Przy jakich obrotach zmieniacie biegi?

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Przy jakich obrotach zmieniasz bieg na wyższy(silnik benzynowy)?

2000/min. lub wcześniej
3
4%
2000-3000/min.
22
26%
3000-4000/min.
13
15%
ponad 4000/min.
4
5%
kieruję się słuchem, bo nie mam obrotomierza albo nie korzystam z niego
33
39%
zmieniam przy określonej prędkości samochodu
9
11%
 
Liczba głosów : 84

Postprzez Mmeva » piątek 30 lipca 2004, 20:37

Sławek_18 napisał(a):jakbys pisala to pierwszy raz to pewnie bys "oberwala" :twisted: 8) :wink:

No widzisz, nie ma to jak przewidywanie ;)

Sławek18 napisał(a):Ja mam starszego bez turbiny diesla i zmieniam biegi kolo 3 tysiecy (no chyba, ze silnik zimny to kolo 2,5 tys.) bo 4 tysiaki to juz maks dla tego silnika i jak mi sie wydaje dla wiekszosci diesli :>


Mój ojciec ostatnio wymienił nubirke na na f.mondeo turbodiesel i jak czasami mi się zdarzy zmienić bieg po osiagnięciu koło 3 tys. gada, że zgodnie z instrukcją obsługi ( kurcze, jedyna książka, która ostatnio przeczytał 2x od deski do deski :lol: ) w tym aucie optymalnie jest koło 2- 2.5tys. Najzabawniejsze jest to, że jak jedziemy tikaczem z reguły nie ma uwag co do mojej jazdy, ale jak jego samochodem to zawsze coś się znajdzie ;)
Mmeva
 
Posty: 967
Dołączył(a): sobota 06 lipca 2002, 23:22

Postprzez latynoski_rower » sobota 31 lipca 2004, 14:06

LimaK napisał(a):Ekonomicznie :arrow:
1: przy 15 km/h zmiana (0-20)
2: przy 30 km/h zmiana (10-40)
3: przy 45 km/h zmiana (30-60)
4: przy 60 km/h zmiana (40-80)
5: nie ma wyższego do zmiany juz (50-100)


Limaq nie sadzisz ze zmiana na 4 przy 45km/h i na 5 przy 60km/h graniczy juz z lekkim przeciazaniem silnika? co na dluzsza skale moze byc zdecydowanie mniej ekonomiczne... remont silnika wydaje sie kosztowac sporo wiecej niz wynikajace z takiej jazdy oszczednosci na paliwie :P

Teoretycznie sprawa wyglada tak:
Najkorzystniejsze dla silnika obroty to przedzial pomiedzy punktami osiagniecia maksymalnej wartosci momentu obrotowego a mocy i w tym zakresie najkorzystniej jest chyba utrzymywac obroty. Wtedy stosunek mocy do ilosci spalanego paliwa jest najlepszy...

Jednak w praktyce kiedy nie musimy uzywac pelnej mocy silnika (a zwykle nie musimy) ok 3000 obrotow wydaje sie byc dobrym momentem na zmiane biegu :)

Ja sam zmieniam biegi bardzo roznie, w zaleznosci czym jade. ELka oczywiscie za rada instruktora 2500, samochod ojca (w miare mocny) 3000-3500, a moj przyszly samochodzik- Renault Clio, z racji malego silniczka piluje niestety czasem i do 5000 zeby chcial jakos jechac :P
I'm Not Driving Fast, I'm Just Flying Low
Avatar użytkownika
latynoski_rower
 
Posty: 8
Dołączył(a): piątek 30 lipca 2004, 00:57
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Robik » niedziela 05 września 2004, 15:28

Dodałem jeszcze ankietę do pierwszego postu. Zaznaczam, że mówimy w ankiecie tylko o silnikach benzynowych, gdyż jak wiadomo, diesle jeżdżą na niższych obrotach.
Avatar użytkownika
Robik
 
Posty: 264
Dołączył(a): środa 28 lipca 2004, 19:40
Lokalizacja: Lublin

Postprzez barteks2 » niedziela 05 września 2004, 19:03

LimaK napisał(a):Nieekonomicznie :arrow:
1: do 35 km/h
2: do 65 km/h
3: do 85 km/h
4: do 120 km/h
5: do 156 km/h

U mnie nieekonomicznie (czyli najczęściej przy wyprzedzaniu) wygląda tak:
1: do 40 km/h
2: do 70 km/h
3: do 110 km/h
4: do 140 km/h
5: do 165 km/h (V-max)

Dodam, że mam silnik 1.4 60KM.
barteks2
 
Posty: 111
Dołączył(a): niedziela 23 listopada 2003, 14:18

Postprzez scorpio44 » niedziela 05 września 2004, 19:19

Teraz każdy będzie udowadniać, że jeździ NIEEKONOMICZNIEJ od przedmówcy? :D:D:D:D:D:D:D

A tak poza tym to Barteks2 tymi 40 km/h na jedynce chyba faktycznie pobił jakiś rekord. :D
scorpio44
 
Posty: 6964
Dołączył(a): piątek 05 lipca 2002, 11:54
Lokalizacja: Elbląg

Postprzez barteks2 » niedziela 05 września 2004, 20:22

scorpio44, to nie jest żaden rekord. W instrukcji obsługi jest napisane, że odcięcie na jedynce występuje przy 45km/h, także 40km/h to nie jest żaden rekord.
barteks2
 
Posty: 111
Dołączył(a): niedziela 23 listopada 2003, 14:18

Postprzez scorpio44 » niedziela 05 września 2004, 20:41

Ale musi być chyba coś nie tak z kimś, kto jedzie 40 na jedynce. Możesz mi powiedzieć, w jakim celu taka jazda na biegu, który służy tylko do wystartowania?
scorpio44
 
Posty: 6964
Dołączył(a): piątek 05 lipca 2002, 11:54
Lokalizacja: Elbląg

Postprzez bialy » niedziela 05 września 2004, 20:50

Prawdopodobnie w celu wykrecenia silnika na najwyzsze obroty.
bialy
 
Posty: 573
Dołączył(a): czwartek 27 listopada 2003, 19:55

Postprzez barteks2 » niedziela 05 września 2004, 20:52

Przecież oczywiste jest, że nie jeździ się 40 km/h na jedynce, a tym bardziej nie wyprzedza się na tym biegu. Napisałem tylko, że jazda z takimi prędkościami (vmax na każdym biegu) w moim samochodzie jest nieekonomiczna. Szczerze mówiąc, to tylko raz jechałem z taką prędkością na jedynce, jak sprawdzałem jakie mam przyspieszenie do 100 km/h.
barteks2
 
Posty: 111
Dołączył(a): niedziela 23 listopada 2003, 14:18

Postprzez bialy » niedziela 05 września 2004, 20:54

a ile ma :?:
bialy
 
Posty: 573
Dołączył(a): czwartek 27 listopada 2003, 19:55

Postprzez barteks2 » niedziela 05 września 2004, 20:56

Odpowiem dyplomatycznie: powyżej 10s :P
barteks2
 
Posty: 111
Dołączył(a): niedziela 23 listopada 2003, 14:18

Postprzez scorpio44 » niedziela 05 września 2004, 20:56

A to sorry, nie zrozumiałem. Ale jazda na jedynce więcej niż 20 km/h KAŻDYM samochodem jest nieekonomiczna.
scorpio44
 
Posty: 6964
Dołączył(a): piątek 05 lipca 2002, 11:54
Lokalizacja: Elbląg

Postprzez Aarienka » niedziela 05 września 2004, 21:42

podobnie jak wiekszosc...to sie czuje i sie slyszy... :wink: co tu wiecj pisac...no wiadomo,ze nie bede jechac z predkoscia 20 km/h na 1 bo to juz bym byla bezlitosna i okrutna dla samochodu a raczej dla silnika... :(
Avatar użytkownika
Aarienka
 
Posty: 220
Dołączył(a): piątek 02 lipca 2004, 21:46
Lokalizacja: Grudziądz

Postprzez latynoski_rower » niedziela 05 września 2004, 23:10

scorpio44 napisał(a):A tak poza tym to Barteks2 tymi 40 km/h na jedynce chyba faktycznie pobił jakiś rekord. :D


Swego czasu czytalem test jakiejs mocnej wersji Puga 206 (chyba RC) i redaktorzy chwalili sie ze na jedynce mozna jechac 80km/h :!: :!: Strasznie mnie to zdziwilo, ale podobno ma to zapewniac niezwykle sprawne pokonywanie ciasnych zakretow i slalomu...
I'm Not Driving Fast, I'm Just Flying Low
Avatar użytkownika
latynoski_rower
 
Posty: 8
Dołączył(a): piątek 30 lipca 2004, 00:57
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Profesor » poniedziałek 06 września 2004, 07:28

Ja mam obrotomierz w aucie ale jeszcze go nie probowalem :P ( czekam na plastik).
Btw: 2 tyg temu wsiadlem pierwszy raz do auta mojego kumpla ( opel kadet cabrio 2.0 benzyna ). Wrazenia byly hmmmmmmm łeee.
Zauwazylem ze ten kumpel nie potrafi zapanowac nad autem , jezdzi jak wariat i tekie texty :
"patrz patrz widzisz na 2 jezdzi 80 widzisz !!!!!!! "AAAAAAAAAAAAAA
Pod koniec jazdy juz mu sie kontrolka swiecila od oleju (buahahahah).
I ten pisk opon, boshe .....
I potem powstaja takie strony jak wiejskitunning albo jak kto woli wiejskitunjing :P
narqa
szerokiej drogi.
ps: w moim aucie powinno sie zmieniac biegi przy 4 tys , ( zgodnie z instrukcja) ale moze to dlatego ze ma on 8 tys obrotow :twisted: :twisted:
Mazda 323 f 1.6i 16v .- czerwień rządzi !
Profesor
 
Posty: 89
Dołączył(a): czwartek 08 kwietnia 2004, 20:12

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości