Rozgrzewanie silnika

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Re: Rozgrzewanie silnika

Postprzez annubis17 » wtorek 29 marca 2011, 19:00

3. Jeżeli na autostradzie się używa całej mocy silnika i jedzie z max prędkością to spali dużo więcej niż podczas jazdy po mieście.
Citroen XM 2.1D Obrazek Lancia Kappa 2.0t Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
annubis17
 
Posty: 253
Dołączył(a): sobota 25 kwietnia 2009, 13:39
Lokalizacja: koszalin

Re: Rozgrzewanie silnika

Postprzez maryann » środa 30 marca 2011, 10:46

qwer0 napisał(a):
4. dlaczego jak odpalam auto to silnik sam wchodzi na obroty bez naciskania na gaz obroty wskakują na 2000-2500 i spadają do jalowych? tak jest wszędzie?

automaticzjeskie ssanie
Ta! Na wtrysku! Ssanie! :D Chyba, że jeszcze...
Mój Lanos po uruchomieniu przez 2-3 sekundy utrzymuje ok 1800o/min. Tak ma zaprogramowane komputer i nie wnikam. Na jałowym na postuju powiedzmy 800, a wystarczy że zacznie się toczyć lekko z górki i obroty podnosi do ok 1000.
A termostaty robi sie na 90st. +/- 2(czyli 88-92stC jest optymalną temperaturą pracy silnika).
falsum in uno falsum in toto
Avatar użytkownika
maryann
 
Posty: 3359
Dołączył(a): czwartek 22 lipca 2010, 09:38
Lokalizacja: Czechy k. Krakowa

Re: Rozgrzewanie silnika

Postprzez cman » środa 30 marca 2011, 11:41

maryann napisał(a):Ta! Na wtrysku! Ssanie! :D Chyba, że jeszcze...

Przecież napisał, że automatyczne ssanie - czyli w domyśle dawka paliwa automatycznie zwiększana przez komputer...
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Re: Rozgrzewanie silnika

Postprzez maryann » środa 30 marca 2011, 12:07

Można mówić o ssaniu, jak w ogóle gaźnika nie ma?? Chyba, że jest.
Komputer kontroluje każdą jedną dawkę paliwa na każdy cykl każdego jednego tłoka i robi to płynnie uwzględniając informacje z wszystkich czujników jakie mu dano. Mówienie, że w pewnym trybie mamy ssanie a potem nie, jest uproszczeniem do tego stopnia, że zakrawa na fałsz.
falsum in uno falsum in toto
Avatar użytkownika
maryann
 
Posty: 3359
Dołączył(a): czwartek 22 lipca 2010, 09:38
Lokalizacja: Czechy k. Krakowa

Re: Rozgrzewanie silnika

Postprzez cman » środa 30 marca 2011, 13:00

Przede wszystkim ssanie jest określeniem potocznym, a nie fachowym, więc trudno tutaj upierać się, że coś można tak nazwać lub nie. A przez potoczne ssanie jest często rozumiana po prostu bogata mieszanka, skoro więc wtrysk robi tak naprawdę to samo (tylko technicznie w inny sposób), to chyba określenie: automatyczne (czyli sterowane przez komputer) ssanie (czyli wzbogacanie mieszanki) nie mija się tak wiele z prawdą.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Re: Rozgrzewanie silnika

Postprzez maryann » środa 30 marca 2011, 13:29

tomciopaluch188 napisał(a):dlaczego jak odpalam auto to silnik sam wchodzi na obroty bez naciskania na gaz obroty wskakują na 2000-2500 i spadają do jalowych?
Też jestem ciekaw, tyle że nie jak się to dzieje ale raczej "w jakim celu?". Po co silnik dostaje obrotów zaraz po 'zaskoczeniu', gdy jeszcze jest zimny i wszelki wysiłek skoro kosztuje jeśli chodzi o zużycie podzespołów? Myślę, że jest to "pozostałość" po rozruchu- kiedy komputer podaje specjalną mieszankę i utrzymuje ją aż parametry pracy uzyskają minimalny poziom stabilizacji; w sumie trwa to sekundy- nie ma żadnego porównania z gaźnikowym ssaniem, które trzymało kilka kilometrów i w "postępowych" rozwiązaniach gaźnikowych automatycznie było wyłączane.
falsum in uno falsum in toto
Avatar użytkownika
maryann
 
Posty: 3359
Dołączył(a): czwartek 22 lipca 2010, 09:38
Lokalizacja: Czechy k. Krakowa

Re: Rozgrzewanie silnika

Postprzez annubis17 » środa 30 marca 2011, 13:47

maryann napisał(a):
tomciopaluch188 napisał(a):dlaczego jak odpalam auto to silnik sam wchodzi na obroty bez naciskania na gaz obroty wskakują na 2000-2500 i spadają do jalowych?
Też jestem ciekaw, tyle że nie jak się to dzieje ale raczej "w jakim celu?". Po co silnik dostaje obrotów zaraz po 'zaskoczeniu', gdy jeszcze jest zimny i wszelki wysiłek skoro kosztuje jeśli chodzi o zużycie podzespołów? Myślę, że jest to "pozostałość" po rozruchu- kiedy komputer podaje specjalną mieszankę i utrzymuje ją aż parametry pracy uzyskają minimalny poziom stabilizacji; w sumie trwa to sekundy- nie ma żadnego porównania z gaźnikowym ssaniem, które trzymało kilka kilometrów i w "postępowych" rozwiązaniach gaźnikowych automatycznie było wyłączane.

W jakim celu? Żeby silnik zaskoczył i się nie dławił zaraz po odpaleniu.
Citroen XM 2.1D Obrazek Lancia Kappa 2.0t Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
annubis17
 
Posty: 253
Dołączył(a): sobota 25 kwietnia 2009, 13:39
Lokalizacja: koszalin

Re: Rozgrzewanie silnika

Postprzez tomciopaluch188 » środa 30 marca 2011, 14:09

przeciez reczne ssanie jak np w cc to sie wylaczalo recznie po 100m jazdy

mysle ze cos nie tak z autem mam bo jak odpalam zimny silnik to wchodzi na 2000-2200 i po sek spada do 1100 no to ssanie jest tkz i w miare jak sie nagrzewa obroty spadają tak ze na cieplym ma ok 600-700 obrotów i gasze i odpalam jeszcze raz to znów wskakuja obroty na 2000 tak jakbym na gaz nacisnął i po 1 sek spadają do 700 w innych autach niema takiej przygazówki przy odpalaniu
tomciopaluch188
 
Posty: 164
Dołączył(a): sobota 19 marca 2011, 15:03

Re: Rozgrzewanie silnika

Postprzez maryann » środa 30 marca 2011, 14:20

W Lanosie 1.4 jest, z tym, że bez względu na nagrzanie od razu spada do 800.
annubis17 napisał(a):Żeby silnik zaskoczył i się nie dławił zaraz po odpaleniu.
Czyli dobrze wykombinowałem!
falsum in uno falsum in toto
Avatar użytkownika
maryann
 
Posty: 3359
Dołączył(a): czwartek 22 lipca 2010, 09:38
Lokalizacja: Czechy k. Krakowa

Re: Rozgrzewanie silnika

Postprzez annubis17 » środa 30 marca 2011, 16:42

tomciopaluch188 napisał(a):przeciez reczne ssanie jak np w cc to sie wylaczalo recznie po 100m jazdy

mysle ze cos nie tak z autem mam bo jak odpalam zimny silnik to wchodzi na 2000-2200 i po sek spada do 1100 no to ssanie jest tkz i w miare jak sie nagrzewa obroty spadają tak ze na cieplym ma ok 600-700 obrotów i gasze i odpalam jeszcze raz to znów wskakuja obroty na 2000 tak jakbym na gaz nacisnął i po 1 sek spadają do 700 w innych autach niema takiej przygazówki przy odpalaniu

U mnie też tak skacze na wyższe obroty i spada... W większosci benzyniaków to zauważyłem
Citroen XM 2.1D Obrazek Lancia Kappa 2.0t Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
annubis17
 
Posty: 253
Dołączył(a): sobota 25 kwietnia 2009, 13:39
Lokalizacja: koszalin

Poprzednia strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości