie majac swiadectwa na przewoz rzeczy???Prosze doradzcie cos ???? pozdrawiam serdecznie
Boczek
 
Posty: 15
Dołączył(a): środa 21 października 2009, 18:15
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Postprzez rafaello56 » środa 21 października 2009, 20:00

Tak , gdyż Twoja praca nie dotyczy zarobkowego transportu drogowego , a jedynie odstawiasz samochody do miejsca docelowego. Podejrzewam , że Twój pracodawca może nie posiadać licencji przewozowej. To jest tak samo jak z sprowadzaniem nowo zakupionych pojazdów na baze firmy. Tacho najprawdopodobniej też nie bedzie Cię dotyczyło. Poproś szefa by wystawił Ci taki dokumencik, że nie wykonujesz przewozu zarobkowego , a jedynie odstawiasz auta i spokuj
rafaello56
 
Posty: 73
Dołączył(a): środa 11 lutego 2009, 21:14

Postprzez Boczek » środa 21 października 2009, 20:56

Dzieki Rafaello56 powiem ci ze uspokoiłes mnie zagadnol mnie wlasnie pare dni temu szef i pytal o ta sprawe a ja chlopu nie wiedziałem co odpowiedziec... teraz mam pewne juz rozeznanie
Boczek
 
Posty: 15
Dołączył(a): środa 21 października 2009, 18:15
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Postprzez Neurot » środa 21 października 2009, 21:04

rafaello56 napisał(a):Tacho najprawdopodobniej też nie bedzie Cię dotyczyło.


Możesz to rozwinąć? Musze przyznać, ze ciekawe to co napisałeś :)
Dlaczego miałyby go nie obowiązywać przepisy o czasie pracy?

Przewóz na potrzeby własne - zgoda, nie trzeba KW, ale czas pracy czasem pracy. Tak jak ciężarówka ciężarówką :>
Pozdrawiam i życzę szczęśliwej podróży
Obrazek
Avatar użytkownika
Neurot
 
Posty: 308
Dołączył(a): wtorek 08 lipca 2008, 07:37
Lokalizacja: Białystok

Postprzez tiromaniak » środa 21 października 2009, 21:17

Art. 39a. 1. Przedsiębiorca lub inny podmiot wykonujący przewóz drogowy może zatrudnić kierowcę, jeżeli osoba ta:

1) ukończyła 21 lat;

2) posiada odpowiednie uprawnienie do kierowania pojazdem samochodowym, określone w ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym;

3) nie ma przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowcy;

4) nie ma przeciwwskazań psychologicznych do wykonywania pracy na stanowisku kierowcy;

5) uzyskała kwalifikację wstępną;

6) ukończyła szkolenie okresowe.

2. Wymaganie, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, nie dotyczy kierowcy wykonującego przewóz drogowy rzeczy pojazdem samochodowym lub zespołem pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t i nieprzekraczającej 7,5 t.

3. Wymagań, o których mowa w ust. 1 pkt 1, 5 i 6, nie stosuje się do kierowcy pojazdu:

1) do kierowania którego wymagane jest prawo jazdy kategorii A1, A, B1, B lub B+E;

2) którego konstrukcja ogranicza prędkość do 45 km/h;

3) wykorzystywanego przez siły zbrojne;

4) obrony cywilnej, jednostek ochrony przeciwpożarowej lub jednostek odpowiedzialnych za utrzymanie bezpieczeństwa lub porządku publicznego;

5) poddawanego testom drogowym do celów rozwoju technicznego przez producentów, jednostki badawczo-rozwojowe lub szkoły wyższe;

6) odbywającego przejazd bez osób lub ładunku:

a) w celu dokonania jego naprawy lub konserwacji,

b) z miejsca zakupu lub odbioru;

7) używanego w sytuacjach zagrożenia lub przeznaczonego do akcji ratunkowych;

8 ) wykorzystywanego do:

a) nauki jazdy osób ubiegających się o prawo jazdy,

b) szkolenia osób posiadających prawo jazdy.

c) przeprowadzania państwowego egzaminu osób ubiegających się o prawo jazdy;

9) wykorzystywanego do użytku osobistego w przewozie drogowym osób lub rzeczy;


Musisz sobie zrobić badania psychotechniczne.
Ostatnio zmieniony środa 21 października 2009, 21:18 przez tiromaniak, łącznie zmieniany 1 raz
To jak narkotyk, widzisz tylko znaki i drogę. Reszta świata nie istnieje i sensem życia staje się nieustanna wędrówka.
Avatar użytkownika
tiromaniak
 
Posty: 324
Dołączył(a): poniedziałek 31 sierpnia 2009, 18:56
Lokalizacja: Stockholm

Postprzez Boczek » środa 21 października 2009, 21:18

Jeszcze chcialem sie poradzic co sadzicie o tak zwanych probnych numerach (czerwone tablice) i jak do tego sie ma czas pracy kierowcy?
Boczek
 
Posty: 15
Dołączył(a): środa 21 października 2009, 18:15
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Postprzez tiromaniak » środa 21 października 2009, 21:31

Boczek napisał(a):Jeszcze chcialem sie poradzic co sadzicie o tak zwanych probnych numerach (czerwone tablice) i jak do tego sie ma czas pracy kierowcy?


A co mają próbne tablice rejestracyjne do twojego czasu pracy?

Warunki dopuszczenia pojazdów do ruchu drogowego w Polsce określa art. 71 ust. 5 Ustawy z dnia 20.06.1997 - Prawo o ruchu drogowym, a czas pracy kierowcy - Ustawa o czasie pracy kierowców z dnia 16 kwietnia.2004 r. (Dz. U. Nr 92, poz. 879) z późn. zm. 11 kwietnia 1997 r.
To jak narkotyk, widzisz tylko znaki i drogę. Reszta świata nie istnieje i sensem życia staje się nieustanna wędrówka.
Avatar użytkownika
tiromaniak
 
Posty: 324
Dołączył(a): poniedziałek 31 sierpnia 2009, 18:56
Lokalizacja: Stockholm

Postprzez Boczek » środa 21 października 2009, 21:45

Titomaniak a co ty myslisz na temat tego przewozu bez swiadectwa kwalifikacji mozliwy jest taki numer???
Boczek
 
Posty: 15
Dołączył(a): środa 21 października 2009, 18:15
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Postprzez tiromaniak » środa 21 października 2009, 21:52

Popatrz sobie na zapisy ustawy. Pisze tam wyraźnie że jeżeli te ciężarówki będą puste, bez żadnego towaru, produktów, rzeczy to nie potrzebujesz tej kwalifikacji. Co do przewozów na potrzeby własne, licencje - chodzi o to czy musisz mieć tachograf - to już pytania do GITD czy prawnika. Badania psychologiczne musisz posiadać.

Kiedy nie ma potrzeby instalowania tachografu?

Obecnie polski i unijne przepisy przewidują zwolnienia z obowiązku instalowania tachografów w:

* pojazdach przeznaczonych do przewozu rzeczy, gdy dozwolona maksymalna masa pojazdu, łącznie z przyczepami i naczepami, nie przekracza 3,5 tony,

* pojazdach przeznaczonych do przewozu osób, które ze względu na typ konstrukcyjny i wyposażenie nadają się do przewozu nie więcej niż dziewięciu osób łącznie z kierowcą i są do tego przeznaczone,

* pojazdach używanych do niehandlowych przewozów towarów w celach prywatnych,

* pojazdach, których maksymalna dopuszczalna prędkość nie przekracza 30 km/h,

* pojazdach przeznaczonych do przewozu osób wykonywanego w ramach usług regularnych, których droga przebiegu przekracza 50 km,

* wyspecjalizowanych pojazdach pomocy technicznej,

* pojazdach służących do nauki prowadzenia pojazdu, mającej na celu uzyskanie prawa jazdy,

* pojazdach używanych jako sklepy.
To jak narkotyk, widzisz tylko znaki i drogę. Reszta świata nie istnieje i sensem życia staje się nieustanna wędrówka.
Avatar użytkownika
tiromaniak
 
Posty: 324
Dołączył(a): poniedziałek 31 sierpnia 2009, 18:56
Lokalizacja: Stockholm

Postprzez Boczek » środa 21 października 2009, 22:05

Tiromaniak ciagne cie tak za klawiature bo ty masz jakas praktyke i wiedze na podobny temat. Chodzi o pojazdy pomocy drogowej ktore sa przeznaczone na eksport ktore trzeba dostarczyc na prom. Ok na pusto nie potrzeba uprawnien a zmieni sie sytuacja jesli wsadze na gore auto zeby wrocic pozniej osobowka z Gdanska?
Boczek
 
Posty: 15
Dołączył(a): środa 21 października 2009, 18:15
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Postprzez mk61 » środa 21 października 2009, 22:54

Kiedy nie ma potrzeby instalowania tachografu?
* pojazdach używanych do niehandlowych przewozów towarów w celach prywatnych,

To mnie zaciekawiło... Jaki przepis o tym mówi? Ktoś wie?
Pozdrawiam. Marcin.
All Rights Reserved. Ÿ
Nobody is perfect. I am nobody.
rusel napisał(a):realne to jest skur-wy-syństwo żeby wymagać od kogoś więcej niż wymaga się od siebie.
Avatar użytkownika
mk61
 
Posty: 2850
Dołączył(a): środa 09 kwietnia 2008, 14:09
Lokalizacja: Gdziekolwiek

Postprzez Neurot » czwartek 22 października 2009, 12:08

tiromaniak napisał(a):
Kiedy nie ma potrzeby instalowania tachografu?

Obecnie polski i unijne przepisy przewidują zwolnienia z obowiązku instalowania tachografów w:

* pojazdach przeznaczonych do przewozu rzeczy, gdy dozwolona maksymalna masa pojazdu, łącznie z przyczepami i naczepami, nie przekracza 3,5 tony,

* pojazdach przeznaczonych do przewozu osób, które ze względu na typ konstrukcyjny i wyposażenie nadają się do przewozu nie więcej niż dziewięciu osób łącznie z kierowcą i są do tego przeznaczone,

* pojazdach używanych do niehandlowych przewozów towarów w celach prywatnych,

* pojazdach, których maksymalna dopuszczalna prędkość nie przekracza 30 km/h,

* pojazdach przeznaczonych do przewozu osób wykonywanego w ramach usług regularnych, których droga przebiegu przekracza 50 km,

* wyspecjalizowanych pojazdach pomocy technicznej,

* pojazdach służących do nauki prowadzenia pojazdu, mającej na celu uzyskanie prawa jazdy,

* pojazdach używanych jako sklepy.


Ustawa o pojazdach zwolnionych z obowiązku rejestrowania na nich czasu pracy/jazy
ROZPORZĄDZENIE RADY (EWG) nr 3820/85 napisał(a):Rozporządzenie nie ma zastosowania do przewozów dokonywanych:

1. pojazdami przeznaczonymi do przewozu rzeczy, gdy dozwolona maksymalna masa pojazdu, łącznie z przyczepami lub naczepami, nie przekracza 3,5 ton;

2. pojazdami przeznaczonymi do przewozu osób, które ze względu na typ konstrukcyjny i wyposażenie nadają się do przewozu najwyżej dziewięciu osób łącznie z kierowcą i są do tego przeznaczone;

3. pojazdami przeznaczonymi do przewozu osób wykonywanego w ramach usług regularnych, których droga przebiegu przekracza 50 km;

4. pojazdami których maksymalna dopuszczalna prędkości nie przekracza 30 kilometrów na godzinę;

5. pojazdami przeznaczonymi lub podlegającymi kontroli służb zbrojnych, służb obrony cywilnej, służb przeciwpożarowych i sił odpowiedzialnych za utrzymanie porządku publicznego;

6. pojazdami przeznaczonymi dla usług kanalizacyjnych, ochrony przeciwpowodziowej, wodociągowych, gazowniczych i energetycznych, zarządów dróg, usług oczyszczania, telegraficznych, przewozu artykułów pocztowych, transmisji radiowej, usług telewizyjnych oraz związanych z wykrywaniem nadajników lub odbiorników radiowych lub telewizyjnych;

7. pojazdami używanymi w stanach nadzwyczajnych lub przeznaczonymi do zadań ratownictwa;

8. wyspecjalizowanymi pojazdami przeznaczonymi do zadań medycznych;

9. pojazdami przewożącymi wyposażenie cyrkowe i wesołych miasteczek;

10. wyspecjalizowanymi pojazdami pomocy technicznej;

11. pojazdami przechodzącymi próby drogowe w celu ulepszeń technicznych, naprawczych lub utrzymania oraz pojazdami nowymi bądź przebudowanymi, które jeszcze nie weszły do ruchu;

12. pojazdami używanymi do niehandlowych przewozów w celach prywatnych;

13. pojazdami używanymi do odbioru mleka w gospodarstwach rolnych lub odwożące do tych gospodarstw pojemniki na mleko bądź produkty mleczne przeznaczone do karmienia bydła.

Ów niehandlowy przewóz prywatny na najprostszym przykładzie wygląda tak:
Kupuję sobie jakieś auto ciężarowe (np Scania 93, DMC 18 ton).
Jadę do hipermarketu/hurtowni i kupuję sobie 9 ton bananów. Wiozę je do domu i zjadam wraz z przyjaciółmi królika.
TO jest prywatny przewóz.

Przewóz na potrzeby własne na przykładzie ww. Scanii.
Mam piekarnię. Proszę pracownika Boczka, aby wziął auto i skoczył nim do hurtowni po 9 ton bananów. Boczek jedzie, kupuje i przywozi. Z bananów robię krem do 5 ton tortów i ciast....

W obu przypadkach jako właściciel auta nie mogę wozić nim towarów za pieniądze.
Przykład łamania prawa:
Jako cukiernik wysyłam Boczka Scanią po banany. Hurtownia znajduje się w sąsiednim mieście (taniej mają te banany). Po co auto ma jechać puste w jedną mańkę? Scania ma zabudowę typu chłodnia. Sąsiad z lokalu obok (wędliniarz) prosi mnie bym podrzucił Scanią 5 ton kotletów z dzika do hipermarketu.
A więc w tym przypadku auto już nie jest używane na potrzeby własne ani do użytku prywatnego.
Pozdrawiam i życzę szczęśliwej podróży
Obrazek
Avatar użytkownika
Neurot
 
Posty: 308
Dołączył(a): wtorek 08 lipca 2008, 07:37
Lokalizacja: Białystok

Postprzez mk61 » czwartek 22 października 2009, 14:11

Dzięki. Właśnie chodziło mi o ten numer rozporządzenia. :)
Pozdrawiam. Marcin.
All Rights Reserved. Ÿ
Nobody is perfect. I am nobody.
rusel napisał(a):realne to jest skur-wy-syństwo żeby wymagać od kogoś więcej niż wymaga się od siebie.
Avatar użytkownika
mk61
 
Posty: 2850
Dołączył(a): środa 09 kwietnia 2008, 14:09
Lokalizacja: Gdziekolwiek

Postprzez tiromaniak » czwartek 22 października 2009, 17:12

Boczek napisał(a):Ok na pusto nie potrzeba uprawnien a zmieni sie sytuacja jesli wsadze na gore auto zeby wrocic pozniej osobowka z Gdanska?


Co masz na myśli?
To jak narkotyk, widzisz tylko znaki i drogę. Reszta świata nie istnieje i sensem życia staje się nieustanna wędrówka.
Avatar użytkownika
tiromaniak
 
Posty: 324
Dołączył(a): poniedziałek 31 sierpnia 2009, 18:56
Lokalizacja: Stockholm

Postprzez Borys68 » czwartek 22 października 2009, 18:03

Ahoj!
9) wykorzystywanego do użytku osobistego w przewozie drogowym osób lub rzeczy;


Co to znaczy po polsku? Tzn. w praktyce?
A może już o tym na forum było?
Borys
PJ ("1.06"; "78") odebrane 4.V.2009
Borys68
 
Posty: 1057
Dołączył(a): czwartek 23 kwietnia 2009, 06:22
Lokalizacja: Warszawa-Bielany, Rzeczpospolita Polska

Następna strona

Powrót do Luźna gadka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości