Zawracanie z sygnalizatorem S-1 i strzałką kierunkową P-8a

Temat ten służy wymianie spostrzeżeń i doświadczeń pomiędzy instruktorami i egzaminatorami.

Moderatorzy: ella, klebek

Zawracanie z sygnalizatorem S-1 i strzałką kierunkową P-8a

Postprzez Olin » czwartek 15 lipca 2010, 17:38

Witam.
Opiszę sytuację na drodze.
Droga dwujezdniowa o dwóch pasach ruchu przeznaczonych dla każdego kierunku jazdy.
Na tej drodze występuje skrzyżowanie z sygnalizatorem typu S-1 (po lewej i prawej stronie jezdni). Bezpośrednio przed skrzyżowaniem na jezdni, na obu pasach ruchu dla danego kierunku wystepują strzałki P-8a.
Otóż ostatnio spotkałem sie ze stwierdzeniem, że na tak oznaczonym skrzyzowaniu można zawracać !
Nie zgadzam sie z tym poglądem (z uwagi na znaczenie opisanych strzałek na jezdni).
Oponent twierdzi, że w tej sytuacji należy dać pierwszeństwo sygnalizacji świetlnej (której pozycja w hierarchi w art. 5 jest znana), a która to sygnalizacja nie zabrania zawracania.
Co myślicie o argumentacji oponenta ?
Olin
 
Posty: 490
Dołączył(a): piątek 02 marca 2007, 10:38

Postprzez dylek » czwartek 15 lipca 2010, 19:05

1. Strzałka P-8a zezwala tylko i wyłącznie na jazdę na wprost z danego pasa.
2. Sygnalizacja jest wyżej w hierarchii od znaków określających pierwszeństwo - nie od wszystkich znaków ;)
P-8a nie określa pierwszeństwa więc..... Mówienie, że S-1 niweluje P-8a to tak jak mówić, że S-1 niweluje np. zakaz skrętu w lewo ;) W końcu niby S-1 jest ważniejszy i nie zabrania tego :D:D:D:D

To jedna strona medalu....

druga to taka, że zgodnie z PoRD to to skrzyżowanie jest błędnie oznaczone ;)
Warunki atmosferyczne (kałuża, śnieg) sprawią, że oznaczenie poziome daje w łeb jeśli nie jest poparte pionowym.
Skoro wolno jechać wg strzałek z obu pasów tylko na wprost to:
- albo powinny stać zakazy skrętu lewo/prawo...
- albo powinien stać nakaz jazdy prosto
-albo po prostu zmienić S-1 na S-3 ;)

Dodatkowo skoro ze skrajnych pasów nie wolno lewo/prawo to powinien stać F-10

Jednym ze statutowych zadań WORDów jest poprawa BRD, więc wg mnie powinieneś zgłosić to skrzyżowanko do zmiany oznaczenie lub do dooznaczenia, by nie było takich cudów.
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Borys_q » czwartek 15 lipca 2010, 19:46

A pozatym s-1 nic nie mówi o dozwolonych kierunkach jazdy więc nawet nie ma jak nadpisać strzałek bo traktuje o czym innym ( zakazie lub zezwoleniu na wjazd na skrzyżowanie).
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

odp

Postprzez rusel » czwartek 15 lipca 2010, 23:15

podejrzewam ze moze tam byc F10 ale do 50 metrow wczesniej niz znaki poziome zgodnie z 220tka i skrzyzowanie oznakowane bedzie prawidlowo, szkoda dyskutowac z ludzmi ktorzy nie tylko nie znaja przepisow ale logicznie nie potrafia rozstrzygac takich sytuacji

dodam od siebie pewien absurd w moim miescie przed skrzyzowaniem o ruchu okreznym tj przed wjazdem na jego korone widnieje znak P8a i ok 30metrow wczesniej znak F10 kierunek na wprost......rondo jest 3 wlotowe, 2 wloty przeciwlegle na wprost i jeden w prawo zatem nie mozna na nim zawrocic ani zjechac pierwszym zjadem w prawo............
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16


Powrót do Dyskusje szkoleniowców i egzaminatorów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości