Jak jechać w korku by nie spalic sprzegla?

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Re: Jak jechać w korku by nie spalic sprzegla?

Postprzez cman » niedziela 03 kwietnia 2011, 14:44

tomciopaluch188 napisał(a):przeciez jazda benzyną ponizej 2000 to katorga dla silnika!

Nie sądzisz, że wypadałoby mieć jakiekolwiek pojęcie o temacie, zanim się napisze coś takiego?


tomciopaluch188 napisał(a):najlepiej w benzynie na wyzszy wrzucac przy 2200-2500...

Myślisz chociaż trochę nad tym co piszesz? Jeżeli przy 2200 obr/min zmienisz bieg na wyższy, na przykład z jedynki na dwójkę, to jak sądzisz, ile silnik będzie miał obrotów po zmianie - powyżej 2000?? Więc jak to się ma do Twojego wcześniejszego odkrycia?



PS Ty nie jesteś przypadkiem jan2294? Bo Twój styl wypowiedzi, sposób pisania i rozumowanie kogoś mi przypominało i teraz już chyba wiem kogo.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Re: Jak jechać w korku by nie spalic sprzegla?

Postprzez tomciopaluch188 » niedziela 03 kwietnia 2011, 15:08

dlugo zglebialem ten temat i sie dowiedzialem ze najlepiej wrzucac na wyzszy przy 2200-2500 jak chce sie jechac eko i nie dopuszczac aby obroty spadaly ponizej 1800 przy 1800 wbijas nizszy bieg a przy 2200 wyzszy jak nie jedziemy na ostatnim i taka jazda jest najbardziej eko od 1800-2200
gdy jedziemy na 5 przy 1500 to poprostu niszczenie silnika lepiej wbic 4 i miec 1900-2100
nie jestem janem :wow:
tomciopaluch188
 
Posty: 164
Dołączył(a): sobota 19 marca 2011, 15:03

Re: Jak jechać w korku by nie spalic sprzegla?

Postprzez cman » niedziela 03 kwietnia 2011, 15:15

To zgłębiaj sobie dalej, ale zachowaj to raczej dla siebie, bo potem ktoś jeszcze będzie czytał i rzeczywiście uwierzy...
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Re: Jak jechać w korku by nie spalic sprzegla?

Postprzez netsatan » niedziela 03 kwietnia 2011, 17:43

tomciopaluch188 napisał(a):dlugo zglebialem ten temat i sie dowiedzialem ze najlepiej wrzucac na wyzszy przy 2200-2500 jak chce sie jechac eko i nie dopuszczac aby obroty spadaly ponizej 1800 przy 1800 wbijas nizszy bieg a przy 2200 wyzszy jak nie jedziemy na ostatnim i taka jazda jest najbardziej eko od 1800-2200
gdy jedziemy na 5 przy 1500 to poprostu niszczenie silnika lepiej wbic 4 i miec 1900-2100
nie jestem janem :wow:


Skoro długie zgłębianie tematu nic Ci nie dało, to może sobie odpuść? Podane wartości obowiązują do każdego silnika? Czyli przy absolutnie każdym benzynowym silniku, czy to 1.0 z Corsy, czy 7 litrowy potwór w Mustangu działają tak samo? I rozumiem, że zestopniowanie skrzyni nie ma tutaj żadnego znaczenia?
netsatan
 
Posty: 180
Dołączył(a): sobota 19 czerwca 2010, 21:01
Lokalizacja: Katowice

Re: Jak jechać w korku by nie spalic sprzegla?

Postprzez tomciopaluch188 » niedziela 03 kwietnia 2011, 18:36

ja mówie o silnikach 4 cylindrowych do 2l poj
a co ty jezdzisz na 5 przy 50km/h?
ja ją wrzucam od 80km/h w góre
tomciopaluch188
 
Posty: 164
Dołączył(a): sobota 19 marca 2011, 15:03

Re: Jak jechać w korku by nie spalic sprzegla?

Postprzez cman » niedziela 03 kwietnia 2011, 18:44

tomciopaluch188 napisał(a):ja mówie o silnikach 4 cylindrowych do 2l poj

Skąd my wcześniej mamy niby wiedzieć o tym, że mówisz akurat tylko o silnikach czterocylindrowych i tylko tych o pojemności do 2 l?
Nawet jeśli, to i tak są to wciąż bzdury...
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Re: Jak jechać w korku by nie spalic sprzegla?

Postprzez annubis17 » niedziela 03 kwietnia 2011, 19:29

tomciopaluch188 napisał(a):dlugo zglebialem ten temat i sie dowiedzialem ze najlepiej wrzucac na wyzszy przy 2200-2500 jak chce sie jechac eko i nie dopuszczac aby obroty spadaly ponizej 1800 przy 1800 wbijas nizszy bieg a przy 2200 wyzszy jak nie jedziemy na ostatnim i taka jazda jest najbardziej eko od 1800-2200
gdy jedziemy na 5 przy 1500 to poprostu niszczenie silnika lepiej wbic 4 i miec 1900-2100
nie jestem janem :wow:

tomciopaluch188 napisał(a):ja mówie o silnikach 4 cylindrowych do 2l poj
a co ty jezdzisz na 5 przy 50km/h?
ja ją wrzucam od 80km/h w góre

Przykładowo w 2.0t w Lanci przy zmianie biegu przy 2500 obroty spadają do ok. 1500, więc na jaki bieg zmienić? Na połowę biegu?
Citroen XM 2.1D Obrazek Lancia Kappa 2.0t Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
annubis17
 
Posty: 253
Dołączył(a): sobota 25 kwietnia 2009, 13:39
Lokalizacja: koszalin

Re: Jak jechać w korku by nie spalic sprzegla?

Postprzez bobpl » niedziela 03 kwietnia 2011, 21:41

tomciopaluch188 napisał(a):dlugo zglebialem ten temat i sie dowiedzialem ze najlepiej wrzucac na wyzszy przy 2200-2500 jak chce sie jechac eko i nie dopuszczac aby obroty spadaly ponizej 1800 przy 1800 wbijas nizszy bieg a przy 2200 wyzszy jak nie jedziemy na ostatnim i taka jazda jest najbardziej eko od 1800-2200
gdy jedziemy na 5 przy 1500 to poprostu niszczenie silnika lepiej wbic 4 i miec 1900-2100

ta, ja juz to widze jak silnikiem dajny na to 1.5 4cylidnrowym zmieniasz bieg z 2,5tysia i masz ponad 2. U mnie jak z 3 tysi na '2' wrzucam '3' to mam ponizej 2, w granicach 1,7k. (plus minus, bo troche lipny obrotek mam narazie w lanku)
Co nie zmienia faktu, iz ja wole jezdzic jak mi wygodniej, a nie liczyc obroty i czy wrzucac bieg wyzej czy nie przy tej predkosci. Bezsens.

Przykladowo, jadac po miescie '4' praktycznie nie uzywam, bo na slasku miasta sa 'fajne' na tyle, ze co 200m sa swiatla. Jednak jak mam opcje pojechac sobie dluzszy odcinek, to przy 50-60km/h mykam na 4 coby nie katowac uszu swoich i pasazerów silnikiem kreconym na 4,5k albo wiecej (przyklad z nexii, w lanku jest wyciszenie bardzo dobre do 5k praktycznie, jak zapuscimy music to nie slychac nic :P)
30.09.2010 - Data uzyskania uprawnień.
Obecnie: Lanos "Czerwona Rakieta" 1.4 z podtlenkiem LPG ;)
bobpl
 
Posty: 450
Dołączył(a): piątek 24 września 2010, 22:04
Lokalizacja: Łączno. ;)

Re: Jak jechać w korku by nie spalic sprzegla?

Postprzez annubis17 » niedziela 03 kwietnia 2011, 22:37

bobpl napisał(a):
tomciopaluch188 napisał(a):dlugo zglebialem ten temat i sie dowiedzialem ze najlepiej wrzucac na wyzszy przy 2200-2500 jak chce sie jechac eko i nie dopuszczac aby obroty spadaly ponizej 1800 przy 1800 wbijas nizszy bieg a przy 2200 wyzszy jak nie jedziemy na ostatnim i taka jazda jest najbardziej eko od 1800-2200
gdy jedziemy na 5 przy 1500 to poprostu niszczenie silnika lepiej wbic 4 i miec 1900-2100

ta, ja juz to widze jak silnikiem dajny na to 1.5 4cylidnrowym zmieniasz bieg z 2,5tysia i masz ponad 2. U mnie jak z 3 tysi na '2' wrzucam '3' to mam ponizej 2, w granicach 1,7k. (plus minus, bo troche lipny obrotek mam narazie w lanku)
Co nie zmienia faktu, iz ja wole jezdzic jak mi wygodniej, a nie liczyc obroty i czy wrzucac bieg wyzej czy nie przy tej predkosci. Bezsens.


Wszystko zależy od silnika, czy to o ponad 1tys. spadnie, czy o pół tys. to już zależy od silnika i przełożeń ;)
Citroen XM 2.1D Obrazek Lancia Kappa 2.0t Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
annubis17
 
Posty: 253
Dołączył(a): sobota 25 kwietnia 2009, 13:39
Lokalizacja: koszalin

Re: Jak jechać w korku by nie spalic sprzegla?

Postprzez lith » niedziela 03 kwietnia 2011, 23:18

@bobpl
Ja w mieście używam całego zakresu biegów. Do tego bardzo często zmieniam je nie po kolei. Na początku jak odebrałem prawko to jeździłem dużo na 3 i właśnie jak był większy kawałek to dopiero 4. Teraz 4 jest chyba najczęściej używanym przeze mnie biegiem, a i bardzo często znajduję jednak okazję do wrzucenia 5.

Póki co często lecę systemem (mniej więcej tak mi to wychodzi, ale wiadomo zależy od konkretnej sytuacji):
-jak się rozpędzam do ok. 60 km/h: 1->2->4
-jak się rozpędzam do ok. 70-80 km/h: 1->2->5
-jak się rozpędzam do ok. 90-100 km/h: 1->2->3->5
itd.
Czyli standardowo- rozpędzanie na najniższych i trzymanie prędkości na najwyższych biegach. Chyba, że ruszanie się przeciąga przez tego z przodu, do wtedy niepotrzebnie oczywiście nie trzymam wysokich obrotów.

Tak, wiem... na każdym samochodzie inaczej :)... raczej chodziło mi o tendencję, że im dłużej jeżdżę tym pełniej wykorzystuję cały zakres biegów.
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Re: Jak jechać w korku by nie spalic sprzegla?

Postprzez sankila » niedziela 03 kwietnia 2011, 23:34

tomciopaluch188 napisał(a):przy 1800 wbijas nizszy bieg a przy 2200 wyzszy
Może mniej patrz na zegary a więcej na drogę, żebyś z eko - drivingu nie zrobił czasem "eko - dyingu".
Słuchaj silnika - nauczysz się go wyczuwać. A wtedy będziesz wiedział, kiedy zmieniać biegi w swoim aucie, bez względu na markę i pojemność silnika.
To jest głos w dyskusji a nie: "zaśmiecanie forum, wprowadzanie bałaganu, kłótnia, prowokacja".
Avatar użytkownika
sankila
 
Posty: 2378
Dołączył(a): środa 25 lutego 2009, 01:56
Lokalizacja: Wrocław

Re: Jak jechać w korku by nie spalic sprzegla?

Postprzez tomciopaluch188 » poniedziałek 04 kwietnia 2011, 09:40

-jak się rozpędzam do ok. 70-80 km/h: 1->2->5
a tak mozna? niewolno kręcic prawie od odcięcia na 2 i wrzucac 5 bo auto sie niszczy
tomciopaluch188
 
Posty: 164
Dołączył(a): sobota 19 marca 2011, 15:03

Re: Jak jechać w korku by nie spalic sprzegla?

Postprzez qwer0 » poniedziałek 04 kwietnia 2011, 10:17

a tak mozna? niewolno kręcic prawie od odcięcia na 2 i wrzucac 5 bo auto sie niszczy

A niby dlaczego nie mozna?
Niby co sie niszczy??

Nie mozna powiedziec, ze takie, a takie zmienianie biegow jest nieprawidlowe. Jesli auto jedzie, a obroty silnika sa w dopuszczalnych granicach to wszystko jest prawidlowo. A ze taka czy inna jazda ma mniejszy czy wiekszy wplyw na zuzywanie sie pewnych elementow to normalne i nieuniknione.

A tak BTW, nie sadze aby Twojemu volvo cokolwiek moglo jeszcze bardziej zaszkodzic...
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów. Ma limit 255 znaków
Avatar użytkownika
qwer0
 
Posty: 2422
Dołączył(a): poniedziałek 21 kwietnia 2008, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Re: Jak jechać w korku by nie spalic sprzegla?

Postprzez cman » poniedziałek 04 kwietnia 2011, 11:24

tomciopaluch188 napisał(a):niewolno kręcic prawie od odcięcia na 2 i wrzucac 5 bo auto sie niszczy

Już przestań, naprawdę wystarczy tych bzdur.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Re: Jak jechać w korku by nie spalic sprzegla?

Postprzez tomciopaluch188 » poniedziałek 04 kwietnia 2011, 14:17

wlaczyc 1, później 2 krecic pod czerwone pole i wrzucic 5 po co? po co pomijac tyle biegów? synchronizatory i skrzynia w d.... dostaje
tomciopaluch188
 
Posty: 164
Dołączył(a): sobota 19 marca 2011, 15:03

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości