ściąga w prawo

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

ściąga w prawo

Postprzez tomciopaluch188 » sobota 19 marca 2011, 15:12

wlasnie mi sprawdzili zawieszenie przód i tył i zrobili geometrie czy tam zbieżność no i powiedzieli ze oni nie widzą powodu do ściągania

ustawiłem zbieżność, czy tam geometrie oto moje pytania:

1. Zbieżność/geometria była ustawiana na komputerach tz przyczepili do 4 kół takie rozpieraki i patrzyli na monitor i kręcili cos w kolach z przodu i z tyłu ale kierowynicy mi nie blokowali (wcześniej jak na laserach, światełkach ustawiali tz tylko przednie kola względem tylnich to zablokowali kierownice na wprost)
teraz ustawiali mi geometrię? zaplacilem 50pln a wcześniej zbieżność zaplacilem wtedy 40pln tak?

2. czy to dobrze ze nie blokowali kierownicy?

3. Przednie kola byly w polu zielonym a tylne na pograniczu zielonego/czerwonego i cos kręcili w tylnych kolach ale i tak auto jedzie jak wcześniej tz ściąga,
ciśnienie ok idealnie
opony nowe zimowe
felgi używane ale proste bo byly wyważanie niedawno
jak sie jedzie to jak puszcze kierownicę to sie ona prostuje idealnie na wprost i auto leci lekko na prawo i to na drudze równej jak stół, zebym jechał prosto musze o ok 1cm skręcic kierownica w lewo i ją tak trzymać kierownica jest leciutku skręcona w lewo puszcze to kierownica sie prostuje a auto zbacza w prawo, jak mialem letnie opony na alusach to bylo to samo do czasu jak sam zamienilem cale kola (oponę z felgą aluminiową) miejscami lewe kolo na prawą stronę, a prawe kolo na lewą bo nie byly kierunkowe tylko asymetryczne, opony byly używane, alusy tez i przestało ściągać ale tylko na równej drodze, na dziurach ściągalo w prawo, kierownica nadal byla krzywa,
gdy zrobila sie zima i zalozylem nowe opony wyważone na używanych felgach stalowych to ciągnęło ze hej, o wiele mocniej i to na równej jak stół drodze wiec mysle ze tu opony nie mają nic do rzeczy, tak jak mówiłem wymienilem 2 sworznie, po wymianie lewego ściąganie zmalało znacząco, ustawilem zbieżnośc/geometrie i nadal lekko auto leci na prawo co mu dolega?

4. Nadal słychać takie tępe stuki i od czego to? Co zrobić aby zawieszenie pracowało o wiele ciszej i zeby było bardziej miękkie? czuje sie jak w wozie drabinastym, jest twardo, sztywno a jak wpadne w dziure to jest glośno i to jest o wiele lepiej niz wcześniej przed wymianą

5. Aha niewiem czy to autosugestia czy cos ale kręcili mi cos przy tylnich kołach przedtem tylne koła miałem ustawione patrząc od tyłu bardziej tak \ / a teraz mam bardziej tak / \ jest ok? boje sie ze jak usiądą z tyłu 2-3 osoby i zapakuje bagaż to jeszcze sie rozjadą o co z tym chodzi?

pozdrawiam
tomciopaluch188
 
Posty: 164
Dołączył(a): sobota 19 marca 2011, 15:03

Re: ściąga w prawo

Postprzez Borys_q » sobota 19 marca 2011, 16:11

A sprawdzili ci zawieszenie na szarpakach przed zbieżnością??

Jeśli nie sprawdzali to możesz mieć luzy na tulejach/swożniach, w takim układzie ustawianie zbieżności o kant potłuc.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: ściąga w prawo

Postprzez tomciopaluch188 » sobota 19 marca 2011, 16:14

sprawdzali
tomciopaluch188
 
Posty: 164
Dołączył(a): sobota 19 marca 2011, 15:03

Re: ściąga w prawo

Postprzez el_ryba » sobota 19 marca 2011, 19:12

Jak nie masz auta od nowości to mogło być kiedyś rozbite, przyjęło np. uderzenie w koło, przesunęły się delikatnie mocowania wahaczy i może ściągać. mm tu mm tam i będzie ściągało. Najlepiej to się sprawdza na ramie do wyciągania samochodów.
B- 16.05.2008// C- 03.12.2010// C+E- 03.01.2011// D- 20.05.2011
Avatar użytkownika
el_ryba
 
Posty: 266
Dołączył(a): sobota 04 grudnia 2010, 10:32
Lokalizacja: Białystok

Re: ściąga w prawo

Postprzez tomciopaluch188 » niedziela 20 marca 2011, 10:46

auto sprowadzone
ale bylem z nim na geometrii i powiedzieli ze to 2 ślad a nie 4 wiec mysle ze nie mialo przygody
dodam jeszcze ze na letnich kolach ściąganie nie występuje!

jadąc równą jak stół drogą np 60km/h no to nie jestem w stanie przejechac pu puszczeniu kierownicy wiecej niz od slupa do slupa czyli 50m i auto juz jest blisko rowu
cos jest nie tak jak po dalszej jezdzie boli mnie ręka od trzymania kierownicy bo jak puszcze to skręca ona w prawo i auto w prawo, np w trasie nie jestem w stanie np na chwile puscic kierownicy i cos przestawic musze np przytrzymac ją na sek kolanem jak np cos chce zabrac ze schowka itp auto jedzie w prawo to chyba nie normalne?
bylem na ustawieniu zbieżności przodu wzg tylu na lasery po tym zabiegu przednie kola nie ścinalo ale auto nadal sciągało, zauważyłem ze tylne prawe kolo ścinało tak jakby na boku ale wtedy zeby jechac prosto mialem kierownice ok 2cm w lewo jak puscilem to sie prostowala a auto w prawo jechalo, teraz po spr zawieszenia i ustawieniu geometrii tz przodu i tylu i jakis kątów, tz na tylnich kolach jakies kąty przestawili i to proporcjonalnie to zauwazylem zeby jechac prosto mam 5mm skręconą w prawo kierownice a jak puszcze to skręca w prawo kierownica i auto tez, oraz kierownica o wiele cięzej chodzi i o wiele mocniej wraca do polozenia na wprost niz wcześniej, sama tak sie prostuje ze az mnie to zdziwilo wczesniej tak az bardzo nie chciala sie prostowac
no to zbieżność/geometria ok, zawieszenie ok a auto nadal sciąga
jadąc na 1, 2 biegu bez gazu po drodze gruntowej auto jak wpadnie w dolek wszystko jedno którą stroną to kierownica sama leci w prawo i to zawsze w prawo
auto ma tendencje do skręcania w prawo nie w lewo
dziwne
tomciopaluch188
 
Posty: 164
Dołączył(a): sobota 19 marca 2011, 15:03

Re: ściąga w prawo

Postprzez qwer0 » niedziela 20 marca 2011, 10:53

dodam jeszcze ze na letnich kolach ściąganie nie występuje!

No to jak dla mnie sprawa jest jasna jak slonce, a doszukujesz sie dziury w calym.
Kola. Jak na letnich jest ok to jest ok. Zmieniasz kola i zaczyna sciagac - no to kola sa problemem.
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów. Ma limit 255 znaków
Avatar użytkownika
qwer0
 
Posty: 2422
Dołączył(a): poniedziałek 21 kwietnia 2008, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Re: ściąga w prawo

Postprzez Borys_q » niedziela 20 marca 2011, 12:34

Zmieniasz całe koła czy tylko opony ?

Pewnie opony masz zwichrowane.

Co rozumiesz przez pojęcie "nowe" zimówki jaka to firma, ile mają przejechane, są nowe czy bieżnikowane??
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: ściąga w prawo

Postprzez tomciopaluch188 » niedziela 20 marca 2011, 14:08

4 letnie mam uzywki kupione przednie kupione za 100pln sztuka ale millenium, michelin, pirelli, na uzywanych alusach tak kupilem auto i nie ściaga na równym tylko ściąga na dziurach i kocich lbach w prawo

zimowe mam 4 nowe kupione przez neta firestone winterhavk2 evo na 4 uzywanych stalówkach wywazone!
tomciopaluch188
 
Posty: 164
Dołączył(a): sobota 19 marca 2011, 15:03

Re: ściąga w prawo

Postprzez maryann » poniedziałek 21 marca 2011, 12:56

Zbieżnośc jest wartościa symetryczną- musisz dojść czym różni się koło(wszystko co na osi: hamulce, łożysko, opona, kąt pochylenia) lewe od prawego. Usterka nie musi być z winy opony- po propstu letnie są inne(np. twradsze) i nie są wrażliwe na różnice w pozostałych parametrach. Najczęsciej to wina hamulców- sprawdź po średniej albo dłuższej trasie czy prawa felga nie jest aby cieplejsza.
falsum in uno falsum in toto
Avatar użytkownika
maryann
 
Posty: 3359
Dołączył(a): czwartek 22 lipca 2010, 09:38
Lokalizacja: Czechy k. Krakowa

Re: ściąga w prawo

Postprzez tomciopaluch188 » poniedziałek 21 marca 2011, 15:39

no ale
letnie mam z przodu uzywane kupione za 100pln sztuka
a z tylu tez uzywane od nowości jak kupilem auto to juz takie byly lewa inna prawa inna tz inna marka i inny bieznik i jeszcze mam takie wybrzuszenie z boku opony tylnej
z przodu tylko jak kupowalem to mi wywazyli bo wczesniejsze mialem zjechane az do slicków po 2000km jazdy
na letnich ściąga mnie tylko na dziurach w prawo
a jak zimowe zaloze tz nowe firestone winterhavk2 evo na uzywanych stalówkach ale wywazone to ciągnie w prawo i to mocno na równej jak stół drodze!
tomciopaluch188
 
Posty: 164
Dołączył(a): sobota 19 marca 2011, 15:03

Re: ściąga w prawo

Postprzez el_ryba » poniedziałek 21 marca 2011, 15:58

Opony muszą być na jednej osi z takim samym bieznikiem, to raz, a dwa to pewnie auto było kiedyś rozbite, mojego opla po wypadku też ściągało w prawo, nawet jak blokowali kierownice podczas ustawiania zbieżności to nic się nie dało z tym zrobić, kierownica była lekko przesunięta. Trzeba patrzeć co się kupuje :S
B- 16.05.2008// C- 03.12.2010// C+E- 03.01.2011// D- 20.05.2011
Avatar użytkownika
el_ryba
 
Posty: 266
Dołączył(a): sobota 04 grudnia 2010, 10:32
Lokalizacja: Białystok

Re: ściąga w prawo

Postprzez tomciopaluch188 » poniedziałek 21 marca 2011, 18:20

tz ze jak są 2 inne opony to rozbitek a dlaczego?
tomciopaluch188
 
Posty: 164
Dołączył(a): sobota 19 marca 2011, 15:03

Re: ściąga w prawo

Postprzez el_ryba » poniedziałek 21 marca 2011, 18:51

tomciopaluch188 napisał(a):tz ze jak są 2 inne opony to rozbitek a dlaczego?

Nie wiem czy rozbitek czy nie, ale samo z siebie ściągnie się raczej nie wzięło, żeby ściągało to nie musi być krzywy samochód nie wiadomo ile, wystarczy gdzieś przesunięcie na wachaczu.. Co do takich samych opon na jednej osi to taki przepis.
B- 16.05.2008// C- 03.12.2010// C+E- 03.01.2011// D- 20.05.2011
Avatar użytkownika
el_ryba
 
Posty: 266
Dołączył(a): sobota 04 grudnia 2010, 10:32
Lokalizacja: Białystok

Re: ściąga w prawo

Postprzez tomciopaluch188 » poniedziałek 21 marca 2011, 19:33

na geo wyszlo ze jest 2 sladem a nie 4!!!
na geo by wyszlo czy bity?
tomciopaluch188
 
Posty: 164
Dołączył(a): sobota 19 marca 2011, 15:03

Re: ściąga w prawo

Postprzez lith » środa 23 marca 2011, 01:08

Wszystko by zależało co by mu mogło być i jak go by naprawili. Jak nie znasz historii auta od nowości to nie masz pewności czy było, czy nie było bite.
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Następna strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości