Forum Chat #1

Wszystko co nie mieści się w powyższych kategoriach.

Moderatorzy: ella, klebek

Postprzez tom9 » czwartek 04 lutego 2010, 20:20

athlon napisał(a):Tak specjalnie czy niechcący?


wymusił pierwszeństwo przy cofaniu na parkingu.
[b]Kierowca[/b] z prawem jazdy kategorii "B" i "C" 8)

[i]specyficzne podejście do życia[/i]
Avatar użytkownika
tom9
 
Posty: 1444
Dołączył(a): piątek 27 lipca 2007, 22:24
Lokalizacja: Miasto sypialni

Postprzez mk61 » sobota 06 lutego 2010, 16:55

Czy pasażer może być sprawcą kolizji?
Dajmy na to:
Kierowca wiezie pijanego/nerwowego pasażera na tylnym siedzeniu, ten nagle, na przykład uderza go w twarz, zasłania oczy, cokolwiek. Kierujący traci panowanie nad pojazdem i wjeżdża w inny pojazd, drzewo, lub inną przeszkodę.

Czy policjant, lub sąd może obwinić i ukarać za to pasażera?

Sytuacja czysto teoretyczna. :)
Pozdrawiam. Marcin.
All Rights Reserved. Ÿ
Nobody is perfect. I am nobody.
rusel napisał(a):realne to jest skur-wy-syństwo żeby wymagać od kogoś więcej niż wymaga się od siebie.
Avatar użytkownika
mk61
 
Posty: 2850
Dołączył(a): środa 09 kwietnia 2008, 14:09
Lokalizacja: Gdziekolwiek

Postprzez Khay » środa 17 lutego 2010, 10:07

Wrócę do tematu JB, bo ostatni odcinek wprawił mnie w totalną konfuzję. Oglądaliście? Jakie jest zdanie dot. tez wygłoszonych na koniec o pierwszeństwie przy zawracaniu? Bo ja zrobiłem TAKIE oczy... I nie wiem, czy to moja ignorancja, czy twórczość własna pana redaktora winna... :/
Avatar użytkownika
Khay
 
Posty: 800
Dołączył(a): niedziela 20 kwietnia 2008, 21:54
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez cman » środa 17 lutego 2010, 10:33

Pan redaktor, już jakiś czas temu, w którymś z programów powiedział, że ponieważ zawracać można tylko w warunkach, w których się nie spowoduje zagrożenia ruchu drogowego lub jego utrudnienia, to zawracający "nie powinni uzurpować sobie prawa do pierwszeństwa" nad tymi z podporządkowanej. I jak widać nadal się tego trzyma i stosuje w praktyce.

BTW 5 minuta 23 sekunda, najlepszy tekst: "przecinka jest bardzo wąska natomiast jest bardzo szeroka" :D.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez VladimirDebish » środa 17 lutego 2010, 15:07

http://ww6.tvp.pl/6287,20100201957821.strona

1:45
"to nie zgodne z przepisami"

Czy to nie jest już na siłę dorabianie teorii?
VladimirDebish
 
Posty: 148
Dołączył(a): wtorek 06 stycznia 2009, 00:00

Postprzez cman » środa 17 lutego 2010, 15:24

Tu jest akurat racja.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez VladimirDebish » środa 17 lutego 2010, 15:31

No ale ktoś sobie zmienia pas po prostu. Nie jedzie w lewo pasem do jazdy na wprost tylko zmienia go na skrzyżowaniu na pas do jazdy w lewo. De facto skręt w lewo wykonuje z pasa do jazdy w lewo. W którym miejscu jedzie niezgodnie z przepisami?
VladimirDebish
 
Posty: 148
Dołączył(a): wtorek 06 stycznia 2009, 00:00

Postprzez cman » środa 17 lutego 2010, 15:49

Wcześniej, jeszcze przed wjazdem na skrzyżowanie ma znaki pionowe i poziome ze strzałkami. Najlepiej widoczne są na nagraniu znaki F-11 i widać wyraźnie, że tylko skrajny lewy pas ruchu jest przeznaczony dodatkowo do skrętu w lewo, więc tylko z niego można na skrzyżowaniu skręcić w lewo. Tutaj jedynie fakt, że jest to duże skrzyżowanie, może coś mylnie sugerować, ale wystarczy sobie wyobrazić takie samo skrzyżowanie, tylko z mniejszą wyspą centralną, już bez wyznaczonych pasów ruchu na samym skrzyżowaniu.
Chociażby takie coś: http://www.zumi.pl/namapie.html?&long=1 ... tive=false - no przecież nie powiesz, że możesz jechać pasem ruchu do prawoskrętu, a potem, na środku skrzyżowania, zmienić go na lewy i jednak skręcić w lewo.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez VladimirDebish » środa 17 lutego 2010, 16:07

No nie, tutaj nie. W takim razie oznakowanie poziome wprowadza trochę zamęt. Mogliby pomalować ciągłą. Bo zgodnie z tym co jest to niby można ale nie można.
VladimirDebish
 
Posty: 148
Dołączył(a): wtorek 06 stycznia 2009, 00:00

Postprzez MakRojal » środa 17 lutego 2010, 19:40

MakRojal
 
Posty: 89
Dołączył(a): sobota 03 października 2009, 15:06
Lokalizacja: GD

Postprzez szadi » środa 17 lutego 2010, 19:45

cała prawda ;]

to foto z demotów to chyba Kraków ??

nie wiem czy to juz było ale wstawiam

Obrazek
Avatar użytkownika
szadi
 
Posty: 15
Dołączył(a): wtorek 16 lutego 2010, 16:14
Lokalizacja: Łódz

Postprzez lith » piątek 19 lutego 2010, 00:43

Wcześniej mi to nie było potrzebne, ale teraz muszę się upewnić :)
tematu nie zakładam, bo był juz 100 razy, tyle, że wyszukiwarka nie bardzo chce ze mną współpracować, więc tylko sie upewnię.
mając DMC 2,5t mogę max na B pociągnąć 1t przyczepę (kempingową)? Nie ma jakiś innych przepisów, które mogłyby to jeszcze podbić, nie?
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Postprzez mk61 » piątek 19 lutego 2010, 00:47

Możesz, z tym, że przy kategorii B DMC przyczepy nie może być większa, niż masa własna pojazdu ciągnącego.
Pozdrawiam. Marcin.
All Rights Reserved. Ÿ
Nobody is perfect. I am nobody.
rusel napisał(a):realne to jest skur-wy-syństwo żeby wymagać od kogoś więcej niż wymaga się od siebie.
Avatar użytkownika
mk61
 
Posty: 2850
Dołączył(a): środa 09 kwietnia 2008, 14:09
Lokalizacja: Gdziekolwiek

Postprzez lith » piątek 19 lutego 2010, 19:06

To znaczy, ze można by prowadzić mając autko 2,5t zestaw 5t?
Aż dziwne mi się to wydaje :)
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Postprzez mk61 » piątek 19 lutego 2010, 19:15

Że jak? Skoro samochód ma DMC 2,5t, to masy własnej z pewnością ma mniej.

Art. 88. 1. Dokumentem stwierdzającym uprawnienie do kierowania pojazdem silnikowym jest prawo jazdy określonej kategorii.
2. Prawo jazdy uprawnia do kierowania:

3) kategorii B:
a) pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, z wyjątkiem autobusu lub motocykla,
b) pojazdem, o którym mowa w lit. a, z przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej masy własnej pojazdu ciągnącego, o ile łączna dopuszczalna masa całkowita zespołu tych pojazdów nie przekracza 3,5 t,
c) ciągnikiem rolniczym lub pojazdem wolnobieżnym;


Czyli przyczepa nie może mieć DMC większej, niż masa własna pojazdu, a poza tym DMC całego zespołu (czyli DMC pojazdu ciągnącego i DMC przyczepy) nie może przekraczać 3,5t.


Poza tym, tu jest chyba wszystko jasno opisane w temacie: http://www.prawojazdy.com.pl/forum/view ... 14&start=0
Pozdrawiam. Marcin.
All Rights Reserved. Ÿ
Nobody is perfect. I am nobody.
rusel napisał(a):realne to jest skur-wy-syństwo żeby wymagać od kogoś więcej niż wymaga się od siebie.
Avatar użytkownika
mk61
 
Posty: 2850
Dołączył(a): środa 09 kwietnia 2008, 14:09
Lokalizacja: Gdziekolwiek

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Luźna gadka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 46 gości